Seznam kapitol
Sony nedávno překvapilo trojicí fotoaparátů s novými APS-C čipy, které mají vysoké rozlišení 24 megapixelů. My dnes vyzkoušíme první z nich, SLT fotoaparát SLT-A65. Ten dále podporuje Full HD video, hardwarové HDR a slibuje zejména nejlepší EVF na trhu.
Pro posouzení kvalit fotoaparátu (a objektivu) se můžete podívat na následujících 14 snímků.
	
 expoziční čas 1/200 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (27) mm, klikněte pro zvětšení
 I když objektiv nedokáže přenést obraz natolik ostře, aby využil velmi vysoké rozlišení 24 megapixelů, byl jsem překvapen slušnými detaily sídliště vpravo. Můžete si stáhnout RAW snímek.
	
 expoziční čas 1/320 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 55 (82) mm, klikněte pro zvětšení
 S HDR režimem dokážete hezky srovnat jasy a fotografie má také (tradičně na Sony) velmi pěkné barvy. Detaily jsou slušné, testovaný objektiv má ale očividné problémy s ostrostí v pravé polovině obrazu.
	
 expoziční čas 1/20 s, clona F5,6, citlivost ISO 1600, ohnisko 18 (27) mm, klikněte pro zvětšení
 Zde bohužel vidíte, že vysoká pixelová hustota a na zrcadlovku agresivní odšumování způsobuje, že při citlivosti ISO 1600 je už snímek celý rozpatlaný. Bez RAWu to při těchto citlivostech bohužel už nepůjde.
	
 expoziční čas 1/160 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (52) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Testovaný objektiv znovu ukázal, že vpravo to s ostrostí není vůbec slavné (navíc nejde o první Sony 18-55mm objektiv, který měl v naších recenzích tento problém). Levá polovina obrazu je krásně detailní. Můžete si stáhnout RAW.
	
 expoziční čas 1/250 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 55 (82) mm, klikněte pro zvětšení
 S 18-55mm objektivem můžete využívat docela slušné makro schopnosti. Nejde sice o makroobjektiv, ale v rámci třídy základních "seťáků" mu to jde velmi slušně. Míra detailů je slušná.
	
 expoziční čas 1/800 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 28 (42) mm, klikněte pro zvětšení
 HDR režim snížil přepal v obloze, opět zde ale vidíme silnou neostrost v pravé polovině obrazu.
	
 expoziční čas 1/50 s, clona F5,6, citlivost ISO 1600, ohnisko 30 (45) mm, klikněte pro zvětšení
 S ostřením zde nebyl problém, při citlivosti ISO 1600 ale opět musíte počítat se silným odšumováním. Jeho důsledkem jsou i zvláštní digitální "hrudky" v obraze.
	
 expoziční čas 1/160 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 55 (82) mm, klikněte pro zvětšení
 Levá polovina obrazu je opět ostřejší, vpravo je trochu rozmazaná. JPEGy jsou silně odšuměné, což se projevuje na rozpitých plochách v pozadí. RAW ukazuje, že detaily jsou o něco lepší, nicméně i tak je vidět, že objektiv není schopen nakrmit čip dostatkem ostrých dat. 24 megapixelů je nad jeho síly.
	
 expoziční čas 1/13 s, clona F5,6, citlivost ISO 1600, ohnisko 55 (82) mm, klikněte pro zvětšení
 ISO 1600 opět zvyšuje rozmazávání kresby, odšumování by mohlo být i slabší. RAW ukazuje silný jasový šum.
	
 expoziční čas 1/250 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 50 mm, klikněte pro zvětšení
 Díky softwarovému odstraňování aberace si této chyby na snímku určitě nevšimnete. Je však vidět světelný závoj v pravém spodním rohu.
	
 expoziční čas 1/100 s, clona F7,1, citlivost ISO 640, ohnisko 55 (82) mm, klikněte pro zvětšení
 Další snímek ukazuje slušné možnosti makra, v oblastech mimo plné hloubky ostrosti je vidět odšumování, které způsobuje zvláštní hrudky.
	
 expoziční čas 1/400 s, clona F13, citlivost ISO 100, ohnisko 40 (60) mm, klikněte pro zvětšení
 Zde jsou detaily slušné, ostrost pokládám za dostatečnou. Překvapila mě však poměrně vysoká hodnota jasového šumu v obloze. K dispozici je i RAW.
	
 expoziční čas 1/320 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 28 (42) mm, klikněte pro zvětšení 
 Na tomto snímku není co vytýkat. Detaily jsou dobré, šum minimální a jakékoli optické chyby fotoaparát sám automaticky úspěšně odstraňuje.
	
 expoziční čas 1/125 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 55 (82) mm, klikněte pro zvětšení
 Odlesk objektivu byl u této fotografie záměrem pro posílení atmosféry snímku. V RAWu, který si můžete stáhnout, uvidíte barevný šum ve stínech, v JPEGu je ale potlačen.