Zpět na článek

Diskuze: Canon EOS 500D představen!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Filcka
Filcka
Level Level
1. 4. 2009 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neoddiskutovatelně výhodnější ergonomie kamer pro natáčení videa proti zrcadlovce je skutenčně jen naprosto podružný detail...:)))

Filcka
Filcka
Level Level
31. 3. 2009 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já tedy zase fotím na displej minimálně, protože když fotím přes hledáček, taxi můžu foťák připlácnout na obličej a lip jej fixovat při delším expozičním čase, displej použiju jen když fotím něco na zemi a nechce se mě ohýbat hřbet... Foťák bez hledáčku je IMHO dost velké mínus.

Filcka
Filcka
Level Level
31. 3. 2009 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tam kde nic není, ani smrt nebere, tudíž i jakékoli argumenty jsou v tvém případě zbytečné.

Cejpatka
Cejpatka
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Fotomobil: Google
Objektiv: Tamron
31. 3. 2009 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za vysvětlení, stejně to ale osobně vidím jinak. To, že uživatelé napráskají miliony zbytečných snímků či minut záznamu, které neprotřídí, nevymažou či neupraví není problém technologie, ale konkrétních jedinců. To nikdy žádná technika neodstraní ani tomu nezabrání.

Sám také radějí více fotím či prohlížím tištěné fotky a nějaké pohyblivé momentky natáčím jen mimimálně. Ale možná právě proto vítám zařazení videa do fotoaparátů. Na co si pořizovat a tahat 2 přístroje? No a co, že video použiji jen občas? Je mi jedno, že to nebude top "kvalita".

Zasadní omyl - snímky nepořizuje nějaký digitální foťák, ale fotograf... A opět jsem se nedozvěděl, co je to ta "kvalita". Nicméně 90% uživatelů ona vysnělá kvalita nijak nezajímá ani nemají žádné ponětí o základech focení či točení, ani neumí využít naplno možnosti dnes dostupné techniky.

P.S. Digi "kvalita" srovnatelná s kinofilmem, otřepaná písnička, nicméně opět zjednodušený "puristický" pohled, bohužel opět nesouhlasím... :-)

Filcka
Filcka
Level Level
30. 3. 2009 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně z toho důvodu jsou v uvedených klipech sestříhané jen cca 5 - 10 sekundové shoty...pokud není rovnou foťák přišroubovaný na profesionálním filmařském stojanu přímo na autě... LOL

Filcka
Filcka
Level Level
30. 3. 2009 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K tomu fakt těžko co dodat...o mobilech si začal žbleptat ty :))) Buď prodáváš Canony nebo jsi úplně mimo, LOL...

Cejpatka
Cejpatka
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Fotomobil: Google
Objektiv: Tamron
30. 3. 2009 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesouhlasím ani s jedním odstavcem.

Pokud někdo nemá k něčemu "schopnosti", chce snad někdo jiný mu toto zakazovat provádět?

A k čemu fotit? Na co ty miliardy fotek na discích a nebo ty předchozí miliardy v albumech, které někde leží a práší se na ně. Zrcadlovka je hodna jen mistrům fotografické dovednosti, že ano.

Ohledně techniky pro kvalitní točení vers. focení, není tomu náhodou naopak. Ale, co to je ono "kvalitní focení"?

Technika typu vše v jednom - nesmyslný názor rozhořčeného puristy. No je pravdou, že nejvybavenější typy mobilů holit neumí ani s tím nejdu rozbíjet ořechy. .. :-)

Díky podobným názorům, pokud by byly pravdivé a lidstvo by se jimi řídilo, bychom dnes stále ty ořechy rozbíjeli kamenem, ale nejdříve by se muselo čekat, až ořech spadne sám ze stromu, neboť třepat a orážet je zakázáno... :-)

Hirogen
Hirogen
Level Level
29. 3. 2009 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co je na cenové politice Sony zajímavého? Nesmíš srovnávat jen ceny základních setů. Srovnej například ceny objektivů. Je docela rozdíl, když za stovku makro dá u Sony zákazník tak o 10-12000,- víc, než u Canonu. A hlavně mi neříkej, že ten Sony, že to je jiná třída. Už jenom to, že mění délku během ostření asi o 12cm... Navíc Canon stovka makro je super.

Filcka
Filcka
Level Level
28. 3. 2009 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já o mobilu ale vůbec nemluvím :)))

Filcka
Filcka
Level Level
27. 3. 2009 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Logiku to nepostrádá, protože kameru mám v dlani a prsty - jednou rukou - dosáhnu bez problémů na všechny ovládací prvky včetně ovládání zoomu. Což u zrcadlovky nelze. Její ergonomie je odlišná, řekl bych že je konstruovaná spíš pro držení oběma ruka. Člověče, měl jsi někdy v ruce kameru? :)))

Filcka
Filcka
Level Level
27. 3. 2009 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mobil většinou neváží přes jedno kilo... :)

Filcka
Filcka
Level Level
27. 3. 2009 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moje zrcadlo dělá při "live view" celkem dost hluk, takže předpokládám, že ten randál budou brát mikrofony a všechno to bude slyšet na videu. I když možná to má Kánon vychytaný a zrcátko se topoří zcela potichounku (anebo na tom ukázkovém videu z odkazu dole muzika maskuje hukot motorků :)))

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 3. 2009 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kamera je na natáčení, fotoaparát na focení. Ale to snad neznamená, že nemohou zvládat oboje. Osobně bych video nedával ani do kompaktů, protože videosekvence prostě netočím, mám rád statické obrázky :-) Ale také to nijak nehaním, ani u kompaktů, ani u zrcadlovek. Jinak nové fotoaparáty (např. některé EVF ultrazoomy a zrcadlovky) mají tak kvalitní videosekvence, že se videokamerám vyrovnají a je tak možno mít v rodině jeden přístroj, který umí oboje místo dvou přístrojů. Pravda, u zrcadlovek je určení trochu jiné, ale i tak mají dle mého názoru pro některé lidi videosekvence smysl. Když je se zrcadlovkou točit nechcete, tak je netočte :-)

Filcka
Filcka
Level Level
27. 3. 2009 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to si fakt nedovedu představit, jak si na 850 g tělo zrcadlovky nandám něco s 600 mm ohniskem a vyrazim točit.... Zrcadlovky mají naprosto odlišnou ergonomii ve srovnání s kamerou, pro točení videa řekl bych nic moc...

nephilim
nephilim
Level Level
27. 3. 2009 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak přesně tohle vykřikovali zrcadlovkáři, když přišel Olympus s LiveView. Dokonce i Neff měl pěnu u pusy. A dnes? Majitelé takto vybavených DSLR pochopili přínos této technologie, nemluvě o jejím přínosu v oblasti zvětšení úhlopříček displayů, jejich rozlišení a pozorovacích úhlů, tedy celkově zásadní nárůst kvality displaye.

Filcka
Filcka
Level Level
27. 3. 2009 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim Kamerou, která váží třetinu toho co průměrná zrcadlovka, se to video IMHO bude natáčet podstatně lépe ;)

Filcka
Filcka
Level Level
27. 3. 2009 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem zvědavý, jak se mikrofony poperou s hukotem ztopořeného zrcátka :)))

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
27. 3. 2009 06:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

IMHO by řada Alpha 300/350 chtěla větší čip pro liveview, tím by vyšel i větší hledáček. No a pak modernější odšumovací algoritmus. A nebylo by třeba na ně "zapomínat" - spíš by jim v té ceně nebylo téměř co vytknout. Jenže jak známe dnešní svět, pokud přijdou inovované verze, tak místo toho dostanou především o 2-4 megapixely navíc.

karmy
karmy
Level Level
26. 3. 2009 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co jsem viděl fotky z předprodukčních modelů, snímky nic moc. Hlavně šum. Nepříjemně mě překvapil už na ISO 200. Na druhou stranu od ISO 1600 do 12800 byl pouze plynulý pomalý nárůst. Snad prodávané 500D bude lepší.

Tak či tak myslím že 15Mpx na APS-C nedělá dobrotu.

Reklama
Reklama