Zpět na článek

Diskuze: Panasonic Lumix LX100 II: postřehy z praxe

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

pidalin
pidalin
Level Level
4. 5. 2022 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bacha, tenhle foťák se sice jako 4/3" tváří, ale když se podíváte na reálný hodnoty ohniskový vzdálenosti toho objektivu, tak je jasný že se tady maličko řezalo a nepoužívá se kompletně celá plocha čipu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
4. 5. 2022 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Ano, to je pravda. V recenzi se o tom na několika místech píše.

pidalin
pidalin
Level Level
9. 5. 2022 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Máte pravdu, předtím jsem to jenom v rychlosti proletěl a nečetl jsem to celé. Je škoda že už tenhle foťák skoro nejde sehnat a nebo stojí nesmyslné částky, nechápu co se na trhu děje. Docela mě naštvalo to že má 16:9 hledáček, jak se píše v testu, těšil jsem se na to 0,7x zvětšení jako měl můj G7. No ale furt je to lepší než ten mikrohledáček co má Canon G5X Mark II.
Ale zase je to asi první foťák u kterého občas přenastavím poměr stran na 16:9 na foťáku místo ořezu později, když to s těma cropama opravdu pracuje, tak by byla škoda to pak zase řezat.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
31. 12. 2018 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro zajímavost, jedna z mála skutečných slev. Teď se prodává za 9500 až 9900 Kč (Kasa, Datart, Mall).

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
31. 12. 2018 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Tak toto je cena, ktorá má zmysel pre takýto kompakt.

Choakinek
Choakinek
Level Level
3. 1. 2019 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Dvojka už podporuje externí hledáček, ale opravdu zajímavá je až trojka ;-).

sm.art
sm.art
Level Level
23. 12. 2018 00:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebude tu konecne recenzia na nejaky fotak vyssej kategorie? napr fuji x-t3, sony a7r3 a pod.

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
20. 12. 2018 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Líbí se mi to, ale za ty love dostanu dvě mašinky s výměnnými objektivy

Choakinek
Choakinek
Level Level
21. 12. 2018 06:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotoZemek To mi tedy napište, které dva foťáky a k nim výměnné objektivy máte na mysli. To celé za 20 - 24 tisíc Kč.

Jinak můžete koupit takřka totožnou předchozí verzi, kterou lze dnes sehnat od 12,5 tisíc Kč.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
25. 12. 2018 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Dostane za to dvě nejlevnější začátečnické DSLR Canon se seťákem. Přístroje vcelku na nic.

My, dospělí lidé sami mezi sebou, ovšem dobře chápeme, že kvalitní kompakt má úplně jiné využití, než humpolácká zrcadlovka. Proto já k ní vždycky nějaký mám, i když trochu menší a levnější, než je tenhle Panák. V současné době Canon G7 MkII, poté, co mi odešel Oly XZ-2 a já se dozvěděl, že je servisy Olympus už neopravují, protože jim firma nedodává žádné náhradní díly.

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 12. 2018 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Díky, dobře napsané ;-).

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
28. 12. 2018 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ja som to zobral ináč. Nie som profík. Takže mi na moje fotenie stačil doteraz Fuji HS20EXR (predtým Fuji 9600), pretože majú dobrý zoom. A aj keď to tu ofrflete, mne to tak nejako stačilo na rodinné fotenie. No ale teraz som neodolal predvianočnej ponuke a v akciii kúpil Sony A7 aj so setový objektívom za 780 € s DPH. Táto mašinka (Panasonic Lumix LX100 II) stojí 900 € (skontrolované cez Heureku). Chápem, že je určená na iné použitie, ale za taký bazmeg by som toľko peňazí nedal. Za tie prachy by to musela byť iná fajnota. No a s novým Sony A7 som sa dostal s fotkami do inej galaxie. Teraz už len špekulujem, aké iné (drahé) objektívy dokúpim a ktorý blesk. :-)

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 12. 2018 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak vzhledem k tomu, že ten seťák od Sony je na tom s kresbou docela bídně, nebude to s tou jinou galaxií zase tak horké.

Domnívám se, že v kvalitě kresby by A7 se seťákem byl Pan. LX100 II poražen. Na základních clonách LX100 II sice také není žádný zázrak, ale po určitém přiclonění kreslí objektiv v LX100 II velmi slušně, zatímco kresbě seťáku od Sony příliš nepomáhá ani přiclonění.

Samozřejmě A7 s nasazeným např. Tamronem F2.8 28-75mm již LX100 II nemůže konkurovat, ale pak už jste s cenou na necelém dvojnásobku.

Jsou to prostě značně odlišné přístroje pro značně odlišné způsoby focení. Jednak se dost liší cenou (pokud si k A7 pořídíte opravdu důstojný objektiv/objektivy), pak také velikostí a hmotností (A7 je větší a těžší - FF CSC vs. kompakt s větším snímačem) a LX100 II se významně liší i v ovládání přístroje - nemá "PASM" kolečko, ale nabízí "retro" styl ovládání v podobě clonového kroužku a kolečka s výběrem rychlostí závěrky.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
28. 12. 2018 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ďakujem za vašu "unáhlenú" reakciu. Tou inou galaxiou som samozrejme myslel oproti Fuji HS20EXR. Je mi ľúto, že nedokážete čítať s porozumením a dedukovať závery z obsahu textu. Za ďalšie, vaše domnienky ma nezaujímajú. Rozdiel medzi tým LX100 II a Sony A7 je mi úplne jasný. Ale tak kategoricky odsúdiť kvalitu so setovým objektívom ako vy, by som sa neodvážil. Predsa len ten Panasonic má iba Four Thirds CMOS sensor (aj to ešte robí z 20 MPx 4/3 snímača crop na 17 MPx, takže ani len ten 4/3 to nie je) a iste viete, koľko to je oproti FF. A o kvalite kresby ani clonové číslo na objektíve Panasonicu nič nepovie. To bude skôr optickou kvalitou konštrukcie. A napriek tomu, že je to seťák, tak taký verdikt by som nevyslovil ani náhodou. Ale však kľudne si to niekde na internete vyhľadajte a porovnajte. A ten Sony má aj inde skryté kvality (napríklad hybridné kontrastné a fázové ostrenie, prakticky bez šumu až do ISO 6400, ...). Takže ešte raz, 900 € za ten bazmeg je veľa. Želám pekný deň a dobré svetlo. PS: Nie som modelka, ktorá potrebuje strčiť do kabeločky svoj kompakt.

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 12. 2018 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Snažím se být objektivní, nechci střílet jen tak od boku. Takže to mám pochopitelně nějak nakoukané. Recenze na ten seťák je dokonce zde na Digimanii, snímky z LX100 II jsem viděl zde i jinde.

S galaxií a s Fuji HS20EXR jsem se spletl, v tom případě by se asi dalo mluvit o jiné galaxii i v případě toho seťáku.

Kresbu objektivu rozhodně nelze podceňovat. Je celkem jedno, jestli jeden snímač poskytuje rozlišení 17 Mpx (patří-li zároveň do kategorie na kompakt velkých) a druhý 24 Mpx, když prostě objektiv před ním neukreslí těch 17 Mpx ani ve středu, natož na krajích nebo jen ve středu ukreslí 24 Mpx a hned mimo střed rozlišení významně klesne (např. o více jak polovinu).

Pochopitelně výše uvedená vlastnost má význam jen v určitém rozsahu citlivostí. Jestliže např. na ISO 12800 ve zhoršených světelných podmínkách leze z LX100 II už jen nějaká "patlanina" (jsem přesvědčen o tom, že ten Sony na tom bude jistě mnohem lépe), tak pak nějaká lepší kresba objektivu v LX100 II oproti Sony seťáku je už pochopitelně nepodstatná.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
31. 12. 2018 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ďakujem za príjemnú odpoveď. Ono hovoriť o lepšej kresbe v momente, keď ten FF má napríklad aj dynamický rozsah niekde inde je dosť divné. A samozrejme, je mi jasné, že priclonením sa to zlepšuje a vysokým priclonením už vzniká aberácia. Je to proste o limitoch objektívu. Koľko dá detailov v strede a na kraji je otázne, a vhľadom na veľkosť objektívu na tom Panasonicu sa mi nezdá, že to dá viacej, ale netrápi ma to, aj keby dal trošku viacej. Fotku nerobí len tento údaj. A podstatné je, že ja mám možnosť ten objektív vymeniť, akonáhle mi nebude postačovať "technická kvalita" fotiek. A aké sú dobré by snáď povedali testy na DxO. Ale mňa tieto technické hodnoty nezaujímajú. Pretože viem, že s tým Sony sa bude lepšie fotiť.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
3. 1. 2019 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jenom aby. U obyčejného focení to asi platí.

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 12. 2018 22:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co říkají lidi fotící smartphonem na tu noční fotografii té budovy "ELAN" v galerii ilustračních snímků? To vám ta vaše destička s displejem v takové kvalitě nějak jaksi nedává, co? :-)

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
17. 12. 2018 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkoušel tím někdo nahrávat na hlučných koncertech elektronické hudby (140 dB), zda to nechroptí a zároveň neomezuje nízké frekvence pod 40 Hz? Zatím používám mobil Microsoft Lumia 950 s HAAC mikrofony, protože nic lepšího není, ostatní buď chroptí nebo to zcela ořezává nízké frekvence. Hledám něco levnějšího s větším senzorem než mobil a dobrou světelností objektivu, co by se pokud možno vešlo do kapsy. Hledáček není potřeba. Tohle úplně levné není ... ale. Zvažoval jsem Sony RX100 I, dnes prodávaný za příjemných 8000 Kč nebo za stejnou cenu YI M1 4K s 42.5mm/F1.8 objektivem, ale o tom se moc neví a vypadá, že má bohužel zcela nepoužitelné ostření za špatných světelných podmínek.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
17. 12. 2018 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Je, ale to už je zase dost nepohodlné a velké. Když dokáže Microsoft dát kvalitní mikrofon do mobilu, tak se snad najde podobný i ve fotoaparátu.

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 12. 2018 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No tak asi jo, nicméně elektronickou hudbu na koncertech nenahrávám, tak nemohu sloužit. Tak pokud nelze charakteristiku záznamu vyčíst z popisu parametrů výrobku někde na webu (což nemusí být možné), tak snad jedině zkusit podobné nahrávky např. z Youtube a to sice ty, kde autor nahrávky detailně prozrazuje, čím nahrávku pořizoval.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
17. 12. 2018 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Na mikrofony nezvladajuce prilis vela decibelov na koncertoch existuje velmi jednoduchy "ludovy" trik. Prilozit kusok vaty na mikrofonovy otvor a prelepit uzkym pasikom izolepy. Vata intenzitu zvuku mierne utlmi (tym viac cim viac je zmackana) a mikrofon potom tak nechrapci. Namiesto vaty sa da pouzit aj kusok molitanu, ale mal by mat co najmensie dierky.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
17. 12. 2018 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Jenže i tak je zvuk pak strašný.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
17. 12. 2018 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nepolohovatelný display za tuto cenu - to je opravdu dnes mimo.

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 12. 2018 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirik_H Tak Panasonic pravděpodobně došel k závěru, že se ke stylu a účelu fotoaparátu polohovatelný displej nehodí.

Samozřejmě je dost dobře možné, že toto rozhodnutí Panasonicu není zrovna šťastné - nejspíš by řada zájemců o tento fotoaparát polohovatelný displej uvítala.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
17. 12. 2018 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Podle mě jde jen o cenu/náklady. Řešení, které má např. Canon - je fantastické. Display může být jakkoliv nasměrován, popř. přiklopen k tělu foťáku, čímž je dosti slušně chráněn před poškozením a lze používat jen hledáček. Není důvod, aby foťák neměl polohovatelný display, leda díky ceně nebo opravdu velké odolnosti. Což ale tento Panasonic nemá ani omylem. Prostě šetří, je to vidět na více věcech.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
17. 12. 2018 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Suhlasim s tym, ze vyklopny displej je skvela vec. Samozrejme plne polohovatelny a pretacaci displej je teoreticky idealne riesenie, ale z cisto praktickeho hladiska, manipulacia s takym displejom je niekedy dost komplikovana a casto zdrzuje. Preto ja osobne mam ovela radsej iba jednoduchy vyklopny displej, ktory mozno jedinym pohybom vyklopit hore ci dole. Vyklapanie do stran potrebujem tak zriedkavo, ze jednoduchost vyklapania hore/dole ma pre mna vecsiu cenu ako plna polohovatelnost.

Inak podla mna najlepsie riesenie vyklopneho displeja priniesol Pentax K-1. Tam si clovek moze displej jedinym jednoduchym tahom vyklopit do ktorehokolvek smeru - hore,dole a aj do oboch stran. Jedine co nevie, je vyklopit sa na selfie.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
17. 12. 2018 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tam já vidím zásadní nedostatek v nemožnosti přiklopení displeje k tělu a jeho chránění. Také není výklopný o 90°. Ale lepší než nic.

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 12. 2018 22:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek V podstatě dává smysl mít možnost chránit displej v případě přítomnosti (zejména) elektronického hledáčku. Zase ovšem na druhou stranu ty displeje, tedy nějaký jejich průhledný ochranný kryt, nejsou zase tak moc křehké, aby s tím člověk musel zacházet jak s hedvábným kapesníčkem. Navíc předpokládám, že různá odolnější a odolná těla fotoaparátů mají i odolný či odolnější kryt displeje. Ale to jen předpokládám, v zásadě jsem nikdy tělo odolnějšího fotoaparátu v ruce nedržel. A myslím si, že např. při pádu neodolného přístroje na tvrdou zem např. z výšky 1,5 m, se poroučí celý foťák, takže jestli při tom praskne i displej, je už asi celkem fuk.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
19. 12. 2018 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, fotaky u ktorych sa displej neda "schovat" obvykle mavaju odolnejsiu povrchovu upravu displeja. Napriklad FZ200 ma plne polohovatelny displej, ktory mozno takto priklopit k telu. Kedze casto fotim aj na displej, mal som displej trvalo otoceny smerom ku mne. Po ani nie pol roku bol uz dost doskrabany, a po roku z neho uplne zliezla antireflexna vrstva (takze fotenie vonku cez den sa stalo problematickym). Kdezto napriklad taky TZ100 ktory ma displej napevno (a teda sa neda ani nijak zaklopit), ma tuto antireflexnu vrstvu ovela lepsie spracovanu a ani po vyse dvoch rokoch bezneho nosenia (nie vzdy nosim fotak v ochrannom puzdre) nemam na displejli ani jediny vyraznejsi skrabanec a antireflexna vrstva drzi ako pribita (prilepena) :)

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
19. 12. 2018 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Na mobily, které si lidi běžně pořizují na půl roku až dva roky, se dávají tvrzená skla jako třeba Gorilla Gllass, a na foťák, který by měl sloužit podstatně déle, se nedává nic?

Choakinek
Choakinek
Level Level
21. 12. 2018 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak to mě těší, že se vymykám běžným pořízením, neboť můj smartphone mi slouží již pět a půl roku. Sice již uvažuji o novém, ale bůh ví, kdy k nákupu nového dojde ;-).

pavka8
pavka8
Level Level
23. 12. 2018 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Na Sony RX100M5A jsem si koupil tvrzené sklo Larmor za 340Kč a nejspíš by šlo pořídit ještě levněji. A mám ho i na A77ii, kde se ten displej dá otočit k tělu, protože je to prostě jistější.

Reklama
Reklama