Zpět na článek

Diskuze: Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
17. 1. 2014 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Plastovku za 35.000,- to nemyslíja nu Canonů vážně, že ???

Don Q
Don Q
Level Level
22. 5. 2013 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak si dej bacha, aby tě to nezavalilo :-) Klid, neexistující foťáky takový potenciál určitě nemají :-)

hunterkiller
hunterkiller
Level Level
8. 2. 2013 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Karta bude stačit v pohodě na fotky, na video taky, ale počítej s tím, že ji poměrně rychle zaplníš, z 60D je cca 4 minutové full HD video hned na 1,3GB, protože jde o poměrně velký a ne zrovna šikovný formát MOV. Takže pokud budeš někde, kde budeš potřebovat točit víc záběrů a ještě k tomu fotit do RAWu (jeden RAW v nejvyšší kvalitě je soubor o velikosti ke 30MB) tak kapacita karty mizí dost rychle. Zvlášť problém na cestách, jinak na jednodenním focení nevidím problém. Osobně jsem měl jednu 16GB kartu k foťáku a pak jsem si koupil SanDisk 32GB se zápisem 45MB/s a jsem s ní naprosto spokojený, a časem koupím možná ještě jednu - nemám takovou spotřebu místa, protože víc fotím a video moc nepoužívám. Ceny těhle karet jsou v porovnání s cenou celého vybavení legrační.

Typy baterií, které 60D používá právě nesnáší hluboké vybití, takže určitě ne úplně vybít a pak dobít - maximálně při prvním nabíjení, aby se ustálila kapacita. Jinak ta baterie vydrží opravdu dlouho, byl jsem tím naprosto uchvácený, když jsem si 60D koupil, protože celý víkend jsem fotil v přírodě, sice bez blesku, ale neustálé zapínání/vypínání a kontrola na displeji a zmizela mi z baterie jedna čárka. Tyhle baterie lze dobíjet vždy, když je k dispozici nabíječka a síť, obvykle jak klesne kapacita pod polovinu, tak dobíjím, abych měl jistotu.

a s tím mazáním karty - je to trochu zavádějící, na kartách se vzhledem k jejich principu nic nefragmentuje. Rychlost ukládání by měla být konstantní bez ohledu na zaplněnost karty. Nemá žádný smysl fotky stáhnout, smazat a kartu formátovat, úplně stačí je stáhnout a kartu naformátovat. Pokud to není příliš mnoho fotek, nechávám si na kartě stále poslední foto session jako určitou zálohu. Extrémně zaplněná karta je spíš problém při prohlížení fotek, to už je hodně znát.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
7. 2. 2013 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, Canon má dost velká videa, takže to bude chtít rozumně rychlou a hlavně hooooodně velkou kartu/karty. Slušnou volbou by mohly být 16GB a 32GB karty SanDisk Extreme Video (45MB/s). Nebál bych se ani karet Lexar, Transcend, tam najdete solidně rychlé modely za slušné ceny. 16GB karta by Vám měla postačit na zhruba 50 minut Full HD videa, takže potřebnou kapacitu pak musíte odvozovat z těchto čísel.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
6. 10. 2012 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No kazdy objektiv moze ostrit inu dobu, a tak isto zalezi na tom ci uz bolo zaostrene na cca podobnu vzdialenost alebo treba preostrovat cez cely rozsah objektivu... presny cas sa neda urcit. A ci mozes fotit hned alebo az nabehne obraz, to neviem, ale myslim si ze by to malo byt schopne po zaostreni fotit ihned - zrkadlo sa musi odklopit rovnako ako pri klasickej expozicii cez hladacik.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
6. 10. 2012 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokial je zapnute klasicke zrkadlovkove ostrenie pri liveview, funguje to tak, ze pocas samotneho ostrenia sa vyklopi zrkadlo, a svetlo zo sceny namiesto na snimaci cip na chvilku dopadne na fazove ostriace senzory (a pravdepodone aj do hladacika). To znamena, ze snimaci cip je na tuto chvilku "slepy" - prave na tak dlhu chvilku, kolko trva samotne ostrenie.

Pre zaujimavost, niektore zrkadlovky Olympus dokazu fazovo ostrit aj bez vypadku liveview. Mozu si to dovolit preto, lebo aj pri liveview maju zrkadlo stale vyklopene a scena sa nesnima hlavnym cipom (lebo ten je vtedy "slepy" tak ako pri akejkolvek inej zrkadlovke), ale na to urcenym pomocnym snimacim cipom umiestnenym v hladaciku.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
23. 5. 2012 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak jste se to nemohl dočíst? :-) Je to hned třetí věta v recenzi, v závěru je to také v prvním odstavci a dokonce je to hned první položka v tabulce záporů.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
20. 4. 2012 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Este ohladom ostrenia fazovymi senzormi pri liveview ma napadlo - vie to aj Nikon D5100 ?

hunterkiller
hunterkiller
Level Level
20. 4. 2012 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za obsáhlou odpověď, něco takového jsem potřeboval, zkoušel jsem už různá fóra, ale např. na grafika.cz je jen nepřehledná diskuse plná hádek, kde nelze dohledat nic, co by člověku reálně pomohlo. V oblasti zrcadlovek a APS-C jsem skutečně začínající, ale s předchozím aparátem jsem nafotil spousty fotek po dobu asi sedmi let aktivního používání, v různých prostředích. Díky tomu jsem si vyzkoušel co mi chybí a co bych přibližně chtěl v dalším levelu mít. Nechtěl jsem kupovat levné zrcadlovky z tisícovkových a stovkových řad, ani ultrazoomy. Proto jsem se díval po nižší střední nebo střední třídě, případně po ML aparátech. Také mi šlo o kvalitní velmi širokoúhlé objektivy s korekcí optického zkreslení, což je záležitost jedině výměnných objektivů. Co se týká fotografie - chtěl jsem přístroj, který umožňuje kreativní focení. Jsem grafik a tak vnímám fotku spíš graficky, tedy přes kompozici. Proto bych tolik nefotil určitě sport, reportáž nebo portréty, ale daleko víc preferuji různé zajímavé dynamické úhly, širokoúhlé snímky, krajiny, různé detaily atd. prostě cokoliv, co nějakým způsobem posouvá snímek spíš ke grafice s tím, aby byla stále zachována rozumná schopnost obyčejné dokumentární fotografie. Všechny vaše připomínky beru, máte pravdu v tom, že je třeba se nad tím vším zamyslet, právě proto jsem se zeptal tímhle způsobem.

hunterkiller
hunterkiller
Level Level
20. 4. 2012 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za odpověď, neberte mne špatně - nechtěl jsem tím nějak provokovat, ani jsem nečekal odpověď typu: "Kup tohle". Vždycky, když jsem něco kupoval, jsem dlouho zkoumal všechna pro a proti a vždy se to vyplatilo, takže to dělám i teď. Předpokládám, i z dalších příspěvků, že vy jste majitelem 60D?

Ohledně focení přes displej jsem vyšel z recenze - když jsem si 60D zkoušel v obchodě, tak mi to vůbec nepřišlo, ale asi to chtělo víc času. Šlo mi o to, používat LCD v podstatě něco jako matnici v úhlech, kde nejde dost dobře použít hledáček a vzhledem k vnitřní koncepci zrcadlovky jsem si nebyl jistý, jestli přes displej budu moct ostřit kontrolovaně - což bez sklápění zrcadla nepůjde. Poruchovost zrcadla zmiňuji jen jako fakt, stejně, jako se srovnávají SSD disky s plotnovými, kde ML aparáty (podobně jako SSD) odstraňují některé mechanické faktory, což je rozhodně vývoj kupředu na který je možné myslet. A ještě zůstat u dvou objektivů jsem ani neplánoval, ale na začátek nemohu nakoupit všechno, proto jsem dlouho hledal objektivy, které mi do začátku dají to, co chci, v případě Sigmy i wideangle, který mi na 36mm F717 zoufale chyběl.

hunterkiller
hunterkiller
Level Level
20. 4. 2012 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za recenzi, narozdíl od předchozích příspěvků jsem rád, že tu je - o 60D jsem četl prakticky vše hned od začátku a tahle recenze má (i přes některé chyby) určitý odstup, který se může hodit. Popravdě jste mne, pane Šurkala, trochu vykolejil, proto se zkusím zeptat na radu. Doteď jsem fotil na stařičký ale ve své době skvělý SONY F717. Kvůli technickému opotřebení v jinak perfektním objektivu a i kvůli dalšímu posunu chci upgradovat a rád bych se posunul dále, protože třída ultrazoomů mi nestačí. Jsem tedy zvyklý nosit trochu větší přístroj, takže jsem logicky začal uvažovat o zrcadlovce. FF řešení je mimo můj rozpočet, takže jsem si vybral postupně právě tento Canon 60D s objektivem EF-S 17-55 mm f/2,8 IS USM pro základ a později k dokoupení širokoúhlý Sigma 8-16mm F4.5-5.6 DC HSM. Hodně se mi líbil právě výklopný displej, protože v podstatě nahrazuje koncepci F717, na kterou jsem si hodně zvyknul (focení od pasu, od země atd.) - hodně mě baví kreativní úhly. Nějakou dobu jsem musel čekat a doufal jsem, že 60D příliš nezastará. Do mého prakticky jistého rozhodnutí ale přišlo váhání v podobě nových systémů ML aparátů, především SONY NEX-5N. Stejný formát snímače, výměnné objektivy, absence poruchového zrcadla, vynikající kvalita výstupu a hlavně opravdu malá velikost - tedy třída často zmiňovaná jako progresivní nástupce klasických zrcadlovek. Po přečtení vaší recenze se moje nejistota, kterým směrem se rozhodnout, ještě zesílila. Zvlášť kvůli kritice - v porovnání snímacího čipu se zdá, že NEX dokonce vede v oblasti dynamického rozsahu, což byla věc, která mi oproti filmu u DF vždycky chyběla, zde zveřejněná recenze na NEX-5N to docela dobře dokládá. Další věcí je problém otočného displeje, doteď jsem si neuvědomil, že se přes něj dá fotit vlastně jen na live view, takže spolehnout se na autofokus, což dost snižuje jeho využitelnost v případech, jaké jsem popsal. Zmíněná relativní zastaralost čipu i procesoru vůči konkurentům i oslabení užitnosti displeje mne znejistily natolik, že se chci zeptat: Má smysl dnes kupovat 60D pro člověka, který chce přejít do třídy aparátů se snímačem APS-C a výměnými objektivy a záleží mu na obrazové kvalitě a hlavně kreativitě fotoaparátu? Není perspektivnější právě oblast ML aparátů i přes dosavadní absenci dobrých objektivů za rozumnou cenu? Mnou zmiňovaný set Canonu 60D s objektivem se cenově skoro rovná s kompletem NEX-5N a objektivu od Zeisse, který je kvalitnější, než setový, ale bohužel také s pevným ohniskem. NEX systém mi v tomhle přijde zoufale nepodporovaný a nechtěl bych skončit v situaci, kdy rok dva jen čekám na nějaké dobré sklo (a adaptérům bych se rád vyhnul). Vím, že asi míchám jablka a hrušky, ale snad se dá z toho, co jsem napsal pochopit, jaké dilema teď mám - jestli vsadit na zrcadlovku, se starší elektronikou, ale větší podporou, nebo na nový systém, který by měl mít prakticky shodné výstupy s kompaktnějšími rozměry a určitou progresí do budoucna. Řada lidí i upozorňuje, že zrcadlovky jsou přežitý koncept a prodávají se především levné modely proto, že to lidé chtějí. Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale pokud by k tomu měl kdokoliv něco konstruktivního, budu moc vděčen. Díky.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 4. 2012 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hunterkiller Víte, tohle je dost těžké hodnotit. NEX-5N by např. pro mě měl velkou nevýhodu v absenci hledáčku (s pancakem je mi to jedno, ale s většími objektivy by mi už chyběl). Nicméně snad ve všem ostatním je NEX-5N lepší. To, že Canony mají mizerný dynamický rozsah (a ještě s ním docela divně pracují), je docela známá věc, ostatně proto mi zrcadlovky Canon příliš nevyhovují. Je s nimi velká práce při náročnějších světelných podmínkách, člověk se musí dost snažit, vědět jak přesně exponovat, aby z čipu dostal něco rozumného (v běžných podmínkách samozřejmě není problém). Můj fotoaparát má dynamický rozsah dokonce ještě horší, ale ta charakteristika čipu a měření expozice mi mnohem více vyhovuje. Takže ono to není jen o tom DR, ale také jak se s ním pracuje. A tady mi přijde, že to Canon nezvládá. Má větší rezervy ve stínech, malé ve světlech, ale expozici hodně tlačí do maxima - ono to je sice dobrý postup pro co nejnižší šum, maximální expozice bez přepalů je pro to nejlepší, ale právě mi přijde, že jde až za tuto rozumnou hranici - osobně pak nemám rád tu typickou Canonovskou azurovou až světle nazelenalou oblohu. Ten čip v NEX-5N (stejný je např. i v Nikonu D5100/D7000 a dalších fotoaparátech, tuším, že i v Pentaxu K-5) má dynamický rozsah výrazně lepší a navíc s ním inteligentně pracuje. Technologie DRO od Sony v podstatě dělá to, že vyvolává snímek podobně, jako byste Vy sám vytáhnul stíny a stáhnul jasy v RAW editoru. Opravdu tedy využívá oněch cca 13 EV na maximum, RAW pak skoro ani není potřeba, kdežto u Canonu je to v podstatě podmínkou.

Co se týče Canonů obecně, vyhovuje mi např. jejich ovládání, zejména u levnějších modelů. Je poměrně přehledné a rychlé (na rozdíl od Nikonů, kde je člověk i u druhé nejlevnější D5100 docela slušně ztracen). Nemyslím si, že byste koupí EOS 60D prohloupil, nicméně osobně bych si ho určitě nekoupil (ze zrcadlovek bych uvažoval nad D5100/D7000 nebo K-5, ten čip Sony je fakt návykový). Otázkou je, kdy a s čím přijde Canon, věřím, že stávající 18MPx čip už brzy pošle k ledu, ve své době byl velmi slušný, dnes už ale opravdu nestíhá.
Osobně jsem fanda spíše CSC fotoaparátů, kam patří i např. zmíněný NEX-5N. S těmi objektivy to tam opravdu není moc slavné, ale nabídka se určitě rozroste, takže bych strach neměl. Pro Sony NEX už vyrábí objektivy i Tamron a Sigma, takže se dá předokládat, že nabídka se dále rozroste i o objektivy jiných výrobců a především se dá čekat, že nebudou tak drahé. Každopádně v dnešním stavu je na tom s objektivy rozhodně lépe Panasonic s Olympusem (Micro Four Thirds) a Samsung NX, který je navíc s APS-C čipem, byť na kvality Sony zdaleka nedosahuje.
Jak už jsem říkal, obě řešení mají něco do sebe... kdybych si měl vybrat z EOS 60D a NEX-5N, sáhnul bych asi po NEXu.

hunterkiller
hunterkiller
Level Level
20. 4. 2012 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Díky moc za váš čas a obsáhlou odpověď - v podstatě to vidím podobně, 60D se mi líbil hodně, ale před dvěma lety.. bohužel finance jsem dal dohromady až teď a všechno je už trochu jinde, takže je potřeba výběr zvážit v nové perspektivě. Ale poskytnul jste mi dostatek materiálu na přemýšlení, díky. Je fakt, že mi jde hlavně o co nejlepší fotografickou kvalitu výstupu v rámci dané třídy, takže právě proto mě zajímalo určité porovnání elektroniky. O na pentax jsem opravdu vůbec nepomyslel, díky za upozornění, vždycky mi byl sympatický snahou udělat něco navíc, ale netušil jsem, že K-5 může být pro 60D v podstatě přímou konkurencí. Takže mám zase na pár večerů co na internetu dělat :) Díky.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
20. 4. 2012 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 papírově Vám nejlíp z těch uvažovaných "náhrad" vyjde Nikon D5100 kvůli otočnému výklopnému displeji, který je v praxi užitečný, ale ovládání je horší. Na druhou stranu je o dost levnější, přijde na to, jaké máte požadavky na úrověň provedení těla, výstup je s D7000 a Pentaxem K5 rovnocenný. Určitě se ale víc než velmi hodí uvažovat nejdříve o dostupnosti/kvalitě/ceně objektivů pro jednotlivé systémy, každému sedne něco jiného, proto je i tolik profíků s Canony, protože jim ten dlouhodobý průšvih s těly (špatné parametry už při uvedení na trh, Canonisty kritizovaný "rozbitý" raw s obtížným zpracováním) specifická skla prostě vyváží.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 4. 2012 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jj, také myslím, že D5100 by mohla hodně odpovídat zadaným požadavkům. Výklopný displej tam je, skvělý čip z NEX-5N také. Oproti němu to má i hledáček. Ovládání NEXů je poněkud složitější (málo tlačítek), ale to bylo u NEX-5N hodně vylepšeno, nicméně Nikony také nejsou nějak závratně přehledné. Především mě štve to jejich debilní otočení os - plus je nalevo, minus napravo. Zatímco u všech fotoaparátů zvyšujete hodnoty směrem doprava, jen Nikon to musí mít vlevo. Když to přehodíte (což v menu jde), zas to přehodí polovinu jiných ovladačů... Jde jen o to, kde ta nesmyslnost vadí méně (nesmyslné je i ovládání ISO citlivosti). Nabídka objektivů od Nikonu je rozhodně velmi bohatá, jsou i poměrně kvalitní, zejména v těch levnějších kategoriích mají proti Canonu většinou navrch.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
20. 4. 2012 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 ovšem širokáč na expresívní krajinky bych nakonec stejně osobně bral third party www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/273-tokina-af-12-24mm-f4-at-x-pro-dx-nikon-lens-test-report--review?start=2 poměr výkon/cena/zpracování super, ohniska na ven rovněž. Ještě k té D5100 - souhlas, ovládání tragické, běžné položky pečlivě schované v menu, ale kouzlo foťáku je v tom, že brzy zjistíš, že to vlastně nepotřebuješ, ten snímač to vsákne- WB funguje na automat výborně, ISO auto nastavíš jednou na 100-1600 a taky už to neřešíš, korekci expozice můžeš taky nechat v klidu, pro dynamický rozsah čipu to je v raw editoru hračka. Máš ale recht že prohozené +- je sadismus, to byla první věc, co jsem na D7000 řešil.

Iudex
Iudex
Level Level
20. 4. 2012 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hunterkiller Skúsim pridať svoj pohľad. D60 by som zrejme ani ja nebral (z dôvodov, ktoré uvádzal Milan, plus stále vysoká cena), ale Sony NEX by som tiež kvôli objektívom, chýbajúcemu hľadáčiku či zlej ergonómii nebral. Ak je Tvoja obava voči D60 daná najmä spomínanej tendencii k prepalom a slabému DR čipu a naopak k NEXu Ťa tiahne dobrý čip, zober tento čip v tele zrkadlovky. Tento 16MPix čip má napr. Nikon D5100 či D7000, alebo Pentax K-5. Všetko špičkové stroje, s ktorými neurobíš žiadnu chybu. A ak by si vzal do úvahy cenu, najvýhodnejšie vychádza Pentax K-5. To by bola moja voľba.

hunterkiller
hunterkiller
Level Level
20. 4. 2012 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Díky moc za tvůj pohled, podobně jako od Milana mne nasměroval dál, což jsem přesně potřeboval, abych mohl zhodnotit další možnosti a přemýšlet o nich. Ta K-5tka vypadá zatím na letmý pohled opravdu zajímavě, ale přiznám se, že o sklech pro Pentax vůbec nic nevím a musím se podívat po jejich nabídce, co by mi vyhovovalo a druhak mi chybí ten displej, vím, že je to možná až moc chorobné lpění na čem takovém, ale s F717 jsem se svého času vyblnul a hrozně mě to bavilo, protože bylo možné fotit skutečně od země, případně od vodní hladiny atd... A pokud je prostě elektronika v případě NEX nebo K-5 lepší než u 60D, tak to stojí za zvážení...

mysak85
mysak85
Level Level
3. 3. 2012 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak si rikam, ze tento fotoaparat by nebyl spatnej, mam skoro 8 let canon eos 10D a pomalu se zacinam divat do necem novejsim. Muj limit je ale 20000,- a jelikoz objektivy mam, tak staci pouze telo, pripadne jestli nekdo nevi o nejakem jinem, tak dejte vedet... :-)

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
3. 3. 2012 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

o čem sa to tu dohadujete, šak každý si kůpí to na co má
Jasně, všeci majů MKIII.
Bože ludé gde žijete, máte v palici slonovinovů věž?

Mašina je to dobrá, obzvlášť za ty peníze za které se prodává a v bazarech prodávat bude.
Šak vymoženosti super tříd využije tak 2-5% fotografů.
honíte si trika, zalezte s tím raděj do koupelny, jo?

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
3. 3. 2012 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ja myslim ze recenzie na digineffe su voci tunajsim Milanovym recenziam len taky veeelmi slaby odvar, v podstate letmy nahlad "z rychlika". Na dpreview su sice recenzie dobre, ale zase nie kazdy ma chut a cas to citat v cudzom jazyku. Takze je len dobre ze je jedna poriadna recenzia aj tu :)

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
3. 3. 2012 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy dalo by se říci, že na dgineff.cz to ani nejsou recenze, horší jsou už jenom v naštěstí zaniklém časopisu Digifoto. Mimochodem, taky si myslím že to byla ztráta času, protože cennější informace jsou zkušenosti uživetalů. A ejhle, když to člověk porovná s nimi (kromě typu je to super) tak zjistí, že na dpreview mají hezký skin, ale píšou kraviny :-) Milan trefil realitu mnohem přesněji.
1.)ISO a DR- blbost, současníci z řad Nikonu jsou o třídu jinde (myslím tím D90 a D300)
2.)obrazová kvalita-sami Canoňáci si na zahraničních fŕech stěžují na přehnaný AA filtr, který umožní vše, jenom ne kresbu plnou detailů, jak mektají na dpreview - fandové značky shodně tento model hodnotí jako krok zpět oproti 50D a i 40D. Takže tak, 60D byl zastaralej a zbytečnej už v čase uvedení a dpreview snad dostali buď nějaký solidní prezent, nebo vesmírné příušnice. Ostatně tamější recenze občas vyplodí holt hloupost, tohle je jedna z nich, Milan tady má zrcadlovku občas, ale takový renobc jsem ještě od něj nečetl!

jarch
jarch
Level Level
3. 3. 2012 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak je napsáno v recenzi, to ostření pomocí obrazového snímače v Live View je opravdu prachbídné. Nejen, že ostří velice pomalu, ale často vůbec není schopno zaostřit, pokud není ve scéně nějaký hodně silný kontrast, nejlépe ostrá kontrastní hrana.
Zřejmě proto tam Canon dal možnost přepnout na ostření pomocí středového ostřícího senzoru. Pak se po namáčknutí spouště bleskově sklopí zrcadlo, zaostří se a zase se zrcadlo odklopí. (člověk má pocit, že foťák již exponoval). Je to nesrovnatelně rychlejší, než ostření pomocí obrazového senzoru.
Jinak, běžné ostření pomocí ostřících senzorů je velmi rychlé a spolehlivé. Bez problémů ostří i s méně světelnými objektivy. Dokonce v takové tmě, že člověk už skoro nic nevidí, ale foťák to přesto zaostří ;-). Z toho, co jsem měl možnost vyzkoušet jde o jedno z nejspolehlivějších ostření (nejenom Canony ale i jiné značky).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 3. 2012 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tenhle fotoaparat ma recenzi napr. proto, ze jsme jej dostali pro testovani objektivu a recenze na nej tu nebyla. Protoze zrcadlovky maji podstatne delsi zivot nez kompakty (EOS 60D se bude prodavat urcite jeste tak rok, rok a pul), nevidim duvod, proc by tu ta recenze nemohla byt.

jarch
jarch
Level Level
3. 3. 2012 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A já hlupák jsem si vždycky myslel, že foťák je na focení.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
2. 3. 2012 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsi si jistý? Dost se spekulovalo že snímač je identický, jen využitá plocha je menší ( pixelová hustota je naprosto stejná) nevím, jestli se Canon k tomu někde jasně vyjádřil.

mikestraka
mikestraka
Level Level
2. 3. 2012 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

sice už tam byla snaha napsat k videu něco víc než kouzelnou formulku "natáčí videosekvence ve fullHD" ale na nejlepší videozrcadlovku v poměru cena/výkon je to hodně málo... vždyť jste tomu ani nedali samostatnou stránku! škoda, lidi by to určitě zajímalo

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
2. 3. 2012 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mikestraka Předesílám že se vážně ptám a nereju - kde se píše že je to nejlepší videozrcadlovka v poměru výkon / cena? To je hodně o prioritách, podle mně je na video mnohem lépe použitelný Nikon D3100, D5100, nebo i D7000 protože u videa holt ostří a podle použitého skla i celkem použitelně, manuální ostření přes displej je očistec i s optickým nástavcem a oněch 24p ve finále není taková hrůza, jasně že 50p by se hodilo víc. Tolik video, na focení bych si teda taky spíš vybral Nikon, ale uznávám, že bych ho rád strčil do většího těla 60D. Papírově vůbec největší king poměr výkon/cena je Pentax K-r a Nikon D5100, Canon mi tam nějak nevychází....

mikestraka
mikestraka
Level Level
2. 3. 2012 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 No dosud se o nejvyšší pozice mezi fotoaparáty na video (s ohledem na kvalitu, cenu a podstatné fuknce) praly 5D mkII, 60D a Panasonic GH1 či GH2. Někdo pro koho je priorita automatické ostření si nemá kupovat zrcadlovku na video, to už snad ani nemá cenu opakovat. Zrcadlovky jsou cestou ke slušným a kreativním výsledkům z mnoha možnostmi za únosné peníze. Nikde v té rovnici nevidím automatické ostření - u filmu se neostří automaticky, ani sport se mnohdy neostří automaticky, tak proč se to sakra pořád řeší u zrcadlovek...
P.S. bezzrcadlovky jako NEX, GH2 nebo translucentní Sony a55 ostří s AF o mnoho líp než ty Nikony.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
2. 3. 2012 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 asi se to řeší proto, že když je to použitelné, tak je to sakra dobré, nevím kde se naopak bere přesvědčení, že ostření u videa s DSL-R je blbost, taková nová šablona, že video má vypadat pouze a jenom tak, že rovinou ostrosti něco projede a zase to zmizí, celé profi vybavení na MkII je pouze reklamní tahák a s běžnou spotřební třídou to nemá pranic společného. Takže já si naopak myslím, že to "profi" točení s ručním ostřením je prostě jenom z nouze cnost a konkrétně pro mé účely je AF mnohem důležitější a použitelnější než 1080p (když už si mám vybrat mezi výhodami a nevýhodami Nikon/Canon). Vono taky s normálnímy AF skly ostřit ručně je vážně masochismus, ty staré manuální kousky zase dost často trpí problémy s aberací (v době konstrukce nikdo nepočítal s odlesky na snímači). Takže přeju hodně štěstí při vymýšlení toho, co kam patří a nepatří (do chvíle než Canon s tím AF nějak konkurenci dožene :-) )
PS: osobně jsem už natočil dost materiálu, i s optickými nástavci vlastní výroby, takže ta úskalí mám vyzkoušená na vlastní oko.

mikestraka
mikestraka
Level Level
2. 3. 2012 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 No ona ta hloubka ostrosti taky nemusí být vždycky tak malá, jak mají někteří ve zvyku. Většina kamer pracuje při AF s mnohem větší hloubkou ostrosti a proto pro ně není problém ostřit. Při malé hloubce ostrosti zase naopak nic nefunguje 100% ani bezzrcadlovky ani kamery ani Nikon:).
Tzn klasické řešení, pokud točit děti apod, tak kamerou a zbytek lze ostřit ručně - follow focus samozřejmě není na škodu a ext. hledáček je téměř nezbytnost;)

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
2. 3. 2012 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 já se do toho vrhnul právě kvůli rodině-mým malým dětem- a kamera (spotřebka, ne profi) šla z domu,rozdíl v kvalitě videa nepopsatelný, věř, že i v kategorii domácí video je milé mít na HDD pár kousků s čistým filmlookem. Navíc když už jsem si jednou zvykl na pořádný DR (nemám Canon :-) ) tak se mi nechce z něj slevit ani u domácího videa. Na Nikonu se mi nejlíp točilo sklem 16-85 AF-S, chytal se v pohodě, na film look jsem tahal optický nástavec (lupa cca 6dpt) a 85/1,8D - světe div se, on zaostřil rychle, ne teda tak jak 16-85, ale zaostřil, jen ty zvuky, děs :-) ...není nadto mít možnost volby. Jinak, ještě k těm kamerám - je to ostuda, ale teda pohotovost nastavení do cca 20k nic moc.

kamil_m
kamil_m
Level Level
2. 3. 2012 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na to že je noční snímek focen 30 sec, ti policajti byli pěkně v klidu :)

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
2. 3. 2012 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kamil_m žeby lidovci? Klidná síla...

Iudex
Iudex
Level Level
2. 3. 2012 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Práve naopak je to veľmi poučné čítanie, aby si človek vedel porovnať a zvážiť, či mu spraví lepšiu službu starší foťák strednej triedy, alebo novší lowend. A je fajn vedieť, že vývoj ide tak dopredu, že novšie stroje z nižších tried sa doťahujú na vyššie postavené, ale staršie. Lebo niekedy tu mám skôr pocit, že prevláda nálada v štýle: dobré foťáky už boli vyrobené, nové nič neprinášajú, len zvyšujú zbytočne pixelovú hustotu (aj keď to čítam skôr pri kompaktoch).

Ganec
Ganec
Level Level
2. 3. 2012 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mozno je novy, no velkostou pixelov a kvalitou je rovnaky. Potvrdili to aj DxOmark merania (dokonca v DR je o cosi horsi).
Stary procesor Digic IV (pouzivany aj v 60D) je zjavne uz za zenitom...

Rimmerak
Rimmerak
Level Level
1. 3. 2012 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chápu přidanou hodnotu zrcadlovky oproti kompaktu, sám zrcadlovku vlastním, ale přijde mi dost podivné, že kompakt canon G1 X má alespoň dle zběžného pohledu kvalitnější snímky než tahle zrcadlovka se sklem dohromady za 60 tisíc.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
1. 3. 2012 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rimmerak to už psal Neff že ho to zaráží a to porovnával se 7D - bude to práce nového procesoru Digic, páč snímače to jsou asi identické, RAW by měl být stejný, spíše ve prospěch 60D s pevným sklem

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
1. 3. 2012 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DR na úrovni kompaktů? Žel ano, tady porovnání s nejlepčejším mini Kanónem...
http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/%28appareil1%29/663|0/%28brand%29/Canon/%28appareil2%29/667|0/%28brand2%29/Canon

Hirogen
Hirogen
Level Level
1. 3. 2012 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vaše citace: "Canon EOS 60D má plastové tělo"
Citace přímo ze stránek Canon.cz: "Materiály těla přístroje: Hliník a polykarbonátová pryskyřice se skleněným vláknem"
Hlavně mi nenamítejte, že karbon je druh plastu. To je sice pravda, ale je to stejné, jako kdybych řekl, že vrah je taky člověk. Ano, je. Ale podstatu lidství svým činem v sobě popřel.
Každý, kdo si mohl sáhnout rukou na monopost F1, vám jako první řekně, že to je maketa, že to nemůže ani jezdit. Přesto to jsou materiály speciálně odlehčené a velmi pevné. Žádný z komentátorů si nedovolí okomentovat: Ano, na trať nám odstartovaly plastové formule.
Tady se jeden po vydání 60D zmínil (dle svého mylného dojmu), že 60D je z plastu a ostatní to jen kopírují, aniž by si údaj ověřili.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
1. 3. 2012 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Diky za upozorneni. Telo je skutecne hlinikove, zbytek je ta pryskyrice, ktera se pouziva i u bezpochyby pocitove velmi "plastove" 1100D.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
1. 3. 2012 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Polykarbonátová pryskyřice se skleněným vláknem je obyčejný laminát, z jakého se dělají střechy na autobusových zastávkách.

strecha
strecha
Level Level
1. 3. 2012 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Polykarbonat je druh termoplastu. V tomto pripade je jeste obohaceno o plnivo ze skelnych vlaken pro vetsi odolnost a pevnost. Karbon (grafit,...) se rika laminatu z pryskyrice (epoxidova, polyesterova, vinylesterova,...) a uhlikovych vlaken. Jedna se o uplne jiny material, ktery neni narozdil od polykarbonatu plast.
Takze na trati opravdu nejsou plastove formule, ale laminatove. Z polykarbonatu naopak delal casto Rinspeed svoje prototypy zalozene na vozech Porsche.
Tudiz 60D ma sasi z hliniku a je oplasten pomoci dilu z termoplastu...tedy plastovy povrch jako vetsina dalsich zrcadlovek. Spis zalezi na povrchove uprave, ktera z neho dela pocitove hodnotnejsi nebo mene hodnotny material...

Reklama
Reklama