Zpět na článek

Diskuze: Industar-61L/D 55mm F2.8 (M39)

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

dropsyy
dropsyy
Level Level
9. 4. 2014 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen tak dál. Navzdory tomu, co říkají nespokojení, věřím, že každý pěkný článek si najde svou poptávku. A tohle pěkný článek - test - rozhodně je. Pro stará manuální skla mám slabost. Digi fotím na Nikon, takže m42 ani m39 nejsem sto používat jinak než na makro,a to mne mrzí. Nicméně fotím i na film. Tam je testování skel trochu složitější, než u digi, ale také mne zajímá. Takže víc takových testů. Díky.

Jabraz
Jabraz
Level Level
28. 3. 2014 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem rád za tuto recenzi. Pěkné fotky. JK

Iudex
Iudex
Level Level
28. 3. 2014 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ako by som to... Predovšetkým oceňujem Milanovu tradične slušnú a poctivú prácu. Ale... skutočne sú recenzie prastarých päťeurových skiel na starých bezzrkadlovkách to, čo tu ľudia chcú čítať? Nie je vonku dosť nových, moderných skiel, ktorých recenzie by si ľudia prečítali stokrát radšej? Naozaj niekoho zaujíma storočný Industar viac, než povedzme (keď zostaneme pri CSC) Fujifilm 56mm/1,2, Olympus 25mm/1,8, Samsung 16-50/2-2,8 či Pana-Leica 42,5mm/1,2?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 3. 2014 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Ano, čtenáři tyto recence číst chtějí. Jinak tyto recenze vyšly krátce po sobě proto, že se bratr rozhodl oba Industary prodat, neboť si koupil lepší padesátku. Tak jsem je rychle otestoval, než půjdou pryč.

rousini
rousini
Level Level
28. 3. 2014 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Já se přidám k těm, kteří tohle retro můžou, ale zároveň, když máme Milana na drátě se zeptám. PROČ se v poslední době nic kloudného netestuje. Nejsou lidi nebo z pozice majitele není zájem???
Vždyť bez kvalitních Milanových recenzí už je to spíš jen blog.

Iudex
Iudex
Level Level
31. 3. 2014 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Dôvod vidíš zrejme aj sám: tento web je mŕtvy. Málo zaujímavých recenzií (tým nemyslím ich kvalitu, ale početnosť a atraktivitu testovaných foťákov/objektívov) spôsobuje malý záujem čitateľov a recipročne malá čítanosť (málo klikov) odrádza inzerentov, niet peňazí na zaplatenie ľudí (táto stránka stojí a padá len na Milanovi a to je neudržateľné) a zaujímavé články a recenzie a malému/nevýznamnému webu ani importéri asi moc nechcú dávať najnovšie foťáky.
Ostatne najlepšie to ukáže odpoveď na otázku: koľko ľudí priemerne komentuje článok či recenziu? Priemerne je to zrejme menej, než 10 a článok, kde by bola stovka komentárov, to si snáď ani nepamätám. Ja mi ľúto, ale vraciam sa k úvodnému konštatovaniu: tento web je mŕtvy.

rousini
rousini
Level Level
31. 3. 2014 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Tak podobnou obavu mám taky, ale nemám podklady pro takovou expresivní formulaci. Zrovna tak si netroufám hodnotit počet návštěv, ale žere mě, že např. blog digineffa má v ruce každou novinku a tady se recenzent musí špárat v exkrementech pod rouškou zájmu široké veřejnosti... Neměl by to být web pro odbornou (sebe fakt nemyslím) veřejnost???
Kde jsou časy, kdy každé pondělí byla recenze profikompaktu a tak to šlo dlouhé týdny. Chápu, že jeden to nestíhá, chápu, že jeden nemá vybavení na testování profiskel a top zrcadlovek, ale nějaký slušný mainstrem s nasazenou laťkou by neurazil

Nevím jak to chodí se zápůjčkama, něco mi říká, že marketing by to měl tlačit redakcím a tady to buď odmítají nebo marketing má nějaký důvod (přeju si, aby to byly přísné Milanovy recenze).
No škoda, třeba se to časem obrátí k lepšímu.

JonSnih
JonSnih
Level Level
1. 4. 2014 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Už jednou se na téma nedostatku recenzí rozjela třeskutá diskuze, kde Karel Polívka říkal, že jim výrobci neposkytují kusy k recenzím, a pokud vůbec, tak na krátkou dobu, třeba den. A Neffovi den stačí, aby si párkrát cvaknul a sepsal hrstku postřehů. Ostatně Neff už ani nerecenzuje, najel na systém dojmů (preview/hands-on). Což také není k zahození, ale plnohodnotnou recenzi to nenahradí.

Begy_cz
Begy_cz
Level Level
1. 4. 2014 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 to záleží co hledáte. Jestli kvantitu - nebo kvalitu.
Recenzí/testů je poslední dobou málo všude. Na digineffa jsem párkrát kouknul, testů je spousta - ale upřímě.... podle mne nestojí pomalu za zlámanou grešli.

test5
test5
Level Level
1. 4. 2014 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Pokud považujete neměnnou návštěvnost 100 000 unikátních návštěvníků měsíčně za mrtvý web, tak ano, máte pravdu. Pokud jde o produkty na recenze, nedávné recenze starých objektivů měly vyšší čtenost než recenze nových objektivů. Že zrovna Vás a další návštěvníky zajímají hlavně recenze novinek, tak tomu sice rozumím, nicméně názory a požadavky lidí se různí - jen na základě komentářů od řádově desítek uživatelů nelze utvářet závěry pro cílové publikum, které je o několik řádů početnější. A tím se dostávám k tomu dalšímu - není přímá úměra mezi počtem komentářů v diskuzích a čteností daného článku nebo návštěvností celého serveru. Viz třeba 3. aktuálně nejčtenější článek, u kterého není žádný komentář.

test5
test5
Level Level
1. 4. 2014 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Pokud vím, něco takového jsem zmiňoval pouze ve spojitosti s Pentaxem, který skutečně nemá zájem své produkty za účelem recenzí zapůjčovat (zkoušel jsem to znovu před pár měsíci a zůstalo to opět bez odezvy).

rousini
rousini
Level Level
2. 4. 2014 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jak tomu tedy rozumět?
- Návštěvnost je dobrá díky recenzím zařízení s nízkou cenovkou?
- Proč vychází recenze jednou za uherák?

test5
test5
Level Level
2. 4. 2014 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 - Návštěvnost je dobrá díky obsahu, který se tu nachází.
- Není pravda, že recenze vychází jednou za uherák. Od začátku tohoto roku bylo na Digimanii publikováno už 10 recenzí, viz: https://www.digimanie.cz/recenze/ (že zrovna Vás třeba tyto recenze neoslovily, neznamená, že ty recenze neexistují a že neoslovily ani nikoho jiného).

Iudex
Iudex
Level Level
2. 4. 2014 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No okrem rousiniho tieto recenzie prastarých skiel neoslovili ani mňa. A inak 10 recenzií považujete za dobré číslo? Je 14. týždeň roku, čo nie je ani len 1 recenzia týždenne (0,7 recenzie za týždeň). A bez ohľadu na absolútny počet aj skladba testovanej techniky je biedna: z desiatky sú 3 staré manuálne sklá a 1 mobil, teda reálne len 6 normálnych recenzií: 3 foťáky a 3 objektívy, nehovoriac o fakte, že išlo o objektívy práve z testovaných foťákov.
Ako som písal vyššie: mňa (a myslím, že nielen mňa) zaujíma práve nová, aktuálna technika, z foťákov napr. Fujifilm X-T1 či Olympus E-M1 a sklá ako Fuji 56mm/1,2, Panasonic 42,5mm/1,2 či Sigma 18-35mm/1,8. Kto radšej ako recenzie mnou uvedených skiel číta recenzie na ukrainské staré sklá?

test5
test5
Level Level
2. 4. 2014 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ano, 10 recenzí v rámci 3 měsíců považuji za dobré číslo. K tomu ostatnímu - viz předchozí komentář, požadavky a názory lidí jsou zkrátka různé a pokud je něco ukazatelem toho, jak moc je téma článku zajímavé pro co největší množství čtenářů, je to logicky jeho čtenost.

rousini
rousini
Level Level
2. 4. 2014 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Každopádně děkuji za ochotu diskutovat i když nic nového jsem se nedověděl. Tedy ano. Současný stav vám vyhovuje a můj názor reprezentuje nezajímavou menšinu.
Já si samozřejmě recenze toho, co mě zajímá dovedu najít, ale říkám si, že je to škoda. Ostatně vypadá to, že počet kliků je hlavní kriterium, jen aby najednou nebylo pozdě..

test5
test5
Level Level
3. 4. 2014 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Tato diskuze začala komentářem, že jsou jiné typy článků (recenze jiných produktů), které by čtenáři chtěli číst stokrát raději - nicméně to, co čtenáři chtějí nebo nechtějí číst, můžeme jednoduše vyhodnocovat podle čtenosti jednotlivých témat, tedy konkrétních článků, tedy kliků na jejich nadpisy. Takže ano, pokud na jedné straně argumentujete zájmem čtenářů, tak na straně druhé se jedná o údaje, která máme k dispozici, a tedy lze snadno rozlišit, zda se zájmy o témata diskutérů shodují se zájmem o témata většiny čtenářů nebo nikoli. To je celé.

Iudex
Iudex
Level Level
3. 4. 2014 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Táto Vaša úvaha má jednu logickú vadu: vy tie potenciálne zaujímavé objektívy netestujete, takže nemôžete ani povedať, že záujem o recenzie starých skiel je vyšší, ako niečo, čo ste netestovali. A prosím neporovnávajte to s recenziou seťáku Sony, ten naozaj nikoho nezaujíma. Skúste ale otestovať takú Sigmu 18-35/1,8 a garantujem Vám, že tá čítanosť prekoná rekordy.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 4. 2014 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 To ale neznamená, že nebudeme testovat nové objektivy (právě pracuji na recenzi dvou moderních objektivů). Faktem ale je, že jsme už otestovali desítky moderních objektivů od "blbých seťáků" až po velmi zajímavá skla (namátkou třeba Panasonic 20/1,7, Fuji 35/1,4, Samsung 85/1,4, Canon 35/1,4, Olympus 45/1,8, Leica 25/1,4, Samsung 30/2,0), ale čtenosti doposud vydaných recenzí starých objektivů jsou přesto vyšší. Na výše zmíněnou Sigmu si dělám zálusk.

Begy_cz
Begy_cz
Level Level
4. 4. 2014 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 na druhou stanu iniciativě se meze nekladou. Pokud má někdo doma zajímavý sklo, nebo sklo které ještě nebylo testováno - určitě by redakce ráda uvítala zápujčku na test.
Alespoň by to byly skla co se používají a čtenost by tipuju byla velká.

bedo.
bedo.
Level Level
7. 4. 2014 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 K čítanosti - či to nebude aj tým, že recenzie na tie nové objektívy sa dajú nájsť aj inde, kdežto na staré nie a pritom sú to zaujímavé sklá, ktoré v rukách skúseného fotografa dokážu konkurovať aj tým "najnovším a najlepším". Osobne som za tie recenzie rád.

Iudex
Iudex
Level Level
14. 4. 2014 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Od tejto recenzie už uplynuli takmer 3 týždne a žiadna ďalšia nepribudla. Stále "dobré čísla"? ;-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 4. 2014 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Můžu ti jen říct to, že se opět řeší defektní produkty, kvůli kterým se musí některé z recenzí pozdržet nebo úplně zrušit.

Iudex
Iudex
Level Level
23. 4. 2014 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Mesiac od poslednej recenzie. Stále nič. RIP, Digimanie.

xvasek
xvasek
Level Level
26. 3. 2014 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teda čučím - ty povedené jsou fakt pěkné.

rousini
rousini
Level Level
26. 3. 2014 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud vezmeme fakt, že zatuhlý ostřící prstenec je vada kusu, tak to do ideálních podmínek (tak jak psaly staré příručky) není špatné sklíčko, především s ohledem na cenu. A pak ta radost z vydařených obrázků, které jsem si sám vytvořil... Ostatně nechápu, tedy chápu, ale neobhajuju snahu vyfotit kdykoliv cokoliv. Aby to mělo hodnotu, tak si na to musím počkat, musím si s tím vyhrát, ale doba je jiná.
Líbí se mi, že Milan obohatil garerii mimo standartní nakoukané scény o několik skutečně zajímavých (klika, lípový květ).

Reklama
Reklama