Seznam kapitol
V nabídce ultrazoomů značky Sony najdeme profi přístroj Cyber-shot RX10. Ten jsme dnes otestovali. Je velmi zajímavý, neboť přináší 1" Exmor R CMOS senzor, konstantní F2,8 světelnost, stavový displej, kvalitní videosekvence a solidní hledáček.
Noční scéna
 Sony Cyber-shot RX10 nabídne až 30sekundovou expozici, což ve spolupráci s ND filtrem můžete snadno využít. K dispozici je i bulb režim.
	
 expoziční čas 8 s, clona F5,6, citlivost ISO 125, ohnisko 54 mm, klikněte pro zvětšení
 Kresba je velmi pěkná, šum je poměrně nízký, a to i v RAWu. Ve stinných plochách je jen trochu barevného šumu. Na hvězdičky kolem světel zapomeňte, fotoaparát vytváří spíše takové zvláštní hrudky. Dále se podíváme na výřezy ze snímků vyfocených při různých citlivostech v JPEGu a RAWu. RAWy byly převedeny pomocí Camera Raw.
	
 ISO 80 (JPEG / konverze z RAWu)
 Nejnižší citlivost ISO 80 (rozšířené, pullované ISO 125) je v podstatě bez šumu, JPEGy jsou navíc i pěkně kontrastní.
	
 ISO 125 (JPEG / konverze z RAWu)
 U citlivosti ISO 125 jste rovněž v podstatě bez problémů. Šum je nízký, snímky jsou dostatečně ostré i kontrastní.
	
 ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 200 je nadále v podstatě bez šumu, stále se jedná o velmi dobře použitelnou citlivost.
	
 ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
 U citlivosti ISO 400 se začíná objevovat lehké barevné šumění ve stínech, výsledek je nicméně stále slušný.
	
 ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
 Až při citlivosti ISO 800 začíná snímač výrazněji šumět. Nyní je barevný šum ve stínech už docela vidět, JPEGy začínají být lehce roztřepené.
	
 ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 1600 už vykazuje silný barevný a jasový šum v RAWu. JPEGy se poněkud rozmývají ve stinných oblastech. Naopak v těch dobře osvětlených jsou překvapivě kvalitní.
	
 ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 3200 je už hodně zašuměné, ale na 1" senzor to vůbec není až taková tragédie a nouzově jde o použitelnou citlivost.
	
 ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
 U citlivosti ISO 6400 už přeci jen úplně narazíte. To už je šum skutečně velmi vysoký (RAWy hrají všemi možnými barvami), JPEGy jsou rozpité, bez detailů i výraznějších barev.
	
 ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
 Nejvyšší citlivost ISO 12800 dává v RAWu výrazně namodralý nádech. JPEGům chybí barvy i detaily.
Standardní scéna
 Nyní se budeme věnovat standardním snímkům, které doprovází každou recenzi fotoaparátu a objektivu.
	
 expoziční čas 1/125 s, clona F5, citlivost ISO 125, ohnisko 57 mm, klikněte pro zvětšení
 Míra detailů je velmi dobrá, což vynikne zejména v RAWu. Dynamický rozsah senzoru dovolí příjemně prosvětlit stíny a zachránit jasy téměř v celé obloze. Některé menší plošky jsou ale beznadějně přepálené.
	
 expoziční čas 1/160 s, clona F5,6, citlivost ISO 125, ohnisko 48 mm, klikněte pro zvětšení
 Fotoaparát nabídne celoplošně velmi pěknou ostrost, pouze úplné růžky ji trochu ztrácí. Opět je k dispozici RAW snímek. Šedá stěna je vykreslena, JPEG potlačuje barevné rozdíly moaré efektu, RAW pak ukazuje, jak je to s barevnými proužky moaré doopravdy.