Recenze Fotoaparáty Zrcadlovky Canon

Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů | Kapitola 7

Milan Šurkala

Milan Šurkala

43

Seznam kapitol

1. Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů 2. Autofokus, ostření, expozice, foto režimy 3. Videosekvence, portréty a blesk 4. Výbava, výdrž, software a displej 5. Digitální šum
6. Rychlost, zoom, barvy, protisvětlo 7. Noční a standardní scéna 8. Galerie ilustračních snímků 9. Závěr

Dnes zamíříme do trochu vyšší třídy zrcadlovek než obvykle a rukama nám projde Canon EOS 60D. Tato zrcadlovka nabízí 18MPx APS-C snímač, Full HD video, stavový displej a hodně zajímavý bude i objektiv. K testu jsme totiž použili pevný objektiv EF 35mm f/1,4L.

Reklama

Noční scéna


Dostatečně citlivé křížové AF body neměly s ostřením vážnější problém, obzvlášť když uvážíme světelnost objektivu F1,4. Po přiclonění vyrobil objektiv výrazné hvězdičky kolem světel. Míra detailů je velmi slušná, šum je při ISO 100 příjemně nízký. Občas si lze všimnout vypálených pixelů.

Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů



expoziční čas 30 s, clona F5,9, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (56) mm, klikněte pro zvětšení



Dále se podíváme na výřezy snímků při různých citlivostech. Nalevo uvidíte výřez z JPEGu, napravo pak z RAWu, opět s vypnutým odšumováním.

Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů



ISO 100



Zpracování obrazu jde dobře vidět na trávě, která ztratila svou barvu. Obraz je ale jinak velmi kvalitní jak v RAWu, tak i JPEGu.

Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů



ISO 200



Ani u citlivosti ISO 200 nejsou nejmenší problémy.

Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů



ISO 400



ISO 400 je nadále velmi kvalitní a jemný jasový šum v RAWu není překážkou.

Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů



ISO 800



Citlivost ISO 800 je už v RAWu trochu vidět, začínají se objevovat různě zbarvené pixely. JPEG se začíná lehce rozmývat a ztrácí černou barvu.

Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů



ISO 1600



ISO 1600 dále zvyšuje šum, JPEGy začínají být více rozmyté, ale jsou i nadále použitelné.

Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů



ISO 3200



RAW je hodně zašumělý, ale i nadále dosti detailní. V JPEG snímcích se už začínají ukazovat ustřelené pixely.

Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů



ISO 6400



ISO 6400 už hodně hraje barvami, JPEGy je naopak začínají ztrácet a jsou méně kontrastní.

Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů



ISO 12800



Nejvyšší citlivost už najde použití dost špatně. JPEG je v podstatě bez barev, ostrost je mizivá.


Standardní scéna


Dále tu máme dva standardní snímky.

Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů



expoziční čas 1/125 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (56) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Kresba by mohla být i o něco ostřejší, od pevného ohniska bych si představoval lepší výsledek, nicméně částečně za to může i nepříznivé počasí. Na větvích je vidět chromatickou aberaci. K dispozici je i snímek v RAWu.

Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů



expoziční čas 1/250 s, clona F6,3, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (56) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Kresba je vyrovnaná po celé ploše, ostré jsou i rohy. Naopak stromy se poněkud patlají, za což může i zpracování obrazu fotoaparátem.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama