Zpět na článek

Diskuze: Panasonic Lumix G80 dostává větší EVF, odolnost i jack

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

kolyy
kolyy
Level Level
27. 9. 2016 02:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sm.art Ide o recenziu od Milana Šurkalu tu z digimanie, na ktorú bol odkaz aj hore v článku. Jedna z prvých na webe. Stále čakáme na rozšírenú českú verziu.

jozkopower
jozkopower
Level Level
21. 9. 2016 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Milan, videl som video v angl. recenzii, co je to za divný pohyb na začiatku videa, kamene vo vode. Dolná polovica sa hýbe horná polovica je takmer statická, je to chyba stabilizácie alebo to "vylepšilo YouTubko" ? D.

chlustanec
chlustanec
Level Level
21. 9. 2016 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak vzali G7, a dali do ní věci, které mi chybí. Kdybych to věděl, možná 2 msíce počkám...i kdžy rozdíl 11 tisíc v ceně se stejným sklem (zv anglii) by mě asi ještě zvyklal.

pidalin
pidalin
Level Level
21. 9. 2016 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chlustanec Tak já s nákupem G7 už čekam asi ty 2 měsíce, kvůli novinkám co oznáměj na photokině. ;-)

chlustanec
chlustanec
Level Level
21. 9. 2016 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Když 14 tisíc za novou i s 12-60 sklem byla nabídka, která se v ten moment neodmítá.

pidalin
pidalin
Level Level
21. 9. 2016 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Kde????? :-O Já právě furt čekam jestli ten novej objektiv pujde s cenou dolů a jestli ho daj do kitu i s dalšíma foťákama.

chlustanec
chlustanec
Level Level
21. 9. 2016 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin V Anglii měl Panasonic 100 liber cashback na foťáky. A vzhledem k tomu, že v setu s 12-60 objektivem je tam i tak o dost levnější než u nás, tak po vrácení peněz vyšel na 14 tisíc i s poštou. A ještě jsem k němu dostal parádní kabelu, takže další tisícovka ušetřená :)

pidalin
pidalin
Level Level
21. 9. 2016 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Zajímavý, ale musí se asi platit předem ne?

chlustanec
chlustanec
Level Level
21. 9. 2016 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Tak 99.9% obchodů chce peníze než dostanete zboží do ruky :)

pidalin
pidalin
Level Level
21. 9. 2016 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin No myslel jsem to tak, že když objednávam ze zahraničí tak to asi nejde na dobírku. ;-)

chlustanec
chlustanec
Level Level
21. 9. 2016 22:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Nevím sice proč tak velká část čechů pořád trvá na dobírce, ale ne, z anglického obchodu si na dobírku neobjednáte.

pidalin
pidalin
Level Level
22. 9. 2016 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Proč? Protože platim až když mi opravdu něco poslali. :-D

chlustanec
chlustanec
Level Level
22. 9. 2016 06:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin A tohle je přesně ten blud, kterému nerozumím. Kdybych chtěl někoho podvést, tak mu pošlu pytlík mouky na dobírku. A co byste vy s dobírkou řešil roky s policií (a nejistým výsledkem), já vyřeším s paypalem za 24 hodin a peníze 100% dostanu. A jelikož se mi stalo obojí, vím o čem mluvím. Nicméně tohle je každého boj a jestli raději dáte o 8k více za foťák, protože požadujete bezpečnou dobírku, tak...tak se směju :D

pidalin
pidalin
Level Level
22. 9. 2016 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin A jak tomu paypalu dokážete že nic neposlali, nebo že poslali něco uplně jinýho? To by mě fakt zajímalo. ;-) Všichni řikaj jak je to bezpečný platit předem přes paypal, ale já si to fakt nedokážu představit jak by to mělo fungovat že mi ty prachy při podvodu vrátěj. Dobírka je risk vždycky od neověřenýho obchodu, ale nemůžou se pak stát situace že najednou zjistěj že to zboží vlastně nemaj a tak....a to se stává i větším obchodům typu Alza. Ale v Alze, CZC a podobně jsem si už zvyknul platit předem, u krámů který neznam furt používam radši dobírku, pokud nejde o ňáký zanedbatelný částky.

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 9. 2016 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Nový Panasonic Lumix G80 je vyspělejším bráškou modelu GX80."

Bráška je to možná podle názvu, ale GX80 je CSC kompakt, kdežto G80 je přímým pokračovatelem G7 - "DSLR like" CSC. Je to prostě jiná řada a podle mě G8 nebude - došlo ke změnám označení.

K tomu minimum technických novinek na přístroji, tentokrát se Panasonic moc nepochlapil (i s ohledem na ostatní nové fotoaparáty, ze kterých jsem po prvním shlédnutí celkem zklamán).

kolyy
kolyy
Level Level
20. 9. 2016 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Minimum technických noviniek - ako sa to vezme. Konkurencieschopná stabilizácia funkčná aj vo videu, mechanická závierka konečne riešiaca "shutter shock", odolnosť proti počasiu, veľký OLED hľadáčik, plne otočný displej, vstup na miktrofón, 4:2:2 výstup videa na HDMI, Cinelike profily. K tomu klasika - stále parádne 4K video, špičkový jednorazový autofokus, schopné AF-C pri fotení, 6fps sériové snímanie s živým náhľadom, veľkorysý buffer, výborná ergonómia s dotykovým ovládaním. To všetko za $1000 v kite s rovnako odolným 12-60mm. Vidím jediný vážnejší nedostatok, ten preberaný autofokus vo videu, a to s najväčšou pravdepodobnosťou momentálne nie je v silách Panasonicu vyriešiť.

U mňa je to na aplauz, lebo konečne nejaký výrobca dáva do cenovo prístupných modelov svoje najlepšie technológie a nesnaží sa ich po kvapkách predávať v predraženom high-ende. Je pekné, že aj Sony má stabilizáciu a 4K video, ale za akú cenu sa to dá kúpiť?

sm.art
sm.art
Level Level
20. 9. 2016 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Panasonic je jediny z velkych hracov, ktory este stale nema PDAF, hamba!
Fuji - ma, Sony - ma, Olympus - ma v E-M1, Canon + Nikon ma...

P.S. mohli tam dat aspon spomalovacky

sm.art
sm.art
Level Level
20. 9. 2016 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sm.art P.P.S. a uvital by som radsej 20MPx snimac z GX8

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
20. 9. 2016 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sm.art Pokud s DFD ostří rychleji, než jiní s PDAF - tak na co by to bylo? Prostě jde svou cestou.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
20. 9. 2016 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Presne tak. Aspon nemusi delit pixely na polovice (a zvysovat tak riziko sumu).

sm.art
sm.art
Level Level
20. 9. 2016 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka nezmysly chlapci, co sa tyka kontinualneho ostrenia, tak na pdaf sa nechyta nic, a vo videu duplom - staci sa pozriet na sony vs panasonic
ale niekomu mozno staci aj kontrastne ostrenie, o tom je samozrejme zbytocne diskutovat

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 9. 2016 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sm.art Tak to DFD jim funguje docela slušně, potřeba fázových pixelů není zas tak akutní. Zpomalená videa tam být mohla, nicméně už tak je to dost blízko řadě GH, buďme rádi, že už dnes je tam toho více než dost.

RiMr
RiMr
Level Level
20. 9. 2016 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ve srovnání s pdaf co mají Sony foťáky nefunguje - ve videu tedy! Zrovna jsem točil v Duxfordu éra - vymetená obloha a DFD (G7 + 14-140) je totálně nepoužitelné. Ještě že tam je snadno podržitelný MF a focus peaking...
Ve fotorežimu se mi zdá že to funguje parádně. Ale ve videu je to v náročnějších podmínkách opravdu slabé. Sony není bezchybné, ani náhodou. Ale je prostě výrazně a znatelně lepší. Aspoň v tom co dělám já, což jsou velmi často měnící se objekty (manévrující letadla) na jednolité ploše.

(opraveno pdaf za DFD)

RiMr
RiMr
Level Level
20. 9. 2016 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Dám sem nějaký "vzorek" co DFD "umí". a nejen při éru s vymetenou oblohou...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 9. 2016 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Pochopitelně netvrdím, že je to bezchybné, ale pro běžné účely mi to přijde být dostatečné a určitě žádný trapas. Vždycky je ale co zlepšovat. Já osobně si s výkony DFD vystačím bez problémů, přestože vím, že tam jsou limity, které to prostě už nedá.

RiMr
RiMr
Level Level
20. 9. 2016 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Třeba tady - mám spoustu podobných záběrů, kdy to éro v určité fázi zatáčky prostě ztratí... víceméně stejný problém od GH2 včetně... tohle u a6000 neexistuje, ta to drží jak bič, než se tedy vybije nebo přehřeje... :)
http://1url.cz/etoHX
http://1url.cz/3toHO
http://1url.cz/XtoH5

Jinak m43 používám a rád, z G7 jsem přes některá negativa v podstatě unešený, jaký výkon za jakou cenu se dá nacpat do tak malého přístroje. Na ta moje letecká a modelářská videa je to parádní, žádné umění, spíš takové dokumenty. Toto je z G7 + 14-140, nakonec to člověk nějak sestříhá, ale prostě, o některé záběry vinou (ne)zaostření přijde:
http://1url.cz/KtoH9

240 fps vyčítání má už G7, ale stabilizace, utěsnění a větší hledáček navíc v G80 je pro mě asi důvod k posunu z G7 na G80.

Jo a kvituju možnost úpravy příspěvku, to čumím! :)

jozkopower
jozkopower
Level Level
20. 9. 2016 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Pre Milan - dostatočné pre bežné účely - pod tým si predstavujem klasické, nenáročné filmovanie rodinného typu napríklad. No a skus natočiť deti pri hre s predo-zadným pohybom a zároveň pohybuj foťákom - komponuj. Bežná scéna z ktorej je AF Panasonicu na prášky.

kolyy
kolyy
Level Level
20. 9. 2016 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Pri tých ukážkach si používal autofokus v režime celoplošnej automatiky alebo nejaký iný mód, napríklad jednobodový alebo tracking?

pidalin
pidalin
Level Level
20. 9. 2016 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Radši točte při 1080p a 50 FPS než ve 4K. U takovejch scén by se víc FPS využilo víc než 4K. I když díky 4K jde obejít youtubácký omezení bitratu u 1080p.
PS: Ten problém s ostřením ve videu může způsobovat taky objektiv, nevim jak moc je ten 14-140 vhodnej pro video. S A6000 jsem si hrál chvíli v megapixelu a moc ne neuchvátil, hlavně ten seťák s motorizovanym zoomovánim je hrůza. A bylo tam strašně šumu v hledáčku oproti G7, nejlíp na mě působil hledáček u Fuji XE1. Ono je otázka jestli by ten Soňák ostřil tak rychle i s jinym objektivem než s tim seťákem se kterym to maj 100% sladěný.

kolyy
kolyy
Level Level
20. 9. 2016 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 To platí pre 4K, ale 1080p takéto veci zvládne. Pri 4K sa dá pomôcť natlačením spúšte, ktorý dá signál pre preostrovanie. Potom sa dá aj v 4K zvládnuť niečo na úrovni pomalej chôdze v smere od/ku foťáku. To všetko navyše platí pre točenie s malou hĺbkou ostrosti, t.j. F2.8 a menej. Pri F4 a viac už je tá hĺbka ostrosti typicky dostatočná aj pre 4K, pokiaľ nehovoríme o dlhých ohniskách.

kolyy
kolyy
Level Level
20. 9. 2016 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Nie je to objektívom, chová sa to rovnako so všetkými. Ak si mám typnúť, pôjde najskôr o to, že procesor nemá pri 4K dosť dát na vyhodnocovanie scény a tak nemôže preostrovať rýchlo a spoľahlivo súčasne. Pri fotení sa snímač pre účely AF vyčíta frekvenciou 240fps, kým pri 4K je to len 25fps. Pri 1080p je to 25/50fps, ale zrejme sa stíha vyčítať ešte niečo naviac pre účely autofokusu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 9. 2016 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ostatně proto snad žádný fotoaparát, který dovoluje záznam videa s expozičními časy delšími než 1/25 sekundy, u těchto dlouhých časů nedovoluje autofokus. Už by nebylo podle čeho ostřit.

pidalin
pidalin
Level Level
20. 9. 2016 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Možná by bylo lepší při točení letadel na nebi zaostřit manuálně na nekonečno, to by problém určitě vyřešilo. ;-)

RiMr
RiMr
Level Level
20. 9. 2016 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Za a) nejsem moc přítelem 50/60 fps videí (mírně řečeno) a pokud můžu tak se tomu vyhýbám, za b) jak píšeš 4K bitrate, za c) nepomůže to.
Částečně pomůže kratší závěrka, ale kdo stojí o zastavené nebo pomalu se nazpět otáčející vrtule :) snažím se maximálně přiblížit pravidlu 180st.
Nejvíc pomůžou zřetelné mraky, ale ty holt zrovna nebyly.

kolyy
kolyy
Level Level
20. 9. 2016 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Možno treba dodať, že reč je ostrení na báze kontrastu, fázová detekcia toto zásadným spôsobom rieši.

RiMr
RiMr
Level Level
20. 9. 2016 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Manuálně ostřím hodně, spíš přenesením AF a jeho blokací. Ten 14-140 má manuální ostření a nekonečno je kousek před koncem, dá se to přejet. A je to pak mázlé všechno.

RiMr
RiMr
Level Level
20. 9. 2016 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Celoplošný, ten mu dělá nejmenší problémy, AF tracking je nepoužitelný, ten se mi zatím nejlepší jevil asi u a6300. Ale k tomu abych nosil kufr baterek a ledničku... :)

kolyy
kolyy
Level Level
20. 9. 2016 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Alebo nechať zaostriť a zamknúť AF. Ono sú cesty okolo, ale je fakt, že samotný AF Panasonicu vo videu má v dnešnej konkurencii už dosť vážne limity.

RiMr
RiMr
Level Level
20. 9. 2016 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Takhle třeba a6000 ostřila se Sigmou art, je to jen takový test natočený přes oběd
http://1url.cz/Vto2n
Co to bylo platné, když se časem v létě ten foťák vypínal po čtvrt hodině... :(

Edit:
Takhle to ostřilo na rybičky v akváriu - kdo někdy zkoušel něco podobného, tak to ocení :)
http://1url.cz/Wto26

kolyy
kolyy
Level Level
20. 9. 2016 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Zaujímavé, mne sa tracking vo videu naopak veľmi osvedčil (GX80 a GM5). Ale netočil som zatiaľ lietadlá, takže neviem, verím že tam to môže byť problém.

jozkopower
jozkopower
Level Level
20. 9. 2016 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Dúfam, že to nemyslíš vážne...

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 9. 2016 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Přesně tak! Natáčet letadlo na nebi s neustálým zaostřováním opravdu není dobrý nápad. Pokud by bylo nutné během natáčení videa měnit rovinu zaostření, já osobně bych tak nečinil jinak, než manuálním ostřením.

jozkopower
jozkopower
Level Level
20. 9. 2016 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Tak to už áno, akvárko nemá chybu. Super.

pidalin
pidalin
Level Level
20. 9. 2016 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Točit při víc než 30 FPS je podle mě to nejvýznamnější co se v posledních letech v oblasti videa pro běžnýho uživatele odehrálo, rozdíl je extrémní, zvlášť u sportu a jinejch rychlejc scén. Například střelba z historickejch černoprachovejch zbraní je pak něco uplně jinýho, je vidět jak letí střela a krásnej zážeh prachu na pánvičce křesadlový zbraně. 30 FPS je jako slideshow, na 60 FPS se rychle zvyká a 30 FPS pak vypadá silně trhaně.
Problém je že prohlížeče a přehrávače maj stále často s 60 FPS problémy. Kdyby nebyl filmovej průmysl tak zkostnatělej a průměrnej divák tak nenáročnej, tak už něco jako 24 FPS dávno neexistuje. Ale to už je trochu mimo téma. ;-)

RiMr
RiMr
Level Level
20. 9. 2016 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Obávám se že nesouhlasím :)
Přestože taky někdy používám 50/60 fps, ta umělost která z toho čiší je prostě hrozná :)
U sportu OK, proč ne, ale skutečně myslíte, že filmový průmysl používá cca 24fps kvůli "zkostnatělosti"? Tuším jeden díl Pána prstenů byl natočen i ve verzi s vysokým frameretem, výsledek byl úděsný, ono to pak prostě vypadá jak natočené domácí videokamerou, ten telenovelový "look" není fámou, stejně jako "film look".
30 fps video je slideshow, pokud se ignoruje základníilmařská zásada 180 st. Zjednodušeně řečeno, doba expozice má být dvojnásobná snímkové frekvenci.
To nejsou žádné staré kosti, to prostě funguje... :)

pidalin
pidalin
Level Level
20. 9. 2016 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 PS: Na přehrávání 60 FPS videí na youtubu používam EDGE, ve Firefoxu kterej používam normálně se to dost škube. Dobře to taky funguje v Chromu.
Ale většina 60 FPS videí z mobilů a levnejch foťáků vypadá hrozně, zvlášť když je zapnutá digitální stabilizace, je to hrozně vidět a je to fakt hrůza. Ale za to nemůže 60 FPS video jako takový, to je problém že výrobci se snažej to 60 FPS nacpat do zařízení který na to prostě nemaj.

jozkopower
jozkopower
Level Level
20. 9. 2016 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 - doba expozice má byť polovičná snímkové frekvenci, nie dvojnásobná...

pidalin
pidalin
Level Level
20. 9. 2016 03:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslíte že pujde G7 s cenou dolů v příštích tejdnech díky oznámení G80?

kolyy
kolyy
Level Level
20. 9. 2016 02:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je prekvapenie, Panasonic zobral v podstate všetko, čo momentálne má a nasadil to do G80. Prináša to, čo mohlo niekomu chýbalo pri GX80 (väčší grip a hľadáčik) a súčasne vstupom pre mikrofón rieši veľkú slabinu zvuku vo videu, keďže hluk od stabilizácie je značným problémom pre interný mikrofón. Samozrejme, obrazová kvalita, ovládanie a autofokus sú známe veličiny, všetko na veľmi dobrej úrovni. A ako veľký bonus odolnosť proti dažďu a prachu. A to všetko by mohlo byť, ako as zdá, za stále rozumnú cenu. Až skoro váham, či by som zniesol aj takto veľký foťák... Jedine autofokus v 4K videu asi bude stále slabý, to je zrejme mimo dosah toho, čo vie Panasonic so svojimi súčasnými technológiami dosiahnuť.

A druhé prekvapenie - recenzia je hotová, to je nebývalá bleskovka. Som zvedavý, či ešte pribudne pár ďalších detailov oproti anglickej verzii.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 9. 2016 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Jj, v české recenzi bude pár věcí navíc. Naměřím výdrž baterie (během víkendu jsem to nestihl ani jednou vybít), přibudou fotky v protisvětle, některé fotky z galerie (noční, standardní scény) se dostanou do svých kapitol a budou nahrazeny dalšími snímky, změří se rychlost, velikost bufferu, Wi-Fi a další tradiční detaily.

Jinak ano, G80 je GX80 s opravou všeho, co na GX80 bylo špatně. Navíc odolnost a dobrá cena. Můžu říci, že už nějakou dobu hledám, do kterého systému se uvrtám, holt Samsung NX umřel. Dost jsem si sliboval od Sony A6300, ale ta mě zklamala a není to čím zasklít. Ten systém má stále brutální mezery ve sklech a dodnes na to neexistuje dobrý základní zoom za rozumnou cenu (16-50 a 18-55 žádný zázrak, 18-105mm opticky průměr a hodně drahá, 16-70mm fajn, ale nechutně drahá).

U GX80 jsem si říkal, že tohle je něco, co hledám, ačkoli má jen 4/3" snímač a poměr stran 4:3, který se mi nelíbí. A G80 vypadá jako to pravé ořechové. Excelentní funkce, rychlost, výborná kvalita obrazu (proti NX11 s APS-C o dost jinde), výborné video, dostatek objektivů a zejména ta 12-60mm. Je to širší i delší zároveň, také opticky dost dobrá. Problémem jsou akorát rozměry. Brašna, do které narvu NX11 se třemi objektivy (18-55mm, 30/2 a 50-200mm), dám G80+12-60mm a tím to téměř hasne. Ještě pancake se tam vejde, ale telezoom nebo něco dalšího už asi ne.

Ale těžko říci, možná CSC odpískám úplně a zůstanu u 1" kompaktů :-)

sm.art
sm.art
Level Level
20. 9. 2016 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 tak 16mpx mft snimac sa teda nechyta na 24mpx apsc sony ani nahodou, zasklit sa da napr canonom
mam oba systemy, viem o com pisem

a rozdiel medzi 1-palcovym a mft je asi ako prave medzi mft a apsc, takze z kaluze do blata

peter1508
peter1508
Level Level
20. 9. 2016 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ja by som možno vyhrabal ešte novú NX30, posun voči NX11 to bude :-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 9. 2016 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jenže já nepotřebuju, aby se ten 16Mpx MFT snímač chytal na 24MPx APS-C Sony. Když už, tak stačí, aby to bylo lepší než ten 14,6MPx APS-C, což je a o hodně (nemluvě o té stabilizaci, která je také o několik EV jinde). A ona mi v podstatě stačí kvalita i toho 1" senzoru. Co bych chtěl od nového fotoaparátu, je především dotykový displej, výrazně lepší odezvy, 4K video, neškodila by Wi-Fi. Ale jak se znám, stejně další dva roky nic nekoupím.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 9. 2016 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Kdyby už, tak NX1. Ale Samsung stejně určitě opustím :-) NX11 je už teď více u bráchy než u mě.

jozkopower
jozkopower
Level Level
20. 9. 2016 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Pokial vyžaduješ 4K video, teda pohyb v 8Mpx rozlíšení, tak určite nie Panasonic s DFD. Neschopnosť AF zaostriť v pohybe je doslova trapas.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 9. 2016 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No a já bych řekl, že ano :-) Já v ostření ve videu s DFD nevidím žádný vážnější problém. Jasně, nezvládne to všecko, ale třeba u toho videa s rozkmitanou květinou, která sebou házela jak divá (těch videí jsem točil několik), to mělo tendenci se občas chytat. Osobně jsem čekal, že to úplně vzdá.

sm.art
sm.art
Level Level
20. 9. 2016 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jednorazovy af je rychly aj vo videu - dokonca to mam vyskusane aj so sklami canon cez adapter kipon,
ale (ako som uz pisal vyssie) C-AF NEHROZIIIII!!!

kolyy
kolyy
Level Level
20. 9. 2016 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ja som po už asi mesačných skúsenostiach s GX80 názorom niekde medzi. Kontinuálny autofokus v 4K je skutočne veľmi pomalý. Ale nefunkčný je silné slovo - je plynulý, nepulzuje a skúša pomaly preostrovať. Pre mnoho situácií je to dostatočné, pre čokoľvek s výraznejším pohybom sa to nehodí. Treba podotknúť, že v 1080p je situácia výrazne lepšia, autofokus je podstatne svižnejší, ale na úrovni Sony to zďaleka nie je.

Na druhej strane, na čo mi je výborný autofokus, keď ho nemám ako ovládať? Ak niekomu stačí ostriť niekam na stred či jasný objekt v popredí, tak je to super, ale čo keď je objekt v pozadí alebo potrebujem pretiahnuť fokus z jedného objektu na iný? Tu Sony končí, kým s Panasonicom ma limituje len rýchlosť samotného ostrenia.

Takže vec vidím zložitejšie - autofokus vo videu je kvôli kontrastnému ostreniu jasnou slabinou GX80 (a predpokladám, že teda aj G80), ale to nie je konečná, ovládanie a stabilizácia sú veci, ktoré sú dosť výrazne na opačnej strane váh.

kolyy
kolyy
Level Level
20. 9. 2016 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Áno, rozmery sú asi jediná zásadná vec, ktorá hovorí proti G80. Ono to už nie je o nič menšie a ľahšie ako napríklad D5500. Preto osobne rád oželiem grip a veľký hľadáčik pri GX80. Ten sa mi vojde s dvoma väčšími alebo troma menšími objektívmi do kompaktnej brašne, ktorá ešte výraznejšie neobmedzuje pri aktivite (Lowepro Adventura TLZ 20 II). G80 by sa tam zrejme vošiel iba s jedným objektívom a to by bola veľká obeť. Možno keď sa budem chcieť vydať do pralesa alebo podobne.

1" vyzerajú pre mňa sľubne už dlho, ale stále si neviem vybrať, GM5 zatiaľ pri každej úvahe týmto smerom dokázalo obhájiť svoju pozíciu.

RiMr
RiMr
Level Level
20. 9. 2016 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Souhlasím. Možnost mít krám u oka a šmejděním po displeji jako po touchpadu levým palcem si polohovat bod AF je návyková a parádní.

Reklama
Reklama