Zpět na článek

Diskuze: Canon hovořil o budoucnosti CSC i DSLR

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Choakinek
Choakinek
Level Level
23. 4. 2019 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, full frame přístroj s 250 snímky na 1 baterii je tedy nic moc (EOS RP). Možná právě proto Panák volil větší těla full frame CSC, aby nedosáhl tak ubohé výdrže jako Canon a zřejmě se tedy menších full frame těl od Panasonicu nikdy nedočkáme.

Přitom ta výdrž je podstatná. Přeci jenom třeba krajinky lze fotit s různými foťáky, zatímco tyto full frame CSC přístroje jsou určené výhradně pro "akční" fotografii, kde se očekává, že bude fotograf standardně fotit v sériích. Pak se takových 250 snímků vyplýtvá velmi rychle.

Na jednu stranu se lze smát, jak je Olympus OM-D E-M1X velké tělo (ku velikosti snímače), na druhou stranu ovšem každému smějícímu musí sklapnout čelist, když tento Olympus jako úplně jediné CSC dosahuje skutečně "profi" výdrže baterie. Se svými 870 snímky jako jediný v této vlastnosti dýchá DSLR na záda, zatímco ostatní CSC za DSLR ve výdrži baterie značně zaostávají.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
23. 4. 2019 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek K CSC lze koupit battery grip.

danhar1
danhar1
Level Level
23. 4. 2019 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 nebo powerbanka a usb nabiječka ;-)

pidalin
pidalin
Level Level
23. 4. 2019 22:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 a nebo si můžeš rovnou koupit zrcadlovku než tahat bednu krámů k CSCčku :-D ale ono to tak hrozný nebude, teď jsem u M4/3 panasonicu zvyklej tahat 3 baterky a ňák mě to neomezuje

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
24. 4. 2019 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 nebo další baterii, její výměna je otázkou několika vteřin a není nutno tu první vybít do mrtě.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
24. 4. 2019 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Kupovat dnes zrcadlovku je nesmysl.

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 4. 2019 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Netvrdím, že dnes foťák nelze intuitivně nabíjet. Ale jen pokud není zrovna standardně používán. Přeci jenom aby při focení trčel z foťáku nějaký kabel vedoucí k malému přístroji tvaru kvádr (powerbanka), není úplně to pravé ořechové.

blue.sun
blue.sun
Level Level
24. 4. 2019 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Sám jsi nesmysl.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
25. 4. 2019 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 A co jsi potom ty? V době, kdy o kvalitě snímků rozhoduje z 90% postprocesingový HW a SW je investice do těžké a velké cvakbedny zcela mimo mísu.

fotoartin
fotoartin
Level Level
25. 4. 2019 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 To je logika hodna tohoto severu!
Asi jako:
O kvalite chleba rozhoduje mnozstvi do nej vpravenych stabilizatoru tudiz je nesmysl kupovat si maly chleb.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 4. 2019 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Cvakbedny... :-D

Tak zas bych to nepřeháněl, "cvakbedny" jsou spíš až ty přístroje se speciálními snímači velkými např. jako papír formátu A4.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
26. 4. 2019 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Není. Ještě hlavně v FF nemohou nabídnout ML to, co DSLR. I když pravda, díky SONY se to dost mění.

blue.sun
blue.sun
Level Level
27. 4. 2019 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Já jsem člověk, který na rozdíl od tebe i fotí. Ty umíš jen honit nad číslíčky.

flashman520
flashman520
Level Level
6. 7. 2019 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Já už z tebe nemůžu mlsný amatére. :-) Ty jsi fakt amatér. Vypni svůj pomalej notebook #šrot a jdi si něco přečíst o fotografii. To proto, abys tady nedělal jako doposud ostudu sobě a fotografii. Čteš vůbec to co sem a do jiných článků píšeš? Osobně bych chtěl vidět tvoje portfolio.

flashman520
flashman520
Level Level
6. 7. 2019 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Podle fotek a popisku co na ten web dal usuzuji, že se jedná o velmi primitivního člověka, který už asi nemá co na práci, tak sem píše tyto osloviny. Jinak jsem rád, že se mnou souhlasíte pane Cejpatka.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
23. 4. 2019 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Máš tam několik nesmyslů. Pokud fotoaparát na jedno nabití baterky dá 250 snímků, tak sekvenčním snímáním jich klidně může dát několik tisíc. Rozhodně to neznamená, že sekvenčním snímáním pořízených 250 snímků vyplýtvá baterku. Za druhé, Canon je známý tím, že papírové údaje výdrže jsou značně podhodnocené, takže bych se nedivil, kdyby ten EOS RP dával běžně 350-400 snímků. A pokud už se bavíme o FF od Panaconicu, ten má sice obrovitánskou baterku, ale ta výdrž není žádný zázrak (je to výkonná bestie, která si za bohužel svůj výkon nechává zaplatit a nemyslím si, že ta výdrž bude nějak výrazněji lepší než u EOS RP, pokud vůbec). Na druhou stranu Panasonic umí současně se nabíjet i fotit.

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 4. 2019 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Dobrá, těch 250 snímků v sérii mi "ulítlo", faktem ovšem je, že když dělám jednotlivé snímky, tak můj foťák deklarovaných 330 snímků na jednu baterku rozhodně neudělá.

Jestli Canon v papírových údajích svých foťáků výdrž baterií podhodnocuje, tak to je jiná, to jsem nevěděl.

Mám rád CSC přístroje, rozhodně jsem nechtěl kritikou obecně shazovat jejich význam, avšak je na zvážení, jestli výrobci s typem CSC určeným pro skutečně seriózní profi práci neměli počkat až na dobu, kdy bude k dispozici významně lepší typ akumulátoru, než je dnes. Přeci jenom pravá profi práce s profi foťákem se dost často skládá z využití typu "palba z kulometu" a (papírová) výdrž současných profi CSC je proti profi DSLR minimálně až třikrát menší, často i vícekrát menší.

Ten Canon (RP) jsem jmenoval proto, že má ze všech profi CSC nejhorší papírovou výdrž.

Cejpatka
Cejpatka
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Fotomobil: Google
Objektiv: Tamron
24. 4. 2019 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Výdrž baterie uvádí výrobci zpravidla podle standardu asociace CIPA (Camera & Imaging Products Association). Měření probíhá ve za těchto podmínek: výchozí nastavení přístroje, teplota 23°C, přeostření z nekonečna na nejkratší zaostřitelnou vzdálenost u každého snímku, pořízení 1 snímku každých 30 sec., u každého 2 snímku pak použití blesku. Před každým druhým snímkem se také mění ohnisková vzdálenost z nejkratší na nejdelší. Po zapnutí fotoaparátu 30 sekund počkat a poté pořídit sérii deseti snímků v intervalu 30s. Poté fotoaparát vypnout a určitou dobu nechat vypnutý.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
25. 4. 2019 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Potom je jasne, preco CSC maju papierovo tak slabu vydrz.

Procesor u zrkadlovky v tej 30 sekundovej prestavke nemusi prakticky nic robit. Obraz je vidno v optickom hladaciku a zoomovanie je mechanicke, tam ziadnu elektricku energiu v podstate netreba. Vyznamny odber nastane az pri stlacani spuste - automaticke ostrenie, urcenie expozicie, zosnimanie obrazu, konverzia na obrazovy format a ulozenie na kartu - az tieto cinnosti spotrebuju vyznamnu cast elektriny.

Naproti tomu CSC vratane vsetkych kompaktov (a zrkadloviek so zapnutym LiveVew) musia kontinualne brat z baterie pomerne velky vykon, pretoze neustale vycitavaju snimaci cip, neustale konvertuju raw na nejaky rozumny obrazovy format ktory neustale posielaju do (neustale podsvieteneho) displeja ci hladacika. A aj elektronicke zoomovanie spotrebuje nejaku tu elektrinu. Pri samotnom vyfoteni sa spotreba na iba na chvilku mierne zvysi - na zaostrenie a ulozenie obrazku na kartu.

Preto pri klasickych zrkadlovkach sa vydrz da velmi dobre pocitat na pocet fotiek, ale pri CSC a kompaktoch by bolo ovela spravnejsie vydrz pocitat skor na dobu pocas ktorej je fotak zapnuty.

Nabijanie blesku je samostatna kapitola, to sice zvysi spotrebu pomerne vyrazne, ale iba na par sekund, takze vzhladom na tych 2x30 sekund spominanych v norme CIPA to nie je u CSC a kompaktov az tak vyznamne navysenie celkovej spotreby.

Castokrat som si kladol otazku, ako je to mozne, ze udavana vydrz podla CIPA je (napriklad) 500 fotiek, ale mne sa vzdy na jedno nabitie podari spravnit tak 1200 fotiek (mnoho z nich aj s bleskom). Zeby som ja mal zrovna nejaky "vadny" kus ? :) A odpoved je prave v tych 30 sekund cakania medzi snimkami. Ja som zvyknuty fotit bez velkych "prestojov" - t.j. zapnem fotak, cvaknem, vypnem. Alebo zapnem, cvakam, cvakam (v duchu O.Neffa: pokial situacia trva, fotim), a ked si myslim, ze najblizsich 5 sekund uz fotit nebudem, tak fotak vypnem. S takymto pristupom je vydrz pri CSC a kompaktoch niekedy az dvojnasobna voci tomu co sa udava podla CIPA.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 4. 2019 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Díky, poučný příspěvek! Ale spíš celou problematiku dost relativizoval. Asi si budu muset půjčit nějakou DSLR a provést nějaký ten test osobně.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
26. 4. 2019 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 plno CSC má manuální zoom.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
27. 4. 2019 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 V com ju relativizoval ?

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 4. 2019 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 V zásadě rozložil význam měření CIPA v oblasti výdrže foťáku na baterii.

fotoartin
fotoartin
Level Level
23. 4. 2019 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak S1/R na akční foto fakt ne
A ten EM1X ma tech 870 snimku s kolika baterkama? :))))))))

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
25. 4. 2019 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fotoartin V Battery gripu jsou dvě. A právě pevně připojený batterygrip je to, co tak neesteticky zvětšuje velikost, v podstatě je to M1/II s poupraveným FW a futrálem pro dvě baterky.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
24. 4. 2019 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Při rychlopalbě přístroj sežere na jeden snímek mnohem méně baterky, než při pomalém focení. V recenzích se mluví i o tisícovce fotek na jedno nabití, jak u Canonu, tak u Nikonu. Ostatně Canon uvádí výdrž baterky hodně opatrně a ta běžně bývá tak o čtvrtinu až třetinu lepší.

danhar1
danhar1
Level Level
25. 4. 2019 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka a pokud podporuje el. závěrku tak ještě míň

blue.sun
blue.sun
Level Level
24. 4. 2019 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Stejně je to vtipné... Když se jako jeden z důvodů pro koupi DSLR uváděla výdrž na baterii, tak podle fanatiků z tábora CSC nebyla výdrž vůbec důležitá. A najednou, protože tu máme CSC i od tradičních výrobců zrcadlovek, tak je výdrž strašně důležitá...

fotoartin
fotoartin
Level Level
25. 4. 2019 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Vtipné? Vždyť je to zcela normální.
zrovna tak mnoho let hard core fanoušci CSC prohlašovali, že jednoznačnou výhodou CSC je jejich váha, velikost a skladnost, nyní zase prohlašují, že jejich výhodou je to, že jsou velké, těžké a tak v míře profi překonají leckterou DSLR.
Jsme prostě společnost pitomců kadící si pokrytecky do vlastní kapsy.
I TIPA letos zase vymyslela nové soutěžní kategorie, aby mohly někteří "nasmlouvaní" výrobci získat ocenění.
jsme stádo tupých ovcí, mnohém více tupých než jsou opravdové ovce.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
25. 4. 2019 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Vozím ssebou k M1 náhradní baterii, ale ještě nikdy jsem ji nepotřeboval. A nasekat několik set fotek jde úžasně lehce a rychle, ale kdo se s tím pak má doma na počítadle patlat?

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 4. 2019 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Zde musím vyslovit námitku. Teprve když se přidali po Sony další výrobci se svými FF CSC, tak lze hovořit o boomu profi CSC a tedy o stavu, kdy je výdrž na baterku zvlášť nutná, když se CSC začal vyvíjet masivně pro profi segment.

Takže to logiku má, do té doby bylo možné výdrž baterie upozadit.

fotoartin
fotoartin
Level Level
26. 4. 2019 01:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun žádné profi CSC nexistují, natož aby měly/i bůůůům

profi CSC jsou stále jen marketingovým lákadlem pro neznalé, samozřejmě, že lzou používat profesionálně tedy k výdělečné činnosti, ale k výdělečné činnosti lze klidně používat taky D3500 na svatby nebo třeba LX10 na videa a výstup pro zákazníka může být skvělý, to ale ještě z těchto přístrojů nedělá PROFI

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 4. 2019 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun To sice ano, ale počet zájemců z řad profesionálů je prostě v reálném světě výrazně nižší při nákupu modelů z řady, do které patří např. D3500 či LX10, než v případě full frame CSC či DSLR modelů.

Proto lze ty modely obecně nazvat profesionální.

blue.sun
blue.sun
Level Level
27. 4. 2019 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Ano, to je přesně tvůj případ. Nasekat několik set fotek. Já je radši budu fotit, aby dávaly i smysl.

danhar1
danhar1
Level Level
25. 4. 2019 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Canon eos RP v režiu Eco +- 600 fotek ;-)

flashman520
flashman520
Level Level
23. 4. 2019 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Canon se docela činí, avšak Nikon nic moc poslední dobou.

blue.sun
blue.sun
Level Level
23. 4. 2019 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@flashman520 Jo... a takový Olympus má co rok to obměněnou modelovou řadu a jde čím dál rychleji směrem k zániku...
Hádám, že Nikon docela ví, co dělá. Dva nové FF CSC, nová DSLR v loňském roce...
A aspoň to není jen neustálá recyklace s minimální změnou.

pidalin
pidalin
Level Level
23. 4. 2019 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Olympus si to u mě podělal těma nesmyslnejma reklamama kde neustále tvrdí že jejich m4/3 snímač je rovnej full framům, což je nesmysl

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
24. 4. 2019 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun U mě si to podělal nemožností opravit tři roky starej foťák kvůli neexistenci náhradních dílů. Ta firma jde do kelu.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
25. 4. 2019 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Když se umí, lze z MFT vydolovat kvalitnější obrázky, než z FF foťáku, fotícího v továrním defaultním nastavení. (sRGB, JPG a 2 - 4kb na obrázek).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
25. 4. 2019 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Popr. 4/3 s kvalitnym pevnym svetelnym sklom moze spravit lepsie fotky (viac rozmazane pozadie, menej zasumene) nez FF so setakom (tusim obvykle 24-105/F4)

CSA
CSA
Level Level
25. 4. 2019 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun No hoši, to je teda logika :-D V tom případě je i Škoda Fabia se zkušeným řidičem jednoznačně rychlejší, než monopost F1 se psem za volantem :-D

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
25. 4. 2019 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Logika je spravna a ohladom tych aut, je to naozaj tak, Fabia bude za tychto okolnosti naozaj rychlejsia, o tom nieto ziadnych pochyb :)

danhar1
danhar1
Level Level
25. 4. 2019 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun 4kb tak málo zx spectrum měl 48kb ;-)

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 4. 2019 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Nepodceňujme psy :-D.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 4. 2019 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun 4 kilobitový JPEG by byl asi nic moc, autor příspěvku by to měl nějak opravit nebo upřesnit.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 4. 2019 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Faktem ovšem je, že i na FF není nutné používat jen tovární nastavení anebo pouze setový objektiv (se kterým lze navíc zoomovat oproti objektivu pevnému).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
25. 4. 2019 23:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Este stale ma :)

Reklama
Reklama