Recenze Fotoaparáty Bezzrcadlovky Panasonic

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku | Kapitola 5

Milan Šurkala

Milan Šurkala

20

Seznam kapitol

1. Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku 2. Autofokus, ostření, makro, expozice, foto režimy 3. Videosekvence, stabilizace obrazu, portréty a blesk 4. Výbava, výdrž, software a displej 5. Digitální šum
6. Optické vlastnosti objektivu 7. Rychlost, zoom, barvy, protisvětlo 8. Noční a standardní scéna 9. Galerie ilustračních snímků 10. Závěr

Dnes se podíváme na nový Panasonic Lumix GH2 se 14-140mm objektivem. Tento fotoaparát přináší 16MPx rozlišení do Micro Four Thirds systému, bohaté možnosti natáčení Full HD videa, plně polohovatelný dotykový LCD displej a tím zajímavosti rozhodně nekončí.

Reklama

Tato kapitola bude pojednávat o digitálním šumu Live MOS snímače s úhlopříčkou 4/3" a rozlišením 18 megapixelů (efektivních je pak 16). Pixelová hustota tak ve své třídě patří jednoznačně k nejvyšším, což by se teoreticky mělo projevit na vyšším šumu. Nechme se však překvapit. Snímky z RAWu byly konvertovány přes SilkyPix Developer Studio s vypnutým odšumováním.

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 160 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 160 (konverze z RAWu)


Nejnižší citlivost ISO 160 dává v RAWu jen mírný jasový šum. JPEG je více vyhlazen a nejsou zde žádné vážnější problémy.

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 200 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 200 (konverze z RAWu)


Ani lehce vyšší citlivost ISO 200 na tom není špatně. RAW ukazuje mírný barevný šum, JPEG se jej docela dobře zbavuje.

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 400 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 400 (konverze z RAWu)


ISO 400 je už v RAWu trochu poznat. Šum mi přijde v RAWu lehce výraznější než u 12MPx modelů, na druhou stranu JPEG mi přijde kvalitnější odšuměný.

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 800 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 800 (konverze z RAWu)


S dalším navýšením citlivosti na ISO 800 dochází k značnému zvýraznění barevného šumu. JPEG je výrazněji odšumován, hladké plochy se sice poněkud patlají, ale detaily jsou velmi dobře zachovány a opět bych JPEG hodnotil jako kvalitnější než v případě starších čipů. Bez problémů použitelná citlivost.

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 1600 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 1600 (konverze z RAWu)


ISO 1600 si v JPEGu stále zachovává překvapivě solidní kvalitu obrazu. Odšumování je už na snímku více vidět, kvalita je ale stále dostatečná pro běžné potřeby.

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 3200 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 3200 (konverze z RAWu)


Citlivost ISO 3200 si v JPEGu stále zachovává dobrou ostrost i barvy. Slabší detaily se začínají ztrácet, ty výraznější jsou nicméně stále dobře zachovány. ISO 3200 už není pro každý snímek, ale použít se určitě ještě dá.

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 6400 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 6400 (konverze z RAWu)


ISO 6400 je první citlivost, která se mi opravdu nelíbí. Pozůstatky po odšumování jsou dost silné, obraz nepěkně flekatí.

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 12800 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 12800 (konverze z RAWu)


Nejvyšší citlivost ISO 12800 mnoho využití nenajde. Kvalita je opravdu velmi nízká, barvy jsou nevýrazné, i střední detaily mizí. Dále se podíváme na detail vousů plyšového zajíce.

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 160 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 160 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 200 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 200 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 400 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 400 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 800 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 800 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 1600 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 1600 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 3200 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 3200 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 6400 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 6400 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 12800 (JPEG)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 12800 (konverze z RAWu)


Do citlivosti ISO 800 je šum nízký a detaily i v JPEG na velmi slušné úrovni. Od citlivosti ISO 1600 je už rozmývání trochu znát, ale stále jde o plně použitelnou citlivost. Zde má proti původním M4/3 čipům s 12 megapixely i přes vyšší pixelovou hustotu náskok zhruba jednoho expozičního kroku. ISO 3200 bych označil za použitelné pro nouzové snímky, citlivostem ISO 6400 a ISO 12800 bych se už ale raději vyhnul. Ještě zkusíme snímky bílé plochy.

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 160 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 160 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 200 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 200 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 400 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 400 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 800 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 800 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 1600 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 1600 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 3200 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 3200 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

ISO 6400 (JPEG)


Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 6400 (konverze z RAWu)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 12800 (JPEG)

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku


ISO 12800 (konverze z RAWu)


Lehký barevný šum doprovází snímky v RAWu už od nejnižších citlivostí, v JPEGu jej fotoaparát dobře odstraňuje. Od citlivosti ISO 1600 vytváří odšumování výraznější nepěkné hrudky, které jsou na nižších citlivostech sice vidět, ale na tak výrazně. Do ISO 3200 včetně se mi ale obraz zdá být slušný.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama