Zpět na článek

Diskuze: Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

RiMr
RiMr
Level Level
24. 4. 2012 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, že jde přepínat AF/MF na objektivu při natáčení videa se někdy sejde a je to fajn...
http://www.youtube.com/watch?v=86-Bs6X0LeE

RiMr
RiMr
Level Level
27. 3. 2012 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...pozítří tu máme nový FW - bohužel nic o ménně brutální JPG "optimalizaci" nepíší... :(
http://www.sonyalpharumors.com/good-news-a77-firmware-1-05-coming-on-march-29/

RiMr
RiMr
Level Level
21. 3. 2012 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opatřil jsem si výše uvedený objektiv (+ redukci bez čipu) a včéra jsem nějak začal zkoušet co a jak.
Ostření v hledáčku je v pohodě, obzvláště s náhledem. Samozřejmě ne zrovna na pobíhající basketbalisty :)
Ale s ostrostí snímků jsem VELMI spokojený. Za 650,- (cena objektivu a redukce) radost nevídaná... :)
Pár prvních snímečků - žádné umění, jen testy ostření.
https://picasaweb.google.com/RiMr71/SonyA65Pentacon5018PrvniTesty?authuser=0&feat=directlink

RiMr
RiMr
Level Level
21. 3. 2012 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Jo, tady na Digimanii je zas ten obvylký "binec" s linky. Někde se něco musí přepsat, bohužel nevím. Na jiných serverech to nedělá, jen tady... :(

RiMr
RiMr
Level Level
10. 3. 2012 23:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro případné zájemce a "fňukaly" nad použitým čipem - brzy má vyjít A57, což bude velmi hrubě řečeno A65 s výborným 16MPx čipem z NEX-5N! Jeden by řekl, že to bude skoro dokonalý aparát, jenže, i zde se Sony nezapomnělo a vložilo kurvítko - hledáček použilo starší 1,4MPx a ne tady ten bombový 2,4MPx co je v A65/A77/NEX7...
Škoda... Já jsem se možná zbláznil a stejně beru A65, protože to mám hlavně jako videokameru s fázovým ostřením a hledáček je pro mě velmi důležitý... Škoda...

RiMr
RiMr
Level Level
30. 12. 2011 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane Šurkala,
mám takový "húpý" vánoční dotaz :)
Dá se porovnat ostření při natáčení videa na A65 a kompaktu HX9V?

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
30. 12. 2011 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr promiňte že se do toho pletu, dotaz byl mířený na pana Šurkalu, mám ale zkušenost s dvojicí SLT A-55 a WX-5 a závěr je jednoznačně ve prospěch SLT - v už mírně horších světelných se kompaktík nechytá, o optických vlastnostech objektivu nemluvě. Co je ale výhoda, tak je tichost ostření, páč SLT rachotí celkem dost...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
30. 12. 2011 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Ja mam dobre zkusenosti s ostrenim u SLT i u kompaktu Sony. Ja bych to klidne postavil vedle sebe, oboji je ve sve tride snad to nejlepsi (vedle Panasonicu). Jak uz tu bylo receno, kompakty mohou mit obcas trochu horsi vysledky za spatneho svetla, na druhou stranu tam to ostreni nejde slyset, coz u SLT vetsinou ano (zalezi na objektivu).

RiMr
RiMr
Level Level
30. 12. 2011 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Děkuji všem za odpovědi!
Já jsem teď večer zkoušel cestou z práce opruzovat na Palmovce a točit "noční" tramvaje a s ostřením u HX9V se to má tak, že zazoomuju do ulice, kde není provoz, světla mimo záběr, lesklé koleje atd. Ostření se docela slušně chytá. Ale stačí aby se v záběru objevilo světlo z auta, nebo veř. osv. a foťák to bluskurychle vzdá. V devíti případech z deseti následuje prakticky okamžité totální rozostření. bez snahy s tím něco dělat. Samozřejmě čím kratší ohnisko tím je tento "efekt" slabší, ale i na krátké ohnisko reaguje HX9V na "svícení do očí" značně zbaběle :D

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
30. 12. 2011 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 tady žel dojde vždy na radu staromilců - na video kameru...video je sekundární funkce foťáku, stejně je s podivem, jak dalece vyspělá

RiMr
RiMr
Level Level
31. 12. 2011 03:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 ...žel jako kapesní obrazová zápisník je kamera příliš velká a ty malé kapesní stojí "za prd".
A jako "velká" kamera se jakákoliv kamera v úspěšnosti ostření ani neblíží SLT totoaparátům. Ale ty zas mají samozřejmě svoje nešvary...

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
31. 12. 2011 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 s tou ne/úspěšností ostření kamer bych to neviděl tak černě, největší výhodou videa z APS-C je film look, proto to chceme, ne? Ale vše ostatní stojí v porovnání s kamerou za prd (proto taky profíka ani nenapadne točit foťákem, akce typu Dr. House s Canonem 5D markII jsou jen reklama) na vyrovnání handicapu jeden aby vynaložil nemalé peníze - buď celkem drahý externí mikrofon, nebo-ještě líp a ještě dráž-pořádný externí monitor na ruční ostření...

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
31. 12. 2011 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Milane, zbytečná skromnost, oni jsou ve své třídě nejlepší, navíc SLT je třída sama o sobě :-)

RiMr
RiMr
Level Level
31. 12. 2011 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Já bych to s tou úspěšností ostření u kamer viděl černě (na můj účel), nemálo mi jich prošlo rukama. TO je prostě fakt, který mám osobně odzkoušený, to není o nějakých subjektivních dojmech "že to ostří dobře nebo líp", když prostě neostří...
CO se týká ergonomie, zrcadlovka se Z-Finderem a nějakou montáží s bočním ostřením, který celek má několika bodový kontakt s kameramanem, strčí každou dlaňovku do kapsy. Opět ověřeno osobně. Ale samozřejmě na natáčení dětí jak skáčou po pláží v Chorvatsku s pruhovaným míčem, nebo pro dumné záběry tekoucí řeky ze stativu taková "monstra" nejsou zapotřebí a "obyčejná" kamera udělá stokrát lepší, protože menší a hotovou, službu.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
18. 12. 2011 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bez debaty, na technické finesy nemá Sony konkurenci ani zdaleka, mně na SLT (ale i u kámošova kompaktu) padla čelist z funkce "soumrak z ruky" (složenina více záběrů kvůli ISO) a to teda klidně mohli pojmenovat "tma z ruky", s panoramou někdy byl problém, ale to byla první generace, HDR bezkonkurenční rozsahem i možnostmi nastavení...kdyby stejnou péči věnovali základním věcem focení (provedení těl, objektivy všeobecně)...ale známe to s tím kdyby rybama a rybníky :-)

Iudex
Iudex
Level Level
17. 12. 2011 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ak je podmienkou skladnosť, dal by som do pozornosti nový Fujifilm X10. Profikompakt s 2/3" senzorom, 28-112 mm objektív so špičkovou svetelnosťou f2,0-2,8, hľadáčikom a manuálnym zoomom. Za cca. 520 eur. Na cesty ideálny, kompaktný, pritom s výborným objektívom a už celkom slušným čipom; že tak malý čip nebude mať malú hĺbku ostrosti ako APSC by pri Tvojom zameraní na pamiatky a krajiny vadiť nemalo: http://www.fujifilm.ca/products/digital_cameras/x/fujifilm_x10/sample_images/img/index/ff_x10_030.JPG a pre účely portrétov na dlhom konci s clonou f2,8 ešte rozmažeš pozadie: http://www.fujifilm.ca/products/digital_cameras/x/fujifilm_x10/sample_images/img/index/ff_x10_025.JPG . A hlavne máš všetko all-in-one (hľadáčik, svetelný objektív, blesk) a nemusíš nič dokupovať ako pri CSC. Ak je ale 2/3" málo a chceš niečo väčšie, už spomínaný Samsung NX, kde do 20000 máš niekoľko (výborných) skiel.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
17. 12. 2011 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rychleji jsem psal než četl... jasně, je to menší, jen už to taky zrovna nestrčíte do kapsy,s těmi vyobrazenými seťáky oba strojky překračují míru kompaktnosti a tudíž ztrácí 50% smyslu existence vedle ergonomicky mnohem lepší DSLR. Skoro bych řekl, že koncepčně v tomto všem natrhla krovky Fuji s X-100, zase je to otázka priorit, já ji velmi zvažoval jako jediný a hlavní foťák, nakonec jsem cukl jenom kvůli AF.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
17. 12. 2011 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jj, to je stabilizovaný 18-55, 20-50 je skládací, sice bez stabilizace, ale fakt malý- měl jsem tu čest pár dní fotit s PEN-em s jeho skládačkou a to je rozdíl jako fík - Samsung ho má jednak menší a jednak lépe mechanicky provedený, o optické kvalitě se pějí ódy všude. Proto fakt beru ten 20-50 jako jediné opravdu kompaktní řešení bezzrcadlovky se zoomem. A oni experti mám zato NX200 prodávají zrovna s tím neohrabancem :-(

Ganec
Ganec
Level Level
17. 12. 2011 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 > jediné opravdu kompaktní řešení bezzrcadlovky se zoomem
a co Panasonic 14-42mm X Lens?
http://www.four-thirds.org/en/microft/standard.html#i_014-042mm_f035-056_pz_panasonic

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
17. 12. 2011 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec jo, ten malý je, jen nevím jak to je potom s cenou setu,mám zato, že si to Panasonic nechá patřičně zaplatit... celkově mně celý systém 4/3 těžce míjí, každé moje setkání s ním mně jen utvrzuje v jeho nevýhodách - je dost blbý, když slibovaný velikostní rozdíl vůči APS-C vzal za své, jediná výhoda v čudu, nevýhody zůstaly. Nevím ani jak je to s kvalitou skel a upřímně, ani to už do ruky nechci :-(

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
17. 12. 2011 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

NEX má bezesporu výbornou kvalitu výstupu. Ale to je žel vše - mizerná ergonomie, skla nic moc a ty co za něco stojí (výše zmiňovaný zeiss) jsou drahá a velká, takže jako pěst na oko. Je to zde omílané dokola - bezzrcadla mají problém se skly, vyjma Samsungu NX.

Ganec
Ganec
Level Level
17. 12. 2011 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 Az take problemy so sklami nie su: NEX 5n a 7 uz koriguju vady objektivu, takze to uz nie je take zle.

Nevyhoda NEX-ov je ze este nemaju svetelne pancake skla ako ine bezzrkadlovky, ale to CaNikon tiez nemaju.

Argumentovat ze s velkymi objektivmi vyzeraju ako pest na oko je tiez zufale: aj tie velke objektivy su navrhnute tak aby s telami ako celok vyzerali este celkom dobre.
Ze sa potom musia drzat podobne ako zrkadlovky (jednou rukou za objektiv) je uplne normalne...

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
17. 12. 2011 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec sorry za názor, není nad to si to osahat, navíc neřeším značky, ale realitu a fakt je ten, že jediná kloudná kombinace v bezzrcadlech je Samsung NX se seťákem 20-50, ostatní kombinace vyjma pancaků jsou divné, zastávám názor, že tělo a sklo musí k sobě ladit, ale jestli se to někomu líbí, tak si samozřejmě může pomocí redukce nasadit na supr slim Sony NEX i atomovou ponorku...

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
16. 12. 2011 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v prodeji bude od ledna, jenže skladný moc není... Jestli Vás obtěžuje velikost, tak být Vámi zapátrám mezi profi kompakty, ovšem jediný s velkým rozsahem zoomu v té nejvyšší třídě je Nikon P7000, resp. aktuální model P7100. Jíinak, pokud je pro Vás ultrazoom velikostně snesitelný a máte takový vysoký limit, tak bych bez váhání sáhnul po DSLR - velikostně to už moc skok není, kvalitativně obrovský. Na nižší třídě DSLR se nějakých složitých nastavování bát fakt nemusíte (mimochodem, i high end má na kolečku režimu to "zelené" minimálně pro manželky). Pokud se uskromníte s "omezeným" rozsahem zoomu, bral bych jednoznačně nejlevnější Nikon D3100 v setu s 18-105, což je výborné sklo, rozsah fakt povětšinou stačí a je to i s tělem 920g což je váhový luxus. V případě vyšších požadavků na rozsah zoomuse nabízí klasický dvouset krátký+dlouhý zoom, tam se vejdete snad u každého výrobce, případně druhá - v cizině nejrozšířenější možnost - koupě zvlášť těla a zvlášť širokorozsahového zoomu jiného výrobce, asi nejlepší poměr výkon/cena při solidní kvalitě má Tamron 18-270, poslední verze je stabilizovaná (zvláště na dlouhém konci mnohem účinněji, než stabilizace snímače), kvalita vzhledem k rozsahu překvapivá, cena kolem 11k a váha oproti zmíněnému nikkoru 18-105 vzrostla o pouhých 30g.

Ganec
Ganec
Level Level
16. 12. 2011 23:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 > velikostně to už moc skok není
ale je .. zrkadlovku do tasky/vrecka nevlozis

Oni vyzeraju rovnako velke len na obrazkoch fotenych spredu .. ale Nikony su hrubsie ako su siroke a vysoke .. pri pohlade zhora vyzeraju ako vlacik ;-)

> v setu s 18?-105, což je výborné sklo
Podla tohto clanku: http://digiarena.e15.cz/nikon-proti-nikonu-ktery-univerzalni-objektiv-je-lepsi
je setak opticky kvalitnejsi

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
17. 12. 2011 01:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec add velikost- je to na osahání, co se skladnosti týká, FZ38 taky není zrovna kompakt...
add porovnání objektivů - rozdíl v kresbě není tak markantní, zato skok v rozsahu je markantní dost, mám zkušenost s oběmi, osobně bych upřednostnil k entry level tělu právě 18-105 jednoduše proto, že běžný uživatel si zřejmě vystačí bez nutnosti dokupování dlouhého skla, 18-55 je na portréty už moc krátká.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
14. 12. 2011 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zaručeně nejlepší volba, tolik poznávaček se jen tak do záběru s delším ohniskem nedostane :-)
ba ne, bylo to stručné, asi příliš, jak píše busy, mně se zdá, že tazateli zřejmě opět půjde o UZ a jestli to má být vážně lepší, nezbývá než počkat na Fuji X-S1...nebo sehnat ještě někde S200EXR

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
13. 12. 2011 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Preco nie zrkadlovku ? S nou a dobrym objektivom by sa dal dosiahnut obraz ovela kvalitnejsi ako s akymkolvek kompaktom.
Ak nie zrkadlovku, mozu byt aspon velkocipove kompatky s vymennymi objektivmi ?
Skus blizse specifikovat poziadavky. Co presne obnasa fotenie poznavaciek z fotografickeho hladiska ?
Dalej, aky ohniskovy rozsah potrebujes ? Ake cenove relacie si ochotny akceptovat ?

josefbocek
josefbocek
Level Level
3. 12. 2011 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslel jsem značku sony, kdybych do toho chtěl zahrnout sigmu a tamron a třeba tokinu, tak bych o tom nepsal, nemělo by to cenu.

Ganec
Ganec
Level Level
29. 11. 2011 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.sonyalpharumors.com/sony-a7765-firmware-1-04-is-finally-out/

vylepsili:
1) Added support for auto-correction lens: Vario-Sonnar T * DT 16-80mm F3.5-4.5 ZA (SAL1680Z) and DT 16-105mm F3.5-5.6 (SAL16105)
2) Improved usability
3) Improved Quality
4) Improvement Response

Ganec
Ganec
Level Level
1. 12. 2011 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec tu je porovnanie zaberov s novym a starym firmwarom
http://cephotography.smugmug.com/GeneralOther/Sony-A77-Photos/A77-Firmware-103-vs-104/20348506_z8Jp4K#1609726603_Ttj2rbj

pozrel som si len ISO 6400 a pokrok v kvalite citit...

lt
lt
Level Level
29. 11. 2011 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, asi budes mat pravdu .. asi sa ale k presnym informaciam nedopatrame. Ale mozno je to len dobre :D

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
29. 11. 2011 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nepochopili jsme se ve dvou věcech:
1.) - mým přáním není aby byl nový CZ 16-50 špatný, jen jsem skeptický k vyrobitelnosti fakt dobrého skla s touto světelností, navíc před ním stojí šílená výzva 24Mpix. Naopak, všem Soňákům přeju ať se povede a aby nestál příliš- od začátku se řeč točí okolo ceny a pokud to bude dejme tomu do 15k tak to bude zřejmě akceptovatelné.
2.)- add srovnání s 17-55 nikkorem - nebral jste v potaz co jsem psal o provedení objektivu. Ale to nejlíp bez držení v ruce posoudíte porovnáním váhy objektivů, za předpokladu že Nikon nepoužil technologii z roku raz dva tak to o něčem asi vypovídá taky. To je podobné jako přibrat do srovnání Tamron 17-55/2,8 protože má teoreticky stejné parametry.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
29. 11. 2011 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 doplněk k bodu jedna - myslel jsem samozřejmě vyrobitelnost za avizovanou relativně nízkou cenu

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
29. 11. 2011 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

měl jsem na mysli pouze základní zoom, klidně klasiku 18-55 v odpovídající kvalitě a rozumné k ceně na míru k tělu.... 24Mpix není oříšek, ale ořech

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
29. 11. 2011 06:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HDR sa casto robia aj jednou expoziciou - tym ze sa (napr.) 12 bitovy rozsah rawu vhodnou krvkou namapuje na 8 bitovy rozsah jpgu. Je to v podstate expozicia na jasy, s naslednym presvetlenim tienov.

Ganec
Ganec
Level Level
29. 11. 2011 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy tomu sa hovor DR compression a musi sa robit takmer vzdy

Inak: s pomocou HDR a zosvetlovanim tienov mozes dosiahnut podobne vysledky, no u HDR vtedy bude menej sumu

lt
lt
Level Level
28. 11. 2011 22:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skusil som tak narychlo nieco pohladat .. CMOS snimace zda sa mozu mat v pridavnej elektronike CDS obvod "correlated double sampling" .. US patent 6977363 http://www.freepatentsonline.com/6977363.html, ktory dokaze nejakym sposobom vylepsovat sumovu statistiku CMOS snimaca (jednukonstrukcnu nevyhodu oproti CCD). Takze ak som spravne pochopil ten patent, skutocne pridavna eletronika moze vyznamne ovplyvnit vyslednu sumovu statistiku daneho senzora...

lt
lt
Level Level
28. 11. 2011 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

JPEGy porovnavat fakt nema vyznam .. a uz vobec tie priamo z fotaka. Porovnavacie obrazky na dpreview.com som parkrat pozeral, ale musim teda povedat, ze velku vypovedaciu hodnotu nemaju. Priam minimalnu.

lt
lt
Level Level
28. 11. 2011 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslel som to tak, ze snimac je jedna vec, ale kazdy vyrobca si ho moze nejak modifikovat. No .. neviem ako to funguje, schemy som nevidel, takze tazko posudzovat nakolko je mozne ovplyvnovat vystup. V kazdom pripade, ak si vezmem analogiu s procesorov, kde som sa vcelku vyznal, tak hruby vykon procesora bol podstatny len v urcitych pripadoch, velmi vela robil radic pameti, chipset a to cele zaviselo na konstrukcii dosky. Podobne sa da hovorit aj napriklad o motore, kde svoje spravi elektronika vstrekovania, ventily, cidla, a dalsi veci, ktore mozu z motora vytiahnut viac .. Ale ako pisem, netusim, ci aj v pripade snimacich cipov digi fotakov je mozna takato analogia. Proste tym chcem povedat, ze celkovy vysledok a vystup moze zavisiet od komplexu elektroniky, kde snimac je len jedna (aj ked podstatna cast). Zial, kedysi som si predstavoval, ze digitalna fotka je viac-menej to iste ako film, len policko je nahradene digitalnym cipom. Skutocnost je ale omnoho zlozitejsia a niekedy mi pripada ako zazrak, ze vobec dokazu zosnimat fotografiu, ked to najpr prezenu filtrom, ktory obraz pokazi , potom dopocitavaju farby a nakoniec musia prerabat nuly a jednotky aby z toho vobec nieco bolo :-DDD

K tej A77, podarilo sa mi to najst .. pisali tuna http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1037&message=39655557 .. a potom niekdo pisal dalsie vysvetlenia kdesi na blogoch. Ale zaujalo ma prave toto na dpreview fore.

Ganec
Ganec
Level Level
28. 11. 2011 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt snimac je rovnaky .. ale mozno ma vplyv mnoho inych veci, napriklad kvalita napajacieho napatia (teraz hadam) a podobne

Aj tak sa ale jednotlive snimace mozu lisit:
senzor sa sklada z niekolkych vrstiev (micro-lenses, anti-aliasing a infra-red filter, farebne filtre bayerovej masky, ...) a predpokladam ze tieto vrstvy navyse si kazda firma moze spravit vlastne.
Aspon Fuji tvrdi ze v X100 priamo optimalizovali mikrococky na jeden jediny objektiv

Porovnavanie RAW-ov moze byt tiez porovnanie jablcok s hruskami:
- ak budeme porovnavat vysledky firemneho konvertora tak zabery budu rozdielne - olympus aj v odsumovani na OFF napriklad odstranuje farebny sum
- porovnavanie vystupu cez lightroom a podobne tiez nemusi byt smerodatne: je to len ich implementacia .. a mozno od vyrobcov nemaju kompletne info alebo ho nevedia vyuzit
- porovnanie cez DCRAW (commandlajnovy programcek fungujuci aj pod linuxom) produkuje farebny sum aj tam kde nie je...

Chlapici z DxO vraj dokazu "vysledovat" najkompletnejsie RAW informacie a asi preto su ich vysledky take podobne u podobnych senzorov...

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
28. 11. 2011 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

?"Kdesi som sa docital, ze Sony A77 zosiluje len do ISO1000, potom uz robi digitalne zosilovanie. Robili testy a zistili tento podfuk.?" => To znamena, ze interny analogovy zosilnovac pred A/D prevodnikom dokaze zosilnit analogovy signal z pixelov maximalne 10x (akoze z ISO100 urobi najviac ISO1000). Ak treba vecsie ISO, vysledna digitalna hodnota, ziskana z A/D prevodu, sa digitalne vynasobi potrebnym koeficientom. Napriklad pre ISO3200 sa hodnota ziskana z ISO1000 vynasobi koeficientom 3.2.

Velka nevyhoda tohto sposobu je strata rozlisenia pri vysokych citlivostiach. Ak je A/D prevodnik 12-bitovy (dajme tomu), potom v rawe mame k dispozicii 12 bitove hodnoty R,G,B co znamena, ze urovne dokazeme vyjadrit s velmi dobrym rozlisenim 4096 moznych hodnot. Avsak pri ISO 16000 sme hodnoty z A/D nasobili cislom 16, co zodpoveda strate spodnych 4 bitov, a zostane nam len 8 pouzitelnych bitov, co je rozlisenie iba 256 hodnot. Z pohladu grafickych uprav obrazu sa to da predstavit ako posterizacia, kde vsetkych X farebnych odtienov zredukujeme na Y (kde Y je ovela mensie ako X).

Ak je to naozaj takto, ze vsetko nad ISO1000 je pocitane digitalne, potom multiexpozicia ziska okrem lepsieho statistickeho vyhladenia sumu este jeden dolezity vyznam - vdaka viacnasobnemu "zmeraniu" hodnot ziskame (tiez zo statistickeho hladiska) lepsie rozlisenie. Siestimi expoziciami ziskame naviac cca dva a pol bitu (presne dvojkovy logaritmus sestky).

lt
lt
Level Level
28. 11. 2011 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Tak ale multiexpozicia je HDR a je fakt, ze ked som to skusal s mojou FZ18, tak multiexpoziciou som dosiahol DR a rozlisenie mojej zrkadlovky :) .. plus-minus autobus.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
28. 11. 2011 22:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Nie, mutliexpozicia (v klasickom vyzname ako niekolko takych istych expozicii) ako taka sluzi iba na lepsie odsumenie, v podstate funguje velmi podobne ako znizenie ISO a umerne predlzenie expoziceho casu (len samotna expozcia je casovo "rozkuskovana"). Kdezto pri HDR (urobenom z viacerych expozicii) su expozicie rozne - jedna aby dobre zosnimala svetle casti, druha aby dobre zosnimala tmave casti (a popripade dalsie medzi nimi).

Klasicka multiexpozicia sluzi na znizenie sumu celkovo (vo svetlych aj tmavych castiach) a samotny dynamicky rozsah priamo nezvysuje, kdezto HDR sluzi primarne na zvysenie dynamickeho rozsahu a nie je jeho primarnym cielom znizit sum (aj ked to v tmavych castiach tiez nepriamo robi).

lt
lt
Level Level
28. 11. 2011 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdesi som sa docital, ze Sony A77 zosiluje len do ISO1000, potom uz robi digitalne zosilovanie. Robili testy a zistili tento podfuk.
Inak s tym snimacom urcite .. rovnaky je vsade, len tie veci naviac, ktore si robia vyrobcovia sami. Imho nema vyznam skumat len samotny snimac, ale celkovy vysledok.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
27. 11. 2011 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To ne, to jsou naprosto odlišné objektivy - ten Nikkor 17-55 je nekompromisní reportážní sklo se vším všudy a tomu odpovídající cenou. Navíc mé srovnání vychází prostě z toho, že 16-85 mám a i když má jenom standardní světelnost tak kreslí od plné díry tak, že pochybuji o tom, že by ho CZ 16-50 po přiclonění překonal. Taky to srovnání vychází z toho, jak se který objektiv hodí ergonomicky k určitému tělu - je blbý, když je sklo výrazně těžší než tělo, při častějším používání to člověka chtě nechtě donutí koupit grip a naládovat ho baterkama, jinak se 17-55 hodí tak na D300s.

Reklama
Reklama