Zpět na článek

Diskuze: Samsung NX30 s polohovatelným EVF i AMOLED

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

respin
respin
Level Level
3. 1. 2014 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zopár samples s novou NX30 a aj 16-50mm sklom

http://www.flickr.com/photos/samsungcamera/

respin
respin
Level Level
3. 1. 2014 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dlho som čakal na upgrade mojej NX11. NX20 ma až tak neoslovila. NX30 vyzerá veľmi nádejne. Fajn hľadáčik a milión fíčuriek poteší, ale najviac som zvedavý na to podstatné - ako to bude fotiť. Vie niekto viac info o použitom senzore? Vraj by to mal byť vylepšený senzor z NX300.

Ganec
Ganec
Level Level
4. 1. 2014 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@respin Čosi píšu tu: http://www.imaging-resource.com/PRODS/samsung-nx30/samsung-nx30A.HTM
Je tam použitý nový proces (s použitím medi namiesto hliníka).
Snímač má 105 fázových AF bodov.

bedo.
bedo.
Level Level
4. 1. 2014 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec "Although not exactly an intrinsic camera feature, we'll note here that the NX30 will come bundled with Adobe Photoshop Lightroom 5 in the U.S., rather than the Samsung Raw Converter 4.0 software that came with the NX20." - toto je veľmi dobrý krok a mohli by tak rovno urobiť všetci výrobcovia. Ten aparát inak vyzerá na prvý pohľad oveľa zaujímavejšie, ako napr. Sony A7/r...

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
4. 1. 2014 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Podobne je to aj u NX300 (Lightroom 4) a cez stranky Samsungu sa daju stiahnut aj novsie verzie. Bez lightroomu si uz upravu fotiek ani neviem predstavit :)

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
3. 1. 2014 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ma napada, ze NX30 + 16-50/2-2.8 by mohol celkom slusne konkurovat Sony A7 + 24-70/4. Po prepocte by to mali byt podobne ohniska aj svetelnost. Som zvedavy na vysledky v praxi. A tiez dufam, ze cena bude rozumna.

Iudex
Iudex
Level Level
3. 1. 2014 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight No aj keš Samsungu oddávna fandím, porovnávať ho s fullframe bude trošku mimo. V rámci APSC nepatria čipy Samsungu na špičku, skôr do tej slabšej polovice; uvidíme, či NX30 bude schopná obstáť po boku X-E2 či NEXov. Pravdu máš čo sa týka tej ekvivalencie ohnisiek a svetelnosti.

nephilim
nephilim
Level Level
3. 1. 2014 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Polohování hledáčku mi připomnělo můj Sony F828, který jsem kdysi měl. Sonka ale měla sklopný celý objektiv vůči tělu. Což bylo praktičtější než pouhý sklopný hledáček, ale i tak to je paráda. Samsung se začíná snažit.

Radek K.
Radek K.
Level Level
2. 1. 2014 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Řek bych, že video už lepší nebude, to marketing nepustí, leda za cenu doprznění foto. A to si Samsung dovolit nemůže - naštěstí. Určitě to nebude přímo humus, to ukáže recenze... Na foto stejně video nepotřebuju, je to kravina.. (nic proti amaterským filmárikom s videokamerou, to je jiná štace, a též s tím mám vlastní zkušenosti).

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
2. 1. 2014 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Telo sa mi velmi paci, rovnako aj obidva objektivy a novy blesk. S cenou si nerobim iluzie, zo zaciatku to bude asi dost drahe. Som velmi zvedavy na recenzie.

pupek
pupek
Level Level
3. 1. 2014 00:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Co rict na recenzi,,, ta a bude very good i kdyby to byl sunt :). Kdo chce fotit do JPG tak vsem nedoporucuji JPG_Samsung sumt. Jsem spokojeny RAW Samsung :).. Co neudelal Canon sum ten ho nahradi samsung bum :)

Choakinek
Choakinek
Level Level
2. 1. 2014 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zázrak, světelný zoom objektiv pro CSC ;-). No, předpokládám, že Samsung ten přístroj jako vždy zazdí agresivním odšumováním, ale konkurenci by to mohlo přimět, že tyto objektivy začne také nabízet.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
2. 1. 2014 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak světelné zoomy má už Panasonic (12-35mm F2,8) a Olympus (12-40mm F2,8), ale oba stojí mezi 25 až 30 tisíci korun. Uvidíme, kolik za něj bude chtít Samsung.

Choakinek
Choakinek
Level Level
2. 1. 2014 23:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ano, vím. Ale za prvé to není F2 - F2.8 a za druhé ta cena je trochu jako v kategorii "limited edition" pro sběratele a to nehodlám sponzorovat ;-). Samsung to prodával vždycky za přijatelnější ceny, tak třeba nezklame ani teď.

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
3. 1. 2014 00:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Neviem. Napr. 85mm f1.4 od Samsungu nikdy nebola lacna a myslim si, ze tento novy zoom bude cenou este vyssie.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 1. 2014 01:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Záleží na tom, jak bereš pojem "levný" :-) Podívej se kolik stojí 85mm F1,4 objektiv pro Canon (F1,2), Nikon nebo Sony ;-) Dokonce i Sigma 85mm F1,4 je dražší. Vždyť je to nejlevnější 85mm F1,4 objektiv s autofokusem na trhu (ano, manuální Samyang je cenově úplně jinde) a pokud má Samsung výbornou ukázku toho, že má levnější objektivy než konkurence, tak je to právě jeho 85mm F1,4. To ale samozřejmě nic nemění na tom, že 20 tisíc je hodně peněz :-)

Iudex
Iudex
Level Level
3. 1. 2014 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Tak v porovnaní s doterajšími svetelnými zoom sklami v triede to najlacnejšie bude, to bezpochyby. Celkovo ale nasadila latku čo do value for money veľmi vysoko Sigma so svojím 18-35/1,8, ktorý je už za 680 eur (avšak len pre DSLR).
Ja tipujem cenu niekde medzi 600 a 800 eurami.

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
3. 1. 2014 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Narazal som na to, ze ak Samsung NX 85mm f1.4 stoji 700-800€ tak ten novy zoom bude podla mojho nazoru stat este viac. A dobre viem, kolko stoja 85/1.4 od Canonu/Nikonu, ale tam je este ten jeden hacik, ze tie su Fullframe objektivy a Samsung nie, takze sa to az tak uplne porovnat neda.

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
2. 1. 2014 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ten objektiv vyzera naozaj skvele ... az na velkost a vahu. Tam uz sa stratia vyhody CSC. Tento problem ale hravo riesi druhy uvedeny objektiv, 16-50mm v palacinke. Snad bude mat lepsie vysledky ako Sony a elektronicky zoom bude lepsi, ako si ho momentalne predstavujem (rychlost zoomovania a prejav na vydrzi baterie). Co sa tyka ceny, podla mna to bude asi na podobnych miestach ako spominane zoomy od Panasonicu a Olympusu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
2. 1. 2014 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight A jaká je ta výhoda CSC? CSC sice umožňuje dosáhnout nižších rozměrů a hmotnosti, ale není to podmínkou. Pro někoho jsou právě malé rozměry nevýhodou a velké rozměry DSLR naopak výhodou. NX30 je mířena pro ty, kteří chtějí dobrou ergonomii (a velké tělo, které se dobře drží) a malé CSC (i malé objektivy) jsou i nadále v nabídce. Teoreticky by ten objektiv mohl být menší, to je fakt, otázkou je, zda by se to dalo provést při dobrých optických kvalitách. Ale zatím ani nevíme, jak na tom bude. Nicméně si neumím představit, že bych do moji supermalé brašny stčil NX30 s tím novým objektivem, přitom dnes se tam vejde NX11 + 18-55mm + 55-200mm + 30mm, což stále nechápu, jak je v praxi možné :-) Tohle už bude náhrada DSLR a ne menší alternativa.

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
2. 1. 2014 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Vyhoda CSC je pre mna: A) mat maly a lahky fotoaparat napr. na cesty B) v pripade potreby sa da pouzit aj velky/tazsi objekiv. Ale vlastnit 16-50/2-2.8 by uz bolo velmi velke pokusenie bravat ho so sebou vsade, tym by som ale stratil moznost A :)

Moja brasna je asi este mensia, vacsinou tam nosim NX300 + 30mm + 18-55mm + SEF20A + Raynox DCR-150 + mini tripod + nahradnu bateriu + nejake step-up kruzky :)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
2. 1. 2014 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Jo, tak DCR-150, nahradni baterku a nekolik krouzku a filtr tam mam taky :-) Případně místo těchto objektivů nějaký starší manuální objektiv s redukcí... Zas na druhou stranu, pokud bude 16-50mm opticky hodně dobrý, může nahradit 30mm a 18-55mm jedním vrzem ;-) Jen to kouzlo pevného ohniska 30mm objektivu tam nebude.

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
2. 1. 2014 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight U 30mm je to pre mna hlavne kuzlo pancake. Ak bude 16-50mm (pancake verzia) opticky dobry a cenovo prijatelny, mohol by u mna nahradit 18-55mm. Svetelna verzia bude asi dlhsi cas mimo moj rozpocet :) Co sa tyka vybavy k NX, velmi rad este pouzivam Samyang 85mm f1.4. Je to skvele sklo, ale aj dost velke a tazke, takze to so sebou beriem iba niekedy.

xvasek
xvasek
Level Level
2. 1. 2014 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight No s tím nahrazováním bych to neviděl tak jednoznačně - pancake je pancake. Kolikrát beru PENa jenom s pancakem bez brašničky a úplně to stačí. Koneckonců od toho je to CSC, aby to nebyla fotocihla, ne?

pupek
pupek
Level Level
2. 1. 2014 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Cena bude 7-9 litru u pancaku a u profi 2,0-2,8f 20-25 litru. Cena u NX30 bude 22-25 litru a do vanoc klesne na 13-15 litru :).

sm.art
sm.art
Level Level
3. 1. 2014 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Ten PZ objektiv vyzera nadejne, dufam ze bude lepsi nez ten otrasny PZ 12-42mm od Panasonicu

Iudex
Iudex
Level Level
3. 1. 2014 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Zrejme práve preto Samsung predstavil tie 16-50ky dve: ultraľahký a malý skladací zoom (rozmerovo porovnateľný s pevnými sklami) a potom špičkový svetelný zoom. Teda môžeš ísť von naľahko a foťák dať do vrecka bundy (a máš želanú kompaktnosť CSC), alebo dáš svetelné sklo a môžeš fotiť bez kompromisov (vodeodolnosť, veľmi malá HO). Podľa mňa skvelý ťah; bodaj by sa inšpirovali aj ostatní výrobcovia (nielen) CSC.

Iudex
Iudex
Level Level
3. 1. 2014 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight No ja beriem DSLR so svetelným sklom vždy bez brašne, len do ruky. Celkovo mi pointa špeciálnych brašien pre foťáky uniká: ak idem von, vždy mám nejakú tašku/batoh, kde foťák môžem hodiť; načo teda ďalšiu osobitnú brašňu? A ak som niekde, kde fotím, nemám problém nosiť foťák v ruke celý deň a ruka mi ešte neodpadla (hmotnosť zostavy cez kilo).

lt
lt
Level Level
3. 1. 2014 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Jedina vyhoda CSC bezzrkadlovky z hladiska velkosti a vahy je, ze moze byt kratsie telo kvoli absencii zrkadla. Vsetko ostatne nema nic spolocne s tym, ci je alebo nie je bezzrkadlovka. Fyzika stale plati :)

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
3. 1. 2014 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Nesuhlasim. S tym kratsim telom mas sice pravdu, ale zabudol si aj na nizsie telo (bez hladacika hore) a tiez na mensie objektivy.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 1. 2014 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Jak jsem vysvětloval v jiném příspěvku k novým objektivům CSC, máš nějaké odůvodnění toho, že pro CSC může být menší objektiv než pro DSLR? Je možné, že se v konstrukci objektivu může projevit vzdálenost bajonetu od čipu (zejména u objektivů s kratšími ohniskovými vzdálenostmi), ale pro delší ohniskové vzdálenosti tam není důvod. Když bude někdo dělat třeba 70-200mm F2,8 pro CSC, nebude nijak výrazně menší než tentýž objektiv pro DSLR (pokud by měl vykreslit stejný senzor). Vstupní otvor při nejdelší ohniskové vzdálenosti bude muset mít přes 7 cm CSC neCSC.

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
3. 1. 2014 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Cital som ten prispevok. Odovodnenie je hlavne kratsia vzdialenost od bajonetu k senzoru, ale tiez APS-C senzor a mensi priemer bajonetu. Nehovorim, ze ten rozdiel musi byt nejaky brutalny, ten je hlavne pri velkosti tela. Ale aj pri objektivoch ho moze byt vidno (niekedy viac, niekedy menej).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 1. 2014 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Problém je právě v tom, že mnoho lidí očekává ten brutální rozdíl. Přitom rovnice "CSC = malý objektiv" vznikl při uvádění M4/3 systému, kde to mělo své opodstatnění, 4/3" čip opravdu umožňuje vytvořit podstatně menší objektivy při stejných ohniskových vzdálenostech (za cenu větší hloubky ostrosti - ono např. rozsah 14-42mm dává tušit, že to bude menší než 18-55mm a podobně). Jenže se to nějak překlopilo i do CSC třídy, kde to už nedává moc smysl. Rozdíl může být u těch středně širokých ohniskových vzdáleností, ale čím dále se půjde (a do čím větších světelností), tím menší ty rozdíly budou.

Celý stav výborně ukazuje např. Samsung 45mm F1,8, který byl dělaný na co nejmenší rozměry (a není slibovaným 55mm F1,8 pancakem proto, že se Samsungu nepovedlo jej navrhnout tak, aby byl při malých rozměrech opticky kvalitní - to jsem alespoň četl v nějakém rozhovoru nebo tiskové zprávě, už si to moc dobře nepamatuju), přesto má téměř stejné rozměry jako Canon 50mm F1,8, a ten navíc vykreslí i FF. Pro srovnání:

Samsung 45mm F1,8: 62x44,5 mm, 115 gramů
Canon 50mm F1,8: 68,2x41 mm, 130 gramů

Ostatně si lze všimnout, že pokud je nějaký objektiv výrazně menší než na DSLR, zpravidla má skládací konstrukci, a když se rozloží, jeho rozměry narostou téměř do klasických rozměrů všech srovnatelných CSC i DSLR objektivů. Dobře to jde vidět na skládacích 14-42mm objektivem M4/3 systému, v pracovní poloze jsou tyto objektivy rozměrově dost podobné těm neskládacím, obdobná situace panuje i u 18-55mm a skládacích 16-50mm a 20-50mm objektivů. Nikdo nebrání výrobcům DSLR přijít s malými skládacími zoomy taky, technicky by to určitě bylo možné, ale u DSLR se to nevyžaduje a na rozměry se až tak moc nehraje.

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
3. 1. 2014 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Staci sa pozriet na 10/3.5, 16/2.4, 20/2.8, 30/2, 20-50/3.5-5.6 a teraz uz aj 16-50/3.5-5.6 ... Vsetko su to male objektivy na APS-C a je ich dost vela. A to je len NX system, potom je par dalsich pre ine systemy.
Je pravda, ze Canon a Pentax maju pekne 40mm pancake, ale pochybujem, ze by pre tieto DSLR bolo mozne zostrojit aj dalsie spominane objektivy.
Co sa tyka 70-200/2.8 - podla mna by mensi byt mohol. A to preto, ze vsetky taketo objektivy na trhu su pre FF, a tak by nieco take pre APS-C mohlo byt mensie. Otazka je akurat, o kolko :)

Iudex
Iudex
Level Level
3. 1. 2014 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Ad posledná veta: presne ako píšeš. Taký Pentax DA 40mm vyzerá na veľkom tele DSLR až smiešne a je to de facto zbytočné, pretože akokoľvek bude ten objektív maličký, stále je tu robustné telo zrkadlovky, ktorého konštrukcia so zrkadlom menšie rozmery (hlavne šírka/hĺbka) neumožní: http://pixinfo.com/img/Pentax/K-30/K-30_frontright40mm_800d.jpg
Ostatne pokiaľ si pamätám, ten objektív bol vyvinutý pre bezzrkadlovku K-01, aby tá kombinácia zapasovala do predstavy o malom CSC.

bedo.
bedo.
Level Level
3. 1. 2014 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Pentax má celý rad "pancake" objektívov, od 15 do 70mm...

sm.art
sm.art
Level Level
3. 1. 2014 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight ten pancake od Pentaxu som mal, nakoniec som ho vratil aj s K-5 II - kombinaciou Canon 650D + 40mm STM som robil lepsie fotky - kresba, detaily, hlbka ostrosti...

lt
lt
Level Level
3. 1. 2014 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Fotak bez zrkadla umozni blizsie k cipu zadny clen, co moze v urcitych pripadoch usetrit optiku , tyka sa to urciteho rozsahu zvacsa sirokacov (nie prilis velkych sirokacov). To je jedina vec, kedy sa moze usetrit vaha. Vsetko ostatne plati, ze pokial mas rovnaky cip, je uplne jedno, ci ma, alebo nema zrkadlo. Samozrejme, to neznamena, ze sa neda vyrobit mensi a lahsi objektiv, ale budu tam kompromisy. Alebo inak napisane, napriklad zoom objektiv s fyzickym ohniskom 100-300/f4 bude rovnako velky a tazky jak pre Samsung NX, tak pre Nikon D7100, alebo Pentax K-5. S tym neurobis nic , ani keby si z fotaku vybral nielen zrkadlo, ale aj baterku :)
Co sa tyka nizsieho tela, ak vyberies hladacik, tak degradujes system na uroven obycajneho kompaktu, plus, si musis uvedomit, ze hladacik mozes vybrat aj zo zrkadlovky a fotit len na display, takze to nie je ziadna vyhoda bezzrkadlovky. Vyhoda je len v skrateni zadneho clena k cipu.

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
3. 1. 2014 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight To je sice pravda, ale skus si porovnat velkost Pentax 15/4 a Samsung 16/2.4 ... a aj svetelnost. Rozdiel je pomerne velky.

Iudex
Iudex
Level Level
3. 1. 2014 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Čím Ťa sklamal K-5 II, že si ho vrátil? Nejak sa mi nechce veriť, že s o triedu nižším Canonom (ktorý naviac je známy najslabším senzorom v rámci APSC, o ergonómii nehovoriac) si spokojnejší.

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
3. 1. 2014 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Ja ti rozumiem. Ale nejde o to, co mozes a nemozes, ale o to, co sa realne robi alebo nerobi. Videl si uz zrkadlovku bez hladacika? Ja nie. Ale videl som CSC bez hladacika a mne osobne tam vobec nechyba. A ked niekomu ano, vzdy sa da vyrobit fotak na styl NEX-7, ktory hladacik ma, ale velmi tam nezavadzia.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 1. 2014 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight 20mm F2,8 - mrkni na Pentax 21mm F3,2, objektiv na DSLR s o milimetr delším ohniskem, ale zase mírně horší světelností, je o milimetr širší a půlmilimetru delší. Nechce se mi věřit, že by Samsung dělal 20mm F2,8 objektiv výrazně větší, než by nutně musel být. Tak proč teda není menší, když je pro CSC a ne DSLR? Sice pochybuješ, ale hned tu máš jednu ukázku, že to je možné sestrojit.

20-50mm a 16-50mm. Zmiňoval jsem, že jde o skládací objektivy. Skládací objektiv se musí rozložit do pracovní polohy, takže pak po rozložení ta optika zabere skoro stejně tolik místa jako objektiv neskládací. Věřím tomu, že kdyby Canon a Nikon chtěl, tak skládací 18-55mm nebo 16-50mm objektiv udělají i pro svoje DSLR a rozměrově to bude docela podobné (neříkám stejné, ale podobné). Jenže skládací objektiv na DSLR nikdo nechce, tak proč by ho dělali? Naopak na malém CSC ho každý chce,aby měl rozměry ještě menší. Naopak na velkém CSC ho už tak moc lidí chtít nebude.

Proč je Samsung 45mm F1,8 jen o milimetr užší, ale o celých 6 mm delší, než 50mm F1,8 objektiv pro DSLR (opět Pentax), tedy s ještě delším ohniskem? Že by Samsung dělal schválně velké objektivy? Proč je 50mm F1,8 objektiv pro NEX dokonce o 23,5mm delší než 50mm F1,8 od Pentaxu pro DSLR? Nemluvě o tom, že Pentax má jednu z nejdelší flange distance (45,46 mm), zatímco Sony NEX jednu z nejkratších (18mm). Dokonce i Olympus 45mm F1,8 není nijak výrazně menší než 45mm F1,8 (je sice znatelněji užší, ale naopak o trochu delší), a to dokonce ani nemusí vykreslovat APS-C plochu, ale jen 4/3".

70-200mm F2,8 - Hovořil jsem o tom, pokud by měl vykreslit stejný senzor (ono i kdyby neměl, tak zas o tolik menší nebude, ten vstupní otvor těch 7 centimetrů prostě mít musí, i kdyby to mělo vykreslovat 1/4" senzor). Jinak řečeno, byl by 70-200mm F2,8 pro full frame CSC Sony A7 menší než 70-200mm F2,8 pro full frame DSLR? Nemyslím si, že nějak výrazně. To, zda fotoaparát má nebo nemá zrcátko, se dle uvedených příkladů (zejména těch od Pentaxu) na rozměrech objektivů nijak výrazně neprojevuje a nemyslím si, že Pentax používá nějaké mimozemské technologie, že dokáže zázraky a jeho DSLR objektivy jsou stejně velké jako objektivy pro CSC. Pes bude zakopaný někde jinde ;-)

Iudex
Iudex
Level Level
3. 1. 2014 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Ad posledná veta: práve toto riešenie považujem pre CSC za optimálne. Nedávno som kúpil E-PL3 a hoci inak je to na dané peniaze veľmi slušný foťák, pre absenciu hľadáčika má človek stále pocit, že fotí s kompaktom. Dnes, keď sa dá EVF zakomponovať do tela tak, že nijak nezväčší rozmery foťáku (a to aj pri kompaktoch - viď Pana LF1), by som kompakt bez EVF nebral.

bedo.
bedo.
Level Level
3. 1. 2014 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight otázka je, akú cenu Samsung platí za veľkosť (a svetelnosť) - pokiaľ sú kvalitou výstupu porovanteľné, potom klobúk dole...

Reklama
Reklama