Seznam kapitol
Sony nedávno překvapilo trojicí fotoaparátů s novými APS-C čipy, které mají vysoké rozlišení 24 megapixelů. My dnes vyzkoušíme první z nich, SLT fotoaparát SLT-A65. Ten dále podporuje Full HD video, hardwarové HDR a slibuje zejména nejlepší EVF na trhu.
Noční scéna
 Foceni v noci je jako u všech podobných fotoaparátů velmi snadné. Máte k dispozici až 30sekundovou expozici a spolehlivé ostření.
	
 expoziční čas 30 s, clona F13, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (52) mm, klikněte pro zvětšení
 Při cloně F13 vznikají hvězdičky kolem světel, ostrost je slušná. Se šumem nejsou výraznější problémy, k dispozici je i RAW verze fotografie. Dále se budeme věnovat focení při všech citlivostech, kde uvidíme snímky z JPEGu, RAWu (přes Camera Raw 6.5 s vypnutým odšumováním) a JPEGu po multiexpozici.
	
 ISO 100 JPEG/RAW
	
 ISO 100 multiexpozice
 JPEG i RAW jsou velmi čisté a detailní. Multiexpozice je naprosto bez šumu, tráva ale vypadá poněkud rozmytě, bez detailů. Běžné detaily jsou ale výborné a hladké.
	
 ISO 200 JPEG/RAW
	
 ISO 200 multiexpozice
 Citlivost ISO 200 předvádí srovnatelně velmi dobré výsledky.
	
 ISO 400 JPEG/RAW
	
 ISO 400 multiexpozice
 ISO 400 nicméně už v RAWu trochu zvyšuje šum, JPEGy jsou slušné, ale lehce začínají třepit linie. Multiexpozice začíná být vyrovnanější. Tráva je sice i nadále trochu více rozmytá, ale linie jsou hladší a netřepí se.
	
 ISO 800 JPEG/RAW
	
 ISO 800 multiexpozice
 Zvýšením citlivosti na ISO 800 je už šum v RAWu poněkud vysoký, ostrost silnějších detailů je dostatečně zachována. JPEGy už ukazují, že jsou po silnějším odšumění, kvalita je nicméně stále dostatečná. Multiexpozice je hladká a bez šumu.
	
 ISO 1600 JPEG/RAW
	
 ISO 1600 multiexpozice
 Šum se opět zvyšuje, v JPEGu se začínají objevovat hrudky. Multiexpozice (zde omluvte neostrost danou rozpohybováním při focení) ztrácí barvy.
	
 ISO 3200 JPEG/RAW
	
 ISO 3200 multiexpozice
 V JPEGu si ISO 3200 i nadále zachovává překvapivě slušnou barevnost, která se u multiexpozice ztrácí. Ta má i horší ostrost, na druhou stranu jsou linie méně roztřepené.
	
 ISO 6400 JPEG/RAW
	
 ISO 6400 multiexpozice
 ISO 6400 dále navyšuje šum, JPEGy mají spoustu zvláštních artefaktů. Multiexpozice ztrácí kontrast a barvy.
	
 ISO 12800 JPEG/RAW
	
 ISO 12800 multiexpozice
 Citlivost ISO 12800 je v RAWu už viditelně hlavně šum. JPEGy jsou tak s rozmytými barvami, hrany jsou velmi neurčité. Multiexpozice sice není vůbec ostrá, ale lépe odpovídá původnímu obraz. Ten je schovaný za hradbou jemného jasového šumu.
	
 ISO 16000 JPEG/RAW
	
 ISO 25600 multiexpozice
 Proč vůbec fotoaparát umí snímat i do ISO 16000, je diskutabilní. Šumu je už tolik, že to skutečně nemá význam. ISO 25600 v podání multiexpozice rovněž není žádný zázrak. Barvy a hrany jsou zde jen v náznaku.
Standardní scéna
 Podíváme se nyní i na dva tradiční snímky.
	
 expoziční čas 1/320 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (52) mm, klikněte pro zvětšení
 Pravá polovina snímku se objektivu nějak nevyvedla, je docela neostrá. V protisvětle je vidět slabá kresba zejména u stínů. V RAWu je to o něco lepší, ale přehnané ostrosti se nedostává ani tam. Vzhledem k velmi složitým světelným podmínkám dobře hodnotím úroveň barev.
	
 expoziční čas 1/100 s, clona F11, citlivost ISO 100, ohnisko 26 (39) mm, klikněte pro zvětšení
 Odšumování mi místy přijde moc silné (srovnejte s RAWem, kde dokonce uvidíte kresbu na šedé stěně budovy a důvod, proč zde u některých fotoaparátů vzniká moaré efekt), ostrost objektivu na pravé polovině je opět docela slabá.