Seznam kapitol
Další recenze se podívá na fotoaparát Sony SLT-A77. I když se tento fotoaparát prodává už nějaký ten pátek, stále je vlajkovou lodí APS-C fotoaparátů Sony SLT s 24MPx snímačem. Tentokrát jsme k testu dostali i zajímavý 16-50mm F2,8 SSM objektiv.
Noční scéna
 S nočním focením nebudete mít žádné potíže. Autofokus se už něčeho snadno chytne (v režimu automatiky), dostatečný rozsah časů rozhodně také není k zahození a clona je v závislosti na objektivu nastavitelná na mnoho různých hodnot.
	
 expoziční čas 10 s, clona F10, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (52) mm, klikněte pro zvětšení
 Větší clona umožňuje dosáhnout hvězdiček kolem světel, to se ale dá dosáhnout i u překvapivě malých clon. Šum je nízký, detailnost solidní. Podívat se můžete na snímky pořízené v různých citlivostech. Vlevo je výřez z JPEGu, vpravo pak z RAWu s vypnutým odšumováním.
	
 ISO 50 (JPEG / konverze z RAWu)
 Nejnižší citlivost ISO 50 je čistá a bez šumu. RAW je poněkud detailnější a méně zahlazuje různé nerovnosti ve sněhu.
	
 ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)
	
 ISO 100 (multiexpozice)
 Citlivost ISO 100 je bez problémů. RAW má jen velmi lehký jasový šum, JPEG je bez problémů a multiexpozice dává obraz bez šumu a se slušnými detaily.
	
 ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
	
 ISO 200 (multiexpozice)
 ISO 200 má v RAWu trochu znatelný jasový šum, JPEG je v pořádku, což platí i pro multiexpozici.
	
 ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
	
 ISO 400 (multiexpozice)
 ISO 400 už má v RAWu šum poměrně vysoký. JPEG jej vyhlazuje, místy možná až moc. Multiexpozice je bez šumu, ale stejně jako v běžném JPEGu, i zde je kresba místy rozmytá.
	
 ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
	
 ISO 800 (multiexpozice)
 S navýšením citlivosti na ISO 800 opět roste šum, tentokrát je v RAWu vidět zejména ten barevný. U JPEGu dochází k rozmývání, multiexpozice je trochu celistvější, byť méně ostrá.
	
 ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
	
 ISO 1600 (multiexpozice)
 ISO 1600 už v RAWu hraje mnoha barvami, JPEG je rozpatlaný a ani multiexpozice nadává zrovna přesvědčivé výsledky.
	
 ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
	
 ISO 3200 (multiexpozice)
 U citlivosti ISO 3200 čekejte další navýšení barevného šumu, který se v JPEGu projevuje značnou ztrátou barevnosti.
	
 ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
	
 ISO 6400 (multiexpozice)
 Zatímco u konkurenčních fotoaparátů je ISO 6400 ještě nouzově použitelná citlivost, zde bych kvůli téměř kompletní ztrátě barev byl hodně opatrný a této citlivosti se už spíše vyhýbal.
	
 ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
	
 ISO 12800 (multiexpozice)
 Při citlivosti ISO 12800 je v RAWu podstatě jen barevný šum, JPEGy jsou našedlé, bez kresby a ostrosti.
	
 ISO 16000 (JPEG / konverze z RAWu)
	
 ISO 25600 (multiexpozice)
 Nejvyšší citlivosti jsou naprosto zbytečné, a to i v multiexpozici, která nemá ani detaily, ani barvy.
Standardní scéna
 Můžete se podívat i na několik ilustračních snímků. Více ilustračních snímků najdete v recenzi objektivu Sony DT 16-50mm F2.8 SSM.
	
 expoziční čas 1/80 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 40 (60) mm, korekce +1 EV, klikněte pro zvětšení
 V tomto zimním počasí se u této scény těžko posoudí dynamický rozsah čipu. Vidíme kresbu postiženou silnějším odšumováním ve větvích, zbytek je docela v pořádku. Můžete se podívat na snímek v RAWu, kde je nekorigovaný obraz, tedy i s trochou chromatické aberace. Ani zde není kresba přehnaně ostrá, z části je to ale i vina počasí.
	
 expoziční čas 1/200 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 30 (45) mm, klikněte pro zvětšení
 Kresba je spíše průměrně ostrá, detaily jsou uprostřed dobré. Směrem k rohům se ale ostrost trochu snižuje, čehož okamžitě využívá odšumování a kresbu rozmývá.
	
 expoziční čas 1/30 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 16 (24) mm, klikněte pro zvětšení
 Vysoké rozlišení zde přináší opravdu velké množství detailů navzdory hodně širokoúhlému obrazu. Objektiv má na nejširším ohnisku problém s rohovou ostrostí, tam to opravdu není moc dobré. Můžete se podívat na snímek v RAWu. 
3D snímky
 Fotoaparát nabízí i 3D panoramata, která se na rozdíl od jiných fotoaparátů nefotí s horizontálním posunem, ale stejně jako panoramata točením.
	
 klikněte pro zvětšení
 I tak se občas stává, že se nedosnímá celá šířka snímku a na kraji zbude tmavě šedý proužek. Ten ale samozřejmě můžete snadno uříznout. K dispozici vám dávám i 3D MPO soubor.