Zpět na článek

Diskuze: Nikon AF-S NIKKOR DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

simonik2
simonik2
Level Level
12. 6. 2012 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za diskuzi. Mě taky nenapadlo, že na ostrost rohů má vliv hloubka ostrosti. Takže teď se na to budu dívat jinak.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
11. 6. 2012 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale ty tu řešíš docela nepodstatný problém. Mě zajímá, zda při ostření na kratší vzdálenosti mohu čekat nějaké nemilé překvapení v rozích a je mi přece (relativně) jedno, zda je to špatnou kresbou objektivu nebo tím, že nemá rovnou rovinu ostrostinebo obojím (tebe to zajímá, mi to přijde pro praktické použití jako nevýznamný problém, je mi jedno čím je to způsobeno, jako uživatele mě štve, že to tam je a je mi jedno proč). Každopádně máš pravdu, že kdyby se použila vždy plocha respektující přesně rovinu zaostření objektivu (třeba i sférická), tak by to bylo přesnější. Ale na druhou stranu, nemůžeš otestovat všechny možnosti, to by se jeden objektiv testoval deset let. Takto je tu alespoň základní nastínění toho, co se tam zhruba děje, když se ostří na "krátko" (včetně vinětace, chromatické aberace a dalších vad - nejde jen o kresbu).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
11. 6. 2012 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No a jak potom vysvětlíš, že třeba takový Samyang 35mm F1,4 (když už mluvíš o těch 35/1,4) dokáže ty rohy vykreslit relativně ostře? A to dokonce i na full framu. Nebo třeba Olympus 45mm F1,8? Samsung 30mm F2,0?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
11. 6. 2012 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento test ti ukazuje to, jak moc se ti budou rohy zhoršovat, když půjde s fotoaparátem blíže. Pokud jsou rohy ostré jak na venkovní scéně, tak i na krátkou vzdálenost, dá se předpokládat, že budou ostré pořád. Pokud jsou rohy ostré u venkovní scény, ale na krátkou vzdálenost budou totálně rozflákané na všechny strany, dá se předpokládat, že optická kvalita nebude nic moc ani při ostření třeba na dva tři metry. Testuje se tak, aby testovací strana A4 vyplnila zhruba celou plochu snímku. Naopak venkovní scéna má tu nevýhodu, že u objektivů s dlouhou ohniskovou vzdáleností a dobrou světelností dochází k rozostření rohů a hran právě v důsledku malé hloubky ostrostí, a toto se týká dokonce i běžných ultrazoomů.

Cejpatka
Cejpatka
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Fotomobil: Google
Objektiv: Tamron
31. 5. 2012 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to máš špatný dojem. :) Manuálně ostřit během zapnutého automatického ostření se normálně dá, byť to není označeno na přepínači.

Ganec
Ganec
Level Level
29. 5. 2012 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

> Jde mi spíš o to, že každý jouda co se podívá na obrázky z tohoto testu prohlásí, že ten objektiv stojí za prd.

A ako vysvetlis ze vsetky ostatne (zrkadlovkove/bezzrkadlovkove) objektivy ktore tu boli testovane rovnakou metodou maju tieto rohy ostrejsie?

nephilim
nephilim
Level Level
29. 5. 2012 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně. Ten objektiv není dokonalý, ale za ty peníze se lépe koupit nedá. Nejen na Nikon.

nephilim
nephilim
Level Level
29. 5. 2012 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprosto souhlasím. Výjimku tvoří např. fotografie architektury, kdy menší ostrost v krajích oko nerado odpouští ;)

Ganec
Ganec
Level Level
29. 5. 2012 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vaszne si myslis ze by bolo dobre vysvetlovat ze u zrkadlovky mas koli vacsiemu chipu neostre okraje?
Ved ta ich majitelia koli tomu roznesu v zuboch..
(aspon urcite keby som to napisal ja)

dusanmsk
dusanmsk
Level Level
29. 5. 2012 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zena ma tento objektiv v sete s Nikon D3100 a zrovna som zvazoval zaobstarat jej Raynox-a ako alternativu k makroobjektivu, ale recenzia ma od toho znacne odradila. Je teda tato kombinacia nepouzitelna a zvolit radsej skutocny makroobjektiv?

Iudex
Iudex
Level Level
29. 5. 2012 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusanmsk Raynoxu sa nemusíš báť, kvalita fotiek je výborná. Mám 150ku a na seťáku (52 mm) funguje skvele. Musíš si len ustriehnuť objektív a jeho priemer (na Tamrone so 67 mm mi vinetuje aj na najdlhšom ohnisku).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
29. 5. 2012 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Jenže tady se nebavíme o 18-55mm objektivu, ale o 18-105mm. A tam Raynox skutečně moc dobře nefunguje (viz https://www.digimanie.cz/galerie/showimage.php?i=16529 ). Samozřejmě je možné snímek ořezat tak, aby tam ta vinětace nebyla. Co jsem tak měřil, z těch 16 MPx je použitelných tak cca 12. Takže ano, použít se to dá, ale výhradně s ořezem.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
29. 5. 2012 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proto testuji ostrost objektivů jak na krátkou, tak i velkou vzdálenost ;-) S hloubkou ostrosti v rozích je problém, to máš pravdu, prostě ta rovina ostrosti není "rovina". Test je dle mého názoru celkem důležitý, protože stejný problém se může vyskytovat i při ostření na trochu větší (prakticky používanější) vzdálenosti, řekněme třeba na metru. Každopádně čtenář by si z něj neměl odnést informaci, že objektiv má ve všech případech neostré rohy (od toho je tu druhý tet při ostření na větší vzdálenost).

Phoenixcqcq
Phoenixcqcq
Level Level
28. 5. 2012 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za recenzi. Tento objektiv jsem koupil v setu s D7000. Jako setový objěktiv je opravdu skvělý a řekl bych, že poměr výkon/cena je přímo špičkový. Jediná věc kterou objektiv opravdu trpí je vinětace. Tu je ale softwarově možno velmi lehce odstranit. Co se týče rychlosti, s tou nemám vůbec žádný problém. Nevím zda jste měl smůlu na kus nebo já štěstí, nebo podává s D7000 výrazně vyšší výkon, každopádně moje 18-105 ostří velmi rychle a co je hlavní, že se chytá docela přesně a bez problémů. Kvůli kresbě, bokehu a světelnosti dnes více používám pevnou 35 a 50, přesto málokdy výjdu bez tohoto objektivu v batohu. Jako první objektiv k zrcadlovce jednoznačně doporučuju.
Jo a plastový bajonet taky nevadí, teda pokud s aparátem nehodláte házet či zatloukat hřebíky:-)

HalenTech
HalenTech
Level Level
28. 5. 2012 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Phoenixcqcq No teda nevím, ale konrétně tento kus mě přijde dost rozostřený v rozích. Existují lepší setové objektivy a vsadím se, že i Tamron nebo Sigma +- se stejným rozsahem bude kreslit lépe.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
28. 5. 2012 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HalenTech které objektivy Tamron či Sigma mají +- stejný rozsah? :-)

nephilim
nephilim
Level Level
29. 5. 2012 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HalenTech S tou sázkou by to chtělo být víc opatrný ;) Lehce se dá přijít o vklad.

HalenTech
HalenTech
Level Level
29. 5. 2012 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HalenTech OK, nemá +- stejný rozsah, jedná se o Tamron 18-250mm, který je podle mě v kresbě a podání barev lepší jak tento setový objektiv.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 5. 2012 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Phoenixcqcq 18-105mm VR objektiv jsem zkoušel na D5000, D5100 i D7000 a všude je dost pomalý. U D7000 jsem jej měl jen krátce, možná že byl o trochu rychlejší, ale určitě to nebyl nějaký závratný rozdíl. To bych si ještě pamatoval :-)

nephilim
nephilim
Level Level
29. 5. 2012 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Rychlost je relativní pojem, stejně jako optické vlastnosti. Vždy je to zapotřebí porovnávat s něčím. Oba víme, že etalon neexistuje.
Takže, držme se té rychlosti. Když se řekne A, musí se říct i B. Tedy ve srovnání s jakými objektivy byl tento Nikkor pomalejší? Případně o kolik desetinek či setinek vteřiny?

Phoenixcqcq
Phoenixcqcq
Level Level
30. 5. 2012 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Porovnávám to s Nikkor 50mm, 35mm a 70-300mm a s Tamronem 90mm. Nejrychlejší z nich je 50mm. 35mm a tahle 18-105mm jsou přibližně na stejné úrovni - o trošku pomalejší než 50mm. 70-300mm je pak ještě pomalejší. Tamron je v některých situacích dokonce rychlejší než 50mm, ale ne vždy se chytne objektu, takže v průměru mi vychází nejhorší ze všech zmíněných, je to takový náladový rošťák.

5os
5os
Level Level
7. 7. 2012 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Rozhodne neide o stotinky a ani desatinky sekundy. Tento objektiv je v ostreni extremny slimak, bezne ostri aj 3-4 sekundy a aj tak to nie je ostre. Ano su situacie, ked sa vymackne aj pod jednu sekundu, ale aj tak je to ostriaci slimak. (snek). Ostrenie by som uvadzal ako jeho najvacsi nedostatok, mozno jeho jediny vyznamny.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
8. 7. 2012 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 objektiv pomalý je, o tom není sporu, ale ostří přesně, velmi přesně, jetli ne, tak je to jednoduše vadný kus... Ovšem tvrdit, že ostří 4 vteřiny a výjimečně pod 1s, no, každý ať si věří čemu chce, měl jsem ho na lowendu D40, kámoš na D5100, ale takové časy se nám opravdu nepovedly - asi jsme dělali něco špatně. Ještě k tomu porovnání rychlosti - 35-ka je rozhodně rychlejší, jen se blbě chytá na problematické záběry, typicky čistá obloha, nebo zeď, standartní situace zvládá o poznání rychleji, než 18-105

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
8. 7. 2012 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 3-4 sekundy ?? Nebolo to nahodou v rezime LiveView ??

Pytam sa, pretoze uz sme tu mali pripad, ked si uzivatel kupil novy set (telo+obj.), a s hrozou zistil ze to ostri 10x pomalsie nez starsi set co mal predtym. Uz to chcel ist reklamovat, ked sa zistilo, ze mal zapnuty LiveView. Nove telo na rozdiel od stareho uz malo aj LiveView tak si to ten uzivatel zapol a vobec ho nenapadlo ze tam to ostri ovela pomalsie.

5os
5os
Level Level
8. 7. 2012 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No vidim, ze som neuviedol, ze je to pocas tocenia videa, ale aj inak je to to najpomalsie co som mal. Pri pouziti s D5100 je tiez velky problem jeho extremne rusivy hluk ktory pri ostreni vydava, a ktory sa neodstrani ani pouzitim exteneho mikrofonu Nicon ME-1.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
8. 7. 2012 23:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 A sme doma stara mama ! :) Tocenie videa je velmi podobne ako LiveView - zrkadlo musi byt odklopene aby svetlo mohlo kontinualne dopadat na cip. Tym padom sa musi ostrit konstrastom nemoze sa pouzit rychle fazove ostrenie. A ono tie objektivy su optimalizovane na fazove ostrenie a nie na kontrastne, ktore je uz vecsiny zrkadloviek hadam este pomalsie ako u kompaktov.

Jedine zrkadlovky ktore vedia velmi rychlo (fazovo) ostrit aj pocas videa su Sony SLT, pretoze tam vdaka pevnemu polopriepustnemu zrkadlu stale dopada cast svetla na fazove ostriace senzory.

A este otazka: Ak tomu objektivu trva ostrenie pri videu 3-4 sekundy, kolko mu trva zaostrit pri normalnom foteni cez hladacik ?

5os
5os
Level Level
9. 7. 2012 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 To zalezi od svetelnych podmienok a od vzdialenosti, na ktoru bolo zaostrene predtym, ale ak bolo zaostrene povedzme na 2 metre a ideme preostrit na nekonecno, tak je to do 1 sekundy, mozno trosku viac.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
9. 7. 2012 07:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 kamaráde, ujišťuji tě, že nevíš co je rušivý hluk, protože tento objektiv je AF-S a stabilizovaný, rachot nastává s objektivy bez stabilizace a vlastního ostřícího motorku. U videa velmi záleží na točené scéně, opravdu je to podstatně pomalejší než u kompaktu, ale je to jak píše busy. Patrně jsi měl velká očekávání a šel si na věc po hlavě bez rozmyslu - hluk se eliminuje pořádným mikrofonem, ne předraženou firemní kravinou - Rode stereo videomic je uchycený v gumičkové kleci a nestojí nějak více a je to etalon kvality http://eshop.prodance.cz/stereo-video-mic/d-92541/

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
29. 5. 2012 01:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Phoenixcqcq softvérově upravit ???
když to tam nemáš, tak si to nenahoníš - L O G I K A -

Phoenixcqcq
Phoenixcqcq
Level Level
30. 5. 2012 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotoZemek Většinou není třeba nic nahoňovat.

Reklama
Reklama