Zpět na článek

Diskuze: Sony A7R V přichází s 8EV IBIS, 240MPx multiexpozicí a umělou inteligencí

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
29. 10. 2022 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A ma to focus bracketing? Myslim, ze toto zatial ziadne Sony A nema napriek tomu, ze konkurencia to ponuka aj v "low end" FF telach :-)

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
3. 11. 2022 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Má :-)

třebaň
třebaň
Level Level
29. 10. 2022 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RV vs R5. Sony musí proti prvotřídnímu Dual Pixel AF Canonu nasadit dedikovaný AI procesor a nový stabilizační algoritmus. Stojíte na přejezdu (imaginárně) a máte na výběr točit/fotit blížící se vlak:), auto, chodce (otočeného zády!), cyklistu, motorkáře, hmyz, vlka, letadlo, ptáčka...Pro RV to absolutně není problém. Sony protlo A1 + Siii + Riv a přidalo leccos navíc. Ale kde jsou ty časy, když Ri vážila ani ne půl kila. Cena RV/R5 je ca 3900 USD, kdo nepotřebuje "tolik" video, tomu postačí Riii/Riv (2.000/3000USD), nebo i Fuji XH2 (ta ale musí dotáhnout AF). Kdo chce nekompromisní rychlost, musí samozřejmě sáhnout po A1.
Full Frame senzory (nevrstvené) mladší 10 let fotí perfektně, výběr je obrovský, teď jde vývoj k rychlému a spolehlivému AF.
Celkově superhybridní RV pravděpodobně splní každé přání fotografa/videotvůrce popř. jako odlehčená B-kamera k A1 nebo Siii. Škoda, že Sony nemá vychytávku jako Panasonic s nahráváním přímo na SSD z USB-C, protože rychlé CFA karty Sony jsou ku*****y drahé i když RV zvětšila interní paměťový buffer na dvojnásobek proti Riv. Příležitostný fotograf/videotvůrce má k dispozici slušné fotomobily, v běžně osvětleném interiéru používám na video 13 mini-úplně v pohodě.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
28. 10. 2022 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě doplním pro mě nejdůležitější vlastnost - ultrazvukové čištění snímače. To mělo doposud jen A1 a A7S3 (a modely bez IBIS jako A6400). Má to výrazný vliv na znečištění prachem.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
2. 11. 2022 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Prvý, pôvodný A7 tiež nemá IBIS a tiež má čistenie.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
3. 11. 2022 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Evidentně s tím byl nějaký technický problém, že to tak dlouho trvalo.

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 10. 2022 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Perfektní ukázka reality dnešní doby.

Za obrovský balík peněz (který pochopitelně nemohu vydat, to je jasné) si mohu pořídit přístroj s mnoha funkcemi, které vůbec nepotřebuji, ale který obsahuje i něco, co by se mi líbilo.

Konkrétně jde hlavně o systém polohování displeje a ani digitální hledáček s těmito parametry by nebyl k zahození.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 10. 2022 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek "Perfektní ukázka reality dnešní doby. "

A ono to snad v minulosti bylo jinak? Vždycky byly všechny produkty přesně takové s takovým mixem vlastností, jaké jsi je chtěl mít?

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 10. 2022 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Tak bylo to jinak.

Pokud máme na mysli fotoaparáty, tak je zjevné, že vývoj v určitých (nízkých) cenových hladinách byl v podstatě ukončen. A tedy rozdíl je v tom, že dříve běžel ;-).

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 10. 2022 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Co se mixu vlastností týče, na míru to pochopitelně nebylo nikdy, nicméně stále více pozoruji se zvyšující se cenou výrobku přibývání vlastností, které nepotřebuji.

Jinými slovy přesně na míru to nebylo, ale dříve to bylo blíže míry za méně peněz.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
28. 10. 2022 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Byl ukončen proto, že to již nemá dostatek zákazníků, aby se to vyplatilo vyrábět a servisovat. Ti teď buď fotí přeprocesované patlaniny mobilem nebo zjistili, že ten dražší foťák vlastně není špatný. Nesmíme to poměřovat nuznými platy v ČR. Ve vyspělých zemích si zkrátka koupíte za jednu výplatu A1, když máte jen trochu slušnější práci.

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 10. 2022 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jasně, jen jsem napsal jak to bylo a jak to je, jejich důvody řešit nechci.

Jenom mě tedy poněkud udivuje jejich snaha o globální dosah, uvážíme-li, že jsou schopní dělat foťáky jen pro západ (a několik dalších států s podobnou životní úrovní), protože pak jsme my a za námi je zbytek celého světa (územně jeho většina).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
29. 10. 2022 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Problem bude aj v tom, ze ak by tam tie (pre teba zbytocne) vlastnosti nemali byt, tak by to vyrobne naklady nijak zvlast neznizilo.
A tiez, mnoho ludi nejake funkcie zo zaciatku nepotrebuje, ale casom zistia ze sa im hodia a su radi, ze tam take funkcie su.

Choakinek
Choakinek
Level Level
29. 10. 2022 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 To sice nesnížilo, ale to mě jako zákazníka nezajímá, to je jejich věc. Přeci s nimi nebudu sociálně cítit :-).

Tak problém je, že jejich postup by, obrazně řečeno, vymyslel prvňáček:

"Už se nám to nějak nevyplatí, no tak seškrtáme nabídku na kost a zbytku nahulíme cenu, co to půjde, abychom dorovnali ztráty."

Jinými slovy proto tam sedí ty "armády" hlavounů, aby vymysleli JENOM TOHLE?

To mi přijde opravdu ubohé :-).

Nyní mi to nevadí, já budu se svým přístrojem spokojený, jistě, nebude mít "pár" věcí, které by mohl mít, ale to je asi jedno.

Problém je jinde. Problém je ten, že pokud se v příštích letech situace nezmění, tak se budu muset smířit s tím, že už se zkrátka za deset, dvacet let, celé věky nedočkám nějaké obměny (těla), které bude jinak, než směšně či kosmeticky vylepšeno. Anebo také vůbec, i to je možné.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
30. 10. 2022 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 "jejich důvody řešit nechci"

Jenže to právě musíš. Protože právě ty důvody ovlivňují to, jak to je dnes.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
30. 10. 2022 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ty armády hlavounů především zajišťují to, že máš šanci si koupit vůbec nějaký fotoaparát. Jenže ty prostě nikdy nepochopíš, jak funguje podnikání, a že si nemůžeš donekonečna dotovat ztrátové produkty.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
3. 11. 2022 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Protože pro nuzné státy se to nevyplatí. Ostatně to není jejich problém. Tady se to nezmění. Buďto se s tím člověk smíří nebo musí odejiít na západ. Jiné řešení to nemá.

Tom-One
Tom-One
Level Level
5. 11. 2022 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Musíte trochu poznat svět mimo vaši ,,sociální bublinu..
Jestli myslíte že běžný Američan dá 4000$ za něco podobného,tak mám pro vás špatnou novinku...NEDÁ.
To samé v Německu bude ochota dát 3500 Euro za podobný foťák mizivá.Takže ano,koupí ho velmi ale velmi omezená skupina zákazníků a co hůře neustále se zmenšující.Sledujeme v přímém přenosu konec jednoúčelových přístrojů na focení.Za 5 let bude 99% populace na západě fotit mobilem...A hrob si vykopali sami výrobci.Jejich škoda...

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
5. 11. 2022 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 "Za 5 let bude 99% populace na západě fotit mobilem"
Kezby 99% a kiezby za 5 let ! Toto sa zial uz davno deje aj v sucasnosti, dokonca priamo u nas !

Toto leto som (ako oficialny fotograf) fotil seriu deviatich exkurzii, na kazdej exkurzii bolo aspon 10-15 ludi co fotilo mobilom, ale za celu seriu tychto exkurzii sa (okrem mna) objavil iba jeden jediny clovek, co fotil fotoaparatom ! (Fotil nejakym low-end ultrazoomom.)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
5. 11. 2022 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 "Jestli myslíte že běžný Američan dá 4000$ za něco podobného,tak mám pro vás špatnou novinku...NEDÁ. "

On to také jaksi není fotoaparát pro běžného Američana :-)

"A hrob si vykopali sami výrobci.Jejich škoda..."

Naopak, výrobci z toho hrobu lezou ven, protože se chytají toho, kdo jim podává pořádné lano a ne stébla trávy.

"Takže ano, koupí ho velmi ale velmi omezená skupina zákazníků a co hůře neustále se zmenšující."

Jenže je to ta skupina zákazníků, která je ochotna si ještě fotoaparát koupit. Propána, to je takový problém se podívat na čísla prodejů a finanční výsledky výrobců fotoaparátů? Každý měsíc tu o tom vychází článek a v podstatě každý měsíc ta čísla říkají totéž. Levné fotoaparáty chtějí tak lidé v diskuzích, ale ne reální zákazníci (prodeje levných fotoaparátů brutálně spadly ještě v době, kdy byl jejich vývoj překotný). Stačí se podívat tak 3-5 let zpět. Spousta výrobců nemalé ztráty, u některých hrozba bankrotu. Zbavili se kompaktů, levných fotoaparátů a jeden nový high-endový fotoaparát za druhým láme žebříčky prodejnosti napříč všemi výrobci a překvapují výrobce tím, jaký je o ně zájem. Z firem na pokraji bankrotu jsou dnes zdravé rozumně ziskové společnosti. Opravdu přestaňte zavírat oči před realitou. Čísla to jasně ukazují. To není žádné, co by kdyby. To "kdyby" jsme tu už před pár lety jasně viděli.

Tom-One
Tom-One
Level Level
7. 11. 2022 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Máte nějaké ekonomické vzdělání?Podle všeho nikoliv. Možná rozumíte foťáků a opakuji MOŽNÁ,ale jinak nemáte ani nejmenší představu o prodeji,vývoji a marketingu. Jak mohou zákazníci chtít levné přístroje když dlouhé roky žádné nejsou.A ne,neblábolte opět že vývoj byl překotný...Nebyl.Nebyl překotný ani pět let zpět a rozhodně tři 3 roky.Rekordy láme maximálně vaše bujná fantazie. Mimo Canon neexistuje dnes žádná ,zdravá firma,, jak se snažíte jako AMATÉR trapně namluvit.Všechny firmy dopadnou jako jejich předchůdci v oblasti hi-fi.Tam byla také myšlenka že highend někoho zachrání.Ne,nezachrání.Vaše rekordy jsou zlomek v počtu mobilů a bude výrazně hůře.Ta vaše čísla mluví jasně.Okruh zájemců o podobné přístroje je vlastně nicotný a neustálé se zmenšuje.Kompakty jsou mrtvé,zrcadlovky také a teď jsou na řadě bezzrcadlovky.Ano,zůstanou exoti v podobě profíků ale i žáček ekonomiky a podnikání v 1.ročníku ví že že zaměřit se na úzkou skupinu kupců je z dlouhodobého vývoje cesta do pekla.Je TO PROSTĚ DOUHODOBĚ NEUDRŽITELNÉ.
A znovu.Proč se vyjadřujete k něčemu o čem nic nevíte? Smiřte se s tím že foťák je mrtvá věc a dostane se někam na úroveň studiových kamer.Ano,někdo je vyrobí,někdo je koupí...Ale drtivá většina je nikdy nekoupí a nepotřebuje.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
7. 11. 2022 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 " Jak mohou zákazníci chtít levné přístroje když dlouhé roky žádné nejsou."

Ale tu se přece nebavíme o současnosti. Podívejte se sem: https://www.digimanie.cz/prodejnost-fotoaparatu-jsou-kompakty-minulosti/6758/galerie/prodeje-digitalnich-fotoaparatu-rocne-do-2015 Ten graf končí v roce 2015, je historie 7 let zpět. Vidíte tam ten obrovský propad modré linie do roku 2015, která začala klesat v roce 2011? A teď trochu kontextu. V podstatě první výrobci začali opouštět vývoj kompaktů v době, která na tom grafu ani není. Takže je očividné, že to není tím, že by výrobci nevyráběli levné kompakty, když v letech 2016-2018 (znovu, která ani není na tom grafu!) teprve přestávali uvádět nové modely. Stále je ale prodávali a mnozí ještě do roku 2018 pořád uváděli nové, nicméně prodeje byly už v roce 2015 pod pětinou.

Tak a teď ty roky 2013-2015. Pojďme si připomenout, co se tehdy dělo. Rozjela se výroba 1" profi kompaktů, ve větším se objevily i levnější malé kompakty s F1,8 objektivem, i spotřební modely dostaly RAW, mnohé dostaly Wi-Fi a dotykové obrazovky, kapesní ultrazoomy se dostávaly až na 40x zoom,... To bylo naprosto zlaté období v tom, co se dostalo na trh kompaktů. Nikdy nebylo v kompaktech tak dobře jako v letech 2013-2015. A dívejte na ten propad. Čísla mluví jasně. Je naprosto jasně vidět, kdo reagoval na koho.

"Mimo Canon neexistuje dnes žádná ,zdravá firma,"

Tak se podívejte na ty výsledky. Dá se čekat, že některé firmy to s fotoaparáty zabalí, nedivil bych se třeba Pentaxu, moc si nejsem jist u OM System. Ale ti ostatní jsou na tom poměrně dobře. Proč? Protože se soustředí na high-end. A zde pozor. Úplně Vám uniká to, že fotoaparáty v poslední době extrémně staví na videu. Nevšiml jste si, že v podstatě začaly likvidovat trh s kamerami? Máte pravdu, že zaměřit se na úzkou skupinu není dlouhodobě udržitelné (a pokud ano, pak za brutální cenu). V tom já souhlasím. Ale úplně jste opomněl to, že skupina pro fotoaparáty se nezmenšuje, protože vedle kategorie profi fotografů nyní integruje i kategorii videa.

Naprosto souhlasím, že kompakty a DSLR jsou mrtvé. Tam prostě už cílovka není a vyrábět to pro ně by byla ekonomická sebevražda. Fixní náklady by se v tom nikdy nerozpustily a bylo by to ukrutně drahé. Proto mají na krajíčku i levné bezzrcadlovky. V tom také souhlasím. V čem ale nemohu souhlasit je to, že si výrobci vykopali sami hrob. Jak vidíte výše, zákazníci začali kašlat na výrobce fotoaparátů o dobrých 5 let předtím, než na to výrobci začali reagovat, a kdy jim (především v kompaktech) doslova snášeli modré z nebe.

"Ale drtivá většina je nikdy nekoupí a nepotřebuje."

A já snad tvrdím někde něco jiného?

Phoenixcqcq
Phoenixcqcq
Level Level
30. 10. 2022 04:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Zapomínáš na inflaci. Za 10 let se průměrná mzda zvedla cca o 60%. Tedy nemůžeš počítat pouze s nominální hodnotou, protože hodnota peněz v čase klesá. Když si to propočteš k současným výplatám v porovnání s minulými, tak jsou ty ceny +/- stejné...

Reklama
Reklama