Zpět na článek

Diskuze: Vykročme za úspěšnou fotografií

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

revival
revival
Level Level
2. 8. 2011 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, tento podnětný článek mě skutečně osvěžil. Lehkým a příjemným stylem autor sdělil to, co sdělit chtěl. A hlavně: měl něco ke sdělení. Jak je příjemné číst články u kterých je zřejmé, že se nejprve přemýšlelo a pak teprve psalo. Nezávisle na tom co napsal "frasve", avšak zcela v souladu s ním, bych pojem "úspěšná fotografie" nahradil pojmem "dobrá fotografie".l

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
2. 8. 2011 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@revival Díky všem za podnětné reakce - souhlasím s tím, že pojem "úspěšná fotografie" může být zavádějící. Kvalitní fotografie může být úspěšná, či nikoliv. Platí bohužel i opak. U kvalitní fotografie zase vyvstává otázka, zdali taková fotografie je dobrá? Může být technicky kvalitní fotografie, která však dobrá ani úspěšná není, protože ji chybá "TO" pravé "ořechové". Jsem rád, že si každý v článku najde své a v tomto směru se nad ním zamýšlí...

coulomb
coulomb
Level Level
1. 8. 2011 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten to článek mě přiměl k zamyšlení, že dobré fotografie vznikaly už dávno před tím kdy jsme dostali do rukou tu vyspělou techniku, která nás zbavila nutnosti máchat se ve vývojce, přerušovací lázni a ustalovači a pomocí zvětšováku volit správný výřez, gradaci papíru ap. A to nemluvím o volbě vývojek ap. Pánové Jaroslav Kulhánek, Erich Einhorn, Andreas Feininger, Ludvík Souček nás kdysi učili různá kouzla s fotograií. Tyto znalosti se ovšem dají použít i ve fotografii digitální. Je ovšem potřeba vzít si z toho pokladu jen to, co je třeba. Umění fotografa spočívá hlavně ve schopnosti dívat se. Kompozice ap, to je už vyšší dívčí a je to právě to, čím se jeden od druhého lišíme. Každý pozná fotky pánů Drtikola, Kuščinského, Stibora i dalších.

frasve
frasve
Level Level
1. 8. 2011 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky redakci a autorovi za podnětný článek. Previzualizace je něco velmi podstatného, co v byvší éře drahých filmů a časově náročného procesu vzniku finálního pozitivu nebylo možné jen tak opomenout. Bohužel - aktuálně v podstatě nulová cena za stisk spouště digitálu postupně přetvořila ono skvělé přemýšlení před fotografováním v ono ještě skvělejší vysedávání před stovkami (tisícovkami...) nadrcených fotopolo- a čtvrttovarů. Které sotva dopeče postvizualizování ve Photoshopu.
Snad jen pojem úspěšnosti bych malinko rozporoval. Úspěch a kvalita fotografie jsou v praxi dnešní převizualizované (nikoli previzualizované...) doby velmi relativní pojmy. Fotografie může být dobrá, kvalitní, úspěšná. Nebo dobrá a kvalitní - a přitom nikoliv úspěšná. Nebo třeba kvalitní a úspěšná, ale vlastně ne dobrá...

kubiii
kubiii
Level Level
1. 8. 2011 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@frasve Pravda, dříve byla motivací cena materiálu, dneska mám jinou motivaci: právě ten zmiňovaný čas nutný na třídění odpadu a nutné úpravy v editoru :)

Na druhou stranu bych se nerouhal, digitální fotografie dává úžasné možnosti a je na každém fotografovi, zda je bude užívat dobře...

kubiii
kubiii
Level Level
1. 8. 2011 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...za velmi příjemný a dobře napsaný článek. Takových houšť!

Ještě jednou bych se přimlouval za možnost blogů, případně fotoblogů na DM. Vím, že by to bylo trochu náročnější na naprogramování, ale myslím, že by to stálo zato. Určitě by mě bavilo občas nějaké povídání pustit, třeba teď z MOR, kde jsem byl sice už podeváté, ale poprvé s foťákem a byla to inspirativní zkušenost... ;-)

Doom
Doom
Level Level
Objektiv: Sigma
Fotoaparát: Sony
Fotomobil: Xiaomi
1. 8. 2011 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

opravdu stojí za úvahu. krásně to řekla. a já, přestože fotit moc neumím, se tím snažím řídit už od začátku :) - co "nevidím" bez pohledu do hledáčku nebo na displej, to nefotím :)

Iudex
Iudex
Level Level
1. 8. 2011 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Najprv pochvala autorovi za podnetnú úvahu. A možno i malý podnet pre niektorých zástancov prítomnosti "fejtónov" Zrkadlovka a ja na tomto webe. Tento článoček prináša nejakú myšlienku, zamyslenie, skrátka svoju prítomnosť na fotowebe si plne zaslúži. Presne to, o čom je článok mne osobne chýba, aby som robil dobré fotky. Fotografovanie vyžaduje premýšľanie, nielen slepé cvakanie (ako to - priznávam - robím často i ja). Mať jeden premyslený záber je lepšie ako mať sto výcvakov, ktoré potom hodiny vyvolávam z RAWu, aby som nakoniec zistil, že sú o ničom. Čaká ma ešte dlhá cesta...

Majkkl
Majkkl
Level Level
1. 8. 2011 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex ... má to ale jeden předpoklad - kolega Srna je dobrý fotograf a jeho text vzniká právě z této pozice. Jana Oborná je slabá, neinvenční fotografka a má-li chrlit desítky "fotofejetonů", musí se zákonitě dostat časem do neřešitelné pozice, protože co pořád psát na jedno téma. Kromě toho jí schází lehkost třeba takového Karla Čapka... Chápu, že redakce potřebuje autory, protože jich má velmi málo, ovšem ty články už nudí. Nejlepší by pro redakci bylo pustit Janu k vodě a nějakou vhodnou formou přimět skutečné fotografy ke spolupráci, stačilo by, kdyby, dejme tomu, dvacet dobrých fotografů napsalo dvakrát do roka článek, s jehož stylistickou a pravopisnou úpravou by pomohl vzdělaný korektor. Jenže, za stávajícího stavu k tomu nemá žádný fotograf důvod... Janiny články jsem už přestal číst, za prvé kvůli jejich těžkopádné "stálestejnosti", za druhé kvůli těm šíleným diskusím pod nimi.... V současnosti asi neexistuje v Česku žádný fotoserver, na kterém by mělo smysl se angažovat...

Templ
Templ
Level Level
1. 8. 2011 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Majkkl A už je to tu opět.

Reklama
Reklama