Zpět na článek

Diskuze: Pentax Q s 1/2,3" čipem a výměnnými objektivy

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
3. 7. 2011 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za rozumbradu se nepovažuji, ale přesto mně tento produkt mrzí - kvůli značce, kterou mám velmi rád (i když jsem od ní zběhl, ovšem určitě ne kvůli nekvalitě DSLR). Pentaxáci těžce rozdýchávali zakopání FF modelu, v současnosti asi těžko rozdýchají toto, alespoň do doby než se objeví podobný strojek s pořádným čipem tento výtvor bude působit dojmem dětské hračky za dospělé peníze. Proč to neříct - císař není nahý, ovšem ve slipech se na veřejnost nechodí :-(

Hirogen
Hirogen
Level Level
25. 6. 2011 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně musím říct, že jakýkoli systém kompaktů s výměnnými objektivy se mi moc nelíbí. Nicméně:
- BSI CMOS není až tak špatný (netvrdím, že je dobrý)
Pravda, alespoň 1/1,7" by mu slušel kapku víc
- pokud ceny budou (jakože u nás ne) takové, jak je stanoveno v článku, bude to konečně systém kompaktu s výměnnými objektivy, který splní to, co si předsevzal. Má to být levnější systém. Pravda, fotoaparát by mohl být levnější.
Osobně bych uznal systém kompaktu, který např. u Canonu bude používat EF-S objektivy. Aby zákazník mohl kdykoli "přesedlat výše", nebo podobný systém od ostatních výrobců. Myslím normálně, ne přes nějaké redukce.
Mám EOS 60D a chci něco menšího. Koupím si kompakt, na který mohu nsadit to, co mám k dispozici na tu 60D. Samozřejmě tam nebudu cpát 70-200 2.8 ...

Ganec
Ganec
Level Level
25. 6. 2011 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaujimalo by ma preco nepouzili 1?/1,7?" chip .. zeby s vyrobou takych chipov Sony chcelo skoncit?
(samotna Sony ten chip nepouziva, teda si nim len robi konkurenciu vlastnym fotakom .. bolo by to logicke)

Inak ta suma 800$ je aj so svetelnym pancake objektivom.
(a ten je napriklad u Panasonicu drahsi ako setak a zakladny telezoom)
So setakom by teroeticky mohla byt cena nizsia.

bedalak
bedalak
Level Level
26. 6. 2011 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec to je predse jasny, ne??? pro vetsi cip, musely by byt zas vetsi a tim padem tezsi skla a to by se efekt PRCKA vytracel...

bedalak
bedalak
Level Level
26. 6. 2011 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bedalak MUSELA...:-)

photomistr
photomistr
Level Level
24. 6. 2011 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

me se dost libi ta centralni zaverka, pokud by to melo solidni kvalitu fotek (coz mit nebude, ne s touhle velikosti cipu) tak bych si to koupil... ta velikost cipu je fakt nestastna ;o( Ale treba se budeme vsichni divit a bude se to kupovat, staci si vzpomenout, jake byly ohlasy na iPad a iPhone ;o)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
24. 6. 2011 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@photomistr Ve dne to s RAWem muze mit bez problemu velmi slusnou kvalitu snimku, to bych se zas nebal (full framu se to samozrejme nevyrovna, ale myslim, ze to na ISO 125 nebude nic az tak priserneho). Potiz s dnesnimi kompakty je v agresivnim odsumovani nez sumu jako takovem (ten se da na nejnizsim ISO prezit, pripadne mnohem kvalitneji odsumet v PC).

photomistr
photomistr
Level Level
24. 6. 2011 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 mnoo, nejde jen o sum ale i o dynamicky rozsah, barevnou vernost a podobne. Dokazu si predstavit fotit fashion s necim takovym s bleskem v poledne nekde na plazi, respektive si dokazu predstavit, ze se tohle muze stat hitem zacinajicich fashion fotografu a ambicioznich amateru, kteri publikuji jenom na web a fotky netisknou, synchro cas 1/2000s jim umozni pouzivat daleko slabsi/ levnejsi/ prenosnejsi blesky nez nejaka 1/180s ktera je standardem na DSLR. Docela bych mel chut to vyzkouset, dlouhy synchronizacni cas me docela trapi a kupovat kvuli tomu stredoformat se mi nechce (nikdo mi to nezaplati). Nebo vite nekdo o jinem fotaku s centralni zaverkou a synchro casem v radu 1/1000s mimo stredoformatu? Me to zas neprijde jako tak spatny koncept, jen ten cip je ukrutne maly ;o(

Milan
www.milansphotography.com

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
25. 6. 2011 00:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Souhlasim, ze sve omezeni to mit bude (to mate pravdu), ale kdo bude chtit, dokaze z toho vytriskat dost. Co se tyce centralni zaverky, pokud se nepletu, ma ji Fujifilm X100.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
25. 6. 2011 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Panasonic Lumix FZ28 dokaze nastavit synchronizacny cas blesku az do 1/250 sec. Ja bezne pouzivam sync cas 1/125 sec a uz vtedy su ludia pri beznych pohyboch dostatocne ostro "zmrazeni".

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
25. 6. 2011 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jenze tam nejde o nejake "zmrazovani", ale napr. o nemoznost volit nizsi clony objektivu. Ted jsem mel na test Olympus E-PL2 se synchronizacnim casem 1/200 sekundy. Bylo silne svetlo, a tak aby tvar nebyla cela ve stinu (napr. aby oci nevytvarely prilis velky stin), chtel jsem ji prosvetlit bleskem. Protoze ale nemuzu volit v takovem pripade kratsi cas nez 1/200 sekundy, musel jsem mit minimalne clonu F9, aby to nebylo prepalene. Kratsi synchronizacni cas by mi dovolil jit s clonou nize a trochu vice rozmazat pozadi.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
24. 6. 2011 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento produkt by bol velmi zaujimavy pred 2+ rokmi, ked tu este nebolo Micro 4/3 a ostatne APS-C systemy s vymennymi objektivmi. Navyse, v tej dobe by urcite mal CCD cip s niel viac ako 10 megapixelmi, takze aj ta kvalita obrazoveho vystupu by bola isto lepsia.

Jediny vyznam tohto produktu vidim v moznosti pouzitia pevnych (alebo max 2-3x zoom aby nebolo treba robit kompromisy v kvalite) teleobjektivov s velmi dlhymi ohniskami (400+ mm) pri zachovani dobrej svetelnosti a zaroven kompaktnosti celeho zariadenia (cele sa vojde do vacku na bunde a pod.). Ale to by take objektivy najprv museli byt v ponuke (mozno casom budu). Predsa len, pri crop faktore 6 by taky 400 mm objektiv musel mat na dlzku 66 mm co su na take priblizenie velmi krasne kompaktne rozmery, ktore u cipov velkych 4/3+ nie je sanca dosiahnut.

nephilim
nephilim
Level Level
24. 6. 2011 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Plně souhlasím. S jedinou výhradou. Stabilizace v čipu má jednu zásadní nevýhodu, s prodlužujícím se ohniskem se snižuje jeho účinnost.Pokud by se na tento pidičip nasadilo 400mm tele, tak by se bez stativu asi moc fotek neudělalo. Jenomže koho to bude trápit, že? Hlavně že si bude připadat dobře. Vždyť za ten krám dá ranec peněz a mezi ostatními si bude připadat jako někdo.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
24. 6. 2011 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim Pri optickej ci mechanickej stabilizacii je vzdy nutne poznat na ake ohnisko je objektiv "nazoomovany", pretoze napriklad pri 2x vecsom ohnisku je potrebne urobit aj 2x vecsiu vychylku stabilizacneho mechanizmu pri danej aplitude klepania s fotoaparatom.

Pokial procesor s tym pocita, a aplitudu pohybov cipu alebo optickeho clena prisposobuje pouzitemu ohnisku, stabilizacia pohybom cipu nema byt preco menej ucinna ako stabilizacia v objektive aj na dlhsich ohniskach.

Jedine riziko je tu v tom ze na extremne dlhych ohniskach je treba s cipom hybat extremne velkou aplitudou, ktora uz je proste mimo rozsah pohyboveho aparatu pohybjuuceho cipom. V tom pripade ale stabilizacia nie zeby bola menej ucinna, ale uplne zlyhava.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
24. 6. 2011 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim O tom predpokladam byla prave rec. Uz jsem zazil mechanickou stabilizaci, ktera dokazala narazet na dorazy a vytvaret tak u nekterych snimku ukazkovou vinetaci, kdyz byl cip totalne mimo osu objektivu.

proi
proi
Level Level
25. 6. 2011 00:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy no ja tomu fandim, on tenhle fotak neni bran jako predchudce 4/3 a nebo APS-C systemu s vymennymi objektivy. Ja tady vidim i vyhodu oproti tem dvema systemum s vetsim cipem. A to je rozhodne velikost. Nasadit na aps-c nejaky nepancake objektiv je utrpeni z ergonomickeho hlediska. A pokud ten vystup bude jakz takz, tak si to tu svou sortu zakazniku najde.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
25. 6. 2011 00:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@proi Osobne si myslim, ze nejlepsi reseni zvolil Nikon (pokud je pravda to, co se tvrdi) a bude mit cca 1" cip. To uz by mohlo byt relativne male a pritom kvalita obrazu by mohla byt solidni. Ale uvidime.

nephilim
nephilim
Level Level
24. 6. 2011 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako hračka pro ty, kdo si díky výměnným objektivům chtějí připadat jako že mají FOŤÁK (rozuměj DSLR), to asi bude zajímavý počin. Mohou za těžké peníze vyměňovat objektivy a tak si mezi lidmi s "obyčejným" kompaktem připadat jako NĚKDO. Ovšem pro toho, kdo potřebuje fotit i jindy než za plného slunce a současně preferuje technickou kvalitu, tak pro toho tento přístroj rozhodně nebude.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
24. 6. 2011 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Predstavte si ze na cipe zrkadlovky s pixelmi velkymi 6 mikrometrov, sa usadi zrnko prachu velkosti 12 mikrometrov. Policko o velkosti cca 2x2 pixely zostane tmave, co je sice zle, ale da sa to remapingom zvladnut aj pri velmi clenitej kresbe (stromy, trava a pod.).

A teraz sa take iste zrnko prachu usadi na cipe tohto fotaku Q, ktory ma pixely velke cca 1.5 mikrometra. Co sa stane ? Zrazu vznikne na fotke vada o velkosti 8x8 pixelov, co je uz hodne a taka vada sa len tak nestrati...

nephilim
nephilim
Level Level
24. 6. 2011 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Velmi praktický pohled na věc. Pohled, který málokdo dokáže mít ve chvíli, kdy uvažuje o koupi přístroje s výměnnými objektivy. Každý vidí jen klady, ale problémy s prachem si připouští jen stěží a pokud ano, pak se spoléhá na "zázračný" systém oklepávání prachu. Chce to víc používat zdravý selský rozum namísto podléhání marketingových vymývaček mozku.

Iudex
Iudex
Level Level
24. 6. 2011 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nie si jediný, domnievam sa ale, že tu jednoducho nie je čo chápať. Je to nezmysel na n-tú. Je to plnohodnotný kompakt, len objektív sa dá dať dole. Pýtam sa ale: načo? Najväčší objektív má 3x zoom, to dá aj v tomto ohľade najhorší profikompakt Samsung EX1, naviac s podstatne väčším čipom 1/1,7´´ a svetelnosťou f1,8-2,4 za 250 eur. Ostatné profikompakty ponúkajú ešte podstatne širší rozsah zoomu, všetky bezvýhrady podstatne lepší čip, všetky majú RAWy, plný manuál či hot-shoe. Tak ešte raz: načo?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
24. 6. 2011 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobne si myslim, ze cesta mensich cipu v teto tride kompaktu neni spatny napad, ale spis bych cekal neco mezi 1/1,6" az 1" (zhruba to, co by mel mit Nikon - myslim, ze ten to spolu se Samsungem vyhraje - Samsung diky kvalite obrazu dane velkym cipem a vynikajicim objektivum za vybornou cenu a Nikon kvuli rozmerum). Ale budiz, 1/2,3" cip klidne muze byt, kdyz to ma RAW a bude to mit kvalitni objektivy, muze to byt dost dobry fotak. Dosud produkt chapu. Ale stejne jako Vy, ani ja vubec nechapu, co sleduji tou cenou.

Reklama
Reklama