Seznam kapitol
Novým Coolpixem P330 nás Nikon dost potěšil. V kompaktním těle nyní najdeme větší 1/1,7" senzor, objektiv dostal dokonce i o trochu větší zoom a nově je podporován i formát RAW. Jak moc velká změna k lepšímu to tedy bude?
Noční scéna
 Pro noční focení máte k dispozici nadprůměrně bohatý rozsah expozičních časů (pokud použijete nižší citlivosti), k dispozici je i integrovaný ND filtr.
	
 expoziční čas 50 s, clona F4,5, citlivost ISO 80, ohnisko 55 mm, klikněte pro zvětšení
 JPEG vypadá krásně ostře a detailně, nedochází k žádnému zbytečnému odšumování. Trochu zklamáním je chromatická aberace u některých oken. RAW má ostrost o něco slabší, detaily jsou i tak velmi dobré. Dále se podíváme na snímky při různých citlivostech. Vlevo je JPEG, vpravo pak konverze z RAWu bez odšumování.
	
 ISO 80 (JPEG / konverze z RAWu)
 Oba výsledky jsou bez šumu, JPEG má dobře vyvážil barvičky a zvyšuje ostrost snímku, která je v RAWu poněkud nevýrazná.
	
 ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 100 na tom není o moc hůře, výsledek je i nadále velmi slušný.
	
 ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
 Citlivost ISO 200 lehce navyšuje šum v RAWu, JPEGy jsou stále slušné s trochu nevýraznými detaily ve stínech.
	
 ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 400 přidává v RAWu i barevný šum, lehce klesá ostrost. JPEGu se začínají lehce slévat barvy, nicméně stále je to solidní a použitelné.
	
 ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
 U citlivosti ISO 800 už RAW dost šumí a JPEGy se začínají třepit. Klesá i barevnost. Začínal bych být opatrný.
	
 ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 1600 je už v RAWu dost špatné, snímky začínají chytat namodralý nádech. JPEGy jsou rozmyté a bez detailů.
	
 ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
 Citlivost ISO 3200 je překvapivě jen o trochu horší (částečně i díky trochu silnější expozici).
	
 ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
 U citlivosti ISO 6400 začíná dramaticky růst namodralost ve stínech, JPEGy jsou téměř bez barev a detailů.
	
 ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
 Nejvyšší citlivost je tmavší, JPEGy jsou celé zazrněné a bez barev.
Standardní scéna
 Samozřejmostí jsou i standardní snímky, na které se můžete podívat ve všech recenzích.
	
 expoziční čas 1/250 s, clona F5, citlivost ISO 80, ohnisko 67 mm, klikněte pro zvětšení
 Kresba je celoplošně dobrá, vysoký dynamický rozsah scény se ale projevil v přepálené obloze. Na některých větvích je chromatická aberace, ale obecně toto není (u středních a delších ohniskových vzdáleností) problém.
	
 expoziční čas 1/320 s, clona F5, citlivost ISO 80, ohnisko 67 mm, klikněte pro zvětšení
 Active D-Lighting zachránil trochu oblohy, aniž by to nějak dramaticky odnesly stíny nebo barevnost. Můžete se podívat na snímek v RAWu. Tam se vám část oblohy podaří zachránit, ale dynamický rozsah čipu rozhodně není nekonečný.
	
 expoziční čas 1/320 s, clona F4, citlivost ISO 80, ohnisko 50 mm, klikněte pro zvětšení
 V nepříznivém, téměř poledním světle se fotoaparát drží spíše pastelových nádechů barev. Míra detailů je dobrá, na šedé ploše je ale spousta ustřelených pixelů spolu s moaré efektem.
3D snímky
 Fotoaparát nabízí i možnost focení 3D snímků. To je jednoduché, vyfotíte první snímek, fotoaparát ukáže náhled toho, kam se máte posunout, a až tam budete, sám vyfotí druhý snímek a vytvoří MPO soubor. K následujícímu snímku si můžete stáhnout zdrojový MPO soubor.
	
 klikněte pro zvětšení