Seznam kapitol
Další hodně žádanou recenzí byla ta na Canon PowerShot G15. Dnes vám ji předkládáme. Bude tento nový kompakt s 5× optickým zoomem a znatelně lepší světelností lepší než předchůdce? A bude lepší než jeho velmi bohatá konkurence?
Měření rychlosti
 Test rychlosti byl proveden s rychlou SDHC kartou Transcend s UHS-I rozhraním, jejíž přenosová rychlost při zápisu může činit až 45 MB/s.
- První snímek - 2,15 sekundy
 - První snímek se zoomem - 4,1 sekundy
 - Snímek bez namáčknutí wide - 0,3 sekundy
 - Snímek bez namáčknutí tele - 0,3 až 0,45 sekundy
 - Prodleva mezi snímky JPEG - 1,85 sekundy
 - Prodleva mezi snímky RAW - 2,4 sekundy
 - Prodleva mezi snímky RAW+JPEG - 2,5 sekundy
 - Prodleva mezi snímky s bleskem - 2,6 sekundy
 - Sekvenční snímání JPEG - 2,2 fps
 - Sekvenční snímání RAW - 1,15 fps
 - Sekvenční snímání RAW+JPEG - 1,0 fps
 - Sekvenční snímání JPEG + AF - 0,9 fps
 - Sekvenční snímání HQ - 10 fps (max. 10 snímků, ukládání 5 sekund)
 - Přezoomování - 1,4 sekundy
 
 Canon PowerShot G15 není v některých ohledech zrovna největší rychlík, náběh je z těch trochu pomalejších, prodlevy mezi snímky z těch delších. Sekvenční snímání plní to, co výrobce slibuje, RAWy jsou průběžně ukládány na kartu, takže proto je sekvenční snímání s RAWy pomalejší. Na druhou stranu tu téměř nezažijete ukládání z bufferu na kartu (max. 3-5 sekund dle režimu).
Vyvážení bílé, barvy
 Vyvážení bílé pracuje většinou spolehlivě, jedinou výtku mám jen k práci v interiérech, kde třeba kousek displeje, televize nebo nějakého zvláštního světla ve scéně dokáže barvy občas docela rozhodit. Naopak mě docela příjemně překvapilo vyvažování ve stínech, kde to nepřehání s chladnými barvami jako mnoho jiných fotoaparátů.
 
	automatické  | 
 
	
  | 
 
	zataženo  | 
 
	
  | 
 
	zářivka  | 
 
	
  | 
 
	blesk  | 
 
	
  | 
 
	
  | 
 Dále máte na výběr menu Mé barvy, kde můžete upravit barevné ladění snímků.
 
	vypnuto  | 
 
	
  | 
 
	neutrální  | 
 
	
  | 
 
	černobíle  | 
 
	
  | 
 
	světlý tón pleti  | 
 
	
  | 
 
	živá modrá  | 
 
	
  | 
 
	
  | 
 Máte tu i vlastní režim, tam lze nastavit kontrast, ostrost, saturace, červený, zelený a modrý kanál, jako poslední je to pak tón pleti. 
Optický a digitální zoom
 V této kapitole se podíváme na rozsah optického a digitálního zoomu.
	
 expoziční čas 1/125 s, clona F2,8, citlivost ISO 80, ohnisko 28 mm, klikněte pro zvětšení
 28mm ohnisko nabízí standardní úhel záběru a velmi dobrou kresbu téměř po celé ploše. Můžete se podívat i na snímek v RAWu.
	
 expoziční čas 1/100 s, clona F3,5, citlivost ISO 100, ohnisko 140 mm, klikněte pro zvětšení
 Optický zoom je ve své kategorii nadprůměrný, kresba je velmi ostrá a detailní po celé ploše (snad s výjimkou pravého růžku).
	
 expoziční čas 1/250 s, clona F3,5, citlivost ISO 100, ohnisko 28 mm, klikněte pro zvětšení
 Ani zde nelze mít výhrady k velmi dobré kresbě po celé ploše, světlá obloha ale tíhne k přepalům.
	
 expoziční čas 1/200 s, clona F3,5, citlivost ISO 100, ohnisko 140 mm, klikněte pro zvětšení
 Přiblížení je dostatečné, kresba je nadprůměrná a pouze v růžcích se vyskytuje troška chromatické aberace.
	
 expoziční čas 1/250 s, clona F3,5, citlivost ISO 100, ohnisko 140 mm + ZoomPlus, klikněte pro zvětšení
 Technologie ZoomPlus je dvojnásobný digitální zoom, který pochopitelně snižuje kvalitu obrazu, ale pro menší rozlišení je to dostatečné (1 MPx je určitě naprosto v pohodě).
	
 expoziční čas 1/250 s, clona F3,5, citlivost ISO 100, ohnisko 140 mm + 4× digitální zoom, klikněte pro zvětšení
 Maximální digitální zoom je čtyřnásobný, a to už jde kvalita obrazu skutečně hodně dolů. Doporučuji nepoužívat, snad jen pro malinké fotky na sociální sítě.
Protisvětlo
 Vyzkoušíme náročné focení v protisvětle.
	
 expoziční čas 1/2000 s, clona F2,8, citlivost ISO 80, ohnisko 47 mm, klikněte pro zvětšení
 Oceňuji v podstatě naprostou absenci chromatické aberace, alespoň nějakou kresbu i ve stínech. Objektiv občas umí vytvořit odlesky, jsou ale plošně malé.
	
 expoziční čas 1/1000 s, clona F2,8, citlivost ISO 80, ohnisko 28 mm, klikněte pro zvětšení
 Kresba ve stínech je docela slušná, v obloze se bohužel vyskytuje velký přepal. Můžete využít technologii i-Contrast (nastavení na 200% a 400%), v takovém případě ale nemůžete fotit do RAWu.
	
 expoziční čas 1/2000 s, clona F2,8, citlivost ISO 160, ohnisko 28 mm, klikněte pro zvětšení
 S technologií i-Contrast je expozice stažena na polovinu a stíny softwarově prosvětleny (od toho dvojnásobné ISO). Patlání ve stínech je tak o něco výraznější, jasově ale snímek působí mnohem vyváženěji. Obloha má mnohem menší přepal, celá je vykreslena o mnoho lépe.
	
 expoziční čas 1/2000 s, clona F4, citlivost ISO 320, ohnisko 28 mm, klikněte pro zvětšení
 Nejsilnější nastavení i-Contrastu se 400 % (tj. 4×zvýšenou citlivostí) opět zlepšuje projasnění snímku, nicméně prosvětlené stíny jsou už hodně rozmyté a kvalitní snímky bych od této technologie nečekal.
	
 expoziční čas 1/500 s, clona F2,8, citlivost ISO 80, ohnisko 45 mm, klikněte pro zvětšení
 Na tomto snímku opět vidíte, že Canon PowerShot G15 nemá rád světlé plošky, které strašně snadno přechází v přepaly. Výrazně proto doporučuji používat RAWy, které mají na kompakt velmi solidní dynamický rozsah, v obloze vše zachráníte a i krajinu se vám podaří slušně prosvětlit.
	
 expoziční čas 1/1000 s, clona F2,8, citlivost ISO 160, ohnisko 45 mm, klikněte pro zvětšení
 S i-Contrastem všechny přepaly snadno zmizí. Krajině prosvětlení moc neublížilo, stále je detailní a výjimkou jsou pouze některé stromy.
	
 expoziční čas 1/400 s, clona F2,8, citlivost ISO 80, ohnisko 45 mm, klikněte pro zvětšení
 U HDR režimu dobře zafungoval stativ, bez něhož to v podstatě nešlo. U této scény s méně výrazným dynamickým rozsahem působí skládání docela přirozeně, ale jak jde vidět, není to ideální a nezvládá ani pohyb (viz auto vlevo). Pro snímky s vysokým dynamickým rozsahem HDR nedoporučím, tam je přechod stínů a světel příliš agresivní.