Zpět na článek

Diskuze: Sony NEX-6: pan dlouho očekávaný

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
2. 4. 2013 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Řekl bych, že toto je hodně subjektivní. Osobně mi přijde, že rozdíl mezi 640×480 (Samsung NX11) a 800×600 (OM-D, Panasonicy,...) je znatelně větší než mezi 800x600 a 1024×768 (NEX-6, SLT...), naopak některým se zdá 1024×768 výrazně detailnější než 800×600. Poznat to určitě jde, rozdíl bych však extrémním nenazval. Pokud jde o manuální ostření, myslím, že i u OM-D se ostří velmi snadno (se zvětšením obrazu), focus peaking u NEXů je ale samozřejmě výhoda, protože umožní docela dobře ostřit i bez zvětšování.

bedo.
bedo.
Level Level
24. 3. 2013 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

prečo kupovať telo NEX6 za 664€, keď za nejakých 550€ môže človek (na Slovensku) kúpiť NEX5r aj s objektívom?

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
24. 3. 2013 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bedo. No predsa kvoli hladaciku :)

stn35
stn35
Level Level
25. 3. 2013 03:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bedo. preco? vobec nie len koli hladaciku, to by bolo prilis malo na to aby som siel do 6ky, k hladaciku pridaj lepsiu ergonomiu, ovladanie ,napr uz zabudovany blesk oproti 5R a mnoho vylepseni vratane napr plne vyklopneho a sikovneho LCD a tak by som mohol pokracovat dalej.. a pre mna je vyhodnejsie zobrat telo, kedze chcem k nemu rovno univerzal zoom 18-200 od sony na zakladny set objektiv 16-50 su aj tak len same staznosti ma viac negativ ako pozitiv..naopak pri 18-200 mozem vyuzit plnohodnotny 11x zoom ,idealny je aj na cesty dovolenky ,z recenzii aj na zaklade odporucani uzivatelov som sa docital ze je rychly a dobre ostri,co je zaklad pre kvalitny vystup ,navyse sa hodi aj na video, jedine negativum je vyssia cena no je to novinka u sony objektivov uvidime mozno casom pojde dole ked bude sony uvadzat na trh dalsie nexacke objektivy(maju v plane rozsirovat pokuku pre nexy takze o to dobuducna obavy nemam) pokial sa chcu porovnavat v tomto s takym olympusom ,tak ine im ani neostava len rozsirovat neustale ponuku

kikapu
kikapu
Level Level
19. 3. 2013 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to holt tak, že jedna věc je holý snímač, potom přichází ke slovu AA filtr a hlavně obrazový procesor a to si už každý výrobce navrhuje sám. Mimoto si myslím, že rozdíl dejme tomu 20-30% není v praxi znatelný, spíše jde o to, aby si člověk pohlídal výchozí nastavení rawu, protože odšum stažený na minimum znamená u každého výrobce něco jiného, o čemž se dá snadno přesvědčit právě v raw konvertoru, to samé se týká doostření, saturace, kontrastu... O výstupu do jpegu se nemá smysl moc bavit, to má Sony na špatné úrovni, jako ale vlastně většina výrobců. Nové NEXy mají ale takový buffer, že raw vůbec není za přítěž. Ještě k samotnému snímači - kromě nejsledovanějších parametrů, totiž šumu a DR je třeba si všímat třeba i schopnosti věrného podání barev při vysokém ISO nebo při zvýšení EV při převodu a to jsem ještě neviděl na světě recenzi, která by to obsáhla, to prostě nejde. A že homogenita barev má ve výsledku větší význam, než by člověka napadlo...

smARTin
smARTin
Level Level
19. 3. 2013 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podla tejto recenzie si tento fotak oznacenie trefa podla mna nezasluzi. Vyzera ze je dokonca horsi ako predosla rada. Dobry na nom je asi len ten cip a hladacik

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
19. 3. 2013 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smARTin Ale vždyť on není horší. Pozor na správné pochopení závěru. Nejde o to, že by byl horší než předchůdci, ale to, že spousta novinek je v praxi k ničemu. Zůstává tedy opravdu jen to, co je dáno jeho koncepcí, tedy NEX-5N (5R) v těle NEX-7 za přiměřenou cenu mezi nimi. A jak 5N, tak 7, dostali trefu. I tak ale přiznávám, že jsem se dlouho rozhodoval, zda tu trefu udělit nebo ne, ostatně tento problém jsem měl i u výše zmíněných NEXů.

nephilim
nephilim
Level Level
19. 3. 2013 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Opět jsem si velice pečlivě přečetl recenzi a porovnal ji s informacemi dostupnými na jiných webech a v diskusích. Současně jsem měl možnost si tento set zapůjčit od kolegy. V podstatě vše nasvědčuje tomu, že se jedná o foťák se slušným snímačem, jehož schopnosti Sony zabili poněkud nešťastným zpracováním výstupu, že má foťák problém s jasnými plochami ve scéně (sníh, světla), že má problém s ostřením, ale když už zaostří, tak díky kvalitě čipu jde z RAW vytáhnout slušnou fotku. Objektiv raději nezmiňuji, ten se opravdu nepovedl.
Podtrženo a sečteno, v klíčových vlastnostech (nízký šum; DR; rychlost a spolehlivost ostření; zpracování obrazu do JPG) je tedy plusem slušný snímač s nadprůměrným DR, zatímco ostření a zpracování JPG (tj. využití schopností snímače) jsou poněkud nepovedené. Objektiv se dá nasadit jiný. Bonusem je kvalitní el.hledáček.
A to všechno za téměř 25 tisíc. Mno, hoši od Sony jsou pověstní šprýmaři pokud se cen týká a ani tentokrát nezklamali.

Iudex
Iudex
Level Level
19. 3. 2013 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 V zásade súhlasím s Tvojím zhrnutím, len s tou cenou by som nebol tak kritický: viaceré konkurenčné hľadáčikové mirrorlessy o dosť drahšie, napr. X-E1 či OM-D, lacnejší je Samsung NX20 či Pana G5, teda Sony je v strede poľa a cena je v kontexte konkurencie primeraná.

nephilim
nephilim
Level Level
19. 3. 2013 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ano, v kategorii CSC asi ano, ale já se na to dívám i tak, že tento DF svou cenou přetéká do jiné kategorie, a pokud je cena jediným kritériem, lze koupit určitě lépe. na druhou stranu, pokud jsou klíčovou vlastností rozměry, pak bych se určitě zamýšlel nad něčím takovým jako je Sony RX100.
Otázkou tedy je definice pojmu konkurence, což je velmi individuální.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
19. 3. 2013 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 voni si to s tou cenou můžou dovolit - pořád mají něco navíc, tentokráte nejmenší tělo s hledáčkem, v součtu vlastností nejlepší AF mezi APS-C bezzrcátky ( Fuji je slimák,Samsung je sice malililinko rychlejší, ale u Sony funguje výborně detekce obličeje, to v praxi velmi vše urychlí) a německý turista si neostrých krajů u toho "objektivu" nevšimne, páč, mu stačí, že manželka s dětmi uprostřed budou ostré (a vlastně má recht)

s tou Trefou - s udělením součtem vlastností těla souhlasím, je potřeba se pouze přenést přes to, že jako systém je to to nejhorší na trhu :-)

smARTin
smARTin
Level Level
20. 3. 2013 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ja si myslim ze pri pomere vykon/cena si velku trefu zasluzi skor NEX-5ka, ale to uz je zrejme len vec osobnych preferencii.

Hirogen
Hirogen
Level Level
19. 3. 2013 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smARTin Naprostý souhlas. pozitiva má, ale i negativa.
Ne snad, že by jej negativa degradovala, ale každopádně jsou v kontrastu s oceněním.

kikapu
kikapu
Level Level
18. 3. 2013 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

špatně jste mně pochopil a já to nenapsal nejlip - když píšu, že ač nejlepší AF z kategorie APS-C bezzrcátek, tak nahony vzdálen m4/3 tak tím myslím samozřejmě to, se na m4/3 nechytá - jak s rychlostí AF, tak s výběrem skel. Olympus i Panasonic utekli v tomto konkurenci tak, že nějaké dohánění si lze jen těžko představit...

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
18. 3. 2013 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Milane, byl bys schopen sestavit ve stylu 1.) 2.) 3.) hitparádu CSC (které jsi testoval) podle rychlosti AF? Docela mně v tomto mrzí jak málo informací lze najít o Panasonicu G5, papírově vypadá jak GH2...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
18. 3. 2013 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 Ono samozřejmě záleží na konkrétních modelech a objektivech, přesné pořadí bych asi neskládal, spíše bych to rozdělil na skupiny:

1, pocitově na stejnou úroveň bych dal sytém Nikon 1, novější fotoaparáty Panasonic G a Olympus PEN/OM-D. Tady se časy pohybují okolo 0,15 až 0,25 sekundy včetně prodlevy spouště a vše působí v podstatě okamžitým dojmem.

2, Starší Panasonicy G (cca 0,4 sekundy)

3, Samsung NX, Sony NEX (cca 0,5 - 0,6 sekundy) - NEX je objektivně většinou o trošku rychlejší v ostření, ale z nějakého zvláštního důvodu působí, že je proti NX pomalejší, opravdu nevím proč.

4, První PENy (přes sekundu)

Jak už bylo řečeno, vše záleží na konkrétním modelu a objektivu. Třeba určité objektivy na NX jsou rychlejší než některé pomalejší objektivy na Panasonicu G, takže toto pořadí nelze brát jako dogma, že tak to je za všech okolností, ale je to takový "průměrný" pocit.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
18. 3. 2013 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Díky, já jen že se Panasonic kasá - u G5 - že jsou jednička v AF speed...

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
19. 3. 2013 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Asi s nějakým konkrétním, objektivem? Olympus se takhle kasal už několikrát.

Iudex
Iudex
Level Level
18. 3. 2013 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napriek negatívnemu vyzneniu recenzie, vo svetle ktorej sa trefa javí neočakávaná a možno nezaslúžená si rovnako myslím, že šestka je najlepším NEXom. Oproti sedmičke má lepší snímač, t.j. s menším šumom a výborným DR a oproti nižším radám má obrovskú výhodu hľadáčika a lepšej ergonómie.
Inak čo sa týka hybridného ostrenia, zdá sa, že okrem Nikonu 1 to nik nezvládol dobre, teda tak, aby bol AF podstatne rýchlejší, ako CDAF. Momentálne sa teda javí, že samostatné fázové ostrenie zrkadloviek je stále najlepším a najrýchlejším riešením a hybrid v NEXe kombinuje len nevýhody oboch systémov.
A tendencia k podexpozícii nie je len záležitosť NEXu, v mojej K-30 sa čip Sony správa rovnako, aj bežné snímky musím neraz zjasňovať a v zime pri snehu som mal kompenzáciu expozície zapnutú na +1 skoro stále (avšak keď som potom fotil auto, teda relatívne tmavú scénu, čip to stále vďaka dobrému DR ustál bez neopraviteľných prepalov).
Ako hlavný problém teda vnímam objektív; to, čo malo byť najväčšou konkurenčnou výhodou NEXu (konečne aj malý objektív ladiaci k malým telám) sa vďaka optickej nekvalite stalo nevýhodou (každý jeden test objektív zvozil pod čiernu zem). Škoda, ak by som chcel NEX, bolo by to práve s týmto malým skladným objektívom.

JonSnih
JonSnih
Level Level
18. 3. 2013 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Mně by asi nejvíc štval náladový AF. V tomhle ohledu jsou nejnovější mašinky z rodinky m4/3 dál. S hybridním AF bych flintu do žita neházel, třeba se Samsung s třetí generací NX (NX300) pochlapí.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
18. 3. 2013 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Pochybuji. Ne že bych si to nepřál, ale nevěřím tomu. Spíše víc promakají WiFi a GPS :-(

lt
lt
Level Level
18. 3. 2013 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Takovej aktivni radar by treba mohl mit smysl pro ostreni :D

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
18. 3. 2013 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Něco jako satelitní AF tracking, jo? :-) Věřím tomu, nebude to fungovat, ale budou první...

lt
lt
Level Level
20. 3. 2013 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih No, vzhladom na povinne cipovanie zvierat na Slovensku ma napadat nova vychytavka .. AF signalom z podkozneho cipu zvierata :)))

bedo.
bedo.
Level Level
18. 3. 2013 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Z vlastnej skúsenosti ostrí Olympus E-PL3 + m.Zuiko 45/1.8 minimálne rovnako rýchlo, ako zrkadlovky strednej triedy. Samozrejme platí len pre statické snímky, C-AF majú zrkadlovky lepšie. Na druhej strane má CDAF možnosť analýzy obrazu, čo aj náležite využíva - stačí namieriť na tvár, stlačiť spúšť a pri zapnutom "face detection" bude na 95% zaostrené presne na oči (resp. podľa vlastného výberu, Olympus ponúka aj možnosť "bližšie oko", "vzdialenejšie oko" a pod. :))

Osobne mi NEX-6 pripadá ako dobrá voľba pre ľudí fotiacich s manuálnymi objektívmi - tí si môžu zapnúť "focus peaking" a celý AF ignorovať. Všetko ostatné vyzerá byť v pohode.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
18. 3. 2013 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bedo. kontinuální AF z principu nikdy nemůže být u kontrastního AF stejně rychlý, jako u detekce fáze, hybridní systémy pro ni ovšem potřebuji několikanásobně více světla, než samostatný AF snímač
na druhou stranu, pokud foťák pálí v klasickém sĺo AF módu tak, jak to umí poslední generace Olympusů a Panasoniců tak není důvod k pláči - co jábych za to na svém NX200 dal :-(
...osobně jsem velmi zvědavý, jestli někdo z APS-C trojky výrobců bezzrcátek Sony-Samsung-Fuji tuto propast překlene. Být to Fuji - momentálně nejpomalejší - tak máme na světě komplexní absolutní jedničku CSC. Ale to je z kategorie kdyby.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
18. 3. 2013 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex přesně, tělo naprosto ideální, ovšem trvale nezvládnutá rychlost AF, ale pořád nejlepší z APS-C bezzrcátek, nahony vzdálena m4/3 a s objektivy nastejno - i když situaci zachraňuje Sigma, ten komu na supr AF až tak nesejde to může za velmi příznivou cenu zasklít právě jejími novými skly

Reklama
Reklama