Zpět na článek

Diskuze: Olympus OM-D E-M10 Mark IV dostává 20MPx čip

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

blue.sun
blue.sun
Level Level
4. 8. 2020 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tyhle změny měla mít už trojka, takhle si to mohou zase nechat.

jardaomd
jardaomd
Level Level
4. 8. 2020 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Olympus konecne dokoncil reseni pro opravdove profiky. Nic lepsiho si profesionalni fotograf jako druhe telo snad ani nemuze prat. Navic za ty penize je tohle plne profesionalni reseni dostupne skoro kazdemu. Je videt, ze Olympus pokracuje ve valcovani konkurence.

Choakinek
Choakinek
Level Level
4. 8. 2020 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardaomd Ironie???

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
5. 8. 2020 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek 100%

Choakinek
Choakinek
Level Level
5. 8. 2020 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak proč to má nyní 7 mínusů? Jako ironie mi to přijde dobrý. V podstatě v kontextu ironie, tedy určité nadsázky, má ten diskutér pravdu.

blue.sun
blue.sun
Level Level
6. 8. 2020 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Kdyby to bylo jednou, bude to dobrá ironie. Ale psát podobné blitky opakovaně do všech diskusí je trapné. Ode mě ten minus má taky.

jardaomd
jardaomd
Level Level
6. 8. 2020 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Pravdu nezmenime tim, ze ji oznacime za blitky. Ale chapu, ze kdyz nejsou argumenty, je na miste nazvat ryzi pravdu blitkami.

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
6. 8. 2020 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek diagnóza?

jardaomd
jardaomd
Level Level
7. 8. 2020 02:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Sverte se.

Atimos
Atimos
Level Level
4. 8. 2020 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zajímavější údaj o dynamickém rozsahu než velikost rozlišení. I těch 16 MPx je úplně dostatečných. Samozřejmě pro nenáročné amatérské fotografování...
Pokud chci něco více, nebudu se rozhlížet v segmentu 4/3 ...

Choakinek
Choakinek
Level Level
4. 8. 2020 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atimos Neblbni... :-D ... Víš, co to je nenáročné amatérské fotografování? Že nějaká mladá holčina vytáhne svou plácačku (smartphone) a jde fotit.

Atimos
Atimos
Level Level
5. 8. 2020 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No jo, no, napsal jsem to hodně blbě a ani tak nemyslel. Asi jsem byl pod vlivem :-))) Tím spíš, že Olyho sám mám a od té té doby na zrcadlovku nesáhl. Myslel jsem, že pro hodně náročné disciplíny, uživatel sáhne po vyšších modelech nebo zrcadlovce. Je mi odpuštěno ... :-)))) ???

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
6. 8. 2020 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ještě by to chtělo uvést konkrétní případ, jak moc náročnou disciplinu Oly nezvládne. Pokud jde o rozměr fotografie, tak v pohodě 60 x 90 cm, pracovat lze i s ISO do 6 000, stabilizace v pěti osách a s některými dlouhými skly i duální, takže stativu na 99% situací netřeba, pořizovací náklady na max. 60% adekvátní FF výbavy, váha proti adekvátní FF poloviční. A pokud jde o zasklení, k dispozici jsou MFT skla pro Olyho i Panase, (plná kompatibilita) a s použitím adaptéru i větina skel pro APS-C, FF a dokonce i SF.

pjenkys
pjenkys
Level Level
4. 8. 2020 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně modernější senzor pro M10, ale jak může někdo v roce 2020 představit foťák s microUSB? To je normálně na facku...

Opomartin
Opomartin
Level Level
4. 8. 2020 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pjenkys problém je, že ten v uvozovkách nový senzor je vlastně už zastaralý vzhledem k tomu co dnes nabízí Canon, Fujifilm a Sony ve velikosti APSC

pjenkys
pjenkys
Level Level
4. 8. 2020 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Tak to ještě nevíme ne? Nemusí to být nutně stejný 20MPx jako na M5 III. I když nejspíš to tak bude.

xvasek
xvasek
Level Level
4. 8. 2020 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Zastaralý - nezastaralý, na tom houby záleží. Řada E-M10 má podle mě podstatnější věci na vyřešení - například zmatený AF - a doufejme, že s tím něco udělali - na druhou stranu pokud se člověk dívá na (zpracované) fotky, hodnotí úplně jiné věci. Když už chci hledat nějaké technické chyby, hodnotím bokeh, chromatickou aberaci, (ne)přesnost AF, pod/přeexponování, špatné světlo, kompozici ... - tzn. věci, které záleží buď na objektivu, nebo na "rukách".

Aspoň teda já jsem se ještě nikdy nedíval na fotku a neříkal jsem si: "Ty kráso, to mohla být tak pěkná fotka, ale ten senzor je hrozně zastaralý, takže je to o ničem", popřípadě "no ty brďo, krásná fotka, za to může určitě ten nový senzor."

pjenkys
pjenkys
Level Level
4. 8. 2020 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin AF vylepšili, jak moc se uvidí. Ten 16MPx čip za mě už zbytečně ztrácí především v low light výkonu. Když si vezmu, kde byl ten čip při uvedení na trh ve srovnání se zrcadlovkama a kde je teď v aktuálním srovnání, tak tehdy to byla špička, dnes bohužel (ale logicky) podprůměr. Takže nový čip vítám. Jinak souhlas.

Nicméně i tak uvažuju, že pořídím výprodejový set M5 II + 14-150mm, kde ten 16MPx je.

pavel_p
pavel_p
Level Level
4. 8. 2020 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin No, výprodejové Olympusy vypadají zajímavě. Občas uvažuju o tom, že si pořídím nové tělo, protože G80 je super, ale ne na každodenní nošení a nějaký GX9 z druhé ruky nebo M10mkII by se hodil na použití s 20mm/f1,7 objektivem.
Jsou vlastně 16MPix a 20Mpix chipy stejné pro Panáky a Olympus?

Choakinek
Choakinek
Level Level
4. 8. 2020 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Mám taky ten pocit. Myslím si, že ten 20 Mpx snímač (mimochodem s výkonem, který rozhodně neoslní) recykluje Panasonic s Olympusem ve svých přístrojích už zatraceně dlouho.

A že změna brzy přijde ze strany Panasonicu. Ale rozlišení povyskočí na nějakých zhruba 40 Mpx, takže tak trochu z bláta do louže :-(.

Choakinek
Choakinek
Level Level
4. 8. 2020 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Domnívám se, že ano.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
4. 8. 2020 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Ale tu louži budeme mat v 8k rozliseni ... a to sa vyplati ! :) :D

Opomartin
Opomartin
Level Level
4. 8. 2020 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Snímače ano, ale procesory jiné a řekl bych že tam jsou rozdíly v barevnosti a raw není identický

martinX34
martinX34
Level Level
4. 8. 2020 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Skôr to bude ešte starší senzor, čo je v PEN-F. Ten má tiež 20Mpx a nepodporuje fázové ostrenie.

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
5. 8. 2020 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin xvasek napsal: Aspoň teda já jsem se ještě nikdy nedíval na fotku a neříkal jsem si: ​"Ty kráso, to mohla být tak pěkná fotka, ale ten senzor je hrozně zastaralý, takže je to o ničem​", popřípadě ​"no ty brďo, krásná fotka, za to může určitě ten nový senzor."

Navzdory tomu, že Vám rozumím a do jisté míry souhlasím, tak občas ten rozdíl vzniknout může v tom, že jedna z těch fotek v limitních podmínkách kvůli pomalejšímu AF, nebo limitu použitelné citlivosti atp, prostě nevznikne a pak už ten rozdíl mezi existující a neexistující fotkou vidět je :-D

jardaomd
jardaomd
Level Level
5. 8. 2020 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Naprosta pravda, to same jsem cetl uz nejmene od tri dalsich fotografu praktikujicich na internetu.

martinX34
martinX34
Level Level
5. 8. 2020 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Kvalita senzoru sa prejaví napríklad na schopnosti spracovať vyšší dynamický rozsah scény (prepaly, podpaly) a na množstve šumu. Teda veci, ktoré sú viditeľne aj na výslednej fotke. Takisto AF je ovplyvnený senzorom - novšie senzory majú špeciálne pixely na fázové ostrenie, čo ovplyvňuje rýchlosť, hlavne pri kontinuálnom ostrení. Predpokladám, že OM-D E-M10 IV takúto možnosť nemá.

Je jasné, že znalosti a talent fotografa ovplyvňujú výslednú fotku oveľa viac ako kvalita senzoru, ale aj ten má svoj vplyv.

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
5. 8. 2020 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin mám entry level APS-C, pokročilé APS-C a FF. Věřte mi, vím jaký v tom může být rozdíl. Hodně fotek jsem podělal kvůli nedostatečnému výkonu těla, když jsem špatně odhadl situaci a vzal si s sebou to slabší. Třeba při focení Rallye na Šumavě ten rozdíl udělal 90% povedených z 550 fotek u silnějšího modelu (s rychlím AF a 12fps) oproti 10% povedených z 50 fotek v případě slabšího modelu (s pomalým AF a 5fps). Většinou ani nestihl zaostřit, proto tak málo fotek. Pokud chybí výkon může být v limitních podmínkách rozdíl zničující a to jsem koníčkář, profesionál by za takových okolností přišel o výplatu a příští zakázku. Od diskutujících je bagatelizace potřebného výkonu v takové situaci směšná. Ukazuje to jen, že nemají srovnání, nebo nechápou různé nároky různých disciplín. Pokud třeba nefotím sport, neznamená to, že existence foťáků s takovou specializací je neopodstatněná. Ani já, ani Vy nejsme obecně platným vzorkem pro zbývajících 7 miliard lidí, ...mezi námi je patrně jen ten rozdíl, že já si to uvědomuji :-)

xvasek
xvasek
Level Level
6. 8. 2020 00:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin No, důležité je, aby Olympus vyřešil hodně špatný CAF a opravil SAF tak, aby neostřil furt na pozadí. Pokud k tomu potřebuje nový senzor, ať si ho tam klidně šoupne, ale podle mě je teda minimálně špatný SAF pouze softwarová záležitost. Uznávám, že CAF už může být i otázka senzoru, který mohl být například prostě příliš pomalý, ale (nezkoušel jsem to) stejný senzor u E-M5 II myslím podává lepší výkony.

Takže pokud tam dali nový senzor, ale obejví se stejné problémy, pak je to o dost horší, než kdyby tam nechali ten starý a jenom opravili chyby. Pokud je tam citrlivější senzor a ještě navíc jsou tam opravěné chyby AF, tak potom hurá hurá.

jardaomd
jardaomd
Level Level
6. 8. 2020 00:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Neverte mi, ale profik rallye odfoti i bez AF a o dalsi zakazku neprijde.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
6. 8. 2020 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Pokud si ve FW nastavíš špatné parametry, tak ti sebevětší výkon nepomůže. A specielně Oly umí perfektně ,,uzamykání" zaostření pohybujícího se cíle a podporu panningu. U klasické DSLR se ostřicí mechanismus sklopením zrcátka vyřadí z činnosti, CSC umí zaostřovat na plochu čipu, čili naprosto přesně a kontinuálně, tedy i během expozice. a pičková stabilizace obrazu, navíc umějící spolupracovat i se stabilizovanými skly už je jen taková třešnička na dortu. M1 /II má na víc možnost sekvenčního rychlofocení, takže umí vyfotit i íp prolétající jablkem a můžeš si v té serii vybrat přesně ten nejvhodnější obrázek. (Kolik FF bedniček tuhle funkci má?)

blue.sun
blue.sun
Level Level
6. 8. 2020 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Ten tvůj fanatismus už je taky dost zoufalý.

jardaomd
jardaomd
Level Level
6. 8. 2020 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Vzdyt ten odbornik ma plnou pravdu!

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
6. 8. 2020 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin stojíte třeba 5m od tratě, auto vyjede 50 metrů před Vámi ze zatáčky blíží se k vám stokilometrovou rychlostí, projede okolo a zmizí za zatáčkou 50 metrů za Vámi. celé to trvá cca 3 vteřiny. Za ty 3 vteřiny chcete několikrát manuálně přeostřit a přesně trefit takhle rychlí cíl? Ne to Vám fakt nevěřím :-) Když si chcete odnést fotku určitého jezdce / vozu, musíte to dát na první dobrou. Tam je jediná možnost spolehnout se na špičkový C-AF, nastavit sérii, zmáčknout spoušť a snažit se v té rychlé otočce za autem alespoň udržet kompozici (viděl jsem i fotografa co při tom upadl). Je těžké auto vůbec udržet v záběru. Jestli Vám něco věřím, tak je to po tom co píšete, že jste nic takového nikdy nefotil (a asi ani děti, nebo zvížata :-D ) a že nemáte žádnou větší zkušenost ani s MF. Zajděte někdy k dálnici, stoupněte si za svodidla, přepněte na MF a potrénujte to, jestli zvládnete jedno auto udržet v rovině zaostření alespoň na 2 expozice, hodně štěstí. ...Popravdě už mi dochází, že je to asi z Vaší strany celé legrace, protože tak hloupý nemůže nikdo být. Omlouvám se že jsem tu ironii nepoznal dříve. Já mám jinak veselé lidi rád :-)

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
6. 8. 2020 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin ano sklopení zrcátka odstaví AF, ale to u CSC dělá zase závěrka, protože na elektronickou bez globálního výčtu se většinou něco tak rychlého fotit nedá a globální výčet má pokud vím jen Sony a9. Já fotil s DSLR 12 let, pak s SLT a teď s CSC. Popravdě nejlepší na rychlé akce bylo jednoznačně to SLT, protože tam nedochází k odstavení AF za žádných okolností a bylo to skutečně znát. U CSC kde jsem zakotvil teď si ale cením přesnosti AF a za stejnou rychlost (jako u oddělené fáze) si raději připlatím, než bych se vracel. Ale to je můj osobní názor. Co je "rychlofocení" a jestli ho konkurence skutečně nemá netuším, ale asi to není nic převratného, když Olympus (při vší úctě k němu) zkrachoval...

jardaomd
jardaomd
Level Level
7. 8. 2020 02:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin 1-Pripad, ktery popisujete by se samozrejme fotil s rucnim ostrenim tezko ci vubec. Ale o tom ja jsem nepsal, to jste vymyslel az Vy nyni poprve, predtim jsme se bavili o foceni rallye. A to nehlede k tomu, ze pripad, ktery popisujete neni zrovna moc frekventovany.
2-Ja ale psal o tom, ze profik to rallye odfoti bez AF samozrejme mysleno v pripade, ze AF k dispozici nebude.
3-Zase ten tematicky skok. bavili jsme se o foceni rallye a Vy mi najednou zde argumentujete prikladem nasazeni Af na jeden konkretni pripad, ktery nyni uvadite poprve. Tak mi to prosim nepodsouvejte a neposilejte me k dalnici. Byla rec o nafoceni rallye.
4-Deti a zvirata jsou zase uplne jine tema. Nicmene ze vseho, co pisete mi vyplyva, ze fotite(pokud vubec) jakykoliv motiv tak, ze prijdete na nejake misto asi ktere se vam libi a tam se zapichnete a uz jen sledujete objekt v hledacku ci na displayi a kropite. No mozna nebudete verit, ale uspesni/profici to takhle spise nedelaji - mysleno ze to takto nedelaji vyhradne.

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
7. 8. 2020 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin ano, máte pravdu, na rallye jsou sice skoro výhradně úzké silnice, zatáčky a opravdu rychle jezdící auta, ale lze je fotit i v depu. ...Vzdávám to. Přeji hezký sluncem zalitý víkend :-)

blue.sun
blue.sun
Level Level
7. 8. 2020 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Nediskutuj s tím, je to tupotroll. Nebo spíš trotl.

jardaomd
jardaomd
Level Level
7. 8. 2020 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Chapu, kdyz neumim napsat nic k veci, aspon predvedu, jak me nasi vychovali. Bohuzel pouzitelnost cvakbeden to nezlepsi a do rukou fotografu je to nevrati.

jardaomd
jardaomd
Level Level
7. 8. 2020 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Ale kdepak vazeny pane Neznalku, ne ze lze fotit i v depu, ono ty fotky se "socialni tematikou" delaji mozna pulku vsech, co se pouziji. A takove se foti no no ano, bingo, v depu "a okolo", ale o tom jsme se nebavili, to jste tu zase umele nahodil abyste odpoutal pozornost od sveho neznalkovstvi. A prozradim Vam tajemstvi, rallye zdaleka nejsou jen uzke cesty, mozna to tak bylo na tom Vasem kdesi na Sumave, co z nej mate ten zivotni zazitek. Nicmene ani same uzke cesty neznamenaji nutnost fotit zpusobem, jak si foceni rallye predstavujete Vy. Konkretne Vam to zadarmo vysvetlovat nebudu, zustante si se svou nabubrelosti, aspon pobavite svymi hloupostmi vice lidi, co maji o realnem fotografovani aspon nejakou predstavu.

Reklama
Reklama