Zpět na článek

Diskuze: Sony uvádí nové 2×2 OCL řešení mobilních snímačů pro celoplošný fázový AF

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
11. 12. 2019 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

proč se tyhle nové směry neprojevují i u foťáků. Příliš vysoká cena velkého snímače se 140 nebo 260 megapixely? Drahý výkonný procesor s pamětí?

Nebo si to firmy šetří pro budoucí čas - až začnou mobily dohánět plnoformát? :-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
11. 12. 2019 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Spíš bych to viděl v obecnou nedůvěru v to (zákazník fotící s FF to vidí trochu jinak než ten, který fotí se smartphonem). Ono mít třeba 50MPx FF, ze kterého lezou jen 12MPx HDR fotky, by až tak moc lidí nepotěšilo (neříkám, že nikoho, ostatně A7S také stačí mnoha lidem). A když navýšíš rozlišení, aby měl výstup po zmenšení vyšší množství pixelů, pak se zase bude prskat, že to má 100-200 MPx na FF (i když je výstup jen 25-50 MPx) a musí to šumět snad i na ISO 100. Za další, DR dnešních APS-C a FF čipů je už natolik solidní, že tam takové hrátky ani nejsou tolik potřeba. Takže zbývá ta fázově zaostřovací část a tu už Canon v podstatě má.

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 12. 2019 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 "... ostatně A7S také stačí mnoha lidem..."

Je to tak, až se rozhodnu mít CSC, reálně o použité A7S uvažuji.

Z těch současných 20 Mpx MFT snímačů moc tedy okouzlený nejsem, přestože bych MFT preferoval. Solidní možnost je i Nikon Z50 (s pevnými skly pro Z6, Z7 fotí opravdu velmi pěkně), ale tam by to chtělo vydat ještě "pár" nativních pevných skel. Že bych pro něj kupoval pevná skla pro Z6, Z7, s tím Nikon opravdu nemůže počítat.

S volbou může značně zamíchat nějaká revoluce na poli snímačů, ale myslím si, že se na dlouhou dobu dopředu už nic konat nebude. Počítám prostě s tím, co je nyní a zhruba totéž bude i třeba za 10 let.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
12. 12. 2019 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Právě to, že se složí pixel ze čtyř subpixelů, šum krásně potlačí. Stačila by jedna recenze a došlo by to i FF fotografům...

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
12. 12. 2019 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 A keby namiesto toho pixela zlozeneho zo styroch subpixelov bol jeden poriadny velky jednoliaty nativny pixel, tak sum by bol este o kus nizsi. A ani celkove realne rozlisenie (vzhladom na bayerovu masku) by nijak neutrpelo.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
12. 12. 2019 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Až na to, že A7S je optimalizovaná na video, nie na fotenie (preto má oproti A7 menej MPx).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
12. 12. 2019 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 A7S je optimalizovana skor pre extremne vysoke ISO.
Pre kvalitne a detailne 4k video ma prilis malo megapixelov.

photix2054
photix2054
Level Level
12. 12. 2019 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 To Nikon nikdy nevyda. Na DSLR DX na to kašle minimalne 10 let a za poslednich 8 let vydal jediny zoom pro DX, ktery je lepsi nez nejsprostsi setaky. Ale zas je to vicemene plastak za cca30000. Z50 ma pidle me smysl pro nekoho, kdo foti s Z6/z a chce zalozni telo+DC snimac se mu hodi kvuli "prodlouzeni ohnisek" Zkovych FF objektivu. Jinak je Z50 vcelku k nicemu. Leda tak jako nahodny vyber pro ty, co tomu nerozumi a podlehnou stupidnim marketingovym kecum o vyhodach bezzrcatek.

photix2054
photix2054
Level Level
12. 12. 2019 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ta to me opravdu pobavilo. Jakoze na video ma malo MPX, ale na fotky to staci? T

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
13. 12. 2019 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ja som nepísal, že na 4k video. A v čase vydania to ISO práve prezentovali na videu, nie fotkách. Možno sa len potrebujete robiť múdry. Ale Sony má v rámci A7 tri vetvy. Klasickú A7 bežné fotenie, A7S na video (s cca polovicou MPx) a A7R s dvojnásobným MPx oproti A7 keď treba mať detaily (krajinky, výrezy). To, že S má dobré ISO akosi vyplýva práve z toho počtu MPX na stále rovnakom FF senzore.

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 12. 2019 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka "... až začnou mobily dohánět plnoformát..."

Jsi pojedl nějakou vtipnou kaši, ne? :-)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
11. 12. 2019 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No, ja by som sa az tak nesmial. Beznu velkost snimaca u profikompaktov 1" uz dohnali (Panasonic CM1) alebo boli hooodne blizko (Nokia 808). Nedivil by som sa (resp. velmi potesil) ak by sa v dohladnej dobe objavil nejaky mobil s 4/3" snimacom.

Chapem ze hlavny mobilny mainstream su tenke placky, a vtesnat velky snimac s objektivom (s rozumnym ohniskom) do niekolkych milimetrov je dost problem, ale sem-tam (vid dva spominane mobily vyssie) motyka predsa len vystreli a preto nestracam nadej...

blue.sun
blue.sun
Level Level
11. 12. 2019 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek V době, kdy se mobily dělají tak tenké, že se snadno ohýbají a lámou, už opravdu není prostor pro řešení á la Nokia 808 a Panasonic CM1. Upřímně, netoužím po tom nosit v kapse čtvrtkilovou, dva a půl centimetru tlustou placku. A jelikož po tom netouží 99,9 % populace (což ostatně dokázaly neprodeje tebou zmíněných modelů), výrobci se snažit nebudou. Důkazem může být i to, že se o to za pět let od CM1 nikdo ani nepokusil, protože je to prostě kravina.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
11. 12. 2019 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No prave. Pokial niekto (zase) neda do mobilu nejaky poriadny fotomodul, aj tak budem musiet v druhom vacku nosit tu stvrtkilovu tehlu (profikompakt). Takze pre mna by bolo lepsie keby ta stvrtkilova "profitehla" rovno mala aj vsetky fukncie smartfonu. Asi proste nie som 99.9% populacie :(

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
11. 12. 2019 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Počkej, počkej. Mně pořád přijde, že nikdo neví, jak velké snímače mají dnešní mobily. Proč z té Nokie 808 děláte až takovou modlu? Na svou dobu to byl přelom, to ano, ale dělat z ní dneska vzor mi přijde poněkud mimo, i pokud jde o velikost čipu. Nokia 808 měla 1/1,2" snímač, Nokia 1020 pak 1/1,5". Ty dnešní 108MPx snímače mají 1/1,33", tedy v podstatě někde mezi těmi dvěma Nokiemi. To je 1/1,2" a 1/1,33" opravdu takový rozdíl? Rozlišení je tam královské, takže simulaci PureView (digitální zoom) na 8MPx si s tím dneska uděláš 3,7násobně. A ani s tím 1/1,33" čipem to zdaleka neváží čtvrt kila, nemluvě o světelnosti. Xiaomi CC9 Pro má s tím čipem dokonce F1,7, 9,7mm na tloušťku (žádných 2,5 cm) a 208 gramů. A to má obří 6,5" displej. Takže mi moc nepřijde, že je to kravina a nikdo se o to nepokusil, když se ten 108MPx čip snaží Xiaomi a Samsung rvát do několika mobilů. Pravda, není to 1" nebo 1/1,2", ale zas tak velký rozdíl to není.

2xs
2xs
Level Level
11. 12. 2019 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Souhlasím. Než nosit tenký mobil plus těžký foťák, je lepší jeden trochu tlustší a KVALITNÍ foťák i s funkcemi mobilu... navíc se tlustší tělo bude při focení lépe držet. Taky baterie se do silnějšího přístroje vejde kapacitní. Jde ale hodně o to, aby bylo ergonomické ovládání, ne spoušť přes display, nebo objektivy na okraji (zastínění prsty).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
11. 12. 2019 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, ale to je skor "iba" fotoaparat s androidom. Nespominal som ho pretoze ten za mobilny telefon nepovazujem hned z dvoch dovodov:
- nema klasicke telefonne funkcie
- je to normalny velky a tazky fotak, len samotne telo ma okolo pol kila. Do kapsy na koseli ho nestrcim...

danhar1
danhar1
Level Level
11. 12. 2019 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek něco jako Nokia N93i ale v novém kabátě třeba ;-)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
11. 12. 2019 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, taky koncept by sa mi velmi pacil :) Nokia N93i ma kedysi hodne zaujala hlavne tym ze ma objektiv velmi fikane umiestneny v otocnom klbe, takze nemusi byt za kazdu cenu co najkratsi ako pri dnesnych beznych tenkych plackach, alebo co najtensi, ako pri (zase) dnesnych beznych tenkych plackach s periskopovym objektivom.

Navyse, na Nokii N93i sa mi velmi paci aj moznost menit vzajomnu polohu displeja voci osi fotoaparatu, co je velmi vyhodne napr. pri foteni makra pri zemi, alebo nad hlavou. S dnesnymi plackami, ktore maju na jednej strane napevno fotoaparat, a na druhej strane napevno displej, sa zial nic take robit neda :(

Pred nejakym casom som ako mobil pouzival Nokiu N76. To bola bezna sklapacka, fotoparat sice nic extra, ale jeho obrovskou vyhodou bolo ze bol na spodnej casti mobilu, tam kde su tlacidla. Takze vyklopenim displeja som si mohol "polohovat" displej voci fotoparatu, co som aj casto k spokojnosti vyuzival. Ak si dobre pametam, toto umoznoval aj Siemens SF65, ale to je uz hooodne stara a davna historia.

blue.sun
blue.sun
Level Level
11. 12. 2019 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Se čtvrtkilovou cihlou (a to jsem ve svém odhadu velmi mírný, realita bude horší) opravdu nechceš telefonovat, surfovat po internetu nebo psát delší sms či mail. Je to extrémně nepohodlné.
Druhá věc je, že si takový "telefon" nebudeš moci dovolit, protože nebude stát deset tisíc.
A pak... k čemu mobil s tak velkým snímačem, když optika bude stát za kulové? I kvalitní foťák s dobrou optikou je za pětadvacet tisíc a ty bys tuhle kvalitu chtěl do mobilu? Radši ani nemluvím o výdrži baterky u takového monstra.

blue.sun
blue.sun
Level Level
11. 12. 2019 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ty 108 MPix snímače jsou horká novinka, ne běžné zboží. Obvyklá velikost je 1/2,33 nebo i menší. Zoom žádný, a ty imitace zoomu jsou neskutečně prasácké na kvalitu fotek, takže to taky neberu vážně. Ne, opravdu to není totéž, co 3,7x zoom.
A zrovna vy, Milane, byste sám měl nejlíp vědět, jak drahá je kvalitní optika pro větší snímač.

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 12. 2019 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Hmm, tak ta vypadá hodně dobře. Jó, zlaté časy konstrukcí telefonů... nápadité, neotřelé, praktické... Škoda, že to odvál čas, snad se to někdy vrátí.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
12. 12. 2019 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Praveze chcem ! (Asi som z inej planety...) Niektore smartfony uz maju temer stvrt kila (Milan spominal napr. 208 g) a nerobi mi najmensi problem s nimi telefonovat alebo na nich pisat. Skor naopak, mam aj jeden mensi mobil (ako zalozny pre istotu) co vazi 72 gramov a prave s takym mam ovela vecsi problem - neda sa to ani poriadne chytit do ruky. Ale chapem, ak ma niekto svalovu distrofiu alebo nejaky iny problem so svalmi, pre takeho cloveka stvrt kila uz moze predstavovat problem.

Na otazku, ci si taky telefon budem moct dovolit je velmi jednoducha odpoved. Kvoli tomu, ze sucasne mobily nevedia poriadne fotit, nosim so sebou aj (stvrtkilovy) profikompakt v cene cca 700 eur. Pokial by existoval mobil s poriadnym fotomodulom, nepotrebujem profikompakt a o tych 700 eur si mozem navysit limit kolko som ochotny dat za taky mobil. Takze ak som teraz dal (povedzme) 500 eur za nejaky lepsi smartfon, tak za smartfon, ktory by vedel aj dobre fotit (t.j. tak ako ten kompakt) nemam najmensi problem dat kludne aj 1200 eur.

Pojem "vedel dobre fotit" zahrna to ze optika nebude stat za "kulove". Samozrejme som realista a neocakavam opitku, ktora by na snimaci 1/1.33" vedela ostro vykreslit vsetkych tych nezmyselnych 108 megapixelov ! Ale ked si pozorne pozries fotky z najlepsie fotiacich smartfonov, tak zistis, ze optika ani zdale nie je najslabsi clanok pri foteni a dnes uz nie je problem vybrusit aj miniaturne sosovky tak presne, aby bez problemov zvladli vykreslit povedzme 12 az 16 Mpix. Viac naozaj realne nepotrebujem. Navyse, cim vecsie pixely na snimaci, tym mensie naroky na presnost optiky, takze tu naozaj nevidim nejaky zasadny problem.

Ani o vydrz baterky sa vobec nebojim. Najvecsim zrutom baterii v mobiloch su hlavne procesor, displej a bezdrotova komunikacia. Samotny fotak (fotomodul) a nasledne spracovanie vyfoteneho obrazku toho naozaj vela nezozerie. Co myslis, preco dokazem na jedno nabitie 1200 mAh baterie vo fotaku urobit vyse 1000 fotiek ?

Okrem toho, do stvrtkiloveho mobilu sa uz vojde dost velka bateria na to, aby som ju nemusel kazdu chvilku dobijat :)

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
12. 12. 2019 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Asi neboli moc praktické, keď ich odvial čas.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
12. 12. 2019 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Profi kompakt a profi mobil dať do jedného tela. Aká to nápaditosť. Jedno aj druhé sa zhorší komfort používania. To už skôr by som sa rád prihovoril za ženy, aby im výrobcovia do žehličky pridali telku. Tá moja si zapne TV, postaví si dosku v 90° uhle a pri žehlení fakt neotočí hlavu k TV, aby si neprešla po prstoch, alebo aby vedela rovnať prádlo na doske. Načo jej je potom zapnutá TV?

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
12. 12. 2019 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Alebo to iba predbehlo svoju dobu :)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
12. 12. 2019 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A co to s tím má společného? Jak souvisí běžné 1/2,33" čipy ve smartphonu s tím, zda existuje nebo neexistuje smartphone s 1" čipem? Byla tu výtka v tom, že nejsou mobily s velkým čipem, nikdo je nedělá a jak by bylo krásné, kdyby je někdo dělal. Tak jsem argumentoval tím, že toto přání je už splněno a ten rozdíl od 1/1,2" Nokieje minimální. To, zda 3,7x PureView je, nebo není kvalitní, nebylo předmětem diskuze. Jde o to, že takový rozsah na 8MPx rozlišení je možné využít.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
12. 12. 2019 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No s tím žroutem baterky bych úplně nesouhlasil. Ono dost záleží na schopnostech fotoaparátu a s tím zapojením AI do focení a různých skládání to dost zatížíš. Třeba s mým iPhonem a 1642mAh baterkou bys 1000 fotek fakt neudělal. Byl bys rád, kdyby jich bylo aspoň 200 a pokud bys fotil přes Lightroom do RAWu, nedejbože do HDR, tak by ses na stovku určitě nedostal. Pokud chceš natáčet 4K video, to abys to měl rovnou připojené na powerbanku.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
12. 12. 2019 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Preco by sa mal zhorsit komfort pouzivania ? Z jednej strany plnohodnotny mobil, z druhej strany plnohodnotny kompakt (ktory ma vzadu krasny obrovsky dotykovy displej). A spust moze byt aj tlacitko hore (ako je zvykom pri fotakoch) a aj kliknutim na displej (ako je zvykom u vela mobilov).

Ide tu len o spojenie dvoch zariadeni podobnej velkosti, nikto predsa nechce spajat s mobilom obrovsku profizrkadlovku s velkym gripom, battery packom a pod...

blue.sun
blue.sun
Level Level
12. 12. 2019 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Díky touze po ohebných displejích se nám vrací Motorola Razr, a doufám, že je to to jediné a poslední z minulosti, co se takhle vrátí.

blue.sun
blue.sun
Level Level
12. 12. 2019 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Víte co? Radši nic...

blue.sun
blue.sun
Level Level
12. 12. 2019 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Miluju tyhle idealistické představy mimo realitu.
Nedochází ti, že komfort používání takového telefonu není jen ve hmotnosti, ale i té tloušťce. A na budoucí problémy fakt nemusíš mít svalovou dystrofii (nevím, jestli to měl být tvůj trapný pokus mě urazit, že neunesu čtvrtkilový telefon). Víš, že čtvrt kila je právě hmotnost ruky? A to neustálé tahání mobilů působí problémy, ať chceš nebo ne.
Když chceš 16 MPix, kde vezmeš zoom, který by ti nahradil ten kompakt? Domaluješ si to tam? Kvalita nula.
O tom, jak funguje elektronika v mobilu víš zjevně tak velmi málo, když dokážeš srovnávat focení foťákem a mobilem. Displej nic? Android nic (jo, je to pořád brutální žrout)? Nebo mi jistě vysvětlíš, proč sebelepší mobil nevydrží i v klidovém stavu více jak dva, tři dny, že?
Do mobilu se ti samozřejmě lepší baterka nevejde, když ti prostor pro ni zabere snímač, optika a další věci s tím spojené... Proč asi je Panasonic CM1 taková obluda, i když má malý displej? A výdrž baterky přitom stojí za starou belu.

photix2054
photix2054
Level Level
12. 12. 2019 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ale jejich realita je takova, ze se jim mobilem "foti" dobre a na krajinu je lepsi vyhled skrze kameru a monitor nez pres ohavne a zjreslujici okenni tabule. Tak cemu se divit.

Choakinek
Choakinek
Level Level
13. 12. 2019 03:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Velké tenké plácačky nevnímám jako praktické. Ano, malé, tlustší původní smartphony byly fajn, ale proti té Nokii působí klasická konstrukce smartphonu jakoby bez nápadu, designově nudně.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
13. 12. 2019 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Zajímalo by mě, jak si představuješ klidový stav u telefonu. Proč by v klidovém stavu neměl telefon vydržet více než 2-3 dny? Třeba můj smartphone má asi nejmenší baterku na trhu, kterou lze vůbec sehnat (a to ještě s velkým náskokem) a při méně náročném používání (čtení knih při cestách MHD, trochu internetu - jízdní řády, chat na FB...) dosahuje v průměru 3,5 dne výdrže. Můj rekord byl 6 dní a ani to neznamenalo, že by se vůbec nepoužíval. Jasně, že když ho využívám více (fotky, video, psaní aktualit,...), tak to nabíjím denně. Ale v klidovém stavu?

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
14. 12. 2019 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Ještě zbývá udělat snímač, který bude, kromě RGB klasiky umět i žlutou. U TV to zkoušel Sharp a výsledky byly zajímavé, bohužel dojel na to, že pro ,,čtyřbarevné" snímače i zobrazovače zatím není plnohodnotný SW. I když pro zpracování by asi sudý počet barev byl lepší, protože všechno digitální je o dvou stavech, takže by se zjednodušily výpočty, což mi mohlo přinést i jakous takous úsporu energie.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 12. 2019 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mlsný amatér Pokud jde o žlutou, tak snímače s touto barvou už dávno existují. Nevím, zda zrovna RGBY místo RGGB, ale jsou RYYB a jsou nasazeny v několika telefonech. Ono RGGB u telefonů není zas až tak moc časté, jak si všichni myslí a u smartphonů se poměrně často využívají nestandardní masky (RYYB, masky s bílými pixely...)

třebaň
třebaň
Level Level
16. 12. 2019 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Sony avizuje nový FF quad bayer senzor typ IMX521 pro komerční kamery a kamkordéry. Je pravděpodobné, že se v nějaké modifikaci ukáže v A7Siii/iv. Dle specifikace bude senzor umět vyčítat 12...14...16 bitové slovo při různých rychlostech a rozlišeních a tudíž nová A7S by měla být hardwarově připravena min. na standard Ultra HD Blu Ray. Doufejme ve víc, neboli 12bit/4k/120p/4:4:4 v režimu video, pro fotografování by čip měl umět vyčítat individuálně všech 60 Mpix při 10fps/14 bit. Jsem také zvědav, zda-li paměť bude mít NVMe rozhraní (XQD/CFexpress/SDexpress/SSD).

2xs
2xs
Level Level
11. 12. 2019 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No konečně!

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 12. 2019 05:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je furt tohle a tamto vylepšení, ale snaha přechytračit fyziku vede akorát k nevalnému výsledku :-(. Nakonec nejvíce práce leží na bedrech vývojářů softwaru a jejich práce ovlivňuje úroveň výstupu více než dost - viz např. spíše špatné výstupy z mobilních foťáků od Sony či Xiaomi a naopak spíše dobré výstupy z Lenovo Z6 Pro, v určitých případech i z iPhonů.

martinX34
martinX34
Level Level
11. 12. 2019 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Xiaomi Mi CC9 Pro Premium Edition momentalne spolu s Huawei Mate 30 Pro vedu rebricek DXOmarku, teda s tou kvalitou to nebude az tak zle.
https://www.dxomark.com/category/smartphone-reviews/
V kazdom pripade, ja som s fotakom v Xiaomi Mi 9 SE (48Mpx downsamplovane na 12Mpx) spokojny.

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 12. 2019 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Není to "tak zlé", ale je to horší, než něco jiného.

Co se DxO týče, tam se kloním k názoru (nepřišel jsem s ním já), že se DxO utápí v komplexitě svých testů. Testuje to z mnoha různých hledisek, přičemž každému hledisku dává nějaký význam, ale ten se může od významu, který nějakému hledisku dává uživatel, značně lišit.

Co pak ničí DxO testy především, je ten samotný jejich žebříček, který komplexitu těch testů neskutečně zjednodušuje. Když pak testy DxO přeberou jiná, obvykle mainstreamová média, často jen vycházejí z onoho žebříčku, což celý problém ještě násobí.

blue.sun
blue.sun
Level Level
11. 12. 2019 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Jo, vedou. Upřímně, netuším, za co. Slité vlasy na portrétech, noční obloha jedna velká černá skvrna, noční fotky jsou spíš omalovánky bez jemné kresby... Než tohle, ponechám si radši zaostalý Nikon D3400...

martinX34
martinX34
Level Level
11. 12. 2019 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Ja tiez vlastnim (aj) "zaostaly" Nikon D5100, ktory samozrejme robi fotky o niekolko tried lepsie ako akykolvek mobil, ale mam dost velky problem nosit ho kazdy den vo vrecku. A ani telefonovat sa z neho neda :-)

blue.sun
blue.sun
Level Level
11. 12. 2019 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Když chci fotky z mobilu, smířím se s kvalitou mobilu. Ale pokud mi na fotce záleží, nebudu se tvářit, že mobil fotí jako DSLR. Protože prostě nefotí. Bohužel mám pocit, že jen kvůli počtu MPix se lidi začínají tvářit, jak už mobily předběhly vše ostatní. A pak stačí jedna fotka v noci a vidím, že je to prostě pořád jen tragédie. O něco menší, ale stále jen tragédie.

martinX34
martinX34
Level Level
11. 12. 2019 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Ziadny mobil nefoti ako DSLR, ale su mobily ktore fotia lepsie a tie ktore fotia horsie. Mam cely arzenal fotoaparatov od ultrazoomov, cez 1" "profi" kompakty, micro43 bezzrkadlovky az po APS-C zrkadlovku ale bohuzial existuje mnozstvo situacii, ked mam so sebou len mobil. Pokial som v situacii, ze nemam so sebou fotak, tak som radsej, ak moj mobil je z tych co fotia lepsie.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
12. 12. 2019 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 A kto by chcel z foťáku telefonovať? :-)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
12. 12. 2019 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Z takeho Samsung Galaxy NX urcite nikto :)

Hirogen
Hirogen
Level Level
10. 12. 2019 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

žluté logo na červeném pozadí, my máme červené logo na žlutém pozadí (Cesta do Ameriky). Jinými slovy Canon má DualPixel (kde se každý pixel podílí i na tvorbě obrazu), Sony musí mít něco víc - budou mít QuadPixel...

bedo.
bedo.
Level Level
11. 12. 2019 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen analogicky ku "krížovým" AF senzorom, ktoré sú okrem horizontál citlivé aj na vertikály - to je len logický vývoj, Canon ukázal cestu a Sony ďalej vylepšuje...

Hirogen
Hirogen
Level Level
11. 12. 2019 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bedo. Jasně, další na řadě je SexPixel, pardon, SixPixel. Ten bude ostřit i na diagonály :-)

blue.sun
blue.sun
Level Level
12. 12. 2019 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bedo. A pak už jen Sex Pistols...

Choakinek
Choakinek
Level Level
13. 12. 2019 03:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bedo. :-D

Reklama
Reklama