Seznam kapitol
V dalším testu v rámci našeho tematického celku věnovanému kompaktům a ultrazoomům se podíváme na nový Sony Cyber-shot WX7 se 16MPx CMOS BSI čipem, Full HD videem, hardwarovým videem i 3D snímáním.
Digitální šum
 V tomto testu se podíváme na úroveň šumu a odšumování. Snímací čip má malou 1/2,3" úhlopříčku a velmi vysoké rozlišení 16 megapixelů (pixelová hustota přes 57 MPx/cm2!). Dá se tedy očekávat silný šum a pravděpodobně i silné odšumování.
	
 ISO 100
 Vzhledem k slabému telemakru jsem musel fotit z větší vzdálenosti a výřez je tak poněkud jiný než u jiných recenzí. Na snímku je vidět silné odšumování, linie se třepí.
	
 ISO 200
 Citlivost ISO 200 trochu snižuje saturaci červené barvy. I zde se linie dost třepí.
	
 ISO 400
	
 ISO 320 (multiexpozice)
 ISO 400 zvyšuje jasový šum, detaily se třepí. Při multiexpozici (s citlivostí ISO 320) byl šum výrazně snížen, bohužel totéž se týká ostrosti.
	
 ISO 800
 Další navýšení citlivosti na ISO 800 výrazně zvyšuje patlání obrazu, kresba je minimální.
	
 ISO 1600
	
 ISO 1600 (multiexpozice)
 ISO 1600 opět výrazně zvyšuje patlání obrazu, kresba je velmi slabá. Multiexpozice snižuje šum a vyhlazuje obraz, ten je neostrý, ale hrany jsou alespoň plynulé a ne tak moc roztřepené.
	
 ISO 3200
 Nejvyšší citlivost vykazuje jasový šum i po silném odšumování. Výsledek není dobrý. Dále se podíváme na výřezy ze snímků vousů plyšového zajíce.
 
	ISO 100  | 
 
	
  | 
 
	ISO 400  | 
 
	
  | 
 
	ISO 800  | 
 
	
  | 
 
	
  | 
 
	
  | 
 Na nižších citlivostech ISO 100 a 200 jsou detaily příjemné. Od ISO 400 začíná být odšumování poznat, ale stále je v tomto konkrétním případě akceptovatelné. ISO 500 bylo pořízeno v režimu Ručně držený soumrak, který jednak používá vyvážení bílé více do žluta, jednak podexponovává o cca 0,7 EV. Proto je snímek tmavší. Šum se snížil, ale ostrost je horší. ISO 800 se už začíná výrazněji kazit, ISO 1600 vypadá podobně, je patrné silnější doostřování. ISO 3200 je silně rozmyté, s multiexpozicí je ostrost velmi slabá, šum ale také.
Protisvětlo
 Protože Sony Cyber-shot WX7 podporuje hardwarové HDR, bude tato kapitola delší. Uvidíme, jak HDR v praxi pomůže i to, zda má objektiv nějaké problémy při focení v protisvětle.
	
 expoziční čas 1/100 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 25 mm, klikněte pro zvětšení
 Zde se sice nejedná o protisvětlo, ale schválně se podívejme, co s tím dokáže HDR. Štve mě nelogické clonění ND filtrem, proč propána musí fotoaparát za tak jasného světla fotit s časem 1/100 sekundy? Ostrost je v prostředku obrazu dobrá, směrem k rohům se zhoršuje. Tráva působí při menším zobrazení dojmem kresby, je však nějak zvláštně rozmytá, což je daň za silné odšumování.
	
 expoziční čas 1/100 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 25 mm, klikněte pro zvětšení
 S aktivovaným HDR je snímek o něco vyváženější. Obloha přešla od azurové barvy k trochu temnější, chladnější a příjemnější modré. Tráva je opět hodně rozpatlána.
	
 expoziční čas 1/400 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 25 mm, klikněte pro zvětšení
 Na obloze je velký přepal, krajina je tmavá a bez výraznější kresby.
	
 expoziční čas 1/640 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 25 mm, klikněte pro zvětšení
 HDR lehce prosvětlilo krajinu, kresba je však opravdu velmi špatná a snímky chytají barevné fleky. Obloha se nicméně výrazně zlepšila, přepal je minimální.
	
 expoziční čas 1/400 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 105 mm, klikněte pro zvětšení
 Stejně jako u Cyber-shotu W570, i zde má tentýž objektiv stejné problémy s odlesky. Taková bílá čára při delších ohniscích není bohužel nic neobvyklého. V obraze je patrné příliš silné rozpíjení obrazu.
	
 expoziční čas 1/160 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 25 mm, klikněte pro zvětšení
 Dalším problémem v protisvětle jsou silné načervenalé závoje. I tento problém se vyskytoval u modelu W570.