Zpět na článek

Diskuze: Sony NEX-5N: téměř ideální NEX

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jirun
jirun
Level Level
31. 3. 2012 22:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

NEX-5N se mi při nahrávání videa přehřál už za 7min 40sec! Nastavení nahrávaného videa na 50i 17M (FH); v přístroji mám setový objektiv 18-55, karta (čistá) SD Extreme Pro 8GB.
Výrobce mimo jiné píše ".. doba nahrávání záleží na okolní teplotě a stavu přístroje.." - ale to se mě jistě netýká, bo jsem točil v prostředí nevytápěné tělocvičny (a že dnes byla zima) a přístroj mám cca měsíc.
Myslíte, že by se mohlo jednat o vadu přístroje?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
12. 3. 2012 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Take si nepamatuju, ze bych s tim mel nekdy problem. Pokud se nefoti portret na pul metru, nemel by byt problem.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
7. 3. 2012 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, to je ono. Muze to mit vliv na rychlost sekvencniho snimani, sirokouhle fotky jsou zkreslovany samy o sobe sirokym ohniskem (tzn. jakasi deformace kraju pri sirokem ohnisku je vcelku normalni).

vitekv
vitekv
Level Level
1. 3. 2012 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K NEXum lze pomoci patricnych redukci pripojit prakticky jakykoli objektiv. Napr. zde je popsan adapter na Canon objektivy: http://www.eoshd.com/content/7141/metabones-ef-to-e-mount-adapter-for-sony-nex-review

Problem je, ze krome objektivu s bajonetem A od SONY pak funguji vsechny jen s rucnim ostrenim. Takze pokud chcete NEX a zaroven zachovat autofokus, tak jedine nativni E-mount objektivy nebo adapter LA-EA2 a A-mount objektivy.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
19. 2. 2012 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

NEX-5N ma lepsi snimac (vyssi rozliseni, nizsi sum a lepsi dynamicky rozsah), nicmene to neznamena, ze ten v NEX-5 je spatny, spis to, ze ten v NEX-5N je tak dobry :-) Novejsi model ma lepsi ergonomii ovladani a v RAWu z nej lze vytahnout o neco lepsi snimky. Pri foceni do JPEGu tam ale nijak dramaticke rozdily nejsou. Pokud byla NEX-5ka za vynikajici cenu, myslim, ze jste udelal dobre.

RiMr
RiMr
Level Level
14. 2. 2012 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jsem nakonec místo NEX5N/Nex7 koupil Panasonic GH2 a zatím převažuje nadšení, hlavně díky jeho videooschopnostem po hacknutí. Ale "i" jako foťák se nemá za co stydět.
No a mám ho právě se základním "dlouhým krátkým" objektivem 14-42, což je to "nejhorší" co se dá k GH2 koupit. A proč tu píšu o GH2 když tohle je o Nexech... No protože ty výstupy z tohoto nejlevnějšího objektivu, ve srovnání se setovým objektivem z NEXe (přitom MNOHEM dražší u Nexe) jsou zřetelně jinde... Ze začátku se mi to jen "zdálo", říkal jsem si, náhodou se sešly podmínky, ale teď už jsem si tím zcela jistý.
Takže - NEXy jsou super moderní (po zvýraznění hran při ručním ostření se mi fakt stýská!!!), NEX5N má super čip, ale co je to platné, když ty jeho nelevné skla jsou výstupem jakési jalové...
Zrovna před chvilkou jsem bliknul kočku jak se doma válela po křídách - JPG přímo z GH2, bez úprav:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/3oJHQaB5m8sJ8kuP9UKE09MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

U videa jsou ty rozdíly ještě markantnější a to i bez hacku.

S novou verzí tohoto objektivu, bez zoomovacího kroužku (zoomuje se kolébkou jak na kompaktu), je tento objektiv v "zataženém" stavu dlouhý 27mm...! Chápu že takové věci jdou nějak u 4/3 ale nepůjdou stejně u APSC, ale... Opravdu nejde udělat něco menšího a lépe kreslícího?

Já osobně NEXu vděčím za to, že mě přivedl ke GH2 a micro 4/3, ke kterému jsem od začátku NECHTĚL ANI ZA NIC :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
14. 2. 2012 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Odkazy su spravne a funguju mi, akurat digimanie pri kopirovani odkazu vklada pred kazde opacne lomitko nejaky blby unicode znak. Odkaz treba skopirovat ako text a pred napisanim do browsera tieto blbe znaky vymazat.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
14. 2. 2012 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Sorry, pred normalne lomitka :)

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
5. 2. 2012 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v obou případech podle mého názoru koupíte mtvolu - Sony má bezkonkurenční těla s bezkonkurenčně mizernou nabídkou objektivů. Jako protipól tu stojí Samsung s fantastickými skly a nádherným tělem NX200 který ovšem své přeobrovské RAWy ukládá pečlivě a převelice dlouho (osobně vyzkoušeno) Nicméně ani jeden z výrobců zřejmě nehodlá své chyby napravovat a tak musíte zvolit ten či onen systém jako celek. Skoro bych řekl že na straně Samsungu stojí fakt, že když zainvestujete do skel tak v budoucnu můžete obměnit tělo, s tím původním se to přetrpí, recenze -velmi solidní- na skla jsou na photozone.de

RiMr
RiMr
Level Level
2. 2. 2012 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://3d-kraft.com/index.php?option=com_content&view=article&id=111:nex-7-vs-gh2-side-by-side-comparison&catid=40:camerasandlenses&Itemid=2

Ty výsledky jsou natolik "znepokojující", že buď je video na NEX-7 nějak "blbě" natočeno/upraveno (protože ta ztráta ostrosti a pixelizace v závěru videa prostě NENÍ v pořádku), nebo chlapci od Sony něco podělali...
No a ten rozdíl mi přijde natolik velký a snad i nesouvisející s čipem, že jsem to sem dal i když je to k jinému NEXu... :)

simonik2
simonik2
Level Level
1. 2. 2012 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je vůbec reální, aby byl pro APS-C čip nějaký malý, skladný objektiv? Něco jako Panasonic provedení X ?
K čemu je mi malý foťák, když má velký objektiv.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
1. 2. 2012 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simonik2 No to zalezi na ohnisku a svetelnosti. Fyzika proste nepusti.

Iudex
Iudex
Level Level
31. 1. 2012 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pentax pravdepodobne pozajtra ohlási nový CSC. Malo by ísť o bezzrkadlovku s APSC čipom (z K-5), nazvanú K-01. K nej by mala byť ako seťák pevná 40ka f2,8 široká len 1 cm. Či bude mať EVF, nie je známe. Každopádne by to bola od Pentaxu novinka roka.

Iudex
Iudex
Level Level
2. 2. 2012 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Toto je nová bezzrkadlovka od Pentaxu: http://www.pentax.ru/galleryimage/mirrorless/K-01/K01_S_B_flash.jpg
Škaredá ako noc, ale je to APSC a hlavne prvý kompakt, ktorý vie použiť všetky zrkadlovkové objektívy značky. S tým 1 cm širokým pancakom bude asi aj dosť skladná. A cena by mala byť 750 USD telo a 900 USD set s tou pancake 40/f2,8.

RiMr
RiMr
Level Level
2. 2. 2012 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex ...ašíbka! Straníca něnájděna!

Iudex
Iudex
Level Level
2. 2. 2012 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Tu je ten nový Pentax oficiálne: http://www.pentaxforums.com/news/pentax-k-01-officially-announced.html

Iudex
Iudex
Level Level
2. 2. 2012 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex A ktorá bezzrkadlovka sa môže pochváliť tým, že má k dispozícii vyše 200! objektívov? Týmto Pentax silno zabodoval. Počujú to ohľadom objektívov aj v Sony? ;-)

RiMr
RiMr
Level Level
2. 2. 2012 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex TO je samozřejmě velmi zajímavé...
Ještě mě "zaujalo" vypichování 60fps (jen) u 720pvidea (to dneska zvládá i lepší mobil, s tím bych moc nevyskakoval...) a taky koukám koukám, hledáčku nevidím... Ani jsem si při zběžném pročtení specifikací nevšimnul nějaké možnosti externího hledáčku...? To bych považoval za "selhání"...

Iudex
Iudex
Level Level
2. 2. 2012 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Hľadáčik to nebude mať. Ale bez neho dokáže kľudne žiť odhadom tak 75% majiteľov CSC, takže za tragédiu by som to nepovažoval. Alebo takto: chceš APSC s hľadáčikom? Máš K-5. Chceš čip z K-5 v menšej a ľahšej bezzrkadlovke? Potom bez VF.

RiMr
RiMr
Level Level
2. 2. 2012 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex ...noa já bych to rozvinul? "chceš přece jen občas když šajní slunko mít možnost připojit externí hledáček? Zaplatíš si, ale možnost tu je (viz Nex-5N)". :)
Možnost volby, to je oč tu kráčí... A tady zas někdo (Pentax) zřejmě říká "takto je to lepší, toto a to nepotřebuješ. A jestli jo tak udiveně kroutíme hlavou. :) Jako uživatel počítačů Apple kde to je "furt" jsem na to dost citlivý... :)

Iudex
Iudex
Level Level
2. 2. 2012 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Tá možnosť by sa iste hodila pri každom kompakte. Neobhajujem prístup Pentaxu, absencia EVF je veľká nevýhoda. Každopádne za hlavný tromf K-01 by som považoval práve tie sklá, tým bude na trhu CSC jedinečný.

RiMr
RiMr
Level Level
2. 2. 2012 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Souhlasím, to je opět ve srovnání se Sony "mazec" :)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
29. 1. 2012 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To zalezi na tom, zda jsou pro Vas rozdily mezi obema dulezite nebo ne. Osobne si myslim, ze se priplatek za NEX-5N urcite vyplati. I kdyz maji stejne rozliseni, NEX-5N ma podle vseho jiny cip (podobny ma napr. Nikon D5100, D7000 a jine fotoaparaty) a jeho dynamicky rozsah je famozni, nemluve o nizsim sumu. Kdyz k tomu pripoctu o neco lepsi ergonomii, Full HD video s moznosti manualni expozice, automatickou korekci optickych chyb objektivu v JPEGu a moznost volit ostrici bod dotykem na displeji (aniz bych musel slozite lozit do menu), vidim v NEX-5N daleko lepsi fotoaparat nez v NEX-C3. Kdybych si osobne musel koupit NEXe, priplatil bych si.

nephilim
nephilim
Level Level
29. 1. 2012 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nic ve zlém, se Sony NEX mám osobní velmi pozitivní zkušenost (NEX-3 jsem koupil vloni manželce), ale při ceně NEX-7, vaší obavě z 24MPix (zcela oprávněné) a uvážíme-li, že preferujete co nejvíc ovládacích prvků na těle, nestálo by za zváženou podívat se po jiném přístroji? Výhoda malého těla vůči klasickým DSLR je u NEX-7 zanedbatelná a po nasazení byť setového objektivu 18-55 jsou rozměry shodné s DSLR.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
29. 1. 2012 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja by som sa tych 24 MPix nebal. Je pravda ze ten sum na pixelovej urovni je vyssi nez na 16 megapixelovych NEXoch pri tom istom ISO a expozicnom case, avsak zase na druhej strane vdaka vyssiemu rozliseniu je tu vecsi priestor pre odsumovanie, takze si myslim ze fotka z toho 24 MPix cipu napokon bude mat tolko detailov ako 16 MPix.

A z cisto praktickeho hladiska - tym uzkym hrdlom bude aj tak ostrost kresby objektivu, takze v podstate bude uplne jedno ci ma cip 16 alebo 24 MPix.

PS: Ale aj tak si myslim, ze 10-12 MPix by na APS-C cipe uplne stacilo a vsetko co je nad je iba marketing ...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 1. 2012 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Panasonic GF3 tu neni recenze, takze ne, nezkousel. Predpokladam mozna trochu lepsi ergonomii u Panasonicu (byt ani GF3 nema tech tlacitek az tak moc), ale podstatne lepsi vysledky cipu u NEXu-5N, a to opravdu vyrazne lepsi. GF3 ma porad puvodni 12MPx MOS cip zakladem uz z roku 2008, a ten opravdu nema rad vysoke citlivosti, naproti tomu v NEXu-5N je snad nejlepsi APS-C cip na trhu.

simonik2
simonik2
Level Level
29. 1. 2012 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 U recenze na PL3 jsem měl dotaz mimo jiné i na snímač a psal jste :
2, Novinkami v teto tride jsou napr. Samsung NX200, Sony NEX­-C3, NEX­-5N, NEX­-7, Panasonicy GF3, GX1 a podobne. Na ty je tento cip uz preci jen trochu kratky.

A teď že je snímač GF3 taky starý. A u GX1 je tady jaký?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
29. 1. 2012 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simonik2 Chybicka se mi tam vloudila, v tom seznamu melo byt G3, ne GF3. 12MPx Live MOS cipy ve fotoaparatech Olympus a Panasonic jsou zastarale (vyjimkou je 12MPx cip v Panasonicu GH1, ten je uplne o necem jinem). Nove Panasonicy (G3, GX1) uz maji 16MPx cip a ten je mnohem lepsi.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 1. 2012 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, NEX-7 bude mit vyhodu urcite ve dvou vecech. Ma hledacek a vice tlacitek, takze patrne i lepsi ergonomii. Co se tyce cipu, tezko rici. U A65 me ten cip hodne zklamal, ale u A7 a NEX-7 jsem na nej slysel spise chvalu, tak uvidime.

radon
radon
Level Level
27. 1. 2012 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no já teď přešel na 5n z Olyho 410 a ještě se pořád nemůžu vzpamatovat z té změny :-) Ten prcek si dovoluje to, co pro mne bylo předtím nemyslitelné (už nemusím každou chvíli zapínat blesk a fotit trvale s korekcí do mínusu, nemusím ořezávat fotky na 3:2, lepit se s panoramkama a občas teď, ano za to se stydím, použiju i to nefotografické natáčení videa ... když ty HD klipy vypadají tak hezky).
Mám ale štěstí v tom, že jsem typický rekreační fotograf a moc neprožívám s lupou na 200% jestli je nějaký roh méně ostrý. I když trochu mne láme pořídit si nějakou redukci, k ní starší pevné sklo a trochu si pohrát ... nedoporučíte nějaké vhodné kombinace?

RiMr
RiMr
Level Level
27. 1. 2012 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chhtěl jsem je dát sem, ale protože jsou tady zmenšené na 2x2 pixely a kompozičně ani "umělecky" na nich nic není, ale jsou to jen a pouze testovací snímky za různých podmínek (tedy to chce v plném rozlišení), takže jsou tady na Picasu, všechny "noční" snímky tam jsou z ruky s pomocí víceexpozice (tedy v názvosloví Sony "ručně držený soumrak") a je tam pár snímků s HDR či DRO. Nic světoborného, prostě pár fotek.
https://picasaweb.google.com/RiMr71/FotkyZeSonyNEX5N1?authuser=0&feat=directlink
https://picasaweb.google.com/RiMr71/FotkyZeSonyNEX5N2?authuser=0&feat=directlink

RiMr
RiMr
Level Level
27. 1. 2012 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvělý test, děkuji!
Dovolím si doplnit pár svých postřehů. V testu jsem nenašel zmínku o možnosti jak si usnadnit ruční ostření - zvýraznění "ostřených" hran barevnými linkami, s nastavitelnou silou i barvou zvýraznění. Výborná věc zejména u videa, kdy můžete pracovat s ručním ostřením (a změnou hloubky ostrosti) při nezvětšeném náhledu scény - máte tak neustále přehled o celkové kompozici i o tom, kam zrovna ostříte. Při ostření na krátkém ohnisku v desítkách centimetrů před objektivem to může poněkud nepřesné, přesto mi to přišlo jako menší zlo (než při natáčení videa ostřit na zvětšený výřez). Tato funkce funguje pouze při manuálním ostření, ale... Pokud přepnete na automatické ostření s možností ručního doostření, je tato funkce dostupná a máte tak i při automatickém ostření průběžně rychlou a důraznou informaci, kam fotaparát zrovna ostří.
Úspěšnost ostření při natáčení videa (létající RC model letadla) byla bohužel znatelně horší než u kompaktu Sony HX9V. Ale tam ještě neházím flintu do žita, protože se pravděpodobně dá ovlivnit nastavením parametrů clony podle momentálních podmínek (v režimu priority clony).
Účinnost stabilizace při natáčení videa (se stejným objektivem jako v této recenzi) je ve srovnání opět s Hx9v bídná. S tím jsem sice počítal, ale i tak to byl takový rozdíl, že jsem si několikrát kontroloval, jestli mám stabilizaci u NEX-5N zapnutou.
Dále jsem měl pocit, že při doporučovaném trvale zapnutém DRO, je při seriovém snímání fotoaparát znatelně pomalejší. Ruku do ohně za to nedám, neměřil jsem exaktně, pouze jsem měl tento dojem.
Dále si nejsem jistý, jestli při ukládání RAW+JPG jsou dostupné obrazové efekty. Mám pocit že ne, když tak mě opravte. Režimy "Kontrastní ČB" a "malování HDR" jsou totiž skutečně zajímavé, ale pokud by došlo k uložení "zpotvořeného" JPG a "čistého" RAW, bylo by to ještě mnohem zajímavější. :)
Dále poměrně vyrázně postrádám aspoň zmínku (místo strohého "hledáček - ne" :) ) o možnosti dokoupení připojitelného OLED hledáčku FDA-EV1S, což je ten samý "frajer", jako v A77/65 nebo NEX7. Stojí balík, ale možnost tu je. Ale pak připojíme buď blesk nebo hledáček (nebo mikrofon ECM-SST1), všechno najednou ne - všechno se to "cpe" do jednoho slotu. A ještě bych připomenul adaptér LA-EA2, tedy připojitelný "kousek A65" s polopropustným zrcátkem a fázovým ostřením (počet senzorů odpovídá A65, ne A77, ale tady informace "plavou") a samozřejmě s možností připojení objektivů s Alpha bajonetem pro "zrcadlovky" Sony.
Tož asi tak, co mě napadlo :)
Sám čekám na NEX-7, ale kdyby někdo vzal tělo NEX-7 a dal tam čip z NEX-5N, byl by to mazec. Ale jak víme, nic není ideální :)

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
27. 1. 2012 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby Sony konečně dala na trh pár objektivů, prodala by NEXů 3x víc. Jenže s tím, co se nabízí, si není možné vybrat prakticky nic. Kdybych si dnes kupoval bezzrcadlovku, tak sáhnu po micro 4/3, pravděpodobně by to byl Panasonic GX1, právě kvůli sklům.

josefbocek
josefbocek
Level Level
27. 1. 2012 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Ale to se snad zlepší. Koukal jsem, že už se dá koupit 30/3,5 macro, 50/1,8 a 24/1,8. Tedy alespoň podle Heureky.

RiMr
RiMr
Level Level
27. 1. 2012 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@josefbocek Sony by měla v roce 2012 uvést na trh dalších 5-6 NEX objektivů. Plus další objektivy od dalších výrobců.
Já sám čekám na NEX-7 (NEX 5N jsem měl na víkend zapůjčený z Megapixelu abych si potvrdil že "NEX ne" a dopadlo to přesně naopak - dostal mě :) ) a moc by se mi líbilo nějaké krátké aspoň trochu zoomové sklo na každodenní nošení.

josefbocek
josefbocek
Level Level
27. 1. 2012 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@josefbocek Akorát mám ten pocit, že 5n bude lepší než 7. Teda v šumu na 100 %.

RiMr
RiMr
Level Level
27. 1. 2012 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@josefbocek Je to pravděpodobné i když v dosavadních testech Nex-7 (už jich je poměrně dost) to vypadá docela dobře. A jak se dalo čekat, lépe než u A77...

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
28. 1. 2012 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@josefbocek + hledáček k tomu. Taky bych radši sedmičku.

josefbocek
josefbocek
Level Level
28. 1. 2012 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@josefbocek Ba ne, ta 7 je lepší teď jsem na to koukal a o dost. To mě docela překvapilo. Hold budu muset zahodit předsudky o šumu.

vitekv
vitekv
Level Level
31. 1. 2012 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@josefbocek Kdepak, ani 50/1,8 ani 24/1,8 u nas jeste nesezenete.

Jsem zvedav, jak Sony dodrzi sliby a jake dalsi objektivy doda. Na to, ze system NEX byl uveden skoro pred dvema lety a ted jsou stale k dispozici jenom tri objektivy z te doby + 30 macro, je to fakt bida.

Mara42
Mara42
Level Level
27. 1. 2012 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V části "Digitální šum" máte místo ISO 6400 ISO 100.
Pěkná recenze :)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 1. 2012 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mara42 Diky za upozorneni, opravil jsem to (typicka Copy&Paste chyba).

Reklama
Reklama