Zpět na článek

Diskuze: Canon PowerShot SX740 HS: bytelný univerzál

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
22. 7. 2019 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdo si to kůpí, tak si to kůpí, já mám furt letitý kompakt v kabeli v batohu jako zálohu
Zas tolik to neváží a kdyby vyplivlo zrcadlo ......
Víš, kolikrát není důležité na co si to vyfotil, ale jestli si to vyfotil .....

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 7. 2019 00:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, v tom důlním tunelu bych byl s Panasonicem LX7 jako doma. Tady ten Canon těžce, velmi těžce dýše. Asi mu dělá problém důlní prach :-).

Dobrá... zas nemám 91 - 960 mm ohnisko, no.

Ten foťák je jinak na nic, no. Nechtěl bych ho ani zadarmo. Prostě kategorie, která se od poslední tzv. totální degradace koncepce neposunula vůbec nikam. Jasně, v nějakých zbytečných fičurkách ano, ale tohle je foťák, foťákem se fotí a tam posun nenastal. Škoda :-(.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
16. 7. 2019 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jak na nic ? Predsa na ohniska az do 960 mm :)
Ked chcem nieco male do vrecka, co ma takyto rozsah ohnisk, tak fotaky tohto typu su jedina volba. Aj ked teda nie zrovna idealna...

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 7. 2019 00:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Tak někomu se to možná hodí, mně ne. Třeba já fakt nevím, na co bych využil ohniska delší jak 500 mm. To je pro mě fakt naprostý strop... opravdu vůbec nevím, jak bych využil ohniska delší jak 500 mm, pokud nepočítám nějaké (zbytečné) cvakání "jen tak". No a pak tu máme otázku těla přístroje... přeci jenom pro rozsah od cca 250 nebo 300 mm až po 500 mm bych chtěl spíš mohutnější tělo, nic kapesního.

martinX34
martinX34
Level Level
17. 7. 2019 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Napriklad kontrola a dokumentacia vedeni VN na stoziaroch bez toho aby sa muselo liezt na stoziar. Alebo dokumentacia vedenia pocitacovych sieti na tazko dostupnych miestach (tak pouzivam jeho predchodcu SX720HS).

Choakinek
Choakinek
Level Level
19. 7. 2019 00:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Aha, tak to je možné... no, touhle činností se nezabývám :-).

Opomartin
Opomartin
Level Level
15. 7. 2019 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je třeba přiznat, že Nikon coolpix A1000 jako přímý konkurent válcuje SX740 prakticky ve všem. Vlastně ač příznivec Canonu bych každému řekl, tenhle kanónek neber, vem Nikon. Ten rozdíl pár stovek v neprospěch Nikonu je naprosto zanedbatelný.

blue.sun
blue.sun
Level Level
16. 7. 2019 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No, hoši, honíte si tu trika hezky, ale takové fotky vám na automatiku dovede udělat i drahá zrcadlovka nebo CSC. Tam máte jen tu výhodu, že si můžete vše upravit podle svého vkusu, pokud to umíte. Takže zase zpátky na zem.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
16. 7. 2019 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No trochu to patlá :-)

fotoslechta
fotoslechta
Level Level
16. 7. 2019 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak takhle kdyby fotila i ta nejlevnější a nejstarší zrcadlovka, nikdo by jí nikdy nekoupil. :-))

blue.sun
blue.sun
Level Level
16. 7. 2019 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Už jsem viděl z drahých zrcadlovek fotky, které by co do omalovánkovosti předčily i tuhle... Základní nastavení a "dobré" světlo udělají divy.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
16. 7. 2019 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Nie vzdy musi fotka vyzerat prirodzene. Niekedy moze byt cielom, aby vyzerala pekne :)

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
16. 7. 2019 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy To ano, ale předpokládám, že toto je výstup ve standardním režimu bez dalších efektů.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
16. 7. 2019 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Este ma napadlo - komu sa nepacia presaturovane farby, staci mierne zdvihnut ISO a saturacia hned vyrazne klesne :D

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 7. 2019 00:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Jo tak to u kompaktů s malými snímači platí na 100% :-).

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
15. 7. 2019 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když dnes kompakty v podstatě už nikoho nezajímají, proč se výrobci nedokáží vrátit na řekněme 12 MPx a docílit tak použitelných výsledků? Sony by odmítlo vyrábět takový snímací čip?

martinX34
martinX34
Level Level
15. 7. 2019 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka V tejto triede vacsina zakaznikov asi stale vyzaduje "co najviac megapixelov".

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
15. 7. 2019 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Ano. Pre vecsinu beznych spotrebitelov je kvalita vystupu bud dostatocna (fotky chcu max 9x13 alebo na socialne siete) alebo ju neriesia. Ale zato su nauceni, ze "cim viac megapixelov, tym viac addidas" a takych 20 MPix, to uz proste musi byt kvalitka :)

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
15. 7. 2019 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Pak se ovšem naskýtá otázka opačná - proč jim nedají 24 MPx? To je přece logický další krok, ne?

martinX34
martinX34
Level Level
15. 7. 2019 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 To bude az v dalsej verzii, v tejto pribudol vyklopny displej a 4k.

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 7. 2019 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Nevěřím. Nabízet přemrštěná rozlišení je jen korporátní setrvačnost.

Inspirován čím by typický zájemce o tuto kategorii foťáků poptával takováto rozlišení?

Opomartin
Opomartin
Level Level
16. 7. 2019 00:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Problém bude spíše v typické poptávce zájemce. Co chce něco do deseti tisíc. Pak šikovným prodavačem teprv přijde na řadu ukázka zoomu a počet pixelů a prostě nabídka vše v jednom a navíc 4K a ještě se to vejde do těch deseti a do kapsy a ležák je prodán. A je jedno zda jde o neznalého důchodce co kupuje dárek pro vnouče, nebo omladinu co dostala peníz od rodičů aby jen necvakala mobilem když dělá tak pěkné momentky z telefonu to talentované dítě. Tyhle kompakty půjdou v určité míře stále na odbyt. Vždy bude neklesajicí min.počet těch "prvních" nákupů fototechniky napříč generacemi. Takže tvrzení že tato třída zcela zanikne je mylné.

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 7. 2019 02:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 To si vůbec nemyslím, že zanikne poptávka. Jde mi jen o to rozlišení...

Kdyby se všichni výrobci těchto foťáků (na jejich počet snad ani nepotřebuji prsty jedné ruky) dohodli na rozumném rozlišení a zoomu, tak jak by to mohlo negativně hnout s poptávkou?

Typický zákazník o pokročilých strojích s vyšším rozlišením slyšel možná tak někde z rychlíku a když se vezme v potaz existence telefonů, tak to je skoro pořád 12, 12, 12 Mpx, sem tam možná max. 16 Mpx. Ale někdy třeba i 8 Mpx atd.

Tak jak proboha může být prodejně problém kapesní ultrazoom s 12 Mpx?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
16. 7. 2019 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Protože předpokládá, že telefon fotí hůře než kompakt, tak mu přijde logické, že je to právě tím nižším rozlišením. Nemůžeš se na to dívat svou optikou. Ty rozumíš tomu, co to je rozlišení a jak se přesně to projevuje v závislosti na velikosti senzoru. Pro mnoho jiných lidí je to jen jakési číslo, které asi bude lepší, když bude vyšší.

blue.sun
blue.sun
Level Level
16. 7. 2019 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Opravdu myslíš, že průměrný zákazník koupí něco, co má nižší rozlišení, než jeho mobil? Tím spíš, když ten mobil stál polovinu ceny toho foťáku?
Jelikož jsem před půl rokem pomáhal s výběrem foťáku otci, a řešil přesně podobnou situaci, tak bezpečně vím, že řeč čísel logikou nepřebiješ.

Hirogen
Hirogen
Level Level
17. 7. 2019 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Víš kolik mi do obchodu chodí lidí s tím, že chtějí mobil, aby dobře fotil a MUSÍ to mít minimálně 16 těch pixelů, nebo co. Raději 20. Víc, jak 3000 za to nemohou dát.
Co mu mám na to říct...???
V tu chvíli mám sto chutí třísknout s vitrínou a jít pryč.
A teď vysvětli takovýmu zákazníkovi, že foťák má jen o 4 víc a stojí víc, jak 3x tolik...

Choakinek
Choakinek
Level Level
19. 7. 2019 00:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Nesouhlasím. Podle mě je dnes spíš rozšířen názor, že telefon fotí lépe jak kompakt (tradičních parametrů - tedy těch, které už se v podstatě nevyrábějí).

Fakt si myslím, že je to jen o té dohodě. Ano, souhlasím s tím, že když někdo mezi 12 Mpx kompakty nabídne třeba 20 Mpx kompakt (ovšem ne v kategorii profi kompaktů - to je jiná cenová hladina), tak jistě získá tržní výhodu, ale kdyby se prostě výrobci dohodli (např. z důvodu zachování určité normy kvality výstupu) a nikdo z nich by nešel nad 12 Mpx, tak by podle mě problém s poptávkou nevznikl. Telefony typicky více Mpx nenabízejí a vůbec... když už se někdo z běžných zákazníků rozhodne pro kompakt a ne pro (focení) telefon(em), tak přeci jenom k tomu musí mít nějaký důvod, který dokáže naplnit právě jen ten kompakt (takových důvodů existuje několik - z nich může preferovat jeden, více nebo všechny - to je obtížné odhadnout).

Choakinek
Choakinek
Level Level
19. 7. 2019 00:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Nepíšu nižší, píšu stejný. Že existuje minoritní podíl telefonů, které by měly vyšší rozlišení, tak prostě smůla, to se nedá nic dělat. Ale neřešil bych to.

Ale myslím, že je docela dobře rozšířen názor, že high-end na poli telefonů fotí jednoznačně nejlépe, no a tyhle všechny telefony mají výhradně kolem 12 Mpx. Přeci i ty cca 50 Mpx čipy jsou prezentovány tak, že slučují ty pixely a fotky pak mají rozlišení cca 12 Mpx.

Takže ty snímače s prezentovaným vyšším rozlišením existují spíše v nižších třídách a tam se obecně ví, že tyto telefony fotí hůř, než high-end.

Choakinek
Choakinek
Level Level
19. 7. 2019 00:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Tohle podle mě není zas takový problém... podle mě dnes do prodejny/oddělení s foťáky nevleze někdo, kdo čistě od kořenů poptávky vybírá mezi telefonem a kompaktem... už přeci jenom musí mít nějaký důvod k nákupu kompaktu... něco (nějaký parametr), v čem mu telefon prostě nemůže sloužit.

No a pak by mohl nastat problém, pokud by mu prodejce představil kompakt, který by měl významně nižší rozlišení, než většina telefonů, ale kdyby mu představil kompakt, který by měl rozlišení stejné, problém v poptávce by prostě nastat nemohl.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
19. 7. 2019 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Pořád se na to díváš optikou někoho, kdo focení rozumí. Zkus si představit oblast, které vůbec nerozumíš a kupuješ tam nějaký produkt. Já nevím, kuchyňského robota třeba nebo něco, co prostě používáš, ale nerozumíš tomu. Taky nebudeš přesně vědět, co jaký parametr ovlivňuje a budeš mít jen mlhavou představu.

Většinový zákazník vůbec neví, co chce, a jde po číslech nebo se chytne nějaké představy a pak vybírá. Tak to prostě je. Já mám každou chvíli dotazy, zda si má někdo koupit takový ultrazoom nebo DSLR se setovým objektivem. Vysvětli mi, jak by si někdo, kdo tomu rozumí, vybíral mezi dvěma koncepcemi, které mají většinu vlastností přesně opačně? Většinový zákazník si vybere jeden parametr nebo vlastnost, a i když mu řekneš, že pro jeho potřeby je lepší jiný produkt, tak se přesto bude své představy držet jako klíště.

Ty důvody existují, ale většinový zákazník je nemá definované. To je prostě "lepší fotky". Ale když se ho zeptáš v čem lepší, tak ti neopdpoví. Prostě lepší. Přitom smartphone ti ve většině podmínek natočí "lepší" video než většina základních DSLR. Jen za poslední dva týdny jsem tu měl několik dotazů na radu a vždy to dopadlo stejně. Ani po mojí analýze se dotyčný mou radou neřídil a koupil si to, co si od začátku myslel, že je lepší, ačkoli nevěděl, co to to "lepší" vlastně je.

Panasonic má 12MPx FZ300 (dokonce s F2,8 objektivem) a nevšiml jsem si, že by měl 100% trhu s ultrazoomy své kategorie. Takle to prostě u většinových zákazníků nefunguje.

blue.sun
blue.sun
Level Level
19. 7. 2019 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Moc přemýšlíš a čteš. Lidi takhle nefungují.

Reklama
Reklama