Seznam kapitol
Dnes se podíváme na test jednoho z nejpopulárnějších kompaktů na českém trhu, extrémně levný outdoorový kompakt Genius G-Shot 510. Ten stojí jen 1200 korun, můžete se s ním ale potápět a vyvádět nejrůznější skopičiny. Jaký je ve skutečnosti?
Zde se můžete podívat na několik ilustračních snímků pořízených s fotoaparátem Genius G-Shot 510.
	
 expoziční čas 1/500 s, clona F2,8, citlivost ISO 50, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení
 Snímek nemá příliš výrazný kontrast, v obloze se přepaluje. Kresba je slabší, nekontrastní.
	
 expoziční čas 1/1000 s, clona F2,8, citlivost ISO 50, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení
 Za dobrého světla vypadají snímky lépe, i když výraznější barvy by neuškodily. V obloze je jemný jasový šum.
	
 expoziční čas 1/250 s, clona F2,8, citlivost ISO 50, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení
 Zde se můžete podívat na snímek pod vodou. Opět v takových podmínkách nelze čekat výrazný kontrast.
	
 expoziční čas 1/500 s, clona F2,8, citlivost ISO 50, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení
 Zde nejsou detaily špatné, opět je ale nutné počítat s nevýrazným barevným kontrastem. Červená je spíše oranžová a zelená je naopak taková více nahnědlá.
	
 expoziční čas 1/250 s, clona F2,8, citlivost ISO 50, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení
 V zaostřené ploše jsou docela pěkné detaily (vzhledem k rozlišení senzoru), pozadí se dokonce lehce maže.
	
 expoziční čas 1/4 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení
 ISO 100 přináší trochu barevného šumu. Polovina objektivu byla pod vodní hladinou, druhá polovina nad ní. Nevýrazná kresba v levé části je dána zbytkem po kapce vody z předchozího focení. Toto je docela obvyklý problém outdoorových kompaktů, kdy nestečou vždycky všechny kapky z objektivu.
	
 expoziční čas 1/10 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení
 Zde je dobře vidět malý úhel záběru objektivu. Barevný šum je docela viditelný.
	
 expoziční čas 1/60 s, clona F2,8, citlivost ISO 50, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení
 Ve stínech je opět barevný šum. U snímku jsem nastavil vyvážení bílé na zamračený den, což ale snímek udělalo možná až zase moc teplým.
	
 expoziční čas 1/60 s, clona F2,8, citlivost ISO 50, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení
 Potěší absence chromatické aberace, naopak neudělá radost podprůměrná detailnost snímku.
	
 expoziční čas 1/4 s, clona F2,8, citlivost ISO 200, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení
 Na tomto snímku je dobře vidět, že fotoaparát nezvládá zvolit správné vyvážení bílé, snímek je až moc studený a celkově je barevnost nesprávná. Šum je pochopitelně vyšší, hranové části snímky mají zvláštní namodralý či lehce fialový nádech.
	
 expoziční čas 1/500 s, clona F2,8, citlivost ISO 50, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení
 Snímek je poměrně tmavý, znovu s méně výrazným kontrastem.
	
 expoziční čas 1/250 s, clona F2,8, citlivost ISO 50, ohnisko 36 mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Za dobrého světla nicméně fotoaparát dokáže pořídit i docela hezké snímky. Zde se jednalo o makro režim.
	
 expoziční čas 1/125 s, clona F2,8, citlivost ISO 50, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení
 Pod vodou se musíte logicky připravit na nižší kontrast scény, to ale není chyba fotoaparátu jako samotného prostředí s nepříliš čístou vodou. Opět jsem fotil v makro režimu.
	
 expoziční čas 1/30 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení
 Vyvážení bílé na "zamračeno" je trochu teplejší, než by muselo být, naopak automatika dělala snímek velmi studeným.
	
 expoziční čas 1/60 s, clona F2,8, citlivost ISO 50, ohnisko 36 mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Tady jsem rovněž musel ručně pracovat s vyvážením bílé, jinak byl snímek velmi studený. Vyvážení na denní světlo snímku jednoznačně pomohlo stejně jako záporná korekce expozice (-0,3 EV), která minimalizovala přepaly. Je vidět, že testovaný kus fotoaparátu měl objektiv s poněkud slabší pravou stranou.