Recenze Fotoaparáty Bezzrcadlovky Sony

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk | Kapitola 5

Milan Šurkala

Milan Šurkala

129

Seznam kapitol

1. Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk 2. Autofokus, ostření, expozice, foto režimy 3. Videosekvence, stabilizace, portréty a blesk 4. Výbava, výdrž, software a displej 5. Digitální šum
6. Rychlost, zoom, barvy, protisvětlo 7. Noční a standardní scéna 8. Galerie ilustračních snímků 9. Závěr

Sony nedávno překvapilo trojicí fotoaparátů s novými APS-C čipy, které mají vysoké rozlišení 24 megapixelů. My dnes vyzkoušíme první z nich, SLT fotoaparát SLT-A65. Ten dále podporuje Full HD video, hardwarové HDR a slibuje zejména nejlepší EVF na trhu.

Reklama

Sony Alpha SLT-A65 disponuje APS-C čipem. Ten ale není jen tak ledajaký. Jde o Exmor CMOS čip, který se chlubí opravdu velmi vysokým rozlišením 24 megapixelů. Pixelová hustota tak činí 6,7 MPx/cm2, což je na tuto kategorii přístrojů poměrně hodně a mnoho lidí se obává vyššího šumu, než by bylo u zrcadlovek a SLT přístrojů vhodné. Na to se pochopitelně podíváme.

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 100 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 100 (konverze z RAWu přes Camera Raw 6.5)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 100 (konverze z RAWu přes Image Data Converter v.4)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 100 (multiexpozice)



Citlivost ISO 100 je bez šumu, Camera Raw má trochu více jasového šumu, protože má poněkud zvláštní zacházení s modrou barvou na výchozí nastavení.

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 200 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 200 (konverze z RAWu přes Camera Raw 6.5)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 200 (konverze z RAWu přes Image Data Converter v.4)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 200 (multiexpozice)



Ani u citlivosti ISO 200 není problém. RAW má lehký jasový šum, detaily jsou slušné.

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 400 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 400 (konverze z RAWu přes Camera Raw 6.5)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 400 (konverze z RAWu přes Image Data Converter v.4)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 400 (multiexpozice)



Citlivost ISO 400 ale už v RAWu ukazuje trochu viditelný šum, což bychom u APS-C čipu asi nečekali. JPEGy mají zvláštní odšumování a třepení hran.

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 800 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 800 (konverze z RAWu přes Camera Raw 6.5)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 800 (konverze z RAWu přes Image Data Converter v.4)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 800 (multiexpozice)



Citlivost ISO 800 už v JPEGu způsobuje překvapivě silné odšumování, zvláštní digitální hrudky, v RAWech dobře vidíte výraznější jasový šum. Multiexpozice je nicméně krásně hladká.

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 1600 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 1600 (konverze z RAWu přes Camera Raw 6.5)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 1600 (konverze z RAWu přes Image Data Converter v.4)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 1600 (multiexpozice)



JPEG dost výrazně třepí hrany, což není ideální. RAWy začínají chytat výraznější barevný šum, multiexpozice je opět krásně hladká,a le poněkud neostrá.

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 3200 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 3200 (konverze z RAWu přes Camera Raw 6.5)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 3200 (konverze z RAWu přes Image Data Converter v.4)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 3200 (multiexpozice)



ISO 3200 dále zvyšuje šum, JPEGy ztrácejí ostrost a výraznější hrany jsou odšumováním dosti roztřepeny. Multiexpozice je poměrně hladká, ale neostrá.

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 6400 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 6400 (konverze z RAWu přes Camera Raw 6.5)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 6400 (konverze z RAWu přes Image Data Converter v.4)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 6400 (multiexpozice)



ISO 6400 má v RAWu už příliš silný šum, je jasné, že v JPEGu z toho nemůže být nic rozumného. Ani multiexpozice nevypadá nikterak dobře.

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 12800 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 12800 (konverze z RAWu přes Camera Raw 6.5)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 12800 (konverze z RAWu přes Image Data Converter v.4)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 12800 (multiexpozice)



ISO 12800 je v podstatě už jen šum. Multiexpozice je neostrá, ztrácí barvy a v podstatě není použitelná k ničemu rozumnému.

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 16000 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 16000 (konverze z RAWu přes Camera Raw 6.5)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 16000 (konverze z RAWu přes Image Data Converter v.4)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 25600 (multiexpozice)



Nejvyšší citlivost ISO 16000 je už opravdu zbytečná. Totéž platí pro ISO 25600 při multiexpozici. Dále se podíváme na snímky vyfocené za umělého osvětlení, kde uvidíme zejména zachování detailů.

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 100 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 100 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 100 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 200 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 200 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 200 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 400 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 400 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 400 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 800 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 800 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 800 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 1600 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 1600 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 1600 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 3200 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 3200 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 3200 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 6400 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 6400 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 6400 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 12800 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 12800 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 12800 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 16000 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 16000 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 25600 (multiexpozice)


RAWy jsou pěkné do citlivosti ISO 400, u JPEGů je ale vidět už odšumování a jakési trhání hran. Multiexpozice má sice trochu nižší ostrost, ale do ISO 800 včetně je bez problémů. Od citlivosti ISO 1600 začíná nastupovat výraznější barevný šum v RAWu, JPEGy se hodně trhají. Vyšší citlivosti jsou použitelné, ale s omezeními. V neposlední řadě se podíváme na snímky bílého papíru.

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 100 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 100 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 100 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 200 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 200 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 200 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 400 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 400 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 400 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 800 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 800 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 800 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 1600 (JPEG)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 1600 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 1600 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 3200 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 3200 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 3200 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 6400 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 6400 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 6400 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 12800 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 12800 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 12800 (multiexpozice)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk

ISO 16000 (JPEG)


Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 16000 (konverze z RAWu)

Sony Alpha SLT-A65: 24megapixelový šperk


ISO 25600 (multiexpozice)


Z RAWů je patrné, že se barevný šum začíná lehce objevovat už při ISO 400 a dále rychle stoupá. JPEGy jej výrazně odstraňují, nicméně od ISO 800 jsou na plochách dobře zřetelné artefakty (u ISO 400 spíše hrudky). Multiexpozice je o něco hladší, ale také to není žádný zázrak.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama