Zpět na článek

Diskuze: Roadmapa snímacích čipů Panasonic: Co se chystá?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Hirogen
Hirogen
Level Level
11. 4. 2010 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Standardní kamery mají 1/6". Ale protože mají rozlišení max do 1MPx, většinou jen 0,8MPx, je pixelová hustota podstatně větší, než u 1/3" s 10MPx.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
10. 4. 2010 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, so vsetkym suhlasim, tiez mi zostava rozum stat ... kedysi mali panasonicy F2.8 na 420 mm a dnes len slabych cca F3.7. A ktovie kolko bude mat nastupca FZ38... Len som chcel napisat, ze pre mna osobne ma aj 26x, pripadne aj 30x zoom opodstatnenie, pretoze castokrat mi pri telemakre 18x ani zdaleka nestaci. On by mi vlastne aj ten 18x stacil, keby zacinal na (povedzme) 36mm, pretoze sirsie ohniska ja az tak moc nevyuzijem.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
9. 4. 2010 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Absolutne nesuhlasim s tvrdenim, ze velke zoomy su zbytocne. Okrem tmavych miestnosti a hrubej vrstvy vzduchu je tu este telemakro, kde sa daju velke zoomy krasne vyuzit. Napriklad chcem vyfotit detail vtacika v korune stromu, alebo motyla na kvetinke. Je jasne, ze blizko ist nemozem, tak velky zoom je jedina moznost ako to vyfotit. Dalsie vyuzitie je ked sice mozem ist blizsie, ale nie je dobre svetlo (napr. v tej miestnosti) a chcem pouzit blesk. Blesk sa neda pouzit na prilis male vzdialenosti, nutne musim ist od foteneho objektu dalej, avsak pokial je tento objekt velky zopar milimetrov, tak si ho zaroven potrebujem aj zvecsit. Napriklad chcem vyfotit nausnicu prisediacej slecny v restauracii s intimnym osvetlenim :)

Argument, ze sa tak velke zoomy aj tak nedaju udrzat v ruke, tu absolutne neobstoji. S dobrym stabilizatorom (napr. FZ28) nemam najmensi problem vyfotit vsetky vyssie spominane veci. A navyse pri blesku nejaka pohybova neostrost naozaj nehrozi :)

Je pravda, ze velke zoomy su spojene s kompromismi v optickej kvalite. Lenze toto nie je kompromis medzi velkosotu zoomu a optickou kvalitou, ale medzi optickymi vlastnostami ako takymi a cenou, ktoru sa vyrobca vzdy snazi co najviac skresat dole. Z cisto technickeho hladiska by nebol problem vyrobit velky zoom s vynikajucou kvalitou.

xtonda
xtonda
Level Level
9. 4. 2010 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Panasonic FZ1/FZ2 (rok 2003) měl 1/3,2" čip se 2 Mpix a objektiv 35-420mm (eq) s F2,8 v celém rozsahu. Pak se nasdil větší čip 1/2,5 a 1/2,33 a světelnost na dlouhém konci šla na F3,3. Pak se přešlo z 12x zoom na 18x zoom a šlo to na F4,4 u aktuální FZ38. TZ mají vždy 1/2,5" v levnějším a 1/2,33" v dražším modelu.

Osobně celkem pochybuju, že zrovna v těchto řadách se objeví ty nejmenší čipy a že dostanou srovnatelně velké nebo dokonce menší ale přitom světelnější objektivy. Spíš to přijde do nějakých stylových ultra kompaktních krabiček aby je bylo možné ještě zmenšit při nezhoršené světelnosti.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
9. 4. 2010 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

On Fujifilm ma nevyhodu v marketingu. Bohuzel neumi prodat nejen ty dobre, ale ani ty spatne fotoaparaty (ktere jini prodavaji jak cerstve rohliky). Nicmene si vsimnete, jaky je humbuk s HS10, ono to s tim Fujifilmem nebude tak spatne, minimalne v kategorii ultrazoomu hodne zabojoval (samozrejme zatim presne nevime, jaka HS10 bude, ale je to odklon od tradicknich ultrazoomu a brutalni zajem tomu odpovida).
Me slo spise o to, ze kdyz to fungovalo pred nekolika lety, proc to nejde dnes? I tehdy byly ty fotoaparaty velmi popularni, pripomenme napr. A radu od Canonu. Co fotoaparat to perla, od tech nejlevnejsich po ty nejdrazsi. Kazdy z nich byl naprosta bomba a pokryvaly cele cenove spektrum. Vynikajici A590IS s manualnim nastavenim byla vytecny malinky kompakt i pro ty, kteri si chteli hrat, A720 IS k tomu pridala lepsi makro a vetsi zoom, A650 IS pak vyklopny displej a velky cip. Dnes je A rada naprosty nevyrazny prumer. Doufam, ze to Fuji s nastupcem modelu F200EXR nezkazi a objevi se tu nova bomba v mensich kompaktech. Pak bychom tu mozna mohli mit neco, co by trochu pohnulo s ledy, podobne jako LX3 (diky niz se objevil Canon S90 a Samsung EX1). Co jsem slysel, nova F300EXR by mohla mit 1/1,4" Super CCD EXR cip, 1080i Full HD video, 24mm ohnisko,... To nezni spatne.

xtonda
xtonda
Level Level
9. 4. 2010 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Problém je, aspoň to je tedy můj dojem z recenzí např. na F200EXR a F70EXR, že Fuji má sice velmi zajímavé a inovativní čipy, ale většina ostatních věcí je na jejich kompaktech spíše podprůměrná.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
9. 4. 2010 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xtonda To je sice take pravda, ale prave F200EXR je i v ostatnich ohledech docela povedeny fotak. A co se tyce F70EXR, to co ztraci na objektivu, to EXR cip nejen vyrovna, ale i trochu predhoni. Uvidime, jak to bude s Fujifilmem dale.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
8. 4. 2010 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ackoli tento nazor ma neco do sebe, nemas uplne pravdu. Hodne lidi chce levny maly fotak, ktery bude rozumne fotit. To si vsichni maji kupovat LX3 nebo G11 za 11 tisic? Nekdo chce dobre fotici ultrazoom, tak mu mam rict, at si koupi zrcadlovku a k tomu 18-200mm objektiv za 20 tisic? Samozrejme vetsine lidi to staci a jsou ze svych supermegapixelu, ktere jim prinasi jen negativa, nadseni. Proste bych ocenil, kdyby se nejaka spolecnost odhodlala k riskantnimu kroku a sla proste opacnym smerem, opravdu za kvalitou snimku a dokazala to take marketingove zduvodnit. Pred tremi lety byla na trhu spousta obycejnych kompaktu s 1/1,8" cipy. Dnes jsou na trhu asi tri a to uz jsou ty "profesionalni".
Co kdyz nekdo chce maly fotak s rozumnym zoomem s dobrou kvalitou obrazu? Takovy temer neexistuje. Dnesni vyber je naprosto tragicky. V podstate tu za rozumnou cenu mame jen Fuji F200EXR. Pak uz jsou tu jen "spatne kompakty, ktere nejsou az tak spatne, jako ostatni" :-( Ja se treba nechci tahat se zrcadlovkou, chci maly kompakt, rozumny zoom, rozumnou svetelnost a dobrou kvalitu obrazu. Pred nekolika lety jich byly plne regaly. Dnes nejsou. To je to, co mi vadi a s 20 megapixely se to rozhodne nezlepsi.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
9. 4. 2010 06:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ale no tak, pane Šurkalo, klidně doporučujte, nebudete výjimka. Stačí se podívat do libovolného fotografického fóra, kdokoli chce doporučení na slušný kompakt do pěti tisíc, odchází s doporučením na DSLR Canon "desítkové" řady se dvěma až třemi L skly a pevnou padesátkou navrch. A se stativem za těch pět tisíc jako s naprostou nezbytností. :-)

Jinak máte samozřejmě pravdu - člověk by nad výběrem kompaktů brečel - nebo blil.

nephilim
nephilim
Level Level
9. 4. 2010 07:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Když už jsme u těch doporučení. On takový Nikon D3S také není k zahození. K tomu 70-200/2.8 VRII a tradá do ZOO. ;)

Choakinek
Choakinek
Level Level
9. 4. 2010 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Jste skromní... Co rovnou středoformát? :-D

Cejpatka
Cejpatka
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Fotomobil: Google
Objektiv: Tamron
8. 4. 2010 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale kdepak! U těch menších snímačů zůstane světelnost stejná, akorát se objeví super-hyper-ultrazoomy s 40-50x zoomem. :-)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
8. 4. 2010 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cejpatka Ale zato nebudu vecsie ako dnesne 18-20x ultrazoomy a na ohniskach ekvivalentnych maximalnemu zoomu dnesnych ultrazoomov budu mat svetelnost lepsiu, takze by mohol byt urcity krok dopredu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
8. 4. 2010 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy I ty naivko :-D Ne, vazne, s lepsi svetelnosti bych moc nepocital. Proc by to vyrobci delali? Proc by se meli namahat a udelat svetelny objektiv, kdyz ted budou moci udelat stejne tak svetelny objektiv jako dnes jeste mensi a za mene penez? Spis pocitam s tim, ze svetelnost zustane nebo pujde jeste do horsich cisel. Snizovani nakladu je neuprosne.

Choakinek
Choakinek
Level Level
9. 4. 2010 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Ani jedno. Ty 1/3" čipy jsou pro návrat masové výroby nejlevnějších kompaktů právě s těmito 1/3" čipy.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
8. 4. 2010 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S temi malyi ultrazoomy mas trochu pravdu. Budou moct byt jeste mensi. Co se ale tyce tech pixelovych hustot, tam bych to videl hodne neslavne. Idealni pixelova hustota pro kompatky je zhruba 20-30 MPx/cm2 (nejlepsi pomer mezi rozlisenim a kvalitou obrazu) a to je sakra hodne vzdaleno tem 70 megapixelum. Ja to fakt nechci videt, zacinam byt poradne nastvany.

Choakinek
Choakinek
Level Level
8. 4. 2010 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Slovy běžného uživatele kompaktu s 20 Mpx 1/2,33" čipem: Super, vždycky jsem snil o tom, tisknout si své fotografie na formát plakátu A2 a polepit si s nimi pokoj. Ještě musím koupit tu tiskárnu pro formát A2 cca 10x dražší než můj kompakt.

Reklama
Reklama