Recenze Fotoaparáty Bezzrcadlovky Sony

Sony NEX-7: správná (r)evoluce | Kapitola 5

Milan Šurkala

Milan Šurkala

20

Seznam kapitol

1. Sony NEX-7: správná (r)evoluce 2. Autofokus, ostření, expozice, foto režimy 3. Videosekvence, stabilizace, portréty a blesk 4. Výbava, výdrž, software a displej 5. Digitální šum
6. Rychlost, zoom, barvy, protisvětlo 7. Noční a standardní scéna 8. Galerie ilustračních snímků 9. Závěr

Sony NEX-7 je vlajkovou lodí CSC fotoaparátů NEX. Má 24MPX Exmor CMOS snímač, Full HD video, spoustu zajímavých technologií a především výrazně vylepšenou ergonomii s více tlačítky, vlastním bleskem a vynikajícím elektronickým hledáčkem.

Reklama

Sony NEX-7 využívá APS-C snímač s opravdu hodně vysokým rozlišením 24 megapixelů. Tentýž čip najdeme např. i ve fotoaparátu Sony SLT-A65, kde se až tak dobře nepředvedl. U fotoaparátu NEX-7 by to ale díky absenci zrcátka mohlo být o něco lepší. Snímky z RAWu byly převedeny pomocí Camera Raw s vypnutým odšumováním.

Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 100 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 100 (konverze z RAWu)



ISO 100 je krásně čisté, RAW je ostřejší a detailnější, opravdu velmi pěkný.

Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 200 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 200 (konverze z RAWu)



Citlivosti ISO 200 také není moc co vytýkat, prosvítající modrý šum je problémem nepřesné konverze modrých barev v Camera Raw (lesklý povrch CD této aplikaci opravdu nesvědčí). RAW chytá jemný jasový šum.

Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 400 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 400 (konverze z RAWu)



RAW už začíná šumět při ISO 400, což je na APS-C čip nepříjemně nízká hodnota. JPEG je odšuměný a stále bez nějakých potíží.

Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 800 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 800 (konverze z RAWu)



ISO 800 přidává v RAWu i silnější barevný šum. JPEG vytváří občasné rozmyté artefakty, jinak je ale detailnost stále velmi slušná.

Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 1600 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 1600 (konverze z RAWu)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 1250 (multiexpozice)



Citlivost ISO 1600 je v RAWu už viditelně zašuměná, zejména barevně. JPEG už lehce potlačuje barvy, vytváří i odšumovací artefakty. Multiexpozice výrazně snižuje šum, spolu s tím se ale zhoršuje i ostrost snímku.

Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 3200 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 3200 (konverze z RAWu)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 5000 (multiexpozice)



ISO 3200 dále zvyšuje šum, JPEGy mají slabší barvy, ale to platí zejména pro multiexpozici. U té je i výrazně slabší kontrast.

Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 6400 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 6400 (konverze z RAWu)



Při ISO 6400 je už barevný šum opravdu hodně silný, je až s podivem, že JPEG vypadá celkem koukatelně. Vytváří se na něm ale mapy po odšumování.

Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 12800 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 12800 (konverze z RAWu)



ISO 12800 je evidentně nad síly snímacího čip. JPEG je bez detailů i barev, RAW naopak hraje všemi možnými barvami.

Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 16000 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 16000 (konverze z RAWu)



V podstatě totéž platí i pro lehce vyšší citlivost ISO 16000. Dále se podíváme na míru zachování detailů u fotografie vousů plyšového zajíce.

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 100 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 100 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 200 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 200 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 400 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 400 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 800 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 800 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 1600 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 1600 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 3200 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 3200 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 6400 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 6400 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 12800 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 12800 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 16000 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 16000 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 1250 (multiexpozice)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 4000 (multiexpozice)


Do citlivosti ISO 800 včetně vypadají snímky velmi pěkně. Od ISO 1600 je ale šum viditelný. RAW začíná barevně flekatět, JPEG naopak vyváří nepříjemné artefakty. U dalších citlivostí se to pochopitelně zhoršuje, nicméně ještě ISO 3200 si dovolím označit jako použitelné. Pak už je rozmývání opravdu velmi silné. 24 megapixelů na APS-C čipu očividně nebyl až tak dobrý nápad. Vyzkoušíme i snímky bílé plochy.

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 100 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 100 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 200 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 200 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 400 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 400 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 800 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 800 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 1600 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 1600 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 3200 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 3200 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 6400 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 6400 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 12800 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 12800 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

ISO 16000 (JPEG)


Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 16000 (konverze z RAWu)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 500 (multiexpozice)

Sony NEX-7: správná (r)evoluce


ISO 1250 (multiexpozice)


Barevný šum je viditelný od ISO 400, silný pak od ISO 800. To je na APS-C čip poměrně brzy.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama