Seznam kapitol
Dalším objektivem pro full frame systém Panasonicu, na který se podíváme, je telezoom Lumix S Pro 70-200mm F4 O.I.S. Má konstantní světelnost F4, optickou stabilizaci a podporuje i 1,4× a 2× telekonvertory.
Nyní se budeme věnovat kvalitě kresby v různých částech obrazu (středu, hranách i rozích). Objektiv nepobral celou plochu A4 na nejmenším zoomu, takže začínáme až na cca 100 mm.
 
	100mm ohnisko, clona F4  | 
 
	100mm ohnisko, clona F5,6  | 
 
	100mm ohnisko, clona F8  | 
 
	100mm ohnisko, clona F11  | 
 
	100mm ohnisko, clona F16  | 
 
	100mm ohnisko, clona F22  | 
Při ostření na krátké vzdálenosti je střed poměrně dobrý, rohy ale vyžadují trochu clonění.
 
	137mm ohnisko, clona F4  | 
 
	137mm ohnisko, clona F5,6  | 
 
	137mm ohnisko, clona F8  | 
 
	137mm ohnisko, clona F11  | 
 
	137mm ohnisko, clona F16  | 
 
	137mm ohnisko, clona F22  | 
S dalším zvětšováním zoomu se situace nijak zvlášť nemění. Střed je v pořádku, rohy chtějí trochu clonění.
 
	200mm ohnisko, clona F4  | 
 
	200mm ohnisko, clona F5,6  | 
 
	200mm ohnisko, clona F8  | 
 
	200mm ohnisko, clona F11  | 
 
	200mm ohnisko, clona F16  | 
 
	200mm ohnisko, clona F22  | 
Na maximálním zoomu se na snímcích začíná vyskytovat chromatická aberace. Clonění ale projev této vady trochu snižuje. Dále se podíváme na kresbu při ostření na větší vzdálenosti. Tentokrát vyzkoušíme i oba dva telekonvertory.
 
	70mm ohnisko, clona F4  | 
 
	70mm ohnisko, clona F5,6  | 
 
	70mm ohnisko, clona F8  | 
 
	70mm ohnisko, clona F11  | 
 
	70mm ohnisko, clona F16  | 
 
	70mm ohnisko, clona F22  | 
Středová ostrost je výborná už od plně otevřené clony. Rohy jsou na tom slušně, clonění už moc nepomáhá. Výjimkou zde byl pravý spodní roh.
 
	99mm ohnisko, clona F4  | 
 
	99mm ohnisko, clona F5,6  | 
 
	99mm ohnisko, clona F8  | 
 
	99mm ohnisko, clona F11  | 
 
	99mm ohnisko, clona F16  | 
 
	99mm ohnisko, clona F22  | 
Také okolo 100mm ohniskové vzdálenosti je kresba celoplošně dobrá. Pokud jde o levý spodní roh, zde jde o malou hloubku ostrosti (ne všechny rohy jsou ve stejné vzdálenosti).
 
	136mm ohnisko, clona F4  | 
 
	136mm ohnisko, clona F5,6  | 
 
	136mm ohnisko, clona F8  | 
 
	136mm ohnisko, clona F11  | 
 
	136mm ohnisko, clona F16  | 
 
	136mm ohnisko, clona F22  | 
Také okolo 135mm ohniskové vzdálenosti je vše v pořádku a ostrost je celoplošně hodně dobrá.
 
	200mm ohnisko, clona F4  | 
 
	200mm ohnisko, clona F5,6  | 
 
	200mm ohnisko, clona F8  | 
 
	200mm ohnisko, clona F11  | 
 
	200mm ohnisko, clona F16  | 
 
	200mm ohnisko, clona F22  | 
Na maximálním zoomu sice objektiv dává ostrý prostředek, nicméně rohy se trochu vytahují ven a vidíme tu už i chromatickou aberaci. Nyní se podívejme na podobné výsledky při použití 1,4× telekonvertoru.
 
	1,4×70mm ohnisko, clona F5,6  | 
 
	1,4×70mm ohnisko, clona F8  | 
 
	1,4×70mm ohnisko, clona F11  | 
 
	1,4×70mm ohnisko, clona F16  | 
 
	1,4×70mm ohnisko, clona F22  | 
Ostrost je v pořádku, i když o řezavé ostrosti bych asi nehovořil. Rohy jsou bezproblémové, v případě pravého rohu je tu opět bližší strom mimo hloubku ostrosti.
 
	1,4×100mm ohnisko, clona F5,6  | 
 
	1,4×100mm ohnisko, clona F8  | 
 
	1,4×100mm ohnisko, clona F11  | 
 
	1,4×100mm ohnisko, clona F16  | 
 
	1,4×100mm ohnisko, clona F22  | 
Střed je krásně detailní už od plně otevřené clony, rohy ale v tomto případě moc nezhodnotíme. Pokud jde o hrany, tak tam nevidím žádný problém.
 
	1,4×130mm ohnisko, clona F5,6  | 
 
	1,4×130mm ohnisko, clona F8  | 
 
	1,4×130mm ohnisko, clona F11  | 
 
	1,4×130mm ohnisko, clona F16  | 
 
	1,4×130mm ohnisko, clona F22  | 
Zde vidíme dobrou ostrost prakticky od nejnižších clon, a to celoplošně. Rohy jsou na tom skutečně překvapivě dobře.
 
	1,4×200mm ohnisko, clona F5,6  | 
 
	1,4×200mm ohnisko, clona F8  | 
 
	1,4×200mm ohnisko, clona F11  | 
 
	1,4×200mm ohnisko, clona F16  | 
 
	1,4×200mm ohnisko, clona F22  | 
Na maximálním zoomu není problém s kresbou uprostřed, ale směrem k rohům se to docela zhoršuje. Spodní a horní hrana je ještě v pořádku, pravá a levá (ty jsou dál od středu) už vykazují mírný pokles ostrosti a nástup chromatické aberace. Rohy jsou pak neostré a clonění pomáhá jen mírně. Podívejme se ještě na výsledky s 2,0× telekonvertorem.
 
	2×70mm ohnisko, clona F8  | 
 
	2×70mm ohnisko, clona F11  | 
 
	2×70mm ohnisko, clona F16  | 
 
	2×70mm ohnisko, clona F22  | 
Tento telekonvertor je schopen s objektivem poskytovat velmi dobrou středovou ostrost, rohy jsou pak měkčí. Clonění sice trochu pomůže, ale nemůžete zase clonit moc, protože brzy narazíte na difrakční limity.
 
	2×100mm ohnisko, clona F8  | 
 
	2×100mm ohnisko, clona F11  | 
 
	2×100mm ohnisko, clona F16  | 
 
	2×100mm ohnisko, clona F22  | 
Podobná situace je i u 100mm ohniskové vzdálenosti (200 mm s telekonvertorem). Střed je v pořádku, hrany a rohy jsou měkčí. Není to ale nějak hodně špatné. Jde spíše o rozostření než nějaké nepříjemné vytahování obrazu směrem ven.
 
	2×137mm ohnisko, clona F8  | 
 
	2×137mm ohnisko, clona F11  | 
 
	2×137mm ohnisko, clona F16  | 
 
	2×137mm ohnisko, clona F22  | 
Ani zde se to moc neliší. Prostředek je bezproblémový, hrany začínají chytat trochu neostrosti, rohy o něco více, stále je to ale dobrý výsledek. Clonění moc nepomůže.
 
	2×200mm ohnisko, clona F8  | 
 
	2×200mm ohnisko, clona F11  | 
 
	2×200mm ohnisko, clona F16  | 
 
	2×200mm ohnisko, clona F22  | 
Také na maximálním zoomu je výsledek podobný a máme tu dobrý prostředek, ale poněkud horší ostrost rohů.