Zpět na článek

Diskuze: Metabones Speed Booster, konvertor pro zachování úhlu záběru a zlepšení světelnosti

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
3. 3. 2013 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady bych nesouhlasil, hloubka ostrosti bude stejná jako na původním FF, ale světelnost prostě bude lepší o 1EV, takže nutné ISO bude taky o 1EV nižší. je to dané množstvím světla, které dopadne na čip a tady je ho prostě o 1EV více.
Stejně tak by měl být obraz lepší, s tím rozlišení čipu nesouvisí, naopak, vyšší rozlišení je schopné ostřejšímu obrazu pomoci. Je to podobný princip, jako resample 22Mpx fotky na 16mpx, detaily v 1:1 budou ostřejší u 16Mpx.

Co ovšem nechápu, tak uvádí, že na NEX je podpora EF objektivů včetně ovládání clony, AF a stabilizace. Tomu nerozumím, NEX má úplně jinou komunikaci s objektivy, než Canon, nebo ne? je fakt, že fungují na stejném principu, tzn, clona i AF přes kontakty a stabilizace v objektivu napájená a aktivovaná z těla. Že by redukce uměla přeložit komunikační protokoly mezi objektivem Canon a tělem Sony NEX? To by byla síla. Kvůli tomu, že na NEXovi používám EF skla v manuálu ho prodávám a koupil jsem EOSM s redukcí pro EF skla.

lt
lt
Level Level
3. 3. 2013 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri.sefrna Cize jeden opticky clen naviac sposobi zazracnu zmenu v optike a ta sa zrazu zlepsi vo vsetkych aspektoch ? :))) Tu nieco silne nesedi :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
3. 3. 2013 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Je to mozno prekvapujuce ale je to tak :) Tajomstvo je v tom ze cely obraz premietany objektivom sa zmensi z FF na APS-C. Tym padom sa umerne zmensia aj vsetky opticke vady typu farebna aberiacia, neostrost, difrakcia. Samozrejme toto porovnanie plati pre ten isty APS-C cip pouzity v oboch pripadoch - s konvertorom a bez neho. Pokial by sme porovnavali FF cip bez konvertora s APS-C cipom o rovnakom rozliseni s konvertom, vsetky opticke vady a tak isto aj vsetky prakticke opticke vlastnosti (hlbka ostrosti, uhol zaberu) zostanu zachovane.

Takze naozaj jedine, co tu silno nesedi, su zazite nazory fotografov ze jedine vecsi cip zaruci aj vecsiu hlbku ostrosti a menej zasumenu fotku :)

PS: Samozrejme plati ze dalsi opticky clen vzdy znizuje kvalitu sustavy. Avsak podla ceny toho konvertora usudzujem (je to moj nazor) ze to nebude len taky nejaky lacny cinsky smejd, ale kvalitou bude na urovni aspon ako su makropredsadky Raynox. Preto si myslim, ze ten vplyv na pokles kvality z hladiska vecsieho poctu optickych clenov bude ovela menej vyrazny nez narast kvality z dovodu zmensenia obrazu z FF na APS-C.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
3. 3. 2013 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Takze naozaj jedine, co tu silno nesedi, su zazite nazory fotografov ze jedine vecsi cip zaruci aj vecsiu hlbku ostrosti a menej zasumenu fotku :?)

busy, to není zažitý názor, to je pravda, kterou neokecáš. Šum bude na stejném čipu pořád stejný a tudíž na APS-C vyšší, než na FF, hloubka ostrosti bude díky redukci stejná jako na FF, ale díky jen dosažení vyšší světelnosti. Je to celé jen náhrada, ale pokud opravdu pomůže, tak super.
Dovedeš si představit, že by tuto redukci udělali na FF pro středoformátový skla, to bylo teprve něco.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 3. 2013 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Tady je ale velký problém v tom, co si kdo představuje pod pojmem "zlepšení". Pokud někdo čeká, že na APS-C se daný FF objektiv bude s redukcí chovat lépe než na FF, tak to je samozřejmě nesmysl. Pokud jde ale o projevy tohoto FF objektivu na APS-C čipu ve srovnání bez redukce a s ní, už jde o něco jiného a minimálně dopomůže snížit šum APS-C čipu na FF úroveň díky lepší světelnosti (samotná redukce totiž opticky není dokonalá, což uvádí i výrobce).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
3. 3. 2013 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Ale okecam :) Vecsi cip = nizsia hlbka ostosti, nizsi sum je pravda len a len vtedy, ak spolu s rozmerovo vecsim cipom pouzijeme aj rozmerovo (umerne) vecsi objektiv, schopny zo sceny nasat viac (umerne zvecseniu plochy cipu) svetla a dopravit ho na cip. Avsak v nasom pripade pripade porovnavame rozne velke cipy pouzite s tym istym objektivom, a tam uz to tak globalne celkom neplati.

Obdobna redukcia zo stredoformatovych objektivov na FF cipy by bola samozrejme super, umoznila by vyuzit nizku hlbku ostrosti a ine vyhody stredoformatovych objektivov na FF cipoch. Snad este zaujimasia by mohla byt redukcia zo stredoformatu na APS-C, popripade 4/3" cipy :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
17. 1. 2013 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale ani horsi nebude. Pri APS-C cipe s rovnakym poctom megapixelov ako FF a podobnej technologickej urovne dosiahnes rovnaky obrazovy vysledok. A ak vezmeme do uvahy cenu CSC s APS-C cipom a cenu FF zrkadlovky, tak by sa dalo napisat, ze APS-C + tento konvertor bude mat ovela lepsi pomer cena/vykon.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
17. 1. 2013 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aby zvladol Noctilux F0.95, musel by byt priemer toho konvertora ovela vecsi. Ale aj keby bol, mohol by nastat problem v otvore v CSC fotoaparatoch - ten nebude dostatocne siroky (resp. svetelny).

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 1. 2013 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak mi vyšlo, že full frame objektiv 28 - 300 mm, F3,5 - F6,5 bude mít se Speed Boosterem na Nikonu 1 příjemnou světelnost F1,2 - F2,4. To není vůbec špatné :-). Jednak takový objektiv Nikon na tento systém nebude nikdy vyrábět a i kdyby, stálo by to fakt majlant.

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 1. 2013 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Počítal jsem to Tamronu, který stojí pouze 8 litrů :-).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
17. 1. 2013 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Konvetor z toho spravil iba F2.4 - F4.5, co je ale samozrejme tiez lepsie nez nic. Ohnisko zmeni 0.7x tak aj clonove cislo svetelnosti sa zmeni v tom istom pomere.

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 1. 2013 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Jo takhle, cili na Nikonu 1 to se Speed Boosterem nebude nikdy 28 - 300 mm, jako u FF objektivu, ale proste ohnisko bude vzdy delsi bez moznosti zmeny?

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
17. 1. 2013 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Ano, ten konvertor je nieco ako "fix focus", vzdy meni aktualne ohnisko a aj clonove cislo pouziteho objektivu 0.7x. To znamena ze ked Nikon 1 ma crop 2.7 a vdaka nemu objektiv 28-300 bude mat uhol zaberu ako keby bol 2.728 az 2.7300 (to je 75-810), s konvertorom to bude 0.72.728 az 0.72.7300, co je 53-570mm.

Na to, aby akykolvek FF objektiv mal aj na Nikone 1 taky isty uhol zaberu, je nutne pouzit nejaky silnejsi konvetor, taky ktory zmensi ohnisko 2.7-krat. Cize namiesto 0.7x musi mat pomer 1/2.7 = 0.37x. Mozno sa raz aj takeho pre Nikon 1 dockame :)

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
30. 10. 2015 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Obávám se že ani Metabones nebude nikdy na tento "systém" Speedbooster vyrábět :)

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 1. 2013 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A bude fotoaparát zaznamenávat to zlepšení světelnosti na displeji nebo bych musel vždy naslepo podexponovávat, abych neměl snímek přeexponovaný?
Jinak mi to přijde zcela logický. Když existuje něco, co prodlužuje ohnisko a zhoršuje světelnost, může logicky existovat i něco, co zkracuje ohnisko a zlepšuje světelnost.
Tak se mi tak nějak zdá, že hodnota zvláště Nikon 1 fotoaparátů docela díky tomu vzroste ;-). A co teprv Pentaxů Q :-D. Otázkou ale zůstává, jestli se to pro tyto oba systémy bude vyrábět ;-).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
17. 1. 2013 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Samozrejme ze fotoaparat zaznamena zlepsenie svetelnosti - pri danom osvetleni sceny bude cip osvetleny o cca polovicu viac, takze automatika pouzije 0.7x kratsi cas, alebo 0.7x nizsie ISO a expozicia bude stale spravna. Ziadne slepe podexponovavanie.

Ohladom Nikon1 - ten ma crop az 2.7, takze tu keby sa vyrobil konvertor, ktory dokaze 2.7x zuzit kuzel svetla a skratit ohnisko, to by sme mali krasne svetelnosti ! Z takeho 50mm F1.4 by sme (teoreticky) ziskali 18mm F0.5 :)
A co by to dokazalo na Pentax-Q ... !!!

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 1. 2013 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy No pockej, ale preci na objektivu pro CSC tato uprava neni mozna, nebot se tam nenachazi uz ten prostor pro konvertor mezi koncem objektivu a snimacem, protoze u techto objektivů uz se pocita s tim, ze je urcen pro fotaky, ktere nemaji zrcatko. Chapu to spravne, ne?

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 1. 2013 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy S tim slepym podexponovanim jsem si to pak uvedomil, jo, je to tak, napsal jsem blbost ;-).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
17. 1. 2013 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy To je fakt, ale třeba redukce ze Samsungu NX na M4/3 by teoreticky byla možná, tam je ještě 5,5 mm rezerva. Tento princip funguje tehdy, pokud se objektiv určený pro větší čip použije na jakémkoli čipu menším a pokud přístroj s menším čipem má menší vzdálenost k bajonetu než původní systém. Takže v některých případech jde udělat i CSC->CSC redukci.

jkalfus
jkalfus
Level Level
16. 1. 2013 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé, uvidíme jestli to bude fungovat jak slibuje výrobce...
Každopádně k článku mám jednu výtku - "Přitom širokoúhlé konvertory v astrologii..." - astrologii? opravdu? a neměl jste náhodou na mysli astronomii? lži za které si lidé nechávají platit a seriózní věda jsou dvě rozdílné věci

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
16. 1. 2013 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jkalfus jo, jasně, překlep :-) hned to opravím

Reklama
Reklama