Recenze Fotoaparáty Bezzrcadlovky Sony

Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný | Kapitola 6

Milan Šurkala

Milan Šurkala

27

Seznam kapitol

1. Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný 2. Ostření, expozice, videosekvence, portréty 3. Výdrž baterie, Wi-Fi, LCD displej 4. Digitální šum
5. Rychlost, zoom, barvy, protisvětlo 6. Noční, standardní scéna 7. Galerie ilustračních snímků 8. Závěr

Dnes se podíváme snad na nejvíce očekávaný Sony NEX, papírově nejzajímavější verzi NEX-6. Má prověřený 16MPx Exmor CMOS APS-C snímač, hybridní ostření, lepší ergonomii ovládání a také nový 16-50mm powerzoom objektiv.

Reklama

Noční scéna


V noci vás moc nepotěší nepříliš spolehlivý autofokus. V některých případech vypovídá poslušnost, někdy ostří bez potíží. Rozsah časů je dostatečný, k dispozici máte i multiexpoziční režimy, které vám dovolí fotit noční snímky i z ruky.

Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný



expoziční čas 25 s, clona F11, citlivost ISO 100, ohnisko 29 (43) mm, klikněte pro zvětšení



Snímek vykazuje slušné detaily a velmi nízký šum (a to i v RAWu). Objektiv vytváří 14cípé hvězdičky, chromatickou aberaci tu naštěstí nenajdete. Dále se podíváme na výřezy při různých citlivostech, a to v JPEGu i RAWu bez odšumování.

Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný



ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)



Při nejnižší citlivosti šum v podstatě neexistuje, detaily jsou opravdu velmi dobré.

Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný



ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 200 je také bez šumu, s detaily není problém ani v JPEGu ani v RAWu.

Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný



ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)



Citlivost ISO 400 má jemný jasový šum v RAWu, JPEGy jsou i nadále čisté, v trávě je ale vidět silné odšumování.

Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný



ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 800 přidává trochu jasového šumu do RAWu, JPEG trochu ztrácí kontrast v černých plochách.

Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný



ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)



S citlivostí ISO 1600 roste barevný šum v RAWu. JPEGy začínají být více rozmazané a ztrácí trochu barvy.

Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný



ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 3200 je stále slušné v osvětlených plochách, ale ve stínech už čekejte hodně šumu a JPEGy se dost patlají.

Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný



ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)


Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný



ISO 6400 (multiexpozice Ručně držený soumrak / multiexpozice Redukce rozmazání obrazu)



Při citlivosti ISO 6400 je už kvalita obrazu nízká. S multiexpozicí klesá šum, nicméně s tím i barevnost a ostrost.

Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný



ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 12800 je už v podstatě nepoužitelné. Barevný šum v RAWu je velmi silný, JPEGy jsou bez barev.

Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný



ISO 25600 (JPEG / konverze z RAWu)



Nejvyšší citlivost je na tom ještě hůře, nemá smysl ji používat.


Standardní scéna


Nebudou chybět ani tradiční standardní scény.

Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný



expoziční čas 1/250 s, clona F13, citlivost ISO 200, ohnisko 40 (60) mm, klikněte pro zvětšení



Bez korekce expozice je snímek docela tmavý, kresba je průměrná, ale rozhodně ne špatná. Opět se můžete podívat na snímek v RAWu.

Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný



expoziční čas 1/200 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 32 (48) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Zde je vše víceméně v pořádku, kresba je vyrovnaná po celé ploše, ostrost dostatečná, byť by mohla být i lepší.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama