Recenze Fotoaparáty Bezzrcadlovky Sony

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník | Kapitola 7

Milan Šurkala

Milan Šurkala

84

Seznam kapitol

1. Sony SLT-A77: megapixelový přeborník 2. Autofokus, ostření, expozice, foto režimy, GPS 3. Videosekvence, stabilizace, portréty a blesk 4. Výbava, výdrž, software a displej 5. Digitální šum
6. Rychlost, zoom, barvy, protisvětlo 7. Noční a standardní scéna 8. Galerie ilustračních snímků 9. Závěr

Další recenze se podívá na fotoaparát Sony SLT-A77. I když se tento fotoaparát prodává už nějaký ten pátek, stále je vlajkovou lodí APS-C fotoaparátů Sony SLT s 24MPx snímačem. Tentokrát jsme k testu dostali i zajímavý 16-50mm F2,8 SSM objektiv.

Reklama

Noční scéna


S nočním focením nebudete mít žádné potíže. Autofokus se už něčeho snadno chytne (v režimu automatiky), dostatečný rozsah časů rozhodně také není k zahození a clona je v závislosti na objektivu nastavitelná na mnoho různých hodnot.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



expoziční čas 10 s, clona F10, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (52) mm, klikněte pro zvětšení



Větší clona umožňuje dosáhnout hvězdiček kolem světel, to se ale dá dosáhnout i u překvapivě malých clon. Šum je nízký, detailnost solidní. Podívat se můžete na snímky pořízené v různých citlivostech. Vlevo je výřez z JPEGu, vpravo pak z RAWu s vypnutým odšumováním.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 50 (JPEG / konverze z RAWu)



Nejnižší citlivost ISO 50 je čistá a bez šumu. RAW je poněkud detailnější a méně zahlazuje různé nerovnosti ve sněhu.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 100 (multiexpozice)



Citlivost ISO 100 je bez problémů. RAW má jen velmi lehký jasový šum, JPEG je bez problémů a multiexpozice dává obraz bez šumu a se slušnými detaily.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 200 (multiexpozice)



ISO 200 má v RAWu trochu znatelný jasový šum, JPEG je v pořádku, což platí i pro multiexpozici.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 400 (multiexpozice)



ISO 400 už má v RAWu šum poměrně vysoký. JPEG jej vyhlazuje, místy možná až moc. Multiexpozice je bez šumu, ale stejně jako v běžném JPEGu, i zde je kresba místy rozmytá.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 800 (multiexpozice)



S navýšením citlivosti na ISO 800 opět roste šum, tentokrát je v RAWu vidět zejména ten barevný. U JPEGu dochází k rozmývání, multiexpozice je trochu celistvější, byť méně ostrá.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 1600 (multiexpozice)



ISO 1600 už v RAWu hraje mnoha barvami, JPEG je rozpatlaný a ani multiexpozice nadává zrovna přesvědčivé výsledky.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 3200 (multiexpozice)



U citlivosti ISO 3200 čekejte další navýšení barevného šumu, který se v JPEGu projevuje značnou ztrátou barevnosti.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 6400 (multiexpozice)



Zatímco u konkurenčních fotoaparátů je ISO 6400 ještě nouzově použitelná citlivost, zde bych kvůli téměř kompletní ztrátě barev byl hodně opatrný a této citlivosti se už spíše vyhýbal.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 12800 (multiexpozice)



Při citlivosti ISO 12800 je v RAWu podstatě jen barevný šum, JPEGy jsou našedlé, bez kresby a ostrosti.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 16000 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



ISO 25600 (multiexpozice)



Nejvyšší citlivosti jsou naprosto zbytečné, a to i v multiexpozici, která nemá ani detaily, ani barvy.


Standardní scéna


Můžete se podívat i na několik ilustračních snímků. Více ilustračních snímků najdete v recenzi objektivu Sony DT 16-50mm F2.8 SSM.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



expoziční čas 1/80 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 40 (60) mm, korekce +1 EV, klikněte pro zvětšení



V tomto zimním počasí se u této scény těžko posoudí dynamický rozsah čipu. Vidíme kresbu postiženou silnějším odšumováním ve větvích, zbytek je docela v pořádku. Můžete se podívat na snímek v RAWu, kde je nekorigovaný obraz, tedy i s trochou chromatické aberace. Ani zde není kresba přehnaně ostrá, z části je to ale i vina počasí.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



expoziční čas 1/200 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 30 (45) mm, klikněte pro zvětšení



Kresba je spíše průměrně ostrá, detaily jsou uprostřed dobré. Směrem k rohům se ale ostrost trochu snižuje, čehož okamžitě využívá odšumování a kresbu rozmývá.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



expoziční čas 1/30 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 16 (24) mm, klikněte pro zvětšení



Vysoké rozlišení zde přináší opravdu velké množství detailů navzdory hodně širokoúhlému obrazu. Objektiv má na nejširším ohnisku problém s rohovou ostrostí, tam to opravdu není moc dobré. Můžete se podívat na snímek v RAWu.


3D snímky


Fotoaparát nabízí i 3D panoramata, která se na rozdíl od jiných fotoaparátů nefotí s horizontálním posunem, ale stejně jako panoramata točením.

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník



klikněte pro zvětšení



I tak se občas stává, že se nedosnímá celá šířka snímku a na kraji zbude tmavě šedý proužek. Ten ale samozřejmě můžete snadno uříznout. K dispozici vám dávám i 3D MPO soubor.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama