Zpět na článek

Diskuze: Canon představil malý a levný full frame EOS RP

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

danhar1
danhar1
Level Level
17. 2. 2019 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

6d mk2 nebo tuto novinku?

danhar1
danhar1
Level Level
17. 2. 2019 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danhar1 a jak se řeší ef-s objektivy přes redukci podobně jak u nikonu?

Hirogen
Hirogen
Level Level
15. 2. 2019 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím si, že nebude stejný, jako v 6DMkII. Protože dnes bylo vydáno nové Canon DPP studio a v popisce zní: Adds Depth Compositing function for images captured on EOS 5D Mark IV, EOS R, and EOS RP.
pokud se jedná o práci s DualPixel rawem na úrovni posunu hloubky ostrosti, potom touto funkcí 6DMkII nedisponuje, ovšem RP ano.
Za předpokladu, že jsem tu popisku u DPP správně pochopil :-)

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
15. 2. 2019 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Tak to by bylo velké +. dpreview napsal, že ve skutečnosti je RP lepší, než vypadá na papíře...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
15. 2. 2019 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen To, že fotoaparát nějakou funkci neumožňuje, ale neznamená, že to fyzicky neumí. Podobně to bylo např. i se 4K videosekvencemi u kompaktů před mnoha lety. Fyzicky to ty snímače zvládaly, prakticky to tehdy nenabízel žádný.

Opomartin
Opomartin
Level Level
15. 2. 2019 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je nebo není? Každý tvrdí něco jiného...

Igor_K
Igor_K
Level Level
15. 2. 2019 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1300 USD je ešte ako-tak akceptovateľných - snáď sa časom bude dať kúpiť len samotné telo + adaptér, ale väčší problém vidím v slabom akumulátore. Pre krajinkára, ktorý by chcel CSC s FF snímačom a skutočne chodí von i v zime je taký akumulátor takmer nepoužiteľný.

martinX34
martinX34
Level Level
15. 2. 2019 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Igor_K Pre krajinkara nie je tento fotak idealny, ma dost male DR na zakladnom ISO a rychly autofocus krajinkar nevyuzije. Pre neho je lepsia trebars prva verzia Sony A7.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
15. 2. 2019 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Možno ešte skôr verziu R s 42 MPx.

Igor_K
Igor_K
Level Level
15. 2. 2019 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Áno, pre krajinkára nie je ideálny, len rozmýšľam pre koho je OK tých 250 snímkov na plnú batériu a to sa bavíme o FF CSC.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
15. 2. 2019 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Tak ono papírových 250 je sice ostuda, ale Canonům měření dle norem moc nesvědčí a divil bych se, kdyby se s tím nedalo v průměru napráskat alespoň 400 snímků na jedno nabití. Ano, ani to není moc, ale je to použitelné.

Georrge
Georrge
Level Level
15. 2. 2019 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Na celodenní focení to není, ale za úplnou bídu bych to taky neoznačil a náhradní baterie se vlezou všude, i do kapes. Pokud chce někdo dělat několikahodinové časosběry, tak je stejně lepší jet na externí powerbanku.

Já jsem docela rád, že se konečně začínají objevovat maličké FF. Klidně by mohli vynechat i ten hledáček, ale je docela malý, takže by to asi nebyl moc velký rozdíl.

fotoartin
fotoartin
Level Level
15. 2. 2019 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 A nezvednou ty náhradní baterie tu tak vyzdvihovanou nižší hmotnost(+nutnost starat se o další krámy navíc)? Celých 175g oproti R ku. tedy bez gripu, který je tam ovšem docela třeba kvůli obstojnému držení. Takže nakonec s gripem a třema náhradníma baterkama to bude ještě těžší než R ko a cenově to taky docela poposkočí.
Mě se líbí, jak je snadný pro výrobce zákazníky napálit znova a znova na stejný věci.

peor
peor
Level Level
15. 2. 2019 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Igor_K tak sám za sebe na krajinu najdu lepší stroje a ani nevím proč bych jako krajinář volil FF - je to zbytečně těžké, DOF je třeba kompenzovat bracketingem, DR nic moc (tam je bracketing standard i u lepších strojů) a lepit 3x3 snímky (minimálně) - na to nemám nervy. Pro mě to bude náhrada za dosluhující 5D mk2 a využití sám za sebe vidím na fotky dětí, případně i svateb - tedy někde kde mě neomezuje výdrž baterky a potřebuji spíše dosáhnout nízké DOF pro lepší estetiku. A když jsem u té výdrže - existuje vůbec někdo kdo by měl jen jednu baterii?

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
18. 2. 2019 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Igor_K Neviem, či bude akceptovateľných 1500 €.

Ceny pre slovenský trh
Model RSP EUR
EOS RP BODY + MT ADP EU26 1 509 EUR
EOS RP RF24-105 L + MT ADP EU26 2 519 EUR
EXTENSION GRIP EG-E1 BLACK 79 EUR
EXTENSION GRIP EG-E1 RED 79 EUR
EXTENSION GRIP EG-E1 BLUE 79 EUR

Taktiež £1,399. Asi fakt bude treba počkať rok. V kontexte takejto ceny sa dá už uvažovať aj o A7II.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
18. 2. 2019 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Ešte dodám, že v Prolaike stojí telo A7II 1200 €. Tak neviem, či ten Canon stojí za tých 300 € navyše. A7 sa dá kúpiť nová za 800 € a kit za 850 € v mall.sk.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
15. 2. 2019 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vypadá to, že foťák je určen pro ty, kteří se moc nepatlají s rawy. Zřejmě senzor bude mít podobné vlastnosti jako 6D mk II. DR nic moc, ale velmi slušný výkon na vysokých ISO (lepší než třeba D850). Takže prioritou je výstup do JPEG. První fotky vypadají opravdu velmi dobře. A výhoda - plno levných a skvělých bazarových skel po celém světě.

fotoartin
fotoartin
Level Level
15. 2. 2019 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirik_H FF určený pro ty, co se nepatlají s RAWy? To zní zajímavě :)

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
15. 2. 2019 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fotoartin Já sice nepatřím do tohoho živočišného druhu, ale jsou. Třeba někdo fotí na akcích, nafotí spoustu, pár fotek vybere a nechce vyvolávat. Ale chce mít dobrou kvalitu i pokud je méně světla. Potřebuje tedy senzor, který zvládně vysoké ISO a ostření za šera. Krajinkáři apod., ti tahají kresby ze stínů v rawu, tam tento Canon nemusí být dobrý.

fotoartin
fotoartin
Level Level
15. 2. 2019 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fotoartin Tak jistě, lidi jsou různí. To ale nic nezmění na tom, že zmíněné chování prostě nedává smysl. Přijde mi to podobné jako když si někdo koupi profesionální tenisovou raketu, aby všechny porazil, ale po kurtu běhá v polobotkách.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
15. 2. 2019 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kto trošku poľaví z nárokov, tak môže mať aj A7 kit s objektívom. Pred Vianocami bola akciová cena v Mall.sk 780 € s DPH. Jasne, nemá také pokrytie fázovými snímačmi, nemá stabilizáciu čipu (aspoň v objektíve je OSS) a tiež nemá ako Canon -5 EV pri ostrení. Zato ale je v podstate za polovicu a kto chce začať s FF, tak je to výborná voľba.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
15. 2. 2019 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Zrovna první A7 mě jako dobrá volba nepřijde, to by musel být ještě levnější. Chtěl jsem na to původně "upgradovat" z A6000 a naštěstí mi to všichni rozmluvili. Pomalé, výrazně horší AF než všechny A6x00 (lepší je až od A7RII), velmi hlasitá závěrka. Zkrátka ten rok výroby už je tam dost znát, viz recenze z minulého roku https://www.digimanie.cz/recenze-sony-a7r-ilce-7r-postrehy-z-praxe/7268-7

Ten kit objektiv také není nic moc https://www.digimanie.cz/recenze-sony-fe-28-70mm-f3-5-5-6-oss-sel2870/7267-8

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
15. 2. 2019 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Keď máte peniaze, nie je problém. Vy chcete hlavne polepšiť z A6xxx. Tam je to jasné. Ale primárne z pohľadu peňazí, kto si chce prvý krát kúpiť niečo s FF, tak je A7 to najlacnejšie, s čím sa dá začať. A už som veľa krát čítal, že ten kit objektív zase nie je taký zlý ako niektorí píšu. Len často majú veľké oči a prehnané nároky. Podstatné je tiež to, že pre E mount je už dosť natívnych objektívov. Pre Canon R asi nie.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
15. 2. 2019 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 S adaptérem jsou všechny Canon EF objektivy nativní i pro R/RP. Tedy se tak chovají.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
15. 2. 2019 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Tak EOS RP se dodávavá standardně s adaptérem na EF. I když to není nativní, fungovat to bude a pro většinu použití patrně dostatečně. Jinak konkurencí k EOS RP je spíše A7 II a ta je přeci jen někde jinde než A7.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
15. 2. 2019 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Jasně, chování bude, jako by bylo nativní. Canon na Canonu, těžko by si dovolili nefunkčnost. Sám používám na FUJI Canon objektivy s adaptérem a AF funguje obstojně.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
15. 2. 2019 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 No pokiaľ potrebujete adaptér, tak natívne nie sú. Ale uznávam, majú množstvo dobrých starších objektívov použiteľných cez adaptér.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
15. 2. 2019 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Áno, priamy konkurent bude A7II. Ale ja hovorím o cene. A tam je jednoznačne výhodnejšia A7. Ak niekto predtým používal kompakt, MFT a chce prejsť rovno do FF, tak toto je najlacnejšie riešenie aby sa s tým zoznámil. A ak sa mu to zapáči, dokúpi objektívy, neskôr ho môže vymeniť za A7III alebo A9, keď to myslí vážne s fotením.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
15. 2. 2019 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Jednoznačně? To bych nenapsal.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
15. 2. 2019 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Tak ten EOS RP za 1300 €, či A7 kit za 780 €? Čo je cenovo jednoznačne výhodnejšie? K tomu Canonu treba ešte dokúpiť objektív. Kto začína a chce si vyskúšať FF, tak čo si asi tak má vybrať? V čom mu na začiatok prinesie zásadnú výhodu ten Canon, ktorá ospravedlní takú cenu? Mám švagra, ktorý fotil na nejaký kompakt. Potom si zmyslel, že bude fotiť na APSC a kúpil si nejaký Nikon (riadne jazdený, objektívu drhol zoom, proste nevýhodná kúpa), lebo to chcel vyskúšať. Nakoniec to vzdal a prešiel na bridge Fuji HS30EXR. Takže ten čo to chce vyskúšať, prečo by nemal ísť do toho Sony A7?

fotoartin
fotoartin
Level Level
15. 2. 2019 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Proč má někdo, kdo začíná a neví, co chce, pořizovat FF?

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
15. 2. 2019 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 No rozumím. Ale ten adaptér může být jen mechanický, nikoliv překlad elekronických protokolů, což je pravděpodobné. Takže téměř nativní anebo, a to je podstatné, uživatel nepozná v chování, zda je nebo není použitý adaptér.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
15. 2. 2019 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Přesně.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
15. 2. 2019 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Cena Canonu určitě půjde dolů, za 1/2 roku se bude dát koupit levněji. Řada lidí, kteří mají APS-C Canonu, má i EF objektivy, které je možné okamžitě použít bez koupě nového. A má A7 II možnosti videa jako RP?

Hirogen
Hirogen
Level Level
15. 2. 2019 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Výhoda u EF/EF-R je taková, že průměr bajonetu je stejný. EF objektiv s redukcí na EOS-R splývá a redukce v podstatě+ není vidět.

Hirogen
Hirogen
Level Level
15. 2. 2019 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 + je překlep

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
18. 2. 2019 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Ako som písal, nemusí začínať. Môže už používať APSC, alebo MFT. A proste to chce vyskúšať. či mu to pri fotení niečo prinesie. Darmo, že si prečíta teórie. Proste potrebuje zažiť ten pocit, odskúšať postupy pri fotení, spracovaní, ergonómiu. Na druhú stranu uznávam, že ten, ktor má najlepší Olympus MFT, tak ho prechod na A7 nemusí presvedčiť a asi to nebude ani skúšať.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
18. 2. 2019 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Tak som kecal, 1300 € to nebude.
EOS RP BODY + MT ADP EU26 1 509 EUR
EOS RP RF24-105 L + MT ADP EU26 2 519 EUR

Takže má kam zlacnieť. Ale nateraz ho to riadne cenovo znevýhodňuje oproti A7.

Reklama
Reklama