Zpět na článek

Diskuze: Nikon AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/4-5.6G IF-ED VR

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

nephilim
nephilim
Level Level
30. 10. 2014 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kamarádka ho má na D5100 a objektiv dělá naprosto skvělé fotky. A pokud se fotí do RAW, v ACR se mírně doostří, upraví barvy a kontrast, tak jsou fotky na výstavu.
Ale je pravdou, že s rostoucím rozlišením se horší obraz i u profesionálního Nikkor 70-200/2.8 VR za 50 litrů.

Cejpatka
Cejpatka
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Fotomobil: Google
Objektiv: Tamron
30. 10. 2014 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim Nesouhlasím. Pokud porovnám stejný výstupní formát, tak o vyššího rozlišení dostanu všech mých objektivů ostřejší obraz z vyššího rozlišení než z nižšího rozlišení.

nephilim
nephilim
Level Level
31. 10. 2014 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cejpatka Po přechodu z D300 na D7100 jsem u Nikkor 16-85 a Nikkor 70-200/2.8 zaznamenal zhoršení ostrosti. U obou je zapotřebí přiclonit o cca 1/3 až 1/2 EV, abych měl pixel-per-pixel stejně kvalitní kresbu jako na "staré" D300. Pevná skla (35/1,8G a 50/1,8G) tímto problémem netrpí, stejně tak "stařičký" Nikkor 70-300/4.5-5.6 G AF-S VR.
Nesouhlasit tedy můžete, ale já mluvím o praktických zkušenostech s mými objektivy, které mám už pěkných pár let a které běžně používám, takže mám nakoukané výstupy z nich.
Samozřejmě, že pokud zmenším rozlišení fotky z D7100 na 12MPix, tedy na rozlišení D300, pak tato debata postrádá smysl. Jenomže tím otevřeme debatu o smysluplnosti vyšších rozlišení. Což je zcela jiná story.

Cejpatka
Cejpatka
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Fotomobil: Google
Objektiv: Tamron
31. 10. 2014 23:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cejpatka Že se musí přiclonit je divné, u toho mě napadá jediné možné vysvětlení ... FF/BF. Nebo kusová variabilita? Co menší rozlišení "schová", vyšší pak "odhalí". Konkrétně 16-85 mám také a např. při rozlišení 16 MPx nebyl skoro žádný rozdíl (respektive nešlo to per pixel poznat) v kresbě mezi středem x krajem na širokém ohnisku při cloně F8 a 5,6. Až při vyšším rozlišení 24 Mpx se ukázalo, že F 5,6 jsou kraje kupodivu ostřejší než na F8...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
23. 10. 2014 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Begy_cz Ono to na 16MPx D7000 až tolik nevynikne a na 12MPx D90, na které se to kdysi testovalo, ještě o to méně. Ale ano, tohle nebyl nejpovedenější kus tohoto objektivu, navíc na té D3300 s tou třesoucí závěrkou se s tím opravdu pod 1/250-1/320 sekundy nedá moc dobře fotit, a proto jsou v recenzi většinou snímky s těmito nebo kratšími časy a raději se využívala vyšší citlivost.

Irving
Irving
Level Level
23. 10. 2014 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ehm, chapu to dobre? Na maximalnim zoomu je na D3300 s timto objektivem v podstate nemozne presne zaostrit,AF se nechyta a manualni zoom je nepouzitelny? Byla situace lepsi na D7000? Protoze to je podle me celkem zasadni vada, v momente, kdy je plne odcloneny objektiv na dlouhem konci neschopny zaostrit, tak to je na reklamaci...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
23. 10. 2014 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irving DSLR prostě potřebují mít seřízený AF, jinak je to k ničemu. Tady fázový AF nebyl schopný ostřit přesně (ostatně testované DSLR snad nikdy nemají přesně seřízený AF, takže při testech velmi často ostřím přes live view), jenže ona to nebyla až tak jeho vada, když ten objektiv nemá při plném odclonění úplně "ostré" místo. A pak se ani autofokus neumí přesně chytnout (a fotograf při maximálním zvětšení na live view vlastně taky ne).

Je to stejný problém jako u mnoha pevných světelných objektivů, kdy není ani tak problém s autofokusem jako s tím, že objektiv nemá takovou polohu, která by byla opravdu zaostřená. Jde o projev focus shiftu, kdy máš určitý ostřící rozsah, kdy je scéna zaostřena a tedy ostrá, ale zároveň paprsky z rohu objektivu zaostřené nejsou a protínají se kousek vedle, čímž dělají duchy (auru) a snižují kontrast. Lehkou změnou zaostření se zaostří krajní paprsky (duchové zmizí, kontrast se zvýší), ale tím se zase rozostří paprsky z prostředka (klesá celkově ostrost). Na D7000 tedy objektiv dělal v podstatě totéž. Lépe se však přibližoval k onomu kompromisnímu místu mezi ostrostí, neostrostí a duchy, ale objektiv prostě nepustil.

Tohle není zrovna na reklamaci, to bys pak musel nechat reklamovat veškeré DSLR pevné objektivy, které nekreslí na nejnižší cloně nejlépe právě kvůli tomuto problému. Právě kvůli tomuto je nutné světelné objektivy clonit, aby měly lepší kresbu. Nicméně je pravda, že už jsem v ruce držel lepší kousky tohoto objektivu, které na 200mm ohnisku byly o něco ostřejší.

lt
lt
Level Level
23. 10. 2014 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Focus shift je rozostrenie z dovodu, kedy zaostrenie prebehne na najmensej clone a nasledna fotka sa exponuje pri clone mensej. Riesenie je ostrit pri clone expozicii (teda manualne nastavenej). Co samozrejme nejde pri objektivoch, ktore neumoznuju manualne nastavovat clonu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
23. 10. 2014 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 To ano, ale ten focus shift vzniká z výše uvedeného důvodu. Že zaostříš na jedno místo, ale ve skutečnosti různé paprsky se zaostří jinam. Přiclonění rozhodní zaostření (provede onen focus shift), nezaclonění prostě ponechá onu nezaostřenost.

xvasek
xvasek
Level Level
27. 10. 2014 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Nejmenuje se tato vlastnost spíš astigmatismus? (Nerad bych dělal chytráka, ale podle popisu problému mi to k mému chápání pojmu "astigmatismus" sedí.)

Reklama
Reklama