Zpět na článek

Diskuze: Canon uvádí EOS-M s APS-C čipem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

lt
lt
Level Level
8. 8. 2012 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, bodovy zdroj som uvazoval, nakoniec, aj lumen je tak definovany. Co pises je presne to iste, co aj ja, ale teraz som zmateny, lebo som myslel, ze busy to mysli inak. Vzdavam sa :D

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
6. 8. 2012 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzdialenost snimaca od objektivu zase nemoze byt lubovolna, ale pre konkretny objektiv je presne dana polohou roviny ostrosti pred objektivom a zaostrenim objektivu. Ale to by bolo zase na uplne inu diskusiu - ani o voze, ani o koze, ale o ovci :)
Lepsiu kvalitu (za cenu nizsieho rozlisenia) pri pouziti vecsieho FX cipu s DX objektivom by som nepripisoval ani tak na vrub toho ze cip ako taky je vecsi, ale skor tomu ze samotne pixely na cipe su vecsie. Takze pri danej intenzite osvetlenia dopadne z objektivu na kazdy pixel (v stredovej oblasti cipu) celkovo viac svetla.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
6. 8. 2012 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ved to prave pisem, rovnake osvetlenie vecsieho cipu = vecsi objektiv (aby svetelnost neklesla umerne so zvecsenim cipu) a to obvykle znamena aj vyssiu cenu. Mozno som sa nepresne vyjadril, to nie je porovnavanie hrusiek s jablkami, ale ak napriklad chcem porovnat dva velkostne a hmotnostne podobne fotaky za podobnu cenu (bezne vyberove kriteria ludi), a ak by jeden z nich mal vyrazne vecsi cip, nemusi to nutne znamenat lepsie fotky za kazdych okolnosti.

Mozno toto moje porovnanie vyzera prilis teoreticky, len som nim chcel ukazat, ze nie je to vecsi cip, ktory "zachyti viac svetla" (ako sa to zvykne hovorit), ale je to prave vecsi objektiv (s vecsim vnutornym priemerom), ktory dokaze zo snimanej sceny na cip dostat viac svetla. Ak by objektiv zachytil rovnake mnozstvo svetla, ale napriklad sustredil by ho na 2x mensi cip (so 4x mensou plochou), intenzita osvetlenia bude 4-nasobna, a teda tento 2x mensi cip bude potrebovat 4x nizsie ISO pre tu istu expoziciu. A najkrajsie na tom je, ze hlbka ostrosti by bola stale taka ista aj napriek mensiemu cipu :)

lt
lt
Level Level
6. 8. 2012 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Uff .. tak to co chces, dokaze pokial viem len cierna diera, a dokaze ohnut svetelny tok a skomprimovat ho na mensiu plochu. Pochopil som sice, co asi chces, ale fyzikalne zakony neobabres.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
6. 8. 2012 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Ale tu predsa nikto svetelny tok ohybat nechce :)) Ohladom komprimacie na mensiu plochu - ved toto robia vsetky objektivy. Zachytia svetelny tok zo sceny a "skomprimuju" alebo "zdekomprimuju" ho na plochu cipu. Objektivy pre FullFrame svetelny tok sustredia na plochu kinofilmoveho policka, a kompaktove objektivy zase na plochu maleho kompaktoveho cipu. Ci nie ? :)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
6. 8. 2012 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Tak samozřejmě že bude potřebovat 4 menší ISO, když bude mít dvojnásobnou světelnost :-) Chápu, co chceš říci, jen to říkáš poněkud nešikovně, protože neuvádíš všechny údaje, díváš se na to pouze ze strany čipu, ale nikoli objektivu (rozdílných ohnisek a světelnosti). Když už máš takové "odvážné"tvrzení (byť pravdivé), tak uveď všechno, co s tím souvisí. Pak se nediv, že se tady do tebe všichni navážejí :-)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
6. 8. 2012 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No, asi mas pravdu :) Len sa snazim vyvratit vseobecne tvrdenie ze vecsi cip pozbiera viac svetla a snazim sa ukazat (prave zo strany toho cipu) ze to nemusi byt vzdy a za kazdych okolnosti pravda. A snazim sa nasmerovat pozornost prave na ten objektiv :)

pavel_p
pavel_p
Level Level
2. 8. 2012 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdá se mi, že jsou tady všechna kontroverzní témata, tak přidám názory na některá dogmata:

a) Větší počet pixelů nemá smysl a jen zvyšují šum
Podle mě má, pokud jsou na foťák opravdu dobré objektivy. Ostrost a detaily jsou pro mě důležitější než se omezit na focení v šeru relativně bez šumu, ale vždy s malým rozlišením, které nepůjde nikdy zvětšit. Ale námitku celkem uznávám u kompaktů, kde je skoro pravidlem, že se sejde mizerný objektiv s >16MPix čipem. U profikompaktů je to většinou tak akorát. U některých fotek ze zrcadlovek se základním objektivem za pár tisíc je většinou těch megapixelů taky příliš, ale pořizovat si tuto kombinaci bez dalších upgradů nepovažuju za šťastnou volbu.
Takže za mě, ať je hustota pixelů taková, aby odpovídala tomu co dokáže vykreslit objektiv a zároveň drasticky nesnižovala dynamický rozsah.

b) Menší čip u m4/3 musí nutně znamenat, že je tento foťák zcela méněcenný
Pro šum stejné argumenty jako bod a). Pokud jde o hloubku ostrosti, může být dle situace menší čip výhodou (ne vždy platí, že čím menší tím líp) a taky nemusí. Je pravda, že APSC zrcadlovka má obvykle mírně vyšší rozlišení, mírně lepší dynamiku a mírně menší šum, ale neberu to jako naprosto zásadní věc pro zamítnutí menších snímačů. Pár let starý čip APSC zrcadlovky je parametrově obecně srovnatelný.

c) musí to být kompaktní
Beru to jako volbu. Může. Pokud toužím po kompaktnosti, vezmu si jen pancake objektiv nebo základní zoom ... Ze zrcadlovky nic tak malého neudělám

d) s velkými objektivy to nemá smysl
Pořád jsou menší, než parametrově srovnatelné velké objektivy k zrcadlovkám. Pokud se mi je nechce tahat, tak je nechám doma. U zrcadlovky bych je asi nechával doma častěji. Ergonomie mi nepřijde ideální ani v jednom případě.
Že se foťák s telezoomem 45-200mm nevleze do jedné kapsy je extrémní argument, protože tohle nikdy nebude jediný objektiv co tahám.

e) dávat na těla bez gripu teleobjektiv je nesmysl
Proč ne, pro příležitostné focení je to použitelné, akorát držet to půl hodiny je na puchýř na malíčku pravé ruky. Přece jen jsou situace, kdy je lepší ten objektiv mít s nevhodným tělem, než ho nemít vůbec. Ale musím říct, že další investice bude asi tělo s gripem :)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
2. 8. 2012 00:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Těžko říct jak to bude. Ale pokud přijdou se 45kou, moc lidí jim to asi kupovat nebude. Na tu 55ku (pokud by se opticky povedla) bych měl zálusk taky (85ka F1,4 je sice super, ale nemám pro ni až takové využití, abych za ni dával až téměř 20 tisíc). O 16-50/F2,8 vím, ale tuším by mělo být i něco podobného jako ta 16-80mm, tedy s trochu větším zoomem. Ale kdo ví, možná půjdou cestou delšího zoomu při klasické světelnosti F3,5-5,6 (třeba konkurence Nikkoru 18-105mm), možná zoom naopak zmenší,... Zatím opravdu těžko říci. Ani ta 45ka tuším není oficiální, ale ruku do ohně bych za to nedal.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
1. 8. 2012 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, Samsung odpiskal i 55/1,8, misto ni bude 45/1,8, protoze 55ku by se mu nepovedlo udelat jako pancake. Osobne si teda myslim, ze i kdyby to bylo trochu vetsi nez pancake (treba ve velikosti 20-50mm objektivu), tak by to bylo lepsi nez 45ka. Uvidime. 16-80 sice nebude, ale udajne ma byt nejaky podobny zoom s trochu lepsi svetelnosti.

pavel_p
pavel_p
Level Level
1. 8. 2012 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tím teleobjektivem si naopak pomůžeš výrazně. Zrovna u nich se nejvíc projeví rozdíl ve velikosti a váze. V obou případech je to ale vzhledem k foťáku vždycky poměrně velká kráva. Sice se to u CSC bez gripu hůř drží, ale dá se to přežít, většinou to není nejpoužívanější objektiv a člověk foťák nepodpírá malíčkem minuty.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
1. 8. 2012 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Člověk to sice nepřepíná každou minutu, ale když už, tak to potřebuje rychle (alespoň u mě to tak je, že např. uvidím, co chci rychle vyfotit s delším nebo naopak krátkým časem a než přepnu na prioritu času, tak už je po tom).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
1. 8. 2012 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, jenže on ani ten SEL není žádný zázrak. DT 18-55mm pro zrcadlovky je už úplně hrůza. Opticky je to sice průměr, ale má šílené výkyvy ve kvalitě. V testech jsem jich měl už spoustu a každý z nich měl nějakou zvláštní vymoženost, kdy se ty fotky nedaly použít (dva kusy měly naprosto neostrou jednu polovinu obrazu při cca 30mm ohnisku, další měl zas neostrou jednu čtvrtinu obrazu při jiných ohniscích a podobně, další se zas tvářil jako docela pěkný a příjemný společník).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
1. 8. 2012 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ten snímač v NX11 je opravdu velmi špatný co do šumu, ale má výhodu v tom, že se mu v některých ohledech dá hodně pomoci a má velmi pěkné barvy. Osobně bych do D3100 nešel, i když má více vystouplý grip, drží se podstatně hůře, nemá bracketing, který občas využívám,...

K tomu C3. Pancake pro Sony je zatím jeden, a to 16mm F2,8. Na to, že je to pevné ohnisko, nedává moc přesvědčivé optické výsledky a třeba já osobně bych s tím fotit nemohl, je to příšerně širokoúhlé :-) Ale tohle je už silně subjektivní, někdo má rád širokoúhlé fotky, někdo ne. Mi těch přepočtených 46 mm od Samsungu vyhovuje úplně bombasticky (ideální pevná ohniska, se kterými mě opravdu baví fotit, jsou tak 40-46 mm - výborný byl v tomhle třeba Panasonic 20mm F1,7 nebo Sigma DP2).

Ono záleží na tom, co je člověk ochoten tolerovat, co je pro něj důležité a tak. Proto si myslím, že objektivně jsou NEXy slušné, tedy s vynikajícím snímačem a zajímavými technologiemi (HDR, panoramata, výborné video), ale nedopilované v určitých částech ovládání, ceně a objektivech (jak který model), subjektivně pro mě osobně bych je hodnotil jak podprůměrné (to, co mají špatné, mě vytáčí, to co mají dobré, pro mě není až tak důležité), naopak u NX11 vím, že má spoustu chyb (velký šum, obrovské RAWy a pomalé ukládání, nemožnost polohování náhledu při manuálním ostření), ale nevadí mi to až tolik, abych ji zavrhnul. NX11 s 30m F2 pancakem se docela v pohodě vleze do kapsy zimní bundy, případně se snadno vleze pod bundu (takto jsem s ní dva dny lozil po Roháčích po řetězech a vůbec mi nepřekážela. Navíc to ohnisko z nějakého záhadného důvodu stačí "skoro na všechno". Z vlastní zkušenosti vím, že s tím můžu běhat celý den v nejrůznějších podmínkách a téměř se nedostanu do situace, kdy potřebuju něco širokoúhlejšího (pokud ano, vezmu to jako panorama na výšku) nebo naopak delšího. Ty situace začínám nacházet jen v případě, že mám náhodou brašnu a v ní telezoom :-D

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
1. 8. 2012 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak stačí se podívat na testy. Panasonic třebá ten seťák nemá úžasný, ale u Olympusu je to docela fajn. Nejlepší seťák má Samsung, který občas působí až jako "pevný" objektiv. Ale samozřejmě záleží na kusu (třeba můj je trochu slabší na levé straně než co jsem měl na test, ale i tak je výborný a za neostrost se to považovat nedá). Ostrost dobrá po celé ploše, chromatická aberace poměrně nízká a velmi snadno odstranitelná.

Jiná já koupil NX11 s 18-55mm a 30mm F2 pancakem za 12 tisíc a k tomu 50-200mm telezoom za 3750 korun. Za necelých 16 tisíc má vše, co potřebuji a kupoval jsem to u nás. Těch objektivů má Samsung hodně a většinou jsou dost dobré. Pancaky 16mm a 20mm pro mě nemají smysl (moc širokoúhlé), 18-200mm telezoom je jediný opravdu předražený objektiv vzhledem ke svým nekvalitám, 60mm makro je opticky skvělé (makro ale řeším předsádkou na telezoomu), takovým dalším snem je možná 85mm F1,4. Tu jsem měl na test a byl jsem z ní unešen. Navíc je za velmi dobrou cenu (poloviční proti stejným objektivům od Canonu, Nikonu nebo Sony pro zrcadlovky, CSC konkurence takový objektiv ani nenabízí). Cena 10 tisíc za NEX-C3 mi přijde být rozhodně v pohodě.

lt
lt
Level Level
1. 8. 2012 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale ved NX system ma 9 skiel v sucasnosti a na tento rok planuju vydat dalsich 5 (http://photorumors.com/2011/10/11/samsung-nx-lens-roadmap-for-2012-five-new-lenses/), z toho jedno dokonca 80-400tka, skoda, ze maju tak sialene velke RAWy :(((

lt
lt
Level Level
1. 8. 2012 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Este dodam, ze pri pouziti jednoducheho adaptera s ovladanim clony (http://www.amateurphotographer.co.uk/photo-news/535442/samsung-nx-lens-adapter-for-pentax-k-and-samsung-gx-lenses-review-and-picture-gallery) sa na NX system da pouzit asi vsetko co ma Pentax K bajonet. A vyzera to dobre.
Rozmyslam, ze ta ohlasovana 80-400, kebyze sla pouzit na Pentax :) .. tipujem, ze to bude prezlecena Tokina /ktora sa kedysi pre K mount robila).

Iudex
Iudex
Level Level
1. 8. 2012 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K tým seťákom: na väčšine rešpektovaných webov má seťák od Sony horšie hodnotenie ako konkurencia, viď napr. tu: http://www.dxomark.com/index.php/Lenses/Compare-Camera-Lenses/Compare-lenses/%28lens1%29/203/%28brand%29/Sony/%28camera1%29/0/%28lens2%29/160/%28brand2%29/Nikkor/%28camera2%29/0/%28lens3%29/367/%28brand3%29/Canon/%28camera3%29/0 (seťák od Pentaxu tam už nevošiel, ale je tiež hodnotený lepšie).
A k tým sklám Samsungu: píšeš, že si kúpiš tri slušné sklá a je to tak všetko. Áno, ale tie tri sklá sú všetko, čo reálne potrebuješ (základný zoom, telezoom a svetelný pancake). Koľko percent užívateľov CSC má viac objektívov?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
1. 8. 2012 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono záleží, o kterých PENech tady mluvíme. Pokud jde o nové modely E-PM1, E-PL3 a podobně, tak tam nevím, ty se možná opravdu drží velmi špatně. Každopádně ze starších modelů E-P1, E-P2, E-PL1 a E-PL2 jim v ovládání dle mého názoru stačí jediný NEX, a to NEX-7. Jiné NEXy... no já nevím, např. bez hlavního kolečka režimů se nějak nedokážu obejít. NEXům určitě nelze upřít vynikající čip, ale osobně nevidím moc důvodů proč jej kupovat.

Je to drahé, objektivy neméně tak (a Sony si vždy rádo nechá připlatit, takže v nějaký výrazný pokles ceny bych nedoufal), navíc ty nejdůležitější jsou opticky dost špatné, nyní nemá žádný rozumný pancake, telezoom na svůj fotoaparát jsem kupoval za méně než poloviční cenu než bych kupoval u Sony,.... Osobně by Sony NEX byl poslední CSC systém (ze zavedené čtveřice Samsung, Olympus, Panasonic, Sony), který bych měl chuť kupovat (no, možná na NEX-7 bych se velmi rád nechal přemluvit, ten byl vážně úžasný).

Když si vezmu, že za cenu low-endového modelu Sony s jedním nepříliš povedeným seťákem jsem koupil hledáčkovou variantu konkurence se třemi objektivy (základní seťák, telezoom a vynikající pancake), tak mi opravdu Sony u některých modelů nedává smysl. Jinak nic proti Sony, sám mám doma několik jejich produktů (např. vynikající notebook), které měly výborný poměr ceny a výkonu. NEXy to ale moc nejsou. Ale každý máme jiné nároky :-)

Sakini
Sakini
Level Level
1. 8. 2012 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel to je pravda, E-PL3 opravdu je poněkud strašidelný - display nic moc, titěrná tlačítka, dělá si co chce...

Sakini
Sakini
Level Level
1. 8. 2012 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako bych to tušil, zrovna včera jsem zkoušel E-PL3 (ten je teď snad ve všech obchodech) a J1, a rozměrově to opravdu není moc rozdíl. Je to hodně variabilní systém, ale nebyl jsem z toho Olympusu bůhvíjak nadšený. Víceméně si dělal co chtěl, ať jsem nastavoval co jsem chtěl, a že by se nějak extra dobře ovládal se říct nedá, tlačítka na mě byla opravdu titěrná. To už bych si koupil spíš J1, néjsem tak náročný na variabilitu systému, spíš bych si pořídil redukci a použil svá pevná světelná skla. Ale jen proto že jsem ho minulý týden viděl s 10-30 za 8500,- to bych snad i ten hledáček oželel. Za plnou cenu ne, to už jsou ty NEXy zajímavější a variabilnější...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
1. 8. 2012 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tu samozřejmě záleží na osobních preferencích. Osobně kdybych si měl vybrat třeba mezi jinak vynikajícím NEX-5N (který považuji za opravdu velmi povedený NEX) a Olympusem E-P3, tak si vyberu ten Olympus. Jednak osobně se mi ovládá lépe (ovládání NEXů považuji i po mnoha výrazných úpravách za slabší - silně subjektivní záležitost), jednak na to jdou dát velmi zajímavé objektivy (20mm F1,7 od Panasonicu, 45mm F1,8,...), které ani moc nestojí.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
31. 7. 2012 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tou volbou máš částečně pravdu. Na jednu stranu, pokud budu mít dvě těla za stejnou cenu a jedno s (možná) horším výkonem, nemá to druhé moc smysl. Jenže pořád tu mohou být situace, kdy ano. Třeba mám už doma jeden fotoaparát tohoto systému, který si s sebou beru třeba s nějakým pancakem, když nechci tahat velké tělo (v podstatě totéž jako kompakt doplňkem zrcadlovky, zde ale spíše naopak - slabší menší model doplním větším), nebo třeba přítelkyně/manželka může mít druhý fotoaparát téhož systému. Nebo mi větší crop faktor vyhovuje (malá hloubka ostrosti není vždy výhra). Případně i ty rozměry, když budu chtít nějaké tele, tak menší čip mi zaručí, že s sebou nepotáhnu dvě kila jako s APS-C, ale třeba jen kilo a půl a díky většímu tělu se mi to bude i tak dobře držet... Jednoduše řečeno, jak se tu pořád mluví o těch rozměrech.... Mohu mít komfortní větší tělo a k tomu mít o něco menší objektivy než u APS-C. Nestrádám po uživatelské stránce ani po rozměrové a hmotnostní. Je nesmysl rvát na malá stylová těla (včetně APS-C modelů jiných výrobců) velké objektivy, to je opravdu blbost, ale opačně nevidím problém. Nevím, proč bych si nemohl užívat výhod menšího systému s větším tělem. Získám dvě výhody najednou.

Těch situací, kdy má větší M4/3 smysl, se dá najít víc, i když asi nebudou moc časté. Olympus sám dobře ví, že nemůže přijít jen tak s něčím a chtít za to hodně peněz, a tak je docela logické, že nabízí třeba voděodolnost. To ve stejné cenové kategorii téměř nikdo nenabídne a pokud ano, tak v horší kvalitě (rovnat se mu může snad jen Pentax).

Je jasné, že záleží na osobních preferencích a mnozí prostě nedokážou pochopit proč za stejnou cenu volit 4/3", když mohou mít APS-C. Chápu, že nechápou :-), ale třeba já osobně bych si E-M5 patrně koupil (jenže pro mě přišla pozdě, když už jsem se vrhnul na jiný systém, čehož ale také nelituji). Ještě jsem si neměl v ruce, ale podle toho, co všecko a jak má mít, mi to přijde jako geniální fotoaparát.

Sakini
Sakini
Level Level
31. 7. 2012 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedině M5? A co třeba E-P3? Používal jsem ho u známého v Anglii, po stránce ergonomie ho upřednostním před jakýmkoliv NEXem. A obrazová kvalita je nekompromisně dobrá. Negeneralizoval bych ani na jednu, ani na druhou stranu. Vzhledem k tomu, že počáteční CSC od Olympusu a Panasonicu jsou nástupci nejmenších a nejlehčích zrcadlovek co se kdy dělaly, tak je velikost současných top modelů podle mě přiměřená - jako malá, lehčí zrcadlovka. A ergonomie NEXů není pro každého to pravé, mě zatím žádný nepřesvědčil. Sedmička je velice solidně řešená a grip má pěkný, ale pořád to tělo je na mě moc zcuklé do placky, z klasičtějších těl NX20 a G3 mám lepší pocit v rukou. Ale tahle tady tu diskuzi můžeme táhnout ještě přes celou republiku, dokud budoucnost neukáže kam CSC povedou. Mám často dojem že někdo žije vizí, kdy bude mít maličké tělo do kapsy s mini objektivy, uvnitř FF snímač, a bude to fotit jako středoformát... Jednou možná, ale ne hned a kdo ví jestli vůbec. Aby jsme se za nějaký rok nedočkali velké evoluce zrcadlovek, a nebavili se tady o tom jak ty CSC byly vlastně hrozná blbost, v dnešním světě je možné všechno...

lt
lt
Level Level
31. 7. 2012 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Evolucia nie .. zrkadlo je prehistoricka zalezitost, dinosaurus :D .. E-PL3 inak sa mi paci.

Sakini
Sakini
Level Level
31. 7. 2012 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt No trochu jsem si zapřeháněl ;-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
31. 7. 2012 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já nevím, kde furt všichni chodíte na to, že CSC fotoaparáty (a mezi nimi např. Micro 4/3) byly dělány jen proto, aby byly malé? Je to jedna z jejich výhod, ale rozhodně to není primární účel u všech modelů. V podstatě drtivá většina CSC fotoaparátů (Olympus, Panasonic, Samsung) byla primárně dělána proto, aby se vykryl neúspěch (nebo snižující se úspěch) zrcadlovek daných výrobců. Velikost je jedním z hlavních lákadel některých přístrojů, ale rozhodně ne jediným u všech. To, že NX11/20 nebo třeba OM-D E-M5 nebo G/GH řadu nestrčíte do kapsy, není žádná nevýhoda, ale je to účel, aby se to dobře drželo a bylo to použitelné i s většími objektivy. Samsung svým NX systémem totálně nahradil své neúspěšné zrcadlovky a nabízí jak stylovou řadu, tak i větší řadu, která hraje na lepší ergonomii. Je to kvůli tomu špatný fotoaparát? Když OM-D E-M5 přináší dobré držení i s malým čipem, je to špatně? 4/3" čip dovoluje vytvářet menší objektivy, ale kde je řečeno, že všechny objektivy a všechny fotoaparáty tohoto systému kvůli tomu musí být malé? To je nějaký zákon? :-)

Co se týče těch Olympusů, tak ty dle mého názoru NEXům a NXkám mohou konkurovat velmi směle. Obrazová kvalita není vůbec špatná, ergonomie ovládání byla alespoň u loňských modelů daleko před jakýmkoli NEXem a mně se třeba E-PL2 držela dobře.

lt
lt
Level Level
31. 7. 2012 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 CSC vseobecne nie, ale m4/3 ano .. a tvrdi to wikipedia :D , citujem "Unlike Four Thirds, the MFT system design specification does not provide space for a mirror box and a pentaprism, allowing smaller bodies to be designed, and a shorter flange focal distance and hence smaller lenses to be designed." /http://en.wikipedia.org/wiki/Micro_Four_Thirds_system/ Ale musim tiez zdoraznit, ze CSC neznamena automaticky maly fotak.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
31. 7. 2012 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Ani M4/3 ne. Nerozumím tomu, proč by pro M4/3 systém nemohly existovat i profesionálnější větší fotoaparáty s větším tělem a gripem. To je jako bychom vyvíjeli sportovní verzi nějakého auta, dali tomu silnější motor, lépe mu naladili podvozek a pak mu vyčítali, že umí jezdit rychle. Vždyť to nemá hlavu ani patu. Co má takový Panasonic a Olympus dělat, když chce udělat profi fotoaparát? Zavést úplně nový systém jen proto, že M4/3 "má být malý"? :-D

lt
lt
Level Level
31. 7. 2012 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Ale ano, je to tak :) .. Olympus a Panasonic vyvinuli open 4/3 system, o ktory nik nejavil zaujem a zakapalo to. Tak vyrobili novy bajonet, ktory nazvali mikro-4/3 .. to slovo mikro tam nie je nahodou. Podobne aj ponuka a skladba objektivov tomu jasne nasvedcuje. Nevidim dovod, preco by telo fotaka malo vazit kilo len preto, ze je to "profesionalne" vyzerajuce :)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
31. 7. 2012 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Ale pozor, já neříkám, že menší velikost nebyla smyslem tohoto řešení. Já tvrdím, že to automaticky nemusí znamenat, že všechny micro 4/3 fotoaparát musí být "micro". Panasonic to se zrcadlovkami vůbec nedával, Olympusu se pomalu přestávalo dařit. Takže jak oba výrobci zajistí život "profesionálnější" řady fotoaparátů? Vymysleli něco, co bude inovativní, bude to mít nějakou výhodu proti předchozímu systému (menší velikost) a pořád mohou mít "vlajkové lodě", něco, co bude hodně dobře fotit.

Co se týče objektivů, ona 100-300mm od Panasonicu rozhodně není žádný drobek. Toto je právě objektiv, který je určen pro ty, kteří od "micro 4/3" nechtějí "micro" :-)

Samozřejmě, že profi fotoaparát nemusí být velký, to nikdo neříká. Nicméně on třeba Canon EOS 1D Mark rozhodně není žádný drobek a ta velikost tam má svůj smysl. Canon EOS 7D je také mnohem větší než 1100D, přestože je postaven na APS-C čipu. Ta větší velikost a hmotnost je tam v podstatě záměrná, aby to dobře padlo do ruky, dobře se to ovládalo a bylo to ergonomicky lepší než menší modely.

Znovu pokládám otázku. Vžij se do situace výrobce. Máš micro 4/3 systém a chceš vyvinout něco do profesionálnějšího nasazení. Budeš vyvíjet kompletně nový systém s celou plejádou nových nekompatibilních objektivů s micro 4/3 jen proto, že micro 4/3 má v názvu to zpropadené "micro"? Nebo prostě nemůžu vyvinout žádný hledáčkový fotoaparát s gripem, protože to mám prostě v názvu? Vždyť je to nesmysl jak vrata :-)

Iudex
Iudex
Level Level
31. 7. 2012 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Samozrejme konzorcium Micro 4/3 nemusí vyrábať len mikro foťáky a nik nebráni, aby foťák s čipom o veľkosti 4/3 palca bol rovnako veľký, ako klasická zrkadlovka s APS-C čipom (Oly E-5 budiž dobrým príkladom). Otázka znie: načo? Načo si vybrať foťák s 4/3 čipom, ktorý je rovnako veľký, ako foťák s APS-C čipom, má rovnaký grip, ovládanie, hmotnosť? Prečo si rovno nezobrať ten s väčším čipom?
Uvediem na príklade auta: nikto nebráni výrobcovi sedanu vyššej strednej triedy typu BMW 5er dať doň motor 1,4 16v. Otázka znie: načo? Len preto, že to nikto nezakázal? Fajn, ale kto to potom kúpi a prečo by to robil, keď dynamiku to bude mať ako Fabia a tú 1,4ku môže mať už vo Fabii? Rovnako ako je motor srdcom auta je čip srdcom fotoaparátu a konštrukcia foťáku sa mu viac či menej prispôsobuje. Je teda samozrejme možné a nič tomu nebráni, aby telo veľkosti kropovej zrkadlovky malo menší čip, človek tým ale dobrovoľne zahadzuje najväčšiu výhodu veľkého tela, t.j. schopnosť poňať veľký čip.
Inak samozrejme Tvoj argument, že Oly a Pana majú len 4/3 čip, tak ten sa snažia využiť maximálne, je logický a plne akceptovateľný; to ale nepopiera vyššie uvedené.

Iudex
Iudex
Level Level
31. 7. 2012 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Ešte doplním na príklade 5D Mk III a E-5: http://camerasize.com/compare/#312,202 Môžem spraviť foťák s 4/3 čipom, ktorý je rovnako veľký, ako foťák s full frame. Načo je to ale dobré? Telo sľubuje profesionálny výstup, výsledné fotografie sú ale o dve triedy horšie. A ide predsa primárne o dobré fotky, nie?

Sakini
Sakini
Level Level
31. 7. 2012 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Za jednoho generálního předpokladu: že APS-C čip bude vždycky technicky lepší než Micro 4/3 čip, což jen rozdíl velikosti zaručit nemůže. Vetší nemusí být vždy lepší, momentální mají APS-C určitou převahu, ale to že jsou větší ještě nezajišťuje věčnou pozici.
Pokud to Bávo bude mít dynamiku jako Fabia, pořád ještě bude mít větší bezpečnost, lepší konstrukci, a mnohem více komfortu než Fóbie. A pokud ta dynamika Fábky bude dostatečná (bude to RSo :-) ), ale komfort a bezpečnost nevyhovují, je tu prostor pro toho Bramboráka...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
31. 7. 2012 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Tak zase netvrdím, že to musí být velké jako EOS 1D :-) Ale pokud mám 4/3" čip, tak je prostě zbytečné se omezovat na co nejmenší fotoaparáty a mohu si dovolit udělat i nějaký větší s hledáčkem, rozumným gripem, se kterým se prostě bude pracovat velmi dobře. Jde o volbu, někdo preferuje malé a skladné, někdo chce zase lepší ovládání. Třeba taková E-5 od Olympusu vypadala skutečně divně, to musím přiznat. Obrovská těžká kráva a ten čip vevnitř se úplně ztrácel. Ono samozřejmě nelze předpokládat, že 4/3" fotoaparáty si bude kupovat někdo na superprofi práci, toho se už i kvůli různým omezením asi nedočkáme, ale rozhodně nemá smyl stavět mico4/3 pouze do role kapesních fotoaparátů, které musí mít stůj co stůj nejmenší rozměry. Ostatně když už jsme u těch aut. Ten dvoulitr může stejně tak dobře fungovat v malé Fabii, kde bude vrcholnou sportovní motorizací, jako i v nižší střední a střední třídě jako rozumná střední motorizace a stejně tak ve vyšší střední jako ta základní.

To s tím BMW není úplně špatný příklad, ale myslím, žes to trochu přestřelil. Vždyť ten 4/3" čip v OM-D není žádná ostuda a pokud bys do pětkové řady chtěl dávat nějaký motor, který by byl analogický právě k tomuto fotoaparátu, byl by to možná tak nějaký rozumný atmosférický dvoulitr. Ten v takovém autě sice neudělá žádnou parádu, ale rozhodně do běžných podmínek postačí.

lt
lt
Level Level
1. 8. 2012 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Pri rovnakej technologickej urovni bude vacsi cip vzdycky lepsi. Proste je to dane tym, ze vacsi cip ma lepsi osvit a vacsi odstup signalu od sumu. Jedine kedy by to neplatilo by bolo, ak by technologia bola tou velkostou obmedzena /nieco podobne ako dnesne stredoformaty, ktore musia digitalne cipy chladit/. V podstate z toho potom vyplyva znovu to, kvoli comu sa DSLR vlastne kupuju ... nekupuje sa fotak, ale system. Objektivy zostavaju, meni sa telo /ktore casto byva cenovo nepodstatne, u profi fotografov/. V podstate sa da povedat, ze ak niekto nechce budovat system, a nechce kupovat drahe, ci specializovane objektivy, tak nema pre neho DSLR zmysel a pri dnesnej urovni m4/3 je myslim viac nez dostatocne.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
5. 8. 2012 23:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Na tomto mieste by som si dovolil malicko nesuhlasit :) Vecsi cip nemusi byt vzdy lepsi aj v praxi. Vecsi cip znamena, ze urcite mnozstvo svetla, ktore prejde objektivom, sa snazime rozptylit na vecsiu plochu, a tym padom intenzita svetla klesa. Takze stara znama a medzi fotografmi pomerne bezne rozsirena fama "vecsi cip zachyti viac svetla" az tak celkom neplati.

Zvecsenie pixelov, od ktoreho ocakavame moznost pouzit vyssie ISO, si uspesne "vykompenzujeme" tym ze toto vyssie ISO aj budeme musiet kvoli nizsej intenzite svetla pouzit. Aby malo zvecsenie cipu aj prakticky vyznam, musi byt (pre zachovanie optickych parametrov - svetelnost, ohnisko...) umerne k nemu vecsi aj objektiv. Co vzdy zial nie je (vid napr. porovnanie profikompaktov verzus lowend zrkadlovky so setakmi).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
6. 8. 2012 00:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Zas moc teoretizuješ. Když už něco srovnávám, tak srovnávám srovnatelné. Takže budu mít vedle sebe např. 4/3" se 14-42mm objektivem a APS-C s 18-55mm objektivem. Pak bude lepší to APS-C při stejné technologii. Proč bych měl srovnávat s APS-C vybaveným 14-42mm objektivem, když je to svým určením úplně jiný fotoaparát s úplně jinými ohnisky? Samozřejmě, že tak, jak se na to díváš, máš pravdu... jen to srovnání ale nedává moc praktický smysl.

lt
lt
Level Level
6. 8. 2012 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Svetelny tok /oznacovany v lumenoch/ je rovnaky, ci tam mas velky alebo maly cip, osvetlenost cipu /v luxoch/ zalezi na tok, aky je cip velky. Cim je vacsi, tym vacsia osvetlenost. Maly cip nedostava viac svetla, jeho zadna sosovka je patricne mensia.

Jednoducho povedane, cim vacsi cip je , tym viac fotonov pozbiera. Proste je to jednoduchy fakt zrejmy uz z toho, ked sa pozriem na objektiv zozadu :) Takze v praxi .. je vzdy lepsi vacsi cip :)

Inak by som doporucoval kupit alebo pozicat zrkadlovku a nejaky cas sa s nou hrat .. zda sa mi totiz, ze prilis teoretizujes, ale nemas dost spravnych informacii , takze casto dochadzas k nepresnym vysledkom.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
6. 8. 2012 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Pleties hrusky s jablkami :) Aku zadnu sosovku cipu myslis ?

Fama ze vecsi cip pozbiera viac svetla vznikla preto lebo v praxi sa k vecsiemu cipu obvykle dava aj vecsi objektiv (pre zachovanie rozumenej svetelnosti). A prave vecsi objektiv, t.j. objektiv s vecsim vnutornym priemerom (pri danej clone) je ten, kto pozbiera (a posle na cip) viac fotonov. Toto sa ja len snazim vysvetlit.

Inak, ked uz si zasiel do tej fyziky svetla - s tym svetelnym tokom je to presne naopak. Ak mas nejaky celkovy svetelny tok o danom mnozstve lumenov, a tymto svetelnym tokom sa snazis osvetlit cip o urcitej ploche, tak intenzita osvetlenia cipu vyjadrena v luxoch je nepriamo umerna velkosti plochy cipu, pretoze plati ze 1 lux = 1 lumen / m^2. Teda cim vecsi cip, tym mensia intenzita osvetlenia v luxoch pri danom mnozstve lumenov.
http://sk.wikipedia.org/wiki/Lux_%28jednotka%29

lt
lt
Level Level
6. 8. 2012 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt No ja rozumiem co sa snazis povedat, ale ten objektiv je vacsi prave kvoli tomu, ze je vacsi cip, nie naopak. A ano, mas pravdu, blbo som to napisal o tom osvetleni a asi som to pomiesal .. chcel som vlastne povedat to iste co ty, teda ak to reverznem, co som napisal, tak ak zoberiem svetlo, ktorym osvetlujem maly cip a osvetlim tym istym svetlom cip velky, tak samozrejme, chudak bude mat tych fotonov na pixel menej. No ale on dostava toho svetla viac, prave kvoli vacsiemu osvetleniu. No, bohuzial v tomto smere som velmi slabo podkuty, takze vlastne nasa debata je taka pivna :D .. ale chapeme sa obaja dobre. Len sa rozchadzame v tom, co bolo skor, kura ci vajce :) Su to take filozoficke debaty, pretoze proste ten vacsi cip, musi dostat prislusny velky obraz a s tym ide ruka v ruke aj prislusne osvetlenie.

S tym zakrivenim svetla na mensi cip .. to co chces je ina projekcia ako vznika ohyb cez sosovky, aspon sa mi to tak javi. Priemet zaostrenej roviny ma svoje pravidla, nie som si isty, ze sa to da len zmenou konstrukcie. Tak si myslim, ze jedine ciernou dierou :D .. no ale mylit sa mozem ...
Ale kebyze sa to da, tak je tu jeden problem, a sice, ze technologia dnesnych fotosenzitivnych buniek je taka, ze kvalita zosnimania je tym horsia, cim je mensi odstup pixelov od seba. Proste rastie sum a teda v konecnom dosledku by ten mensi cip aj pri rovnakom osvetlenie vykazoval horsie vlastnosti. Zial :(

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
6. 8. 2012 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Takze si rozumieme :)
So zobrazovanim obrazu na mensi cip zalezi len od konstrukcie objektivu, na aku velku plochu premietne dany vysek zo sceny. Napriklad nejaky FX objektiv ten isty vysek zo sceny (lepsie napisane zorny uhol) zobrazi na plochu FF cipu, kdezto malicky kompaktovy objektiv zobrazi tento isty vysek zo sceny na plosku ovela mensiu.

pavel_p
pavel_p
Level Level
6. 8. 2012 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt To chceš naznačit, že aby na větší čip dopadlo stejně světla, jak na menší tak musí být intenzita osvětlení menší??? Já už to nechápu ...

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
7. 8. 2012 06:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Pozri si ten odkaz na wiki co som tu uvadzal. Intenzita osvetlenia (lux) je urcite mnozstvom svetla (lumen) dopadajuce na urcitu plochu (m^2).
Intenzita osvetlenia [lux] = mnozstvom svetla [lumen] / velkost plochy [m^2]
Cize cim vecsia plocha pri danom rovnakom mnozstve svetla, tym nizsia intenzita osvetlenia. Co je na tom nepochopitelne ? :)

lt
lt
Level Level
8. 8. 2012 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Cize ak opalujem 1cm2 na ruke, tak ma opali rychlejsie a silnejsie, ako cez sa opalujem cely ? Dost nelogicke, nie ? Nebude to predsa len inak ? Wikipedia uvadza, ze lux je jednotka plosnej hustoty osvetlenia, co suhlasi s kazdodennou realitou. Asi si to budem musiet nastudovat, lebo sa mi toto nezda :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
8. 8. 2012 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Ano, ked cely prud svetla, ktorym by si sa opaloval cely, sustredis na 1cm^2 na ruke, tak sa ti ten kusok ruky opali rychlejsie a silnejsie. To je proste fyzika a nelogicke by bolo skor ak by to tak nebolo :)

lt
lt
Level Level
8. 8. 2012 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Aha, ale ty to teraz vztahujes na predpoklad, ze by sa svetlo, ktorym sa osvetluje vacsi cip, skoncentroval na mensiu plochu, ako si pisal v predoslych prispevkoch ? No fakt neviem, ci sa to da spravit len sosovkou a rozptylkou, tuna moje znalosti koncia .. je to uz prilis davno a ani svetelnou fyzikou som sa nezaoberal. Ale je to zaujimava tema na premyslanie a studovanie.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
8. 8. 2012 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Když to vezmeš kolem a kolem, tak busy v podstatě pořád mluví jen o prachobyčejné světelnosti objektivu. Příklad, máme 50mm F2 objektiv na FF, osvítí 36x24mm plochu, vstupní clonový otvor má 25mm. Když budeme chtít tímtéž objektivem s veškerým tím světlem osvítit třeba 4/3" (pro jednoduchost 18x12mm), co se stane? Čip má crop faktor 2, to znamená, že pokud má všechno světlo (odpovídající úhlu záběru 50mm objektivu) dopadnout na menší čip, vlastně se zkrátí jeho ohnisko na polovinu. Z 50mm se nám stane 25mm objektiv se stejným průměrem vstupní čočky, tedy 25mm. Rázem tu máme 25mm F1 (nikoli F2!) objektiv. Pokud má jeden a tentýž objektiv soustředit celý svůj obraz na menší čip, zákonitě se mění i jeho ohnisková vzdálenost a s tím roste poměr clony a ohniska - tedy světelnost. A proto toto zdánlivé "perpetum mobile" najednou vytváří čtyřikrát více světla :-) Celá ta koncentrace světla na menší plochu je jen a pouze snížení ohniskové vzdálenosti objektivu.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
8. 8. 2012 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Alebo zase vzate z opacneho konca - rovnako svetelny FX objektiv, na to aby dosiahol rovnaku intenzitu osvetlenia (t.j. rovnaky pocet luxov a z toho vyplyvajucu rovnaku svetelnost) na FullFrame cipu, musi z fotenej sceny zachytit a nasmerovat na cip ovela viac svetla (viac lumenov), nez DX objektiv s tou istou svetelnostou a s tym istym ekvivalentnym ohniskom na APS-C cip. A na to, aby pochytal viac svetla, musi mat vecsi absolutny priemer plochy ktorou chyta svetlo. Ak by FX objektiv pochytil iba take mnozstvo svetla ako DX objektiv, toto svetlo by musel rozptylit na vecsej ploche (lebo vecsi cip), cim by zakonite poklesla intenzita svetla - z fyzikalneho hladiska by vytvoril menej luxov a z fotografickeho hladiska by sme povedali, ze ma mensiu svetelnost (a z toho vyplyvajucu nutnost pouzit umerne vyssie ISO cim by sa vyhoda vecsieho cipu stratila).

Mozno som mal uz na zaciatku jasnejsie napisat, ze zvecsenie cipu pri nezmenenom priemere objektivu (t.j. schopnosti zachytit rovnake mnozstvo svetla) by neprinieslo vyssiu kvalitu fotiek. A az zvecsenie priemeru samotneho objektivu a tym aj jeho schopnosti zachytit viac svetla prinasa vyssiu kvalitu, bez ohladu na absolutnu velkost cipu. Preto som na zaciatku tvrdil, ze nie velkost cipu je ten faktor, ktory pomoze zachytit viac svetla, ale velkost objektivu. Takze namiesto "vecsi cip zachyti viac svetla" by sa malo spravne hovorit "vecsi objektiv zachyti viac svetla" :)

lt
lt
Level Level
9. 8. 2012 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt No ja z teba asi umriem :)))) .. no, ano, urcite len zvacsenie cipu nestaci, ale zas ak nechas objektiv a zvacsis cip, tak je to nani, stale bude len vyrez z toho cipu, ale teda ano, ak by sa svetlo rozptylilo tak je to asi zajedno. Az teda na technlogicky problem, kde mensie fotodiody maju horsi odstup signalu od sumu /ale to neriesime/.

Ano ... mas pravdu .. objektiv je vzdy to najpodstatnejsie. Ci uz kvoli hlbke ostrosti, kvalite obrazu, dosahu, prenosu farieb, alebo cohokolvek. Aj pri (D)SLR by sa malo vyberat v prvom rade najprv objektivy, az potom telo...

Iudex
Iudex
Level Level
31. 7. 2012 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No pamätal som si väčší cenový rozdiel (J1 za 399 a E-PL3 takmer 500 eur), ale Oly šiel dolu a stal sa atraktívnejším. Súhlasím, že Nikonu 1 zúfalo chýbajú objektívy na to, aby bol plnohodnotným systémovým kompaktom. Na druhej strane stále má výhodu v hybridnom ostrení, kde mu rýchlosťou PEN stále nestíha. Drobnou výhodou môže byť interný blesk a o chlp menšie rozmery vrátane menšieho (sklápacieho) kitového objektívu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
30. 7. 2012 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tím slabým světlem je to také takové všelijaké, osobně mi na základě vlastních zkušenosti kontrastní přijde být sice pomalejší, ale úspěšnější (u fázového ostření je skutečně nutno se trefit přesně do kontrastní hrany, aby zaostřil, kdežto kontrastní si v tom velkém AF poli už tu hranu samo najde - zde jde spíše o komfort). Co se týče toho náhledu, tak sice není přesný , ale rozhodně je přesnější než u zrcadlovkového hledáčku (zde je třeba problém u Panasonicu, který si expoziční náhled nedrží, a proto jsem si ho také nakonec nekoupil - tohle mě hodně vytáčí a nejsem si teď jist, zda se mi to alespoň u jednoho modelu povedlo změnit). S tím samoseřízením. To by bylo fajn, lepší by ale bylo, kdyby tam byla alespoň možnost manuálního seřízení (u levnějších modelů). Prostě každé řešení má své výhody, nevýhody a požadavky na práci, aby to dobře fungovalo.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
30. 7. 2012 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I proto mám SLT od Sony docela rád :-) Zrcadlovku bez korekce FF/BF bych si osobně nekupoval, nějaké seřizování s každým konkrétním objektivem v servisu by se mi skutečně nechtělo řešit (už jsem měl pár zrcadlovek a objektivů na test, kde to prostě bez trvalého manuálního ostření skoro nešlo pořádně otestovat a člověka to pěkně otráví). A já osobně rád fotím s menší hloubkou ostrosti, kde je přesný AF velmi důležitý a cenově dostupné zrcadlovky jej bez seřízení nenabídnou. Co se týče pohybu, tam hodně záleží, některé CSC fotoaparáty už to mají dost dobře vychytané, u mnoha je ale stále hodně co zlepšovat.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
30. 7. 2012 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To asi záleží na úhlu pohledu. Já bych naopak kontrastní ostření u CSC bral proti zrcadlovkám jako výhodu (ve třídě do řekněmě 20 tisíc za tělo). Rychlé je to většinou stejně (někdy i rychlejší, záleží na modelu), netrpí to back/front focusem. Výhodou je elektronický hledáček, který je schopen zajistit přesnou vazbu k obrazu (vyvážení bílé, expozice,...) a v mnoha modelech s vysokým rozlišením (od 1,4M výše) poskytuje dostatečně ostrý obraz pro cokoli nemluvě o výrazně jednodušším a přesnějším manuálním ostření díky možnosti výřezu. Abych řekl pravdu, mě osobně na CSC štve jen jediná věc, a to že se do hledáčku nemohu dívat, když není fotoaparát zapnutý. Tuto pohotovost a energetickou náročnost mají zrcadlovky lepší. Ale jinak to, co většina fotografů považuje za nevýhodu CSC (kontrastní ostření, elektronický hledáček) osobně vidím jako hlavní výhodu a také důvod, proč jsem si po zkušenostech s mnoha levnějšími zrcadlovkami a CSC bez jakéhokoli rozmýšlení vybral CSC. Ale to jsou samozřejmě moje osobní preference, které nikomu nenutím :-)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
29. 7. 2012 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono taky velky tazky svetelny teleobjektiv by som sa uz len kvoli mechanickemu namahaniu bajonetu neodvazil drzat len za grip fotaku (alebo davat na stativ upevnenim tela fotaku), ale urcite by som ho bud rukou chytil zospodu alebo na stativ upevnil samotny objektiv (ved od toho tam ta stativova nozicka je). A v takom pripade je tak nejak jedno ci je to velke telo zrkadlovky s poriadnym gripom alebo nejaky malicky CSC ktory posobi skor len ako zadna krytka na objektiv :)))

Ale zase na druhej strane, na velkom gripovom tele zrkadlovky alebo velkeho CRC je viac miesta na vsetky potrebne ovladacie prvky, takze to je zase z tohto pohladu praktickejsie.

Reklama
Reklama