Komentáře

vai
vai
Level Level
13. 11. 2011 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samozřejmě že jde nastavit doostření snímků. Už jsem to zde jednou psal, chtělo by to nastudovat pořádně návod. Viz ten k D3100 v pdf str. 95 - Úprava parametrů předvoleb Picture control -> Doostření.

vai
vai
Level Level
10. 11. 2011 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt To bude na 100% ono. Jen upřesním, ať si tazatelka nastuduje pořádně návod, konkrétně o tomto je to v pdf návodu na str. 89 - "Jemné vyvážení bílé barvy" (i při nastavení na automatiku).

vai
vai
Level Level
5. 6. 2011 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Když použiješ dnešní FF objektiv na APS-C, tak se ti žádné světlo neztratí (světelnost se nemění!), přijdeš akorát o zorný úhel, ale získáš delší (ekvivalentní) ohnisko, což nemusí být ani škoda ani plýtvání.

vai
vai
Level Level
5. 6. 2011 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Protože takové sklo by muselo být mnohem konstrukčně složitější (více než jsou dnešní telekonvertory) a tím pádem se to prodraží, narostou rozměry a silně pochybuji, že by to bylo opticky kvalitnější než odpovídající stejně světelné sklo bez "přepínače crop faktoru".

vai
vai
Level Level
5. 6. 2011 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Ano, ale tu čočku (či špíče soustavu čoček, aby nedocházelo k degradaci obrazu) by jsi musel ručně našroubovat mezi objektiv a tělo a rozhodně by to nešlo vyřešit jen tak nějakým přepínačem na objektivu, aby to bylo vše v jednom kusu.

vai
vai
Level Level
5. 6. 2011 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Ale i u toho zoomového objektivu platí crop faktor! I zoomový objektiv má nějakou pevně danou konstrukci, která sice umožňuje plynulou změnu ohniskové vzdálenosti, ale jen v daném rozsahu.

vai
vai
Level Level
5. 6. 2011 01:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Proboha! Ty si pořád neuvědomuješ, že když zmenšíš čip, tak zvětšením crop faktoru nebudeš nikdy snímat stejný výsek scény, protože právě díky změně crop faktoru nebude zachované ekvivalentní ohnisko. Fyzickou ohniskovou vzdálenost pevně zkonstruovaného objektivu prostě nezkrátíš, ať si o tom fantazíruješ jak chceš a vylezeš z jeskyně třebas i na Mars. :)

vai
vai
Level Level
4. 6. 2011 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec A kam a jak by jsi "vyhodil" v tom tvém vysněném objektivu ten kus ohniskové vzdálenosti po nasazení na menší snímač, aby jsi tedy zlepšil světelnost? Fyziku prostě neobejdeš, protože světelnost dána jako poměr ohniskové vzdálenosti vzhledem k průměru maximálně otevřené clony objektivu.
Jinak čtu dobře. Ty tady popisuješ své fantazie a touhy, jak by to bylo pěkné, kdyby... zatímco realita je opravdu jiná. Nevím, jak u vás, ale tady se říká, že z hovna bič neupleteš. :)

vai
vai
Level Level
4. 6. 2011 00:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Ale 7D má oproti PENu o dost vyšší rozlišení (18 Mpx versus 12 Mpx).

vai
vai
Level Level
3. 6. 2011 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Menší čip rozhodně výhoda není, protože na daleko menší ploše musí být objektiv schopen zobrazovat jednotlivé detaily, takže rostou nároky na rozlišovací schopnost objektivu, a přidá-li se k tomu menší plocha jednotlivých pixelů tak pak dojde k dalšímu nárůstu chyb (šumu).

Dále výplod fantazie o tom, že když nasadíš na menší čip stejný objektiv jako na větší snímač, takže pak dostaneš na menší plochu více světla (nižší ISO pro stejnou expozici) je totální nesmysl. Zapomínáš totiž na crop faktor! To tvé "světlo navíc" dopadá mimo ten menší snímač. Viz http://www.fotografovani.cz/art/tech_vybirame_jak/rom_lenses1.html Čím menší snímač je použit, tím menší je úhel záběru při použití stejného objektivu!

Vezmi si např. objektiv 300mm z full-framu, nasaď jej na APS-C tělo, světelnost se ti nezmění, ale dostaneš delší ekvivalentní ohnisko 450mm na APS-C (a hypoteticky pak na 4/3 Olympusu už 600mm). Ale aby jsi to delší ohnisko pak udržel, tak musíš ISO naopak zvednout! A u menšího snímač, který samozřejmě stejně velké pixely jako ten větší nemá, tak bude při vyšším ISO více šumět, takže výhoda menšího snímače pro dlouhá ohniska žádná není.

vai
vai
Level Level
31. 5. 2011 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aby to nedopadlo tak, že pokud by se fotografická divize nedostala do plusu, tak bychom se mohli dočkat toho, že by ji nejvyšší vedení zcela zařízlo či spíše někomu prodalo. Viz Minolta v minulosti nebo v jiných oborech Philips (TV), Volvo (automobily) atd. Dotovat ztrátovou divizi donekonečna nejde, ať jsou zisky z hlavní výroby sebevyšší. Jedině, že by sám nějaký nejvyšší big boss celého Olympu měl fotografování jako koníčka, ať to stojí, co to stojí... :)

vai
vai
Level Level
8. 5. 2011 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Nikon D5100 funkci předsklopení zrcátka má. V menu je to pod názvem "Opožděné spuštění závěrky" a je to klasické předsklopení zrcátka, ale nejde vybrat čas předsklopení, který je napevno nastaven na cca 1 sec.

vai
vai
Level Level
4. 5. 2011 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak D5100 je už pár dnů u mě doma vč. objektivu 18-105 a zatím naprostá spokojenost.

vai
vai
Level Level
14. 4. 2011 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty snímky k porovnání už na netu pár dnů jsou.
http://www.dpreview.com/previews/nikond5100/page6.asp
http://www.imaging-resource.com/PRODS/D5100/D5100A.HTM

vai
vai
Level Level
12. 4. 2011 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No v mém rozhodování video hraje jen menší roli, takže proto vypadl "drahý" Panasonic GH2, který je sice v možnostech videa jasná špička, ale foto výstupem za APS-C přece jen trochu zaostává. Tělo A55 mě příliš nesedí + k tomu do spodu výklopný displej a po EVF hledáčku také netoužím. Pomalejší LV nevadí. Při cenovém limitu kolem 20 tis. dále u Sony není dostupný slušný setový objektiv 18-105 tak jako u Nikonu. Ty testy, co jsem zatím viděl, mě přesvědčily.
http://www.imaging-resource.com/PRODS/D5100/D5100A.HTM
http://www.dpreview.com/previews/nikond5100/page6.asp

vai
vai
Level Level
12. 4. 2011 00:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, snímací frekvence se dá zvolit 30 sn. u NTSC, stejně jako 25 sn. pro PAL a to stejně jako u Nikonu D5100, tak také u Sony A55.
Osobně jsem také vybíral a mé rozhodnutí je, že po představení novinky Nikonu skončím u D5100.

vai
vai
Level Level
3. 7. 2011 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to opravdu prach, nic jiného.

vai
vai
Level Level
3. 7. 2011 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není to žádná vada přístroje, ale jedná se o částečky prachu rozptýlené ve vzduchu, které zvýrazní osvit blesku.

vai
vai
Level Level
18. 6. 2011 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ZdenekJH No ale u Nikonu je to také tak. Pokud by v režimech S nebo A vedl zvolený čas nebo clona k přeexponování nebo podexponování snímku zabliká při namáčknutí spouště indikace času nebo clony. Stejně tak může uživatel u Nikonu jednou otočit voličem režimu a má tam hned vedle režimu P režim S...
Fotograf, který umí v editoru pomocí křivek vytahovat zdařile světla ze stínů se nepochybně nebude amatérsky spoléhat na automat, i když možné je všechno... :) Na druhou stranu Nikon P100 oproti tvému Panasonicu nemá možnost snímání do formát RAW, takže i proto se dá předpokládat, že uživatelé nebudou chtít umět pokročile editovat podexponované snímky.

vai
vai
Level Level
18. 6. 2011 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ZdenekJH Ne, tazatel kromě tancujících dětí, fotí i pózující rybu a stojící lokomotivu nebo nehybnou palmu. A ptá se opakovaně, proč nemá dobu expozice 1/125, když si ji nastavil někde v menu nastavení pro AUTO ISO. Lidi, kteří nechtějí nic nastavovat a učit se (netvrdím, že to je dotyčný Zdeněk), se pak diví, že fotka je podexponovaná nebo je na ní máznutý pohyb nebo dokonce stojící palma a svádí to na foťák. Už jsem ti jednou psal, že sebelepší automatika nebude nikdy lepší než znalý fotograf.

vai
vai
Level Level
18. 6. 2011 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ZdenekJH Neudělá s tím nic. Musí to udělat fotograf, který pokud zná svůj přístroj a ví jak se chová v konkrétních případech, tak pak také ví co a jak nastavit, aby byl chytřejší než automatika v režimu P. U Busyho Panasonicu při nedostatku světla v režimu P automatika vyfotí tmavou podexponovanou fotku, která pak poletí do koše. Zatímco u tvého Nikonu bude expozice správně, ale bude máznutý případný rychlý pohyb na scéně, ale když tam náhodou pohyb objektu nebude, snímek bude OK (viz ryba). Co je správně a co je lepší je věc názoru, osobně považuji za lepší přístup Nikonu. Ale ještě vhodnější je naučit se používat místo režimu P, režimy priorita času S nebo priorita clony A dle typu scény.

vai
vai
Level Level
18. 6. 2011 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ZdenekJH Ježišmarja, nechytej mě za slovíčka a čti na co reaguji a nepodsouvej to, na co jsem nereagoval. Takže ještě jednou a naposled, reagoval jsem na Zdeňkovu fotku ryby a na to, proč tam nemá čas 1/125. Nic víc. Tančící děti jsou několik příspěvků nahoru a 2 dny zpět...

vai
vai
Level Level
18. 6. 2011 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ZdenekJH Nesmysl to není, Milan to popsal přesně. Zkus vyfotit stejnou scénu bez blesku, pokaždé s jiným nastavením 3 voleb AUTO ISO a uvidíš, jak se která volba chová v režimu P vzhledem k tomu volitelnému času závěrky. Nezapomeň ale, že pokud bude hodně slabé osvětlení v místnosti, tak ten čas 1/125 nedosáhneš ani při ISO 1600. (viz věta v návodu: "... pokud je expozice po zvýšení citlivosti ISO stále nedostatečná, čas závěrky se prodlouží").

vai
vai
Level Level
18. 6. 2011 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ZdenekJH Automatika není všemocná a bude vždy horší než poučený fotograf, který ví, co a jak má nastavit v konkrétních podmínkách. Nikde mu neradím ať fotí ve slunečném dnu při režimu S na 1/125!

Reklama
Reklama