Zpět na článek

Diskuze: Sony SLT-A99V: opětovný útok

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

fibi
fibi
Level Level
10. 7. 2013 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná pro někoho zajímavá informace, že zežim AF-D, který by měl fungovat pouze na kompatibilních objektivech (sony + CZ - postupně se rozšířil verzí 1.01 i na další, než co jsou uvedené v recenzi), funguje i na Tamron SP 24-70mm USD. Ten se v A99 hlásí jako 24-70 F2,8 SSM. Tedy tělo si zřejmě "myslí", že je užíván CZ 24-70mm. používám firmware 1.01.

Jabraz
Jabraz
Level Level
21. 1. 2013 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji za recenzi foťáku s čipem velikosti FF. Je dobré mít přehled jak taky vypadají fotky. JK

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 1. 2013 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na to se těžko odpovídá. Když to bylo zařazeno mezi zrcadlovky, všichni brblali, když se to zařadí mezi CSC, zas všichni brblou :-) SLT může být zařazen mezi zrcadlovkami (má zrcátko), mezi CSC i fotoaparáty s EVF... No a teď si vyberte... Já osobně bych to dal také mezi zrcadlovky, ale tak nějak se tu dohodlo (a dělá to nejméně problémů), že to bude spadat pod CSC. Dělat speciální SLT kategorii pro jednoho výrobce nemá smysl.

lt
lt
Level Level
20. 1. 2013 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Je to semi-CSC :D .. alebo inak .. je to Sony :) .. to je nieco ako Apple .. kategoria sama osebe.

Choakinek
Choakinek
Level Level
15. 1. 2013 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Příjemný foťáček, vč. toho skvělého tele objektivu. Tak rád bych si s ním zafotil. Bohužel i v té půjčovně za něj asi budou chtít majlant :-(.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
15. 1. 2013 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle bude něco pro busyho, o tomhle tu básní už roky :-)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
16. 1. 2013 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Konecne to niekoho napadlo vyrabat :)

Zaujimave je na tom je aj to ze (pri rovnakom zabere) zachovava hlbku ostrosti, takze aj s APS-C cipmi mozno s tymto rozmazavat pozadie presne tak isto ako na FF cipoch.

Dalej, vdaka zvyseniu svetelnosti mozno na APS-C pouzit nizsie ISO, takze (pri rovnakom pocte megapixelov) mozno z APS-C ziskat rovnako kvalitnu nezasumenu fotku ako pri foteni tej istej sceny pomocou FF zrkadlovky. Co by mohla byt velmi dobra sprava pre vsetkych majitelov CSC fotoaparatov :)

Casom by sa mohli objavit objektivy, ktore by mali tento konvertor uz priamo zabudovany v sebe a uzivatel by ho mohol volitelne zapnut - presne tak isto, ako teraz uz existuju objektivy, ktore uz priamo v sebe maju volitelny telekonvertor.

Jirka X
Jirka X
Level Level
15. 1. 2013 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A to mě zase jo. Když potřebuji nějaký detail na který už zoomem nedosáhnu, tak se to hodí.

josefbocek
josefbocek
Level Level
15. 1. 2013 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka X Tak pak to chápu. Oříznout 90% fotky a zvětšit na A3 chce hold pořádnej stroj.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
15. 1. 2013 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@josefbocek Prax niekedy prinasa zaujimave ulohy :)

josefbocek
josefbocek
Level Level
16. 1. 2013 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@josefbocek to bezesporu

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
15. 1. 2013 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To ano, ale pak se naskýtá otázka, proč tam je těch 24MPx, když to díky šumu vypadá stejně jako u 16MPx? To je smysl 100% cropu, ukázat, zda to vyšší rozlišení skutečně přináší něco navíc, nebo je to jen "vyšší číslo na papíře". Nicméně nebojte, připravuju vylepšení metodiky měření šumu a rozlišení.

Jirka X
Jirka X
Level Level
15. 1. 2013 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Třeba kvůli možnosti výřezu. Dost často to využívám.

Iudex
Iudex
Level Level
15. 1. 2013 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozumiem a v zásade súhlasím. 100% výrez pri 24MPix je samozrejme niečo iného, ako 100% pri dajme tomu 16MPix a tam ten šum vylezie skôr; pri rovnako veľkých výtlačkoch, napr. A4 myslím rozdiely nepozná nik.

RiMr
RiMr
Level Level
14. 1. 2013 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za test, mám jen jednu poznámku - byl by velký problém udávat v recenzích u videa bitrate standardně, tedy v Mbps? Ty kB/s jsou... Vlastně nevím k čemu :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
14. 1. 2013 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr kB/s su na to aby sme si vedeli predstavit napr. kolko kilobajtov obsadi sekunda videa. Je to urcite nazornejsie nez kbps ci Mbps. Btw. udaj v kB/s staci vynasobit krat osem a ziskame udaj v kbps, co je vlastne pocet kilobitov za sekundu.

RiMr
RiMr
Level Level
14. 1. 2013 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy ...ale mě nezajímá kolik zabere sekunda na paměťové kartě, ale jaká je komprese videa. A ta se prostě udává v Mbps. Rozlišení/počet snímků za sekundu i/p/formát souboru-typ komprese/datový tok mi dá jakous takous představu u stupni komprese. Tak je to aspoň u "videistů". Je to velmi zhruba parametr podobný stupni komprese JPGu. Taky ti v případě potřeby asi bude užitečnější informace, že fotografie je v JPG v aparátu komprimována stupněm komprese 10, než že fotografie v JPG je velká kolem 3,2MB...

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
15. 1. 2013 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy "Stupeň komprese" není žádná jednotka, každý software, který se stupni pracuje, je má jinak. Kompresi JPEG má smysl uvádět jedině v procentech kvality, když už. Zato kBps je exaktní jednotka rychlosti datového toku stejně jako Mbps.

RiMr
RiMr
Level Level
15. 1. 2013 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy OK. SOuhlasím. To přirovnání bylo taky přirovnané "velmi zhruba" a jako takové myslím posloužilo. Jde o to, že kB se v oblasti videa pro vyjádření bitrate nepoužívají, pro to se používají Mb. Tak to prostě je, konec zvonec :)

Iudex
Iudex
Level Level
14. 1. 2013 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak, ako pri recenzii a77, aj pri a99 si myslím, že šum nie je na úrovni konkurencie a je tak o 1EV pod konkurentmi od C/N. Videl som nočné snímky z 5D Mk III pri ISO51200 a boli ešte použiteľné, a99 také nedá ani pri polovičnom ISO. Ostriace body z APS-C sa kritizovali aj u Canonu 6D, ten je ale o dosť lacnejší a na 5D sa a99 nechytá okrem ostrenia tiež už spomínaným šumom. Rovnako je ponuka objektívov veľmi obmedzená (FF od Sony tak čelí rovnakým nedostatkom, ako donedávna NEXy), musieť používať ako záklaďák APS-C objektív nie je bohviečo, na to si nekupujem 24 MPix fullframe, aby som mal výrezy s 10 MPix.
Skrátka od fullframu za 2800 eur chcem špičkové parametre a výsledky bez kompromisov a tu sa mi zdá, že kompromisov je predsalen viac, ako by sa na fullframe a vlajkovú loď patrilo.

Jirka X
Jirka X
Level Level
14. 1. 2013 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex "musieť používať ako záklaďák APS­-C objektív nie je bohviečo, na to si nekupujem 24 MPix fullframe, aby som mal výrezy s 10 MPix." A na tuhle hloupost jsi přišel jak?

Iudex
Iudex
Level Level
14. 1. 2013 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka X Čo konkrétne je blbosť? Že pri použití APSC objektívu robí a99 výrez, t.j. nepoužije celú plochu snímača? Veď to máš čierne na bielom v teste.
Alebo myslíš to o základnom objektíve? Ja viem, že Sony má tuším Zeiss 24-70 mm, čo je vlastne základný objektív pre FF; prečo ho ale nedá na test a redaktor musí používať záklaďák pre APSC?

Jirka X
Jirka X
Level Level
14. 1. 2013 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka X B je správně. Osobně za základ považuji Sony 28-75. Dále je možno použít 24-105. 24-70 se svojí cenou je už poněkud mimo představám o "seťáku".
Proč neměl k dispozici některý z těchto objektivů už není dotaz na mne.

Iudex
Iudex
Level Level
14. 1. 2013 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka X OK, máš pravdu, pozrel som si tie možnosti u Sony a sú tam tie tri objektívy použiteľné ako základné. Ale ten Zeiss je sakra mastný, 2000 eur.

Jirka X
Jirka X
Level Level
14. 1. 2013 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka X Ono ani ten 28-75/2.8 není levný, ale odpovídá to cenám těl. A hlavně je docela dobrý. S tím výběrem objektivů to vůbec není tak špatný jak se zde traduje, navíc je dobře použitelná i spousta starších od Minolty.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 1. 2013 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka X Promiň, ale jsi úplně mimo :-) Četl jsi vůbec recenzi? Celý test je dělaný s FF objektivem Sony 70-400mm G a ne základním objektivem pro APS-C. Ten je tam jen použitý u 2 snímků jako ilustrace toho ořezu a pro produktové fotky (s tím telezoomem by ten fotoaparát vůbec nebyl vidět). S FF objektivem je tam 27 snímků.

Iudex
Iudex
Level Level
15. 1. 2013 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka X OK, nečítal som všetky popisky pod fotkami, len v kapitole Galéria som videl ukážkové fotky z oboch objektívov. Že v ostatných kapitolách už snímky so 16-50 nie sú, som prehliadol. Či to je dôvod na hodnotenie, že "som úplne mimo", neviem...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
15. 1. 2013 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka X No ale i v té galerii je více než 10 fotek s full frame objektivem a pouhé dvě s APS-C. Omlouvám se za silnější slova, jen jsem tu výtku fakt nepochopil.

nephilim
nephilim
Level Level
14. 1. 2013 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex V minulosti se mnohokrát ukázalo, že je zásadní rozdíl v tom, kolik toho dokáží ze stejného Sony snímače dostat hoši od Sony a kolik konkurence. :( Sony si se svými snímači obvykle rozumí znatelně méně.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
14. 1. 2013 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Mám 5DIII a mám možnost porovnat výstupy, šum je na úplně stejné úrovni a DR je u A99 vyšší, obrazově je prostě Sony lepší a i když jsem od Sony odešel, tak hlavní důvod byl AF, tam je prostě canon lepší. U Sony a minolty jsem strávil 15 let a dost o tom vím. Nových objektivů je dost, sice té nejvyšší G kvality a i od Carl Zeiss a tím i ceny, ale málokdo si koupí takové tělo a bude na něm používat staré levné objektivy z kinofilmové éry.
Co na FF funguje perfektně?
Carl Zeiss 16-35/2,8 SSM
Carl Zeiss 24-70/2,8 SSM
Sony 70-200/2,8 G SSM
Sony 70-400/4-5,6 G SSM
Carl Zeiss 85/1,4
Carl Zeiss 135/1,8
Carl Zeiss 24/2 SSM
Sony 50/1,4
Sony 100/2,8 macro
Netvrdím, že jsou levné, ale je to špička a za to se platí u všech značek

Z kvalitních starších z doby Minolty jsou výborně použitelné
Minolta 80-200/2,8 APO HS G
Minolta 28-70/2,8 G
Minolta 28-75/2,8
Minolta 24-105/3,5-4,5
Minolta 70-210/4 Beercan

Z pevných pak ještě
Minolta 20/2,8
Minolta 24/2,8
Minolta 28/2
Minolta 35/2
Minolta 50/1,4

To jen namátkou, na Sony bajonet je přes 160 FF objektivů různých značek, tak to nehodnoť, když o tom víš kulový.
A99 se mi fakt líbí a i když nejsem příznivec EVF, tak tady už je fakt hodně použitelný a nejvíc oceňuju špičkově řešený výklopný display, který v této třídě u C a N chybí a neznám nikoho z jejich uživatelů, která ho neocenila.
Šum už u Sony fakt vymakali a zbývá jen ten AF, ale i tady už je použitelnej dost slušně.
Cena je fakt přehnaná min o 10 tisíc.

josefbocek
josefbocek
Level Level
14. 1. 2013 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri.sefrna Stačí se podívat sem http://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-slt-a99/. Dostal lepší hodnocení než MK5D III a při srovnání šumu, já osobně těch rozdílů opravdu moc nevidím. Asi spíš žádné. Jsou to jen předsudky hlupců, kteří s tím ani nikdy nefotili.

Iudex
Iudex
Level Level
15. 1. 2013 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri.sefrna Aha, takže odteraz je podmienka vyjadrenia sa k foťáku to, že s ním musím fotiť? To sa bude viacerým tuná dosť ťažko realizovať, hlavne s ohľadom na fakt, že sa recenzujú väčšinou novinky. ;-)
A podľa toho dpreview práveže šum a99 je vyšší ako u konkurenčných FF, ja tam vidím o niečo viac farebného šumu, ako u D800 či 5D Mk III. Ale uznávam, že ten rozdiel je malý a nie zásadný (na rozdiel od a77, ktorý za konkurenciou zaostával výrazne).

josefbocek
josefbocek
Level Level
15. 1. 2013 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri.sefrna Jsem koukal, že ten Soňák dostal lepší hodnocení právě za šum. Je tam na konci možnost porovnání.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 1. 2013 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemohu nic slíbit, ale je to možné.

simonik2
simonik2
Level Level
14. 1. 2013 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čím to, že i na nejnižší ISO jsou vousy v jednom místě (vlevo dole) takové slité?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 1. 2013 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simonik2 Je tam velmi nízký jasový kontrast, což jde vidět i v RAWu (prostě málo výrazné stíny ve scéně).

avaben
avaben
Level Level
14. 1. 2013 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejde mi hlasovat.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
14. 1. 2013 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@avaben Hlasovat sa dalo iba do do 10.1.2013 ... :) :D

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 1. 2013 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@avaben Už by to mělo jít. No, člověk si musí zvyknout na to, že příští rok je už 2014 a nikoli 2013 :-)

Reklama
Reklama