Zpět na článek

Diskuze: Doporučené fotoaparáty: prosinec 2020

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

VojtaK2
VojtaK2
Level Level
1. 1. 2021 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

- Svoje komentáře píšu z perspektivy, že tento článek bude zajímat hlavně lidi, kteří kupují první pořádný fotoaparát a kteří se v nabídce fotoaparátů nevyznal a kupují první přístroj.
- U fotoaparátů s výměnnými objektivy bych se v první řadě lidem s méně zkušenostmi zmínil o tom, že s každým fotoaparátem/řadou kupujete celý ekosystém kompatibilnich objektivu, logiku ovládání, editorů a dalšího příslušenství. Každá značka, případně řada, se profiluje jinak, a tyto je zásadní informace pro rozhodnutí o koupi. Objektivy vydrží daleko déle než těla, proto je podle mě důležitější nabídka objektivů než konkrétní tělo v danou dobu. Kdo má 10 objektivů Canon nezačne najednou fotit s Panasonic, protože v akci vychází tělo o pár tisíc levněji.
- U kompaktů na ekosystému záleží daleko míň, objektiv se vyměnit nedá a jde o celkové schopnosti daného kusu.
- V segmentu APS-C mirrorless snímačů jsou Sony (video nebo stupínek k FF, menší výběr objektivu přímo na APS-C), Canon M (univerzál, málo objektivů), Nikon (univerzál, stupínek k FF, málo objektivů optimalizovaných pro APS-C), FujiFilm (spíše fotografie, dobrý výběr malých objektivů). U APS-C mi přijde zásadní, jestli chce fotograf pokračvat s menšími APS-C foťáky kvůli velikosti a obecně nižším cenám (Fuji, Canon), nebo chce koupit v budoucnu full frame, teď na něj nemá peníze, ale objektivy chce kupovat už full frame (Sony, Nikon).
- U snímačů m3/4 je velká výhoda v ceně a malé velikosti objektivů, trochu na úkor kvality výstupu. Jsou zde Panasonic (známé dobrým videem) a Olympus (stabilizace, velikost a odolnost vhodné pro outdoor, nejistá budoucnost značky).
- Až potom, co se člověk rozhodne pro určitého výrobce a řadu, je možné vybírat konkrétní fotoaparát.
- Přijde mi, že je málo zastoupeny FujiFilm, vzhledem k tomu, jak je to úspěšný výrobce ve svém segmentu. Ve výběru jsou 4 fotoaparáty Panasonic, 2 Olympus a jen 1 FujiFilm. Třeba takový X-T30 je zajímavý svým špičkovým výkonem i cenou 20tis.
- Naopak mi přijde, že zařazený Olympus E-M1 ii je velice specifický produkt, po kterém by měl sáhnout pouze zkušený fotograf, který přesně ví, co chce. A má už sadu m4/3 objektivů. Za dané peníze se dají sehnat stejně velké fotoaparáty s lepším výstupem, případně se dá koupit jiný Olympus, který umí 90% toho samého za 30% ceny. E-M1 bych prostě začínajícímu fotografovi nedoporučil nikdy.

monikash
monikash
Level Level
19. 12. 2020 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemá být v nadpise Prosinec? ;-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
19. 12. 2020 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@monikash Samozřejmě má :-) Díky

monikash
monikash
Level Level
19. 12. 2020 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 I já bych byla darši, kdyby byl ještě listopad. :-)

Jinak, připisovala jsem, že by nebylo od věci místo vypadených sonek do bezzrcadlovek zařadit A6100, která má snímač jako A6600, takže rychle ostří a má dotykové ostření.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
21. 12. 2020 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 A6100 je nástupcem A6000. Jenže čas od času je sleva na A6400, který je pak asi jen o tisícovku dražší než A6100 :-)

monikash
monikash
Level Level
22. 12. 2020 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jenže slovo "sleva" je u sony jak to tak vypadá jen labutí píseň. Do léta a Černého pátku je daleko.
A je otázkou, jestli se vyplatí připlácet si za utěsněnější tělo a lepší hledáček. Jinak jsou si jako vejce vejci....

monikash
monikash
Level Level
24. 11. 2020 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel listopadové ceny "pokazily" slevy v rámci Černého pátku. Od prosince se budou zase listopadové "přídavky" odstraňovat. :-(
Za zajímavou cenu má jeden eshop i Olympus PEN PL8 s objektivem za 6.990,-.

blue.sun
blue.sun
Level Level
24. 11. 2020 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@monikash Jako cestovní otloukátko by se to dalo už za tu cenu i omluvit... I když je to jen pravěký Olympus.

monikash
monikash
Level Level
2. 12. 2020 07:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@monikash A dobré ceny jsou pryč. Hlavně u Sony se vrátili nechutně vysoko. A7II už je zase za 30.000 a A6x00 taky nepěkně podražila. Přitom před kovidem stály o několik tisícovek méně.

Sakini
Sakini
Level Level
2. 12. 2020 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@monikash A bude hůř, všichni z nás budou cítit ty daňové úlevy a sedřou nás z kůže. A7 II při dnešním stavu techniky je absurdně posazená, zvlášť když A7 IV klepe na dveře, měla by být max za 20 - není to ještě takový trhač. U trojky pochopím když si bude držet cenu, je to hodně kompetentní stroj, ale dvojka je ještě limitovaná.

blue.sun
blue.sun
Level Level
6. 12. 2020 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@monikash Daňové úlevy? A kde, prosím? :-D

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
11. 11. 2020 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Právě za 9999 Kč ve Fotolabu.

blue.sun
blue.sun
Level Level
20. 10. 2020 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

odstranit Z6 v době, kdy nástupce ještě ani není v prodeji...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 10. 2020 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Doporučovat ke koupi fotoaparát, který bude možné za jeden dva týdny koupit ve vylepšené verzi, mi nepřijde úplně nejlepší.

monikash
monikash
Level Level
20. 10. 2020 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 A co Z5 v poměru cena/výkon popřípadě Z50 s APSC? Ty se nevyplatí?

blue.sun
blue.sun
Level Level
20. 10. 2020 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 I tak tam mohl zůstat spolu s nástupcem, ne? Nebo ten už není hoden doporučení?
Kéž byste se toho tedy držel i u ostatních foťáků...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 10. 2020 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 To, že tam není, neznamená hned, že je to špatný fotoaparát. Ale v dnešní situaci, kdy je cenový rozdíl proti Z6 II pouhé 2 tisíce Kč (na Z6 II je akce), opravdu nevidím moc důvodů, proč kupovat starší a o něco horší fotoaparát a např. ještě do něj kupovat mnohem dražší karty, se kterými vyjde patrně ještě dráž. Já osobně bych na Z6 II počkal. Až skončí akce a cenový rozdíl bude třeba 10 tisíc, možná se Z6 opět vrátí. Ale pro tento měsíc nevidím důvod, proč by ji někdo měl kupovat.

blue.sun
blue.sun
Level Level
21. 10. 2020 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No jo, ale vy tam nemáte ani tu Z6 II, zato Z6 jste hned vyřadil. Fakt to působí vyloženě objektivním dojmem, jojo.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
21. 10. 2020 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Vždyť přeci sám píšete, že se Z6 II ještě neprodává. Doporučit ke koupi něco, co se nedá koupit? Starý model vedle nového nedává smysl (za danou cenu) a nový se neprodává. Tak je snad logické, že tam pro tento měsíc není ani jeden. Jestli Vám to přijde neobjektivní, Váš problém. Mně to přijde logické. Nebudu doporučovat ke koupi něco, co se nevyplatí, ani něco, co se nedá koupit.

Sakini
Sakini
Level Level
26. 10. 2020 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Z5 momentálně, tedy jako samotné tělo, je rozumnější koupě než Z6. Ovšem to se může rychle otočit, nedávno už byla krátkodobá akce na šestku, tuším za 37 tisíc, a pak už to je zajímavé i přes ty drahé paměťové karty, protože Z6 má určité nezanedbatelné výhody proti pětce. A výrazná sleva určitě přijde, za současnou cenu je neprodejná vůči verzi II. Další otázka je zasklení, ale to už je individuální. Z50 to je relativní, podle osobních preferenci, cena už je rozumnější než na začátku, ovšem existuje dost APS-C konkurence.

Opomartin
Opomartin
Level Level
29. 8. 2020 00:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Budou ještě letos nějaké? Když doporučené foťáky se doporučují na základě recenzí, tedy povětšinou.
Jaksi mám pocit, že je dost nových modelů a méně recenzí.

danhar1
danhar1
Level Level
29. 8. 2020 02:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin je potřeba se podívat že situace v poslední době stojí za starou belu ;-)

Cejpatka
Cejpatka
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Fotomobil: Google
Objektiv: Tamron
30. 8. 2020 01:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin To není pocit, to je bohužel realita zdejšího "one man show" ehm "foto" webu . Když se musí psát i články o mobilech, automobilech, zdraví a cestování aj. tak se není čemu divit... :D Za letošek pouhé 3 recenze (1 kompakt + 2 CSC), loni 4 kompakty a 4 CSC ... Jinak namátkou např. v r. 2017 to bylo 7 kompaktů, 4 CSC, 4 DSLR ... celkem za posledních 7 let, pokud jsem to narychlo spočítal dobře, tak zde bylo recenzováno 36 kompaktů, 27 CSC a 11 dslr, z čehož mnozí "protěžovaní" a zhusta recenzovaní "koni" už skončili (Samsung) či se k tomu blíží (Olympus)... ;)

Opomartin
Opomartin
Level Level
30. 8. 2020 02:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cejpatka Nejde ani o to co se tu protěžuje neb výběr recenzovaného je svobodná vůle autora, ale o smyslu doporučované techniky na základě recenzí, kterých je pomálu i když také klesá počet novinek za rok. Svět aparátů upadá a zrcadlově se to promítá i sem. Je to hlavně vidět na aktualitách, kde se objeví pipka co spadla z útesu, v lepším případě že z nějakého cloudu zmizly fotografie. Chybí nadšení , jistý drajf čemuž se nelze divit po tolika letech. Vše má svůj začátek, vrchol a konec.

třebaň
třebaň
Level Level
31. 8. 2020 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cejpatka Recenzí je na webu a YT mraky a nemyslím si, že by svět fotoaparátů upadal, asi řídnou kompakty a DSLR (sleduji jen okrajově) ale za ně naskakují mobily a bezzrcadla. Osobně preferuji model "fstoppers". Možná se mýlím ale den fotografie 19.8. tady proběhl bez povšimnutí. Pro ty podivné a legrační aktuality zmíněné výše bych doporučil otevřít kolonku "obscure and clouds" (parafráze Obscured By Clouds od Pink Floyd :-).

monikash
monikash
Level Level
24. 7. 2020 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Olympus OM-D E-M5 Mark II v setu s 14-150 za 17000 je opět v prodeji.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
29. 6. 2020 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pavel_p Ano, protože GH5 má stále pár video funkcí, které mohou být důležité pro profesionální natáčení. Každopádně souhlasím s tím, že G9 je dnes už velmi pokročilý fotoaparát pro video i při docela náročných požadavcích na video funkce.

LeHydrak
LeHydrak
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
Fotomobil: Motorola
25. 6. 2020 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nenašel by se tam náhodou správný náhledový obrázek pro Canon EOS 77D?
A abych tu jen neopravoval, rád bych se zeptal autora videí na kanálu Digimanie, zda má v plánu zde udělat recenzi na ten Sony RX100 VII, z kterého na YT kanále často vycházejí videa?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
25. 6. 2020 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LeHydrak Díky za poznámku, obrázek by měl být opraven. Recenze se snad někdy objeví, zatím ale nemohu říci kdy.

tomashr
tomashr
Level Level
24. 6. 2020 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V červnovém vydání je docela velká chyba - je odstraněn Olympus E-M5II s oddůvodněním, že už není supervýhodný set s 14-150, jenže to je omyl, tento set se naopak v červnu zase naplno vrátil (v květnu už moc nebyl a doprodával se, ale nyní zase je, dokonce na něj jede kampaň na FB atd.).

jogino22
jogino22
Level Level
23. 4. 2020 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kapesní ultrazoomy, levnější a outdoorové kompakty - už niekoľko mesiacov tam stále figuruje HX50/HX60, cca v rovnakej cene je napr Lumix TZ90. Rozhodujem sa pri kúpe a príde mi že toto by bola výhodnejšia kúpa.

pavel_p
pavel_p
Level Level
18. 2. 2020 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

> Společnost Panasonic představila i novější model Lumix G90. Ten je např. odolný, má lepší 20MPx senzor, podporu V-Log2 záznamu a další detaily.

G80 je docela odolná taky. Proti G5 působí velmi masivním dojmem a nějaký mírný déšť vydrží.

blue.sun
blue.sun
Level Level
2. 2. 2020 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když tak koukám na "malé" CSC, chybí mi tam Canon. To jsou všechny tak špatné, nebo je prostě jen autor článku tak zoufale nemá rád?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
2. 2. 2020 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Autor si jen nemyslí, že patří k tomu nadprůměrnému. To neznamená, že jsou špatné, jen si nemyslím, že jsou až tak dobré.

blue.sun
blue.sun
Level Level
3. 2. 2020 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Zato takový GX80 s dva roky přežitým snímačem, to je špičkový nadprůměr... To samé G80... I a6000 už je na dnešní dobu přežitek.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 2. 2020 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 A ten článek se snad jmenuje Doporučené snímače? Ne, nejmenuje. Ať už se ti to líbí nebo ne, já opravdu neposuzuji fotoaparáty jen podle velikosti senzoru a high-ISO výkonu. Jde o komplexnější hodnocení fotoaparátů a jejich nabídku. GX80 sice nemá lepší senzor, ale má např. zajímavější setové objektivy, ať už velmi ostrý 12-32mm nebo mnohem univerzálnější a opticky také velmi slušný 12-60mm. Nabízí pokročilejší a snáze ovladatelné natáčení videa, snazší konfiguraci fotoaparátu, rozsahy nastavení, duální stabilizaci... To vše se počítá. Není to jen o výkonu senzoru, i když třeba A6000 to získává z části i právě kvůli němu. Je to ale i kvůli ceně. 16-50mm od Sony je sice docela průšvih, ale dokonalý není ani 15-45mm od Canonu. Sony sice nemá 4K, ale také s objektivem stojí jen 12, zatímco Canon téměř 17 tisíc... To, že je něco přežitek, ještě neznamená, že je to špatné, pokud je to za solidní cenu (i když je pravda, že Sony bylo k dispozici i levněji a tlak modernějších fotoaparátů ji za chvíli asi z přehledu vykopne, pokud nepůjde s cenou ještě více dolů).

blue.sun
blue.sun
Level Level
3. 2. 2020 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Takže je rozumné doporučit něco, co sice neposkytuje extra valnou kvalitu fotek, ale je to levné? OK, chápu... Dál reagovat nemusíte.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
3. 2. 2020 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ak by Milan chcel doporucovat iba extra kvalitu fotiek bez ohladu na cenu, tak by tam boli iba same Canony 1Dx, 5D Mark IV a Nikony D5, D1x, a s odretymi usami mozno aj D780. A to uz ani nepisem o stredoformatoch :)
Toto chceme ?

Podla mna je vzdy dolezity pomer kvalita lomeno cena. A nejaky fotak nemusi fotit zrovna tak spickovo ako vsetky tie vyssie menovane "raketoplany", ale moze mat tak priaznivu cenu (a ine uzitocne vlastnosti) ze sa ho mnohym ludom (co nefotia profesionalne) vyplati kupit. A preto je vhodne ho doporucovat.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 2. 2020 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jde o poměr ceny a výkonu. Jak toto nemůže být někomu jasné, naprosto nechápu. To by pak takové přehledy vůbec nemusely existovat a musel by se doporučit jedině nějaký Hasselblad, u aut nějaký Rolls Royce, u procesorů nejvýkonnější Xeon nebo Threadripper... po jednom produktu? Co je to za nesmysl? Jasně, že přeci cena musí přicházet v úvahu, stejně jako cílová skupina, funkce,... Kvalita fotografií je jeden z mnoha faktorů, zdaleka ne jediný a dokonce ani nemusí být nejdůležitější. To, že pro tebe je důležitý jeden faktor, neznamená, že to tak platí i pro ostatní, když těch faktorů jsou desítky a pro mnohé ostatní nejsou zas tak nedůležité.

blue.sun
blue.sun
Level Level
3. 2. 2020 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Nic jiného jsem ani nečekal... :-D :-D
Ta manipulace ve smyslu "jedině nějaký Hasselblad" je samozřejmě kravina nehodná rozumného člověka. Ale OK. Naznačil jsem, že tu udržujete v přehledu pětileté foťáky, které dnes kvalitou obrazu (ale i jinými schopnostmi) hluboce zaostávají a ani ta nízká cena už to nevyváží. Víceméně se mi to, co jsem napsal na úvod, jen potvrdilo.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 2. 2020 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No a podle mého názoru to nízká cena vyváží, alespoň u toho Panasonicu určitě, u Sony to více diskutabilní. Ale nemůžeme mít všichni stejné názory, že?

Atimos
Atimos
Level Level
3. 2. 2020 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 A ono se starším fotoaparátem už nedá fotit...??? Tak to jsem fakt nevěděl...

blue.sun
blue.sun
Level Level
3. 2. 2020 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Vskutku moudré...

Pitris
Pitris
Level Level
10. 2. 2020 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Doporučte něco sám. Samotného by mě zajímalo co doporučit, když se mě někdo zeptá.

pavel_p
pavel_p
Level Level
24. 4. 2020 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 G80 mám asi tři roky a jsou jen tři drobnosti, co mě na tom štvou
* Jen 16MP snímač s trochou šumu i na základním ISO. Sice to není poznat, ale z nějakého zhruba stejně starého APSC od Sony je ten šum při úpravách mnohem menší. Na druhou stranu první úpravu dělá foťák a to je oprava extrémní vinětace setového objektivu. Uznávám argument, že ten sensor není znatelně lepší než u G5 asi z roku 2013
* Barevné podání některých fotek v JPEGu. Většinou je fajn, ale foťák trochu oživuje barvy, třeba obloha je modřejší. Nicméně kde automatika podle mě selhává jsou zimní fotky za slunečného počasí, kde je modrá nejen obloha, ale i stíny a za mě by fotky měly mít teplejší barvy, tím spíš, že je slunce nízko nad obzorem a zlatá hodinka je skoro celý den. Je to subjektivní.
* Je docela těžký (proti G5), ale s větším objektivem ten rozdíl není znatelný. Jenže G5 proti tomu působí docela lacině a má plastové tělo.
* Nejde nabíjet přes USB

Jinak má foťák výbornou dvojitou stabilizaci, takže není problém udržet snad i třetinu sekundy z ruky (při focení lidí to teda nepomůže), dobře se drží, ovládání je přehledné tak akorát (na Sony jsem si nezvykl), odolá běžnému dešti (v bouřce jsem ho netestoval), objektivy jsou celkem bez výhrad (setový 12-60 je super) a přitom dnes hádám nestojí moc. Fakt jediné co bych měnil je volitelné nabíjení přes USB-C quick charge (externí nabíječka se hodí v kempech) a snímač. Možná lepší mikrofon. A kapacitu baterky.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
25. 4. 2020 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 "Jen 16MP snímač s trochou šumu i na základním ISO" ... to je v RAW alebo v JPG ?

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
7. 8. 2020 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 blue.sun napsal: "Zato takový GX80 s dva roky přežitým snímačem, to je špičkový nadprůměr... To samé G80... I a6000 už je na dnešní dobu přežitek. " ...ohledně a6000 tak ano, ta je přežitá, ale byl to v roce 2014 tak dobrý model, že s dnešní cenovkou (která jej pasuje do entry-level třídy) může být pro koníčkáře stále dobrou volbou a odrazuje především ten rok uvedení. Nakonec podle Amazonu to byl ještě začátkem roku 2019 nejprodávanější model od Sony vůbec (po něm tuším a7 III)...

monikash
monikash
Level Level
10. 8. 2020 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jen ta cena A6000 je na výprodejový model bez dotykového displeje a stabilizace pořád vysoká (12 tisíc holé tělo a se seťákem za 16 a půl). To už by byl lepší A6300, ale ten Sony přestal prodávat.

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
10. 8. 2020 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 jj, ...zajímavé jak ty ceny po koroně u všeho vyskočily, pamatuji začátkem roku běžně 9.990,- za tělo...

Opomartin
Opomartin
Level Level
2. 2. 2020 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Ve skutečnosti pokud běžný uživatel použije Canon M 50 versus 16 MPx snímač 4/3 nebo jak teď srovnávám svoji G9 s výstupem M6 mark ll, je třeba přiznat že Canony jsou na tom lépe. Prostě v běžných podmínkách výletu, dovolené a víkendového focení si přinesete v přůměru lepší fota (při srovnatelné optice). Jaksi Canon v ničem nevyniká, ale přináší mix vlastností, které lépe poslouží jak nepoučenému tak pokročilejšímu. Sám jsem leta (ač přes posměch kolegů využíval M bajonet Canonu) a G9 mám jen kvůli skvělému tělu, kde u Canonu mi došla trpělivost když neuvedl M5 mark ll
Musím se usmívat nad rozpravou o dynamickém rozsahu.... děsivé věty jak tragicky je na tom Canon...

snajprik
snajprik
Level Level
26. 1. 2020 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tej kategórii ultrazoomov si neviem vybrať, chcel by som nejaký foťak za cca 500€ s ktorým by sa dali fotiť vzdialene objekty ako srnky, diviaky, vtáci, ale aj si cvaknúť niečo na blízko pri umelom osvetlení ako akvárium.
Chcem už vymeniť svoj starý panasonic FZ18 lebo keď porovnám fotky na blízko tak už aj priemerným mobilom viem urobiť lepšiu fotku či video...

Opomartin
Opomartin
Level Level
26. 1. 2020 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Panasonic fz 300. I když těch 600mm je na ptactvo málo možno využít telepředsádky. Jinak to nej mezi ultrazoomy ovládáním, odolností.
Delší ohniska jsou vždy velké kompromisy, Panasonic fz 82, Sony HX350/400, Nikon coolpix A1000.
Nebral bych Panasonic fz 1000, těch 400mm je dost málo a schopnosti makra/telemakra jsou snad vůbec to nejhorší mezi ultrazoomy.

snajprik
snajprik
Level Level
26. 1. 2020 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Pozeral som si tieto dva ultrazoomi s 2015 Nikon Coolpix P900 a Panasonic fz 300 nicon je o cca 100€ drahší ale zase 2000mm oproti 600mm
Je medzi nimi veľký rozdiel v kvalite obrazu?

Opomartin
Opomartin
Level Level
26. 1. 2020 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Záleží na úhlu pohledu, to akvárko a vůbec běžné focení jasně pro fz 300 (k dispozici i raw). Plachá zvěř a ptactvo jasně pro Nikon. Oba jsou na shodně velkém snímači, rozdíly jsou minimální (jpeg). Přesto bych volil Panasonic, dá se sehnat předsádka Olympus 1,7x a 1,9x se závitem 52mm.

snajprik
snajprik
Level Level
27. 1. 2020 05:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Čo sa týka svetelnosti a kvality na blizko je medzi nimi velky rozdiel? Podla parametrov svetelnost 2,8 maju rovnaku jedine čip hovori prospech fz 300 ma 12M a nie 16M

Opomartin
Opomartin
Level Level
27. 1. 2020 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Rozdíl je malý nebo taky žádný. Oba stroje jsou zde v recenzi, můžete si porovnat fota stejné scény. U Panasonicu jde spíše o průměrné sklo, nápis Leica na objektivu neznamená kvalitu.

LeHydrak
LeHydrak
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
Fotomobil: Motorola
27. 1. 2020 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Světelnost rozhodně není stejná, jelikož Panasonic FZ300 má f2.8 v celém rozsahu zoomu, kdežto Nikon má f2.8 jen na začátku, ale na konci je to už f6.5 a to je sakra velký rozdíl. Plus výstup z Panasonicu bude vždy lepší než z toho Nikonu P900. :-)

Opomartin
Opomartin
Level Level
27. 1. 2020 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Psal na blízko tedy na cloně f 2,8. A tam je to srovnatelné. Výstup z Panasonicu nebude vždy lepší, kde Vám to řekli?
Např na 600mm podává Nikon lepší výsledek při základním ISO (jpeg). Objektiv fz 300 je vyjma světelnosti průměrný, povětšinou měkká kresba, a stáhněte si foto mlýnu ze zdejších recenzí ať nemusíme daleko a porovnejte.

Opomartin
Opomartin
Level Level
27. 1. 2020 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Na rozdíl od Vás jsem měl oba aparáty v ruce.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
28. 1. 2020 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Pozeram na tie vyrezy a ak si odmyslim sprznenie fotiek silne stratovou jpg kompresiou xichtoknihy, tak najvecsie zlo ktore ich kazi je odsumovanie v postprocessingu. Kedze ale Lumix podporuje aj RAW tak uz len preto je na tom z principu jednoznacne lepsie :)

Opomartin
Opomartin
Level Level
28. 1. 2020 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin O tom žádná, raw je nesporná výhoda. Jde o to, že Lumix se svými 600mm je často krátký na zvířata a ptactvo a s výrazně horší stabilizací oproti P 900 není jasná volba. Jde též o to zda typický uživatel sáhne do rawu. Jinak zajisté utěsněné tělo s pokročilým ovládáním, dotykáčem a lepším hledáčkem se světelným sklem nabídne obecně více, proto jsem doporučil fz 300, s tím že jde prodloužit dosah telepředsádkou za pár stovek, nebo i o chlup kvalitnější s redukčním tubusem, ale za cenu přes 5 tisíc.
https://www.ab-com.cz/panasonic-dmw-lt55e-1-7x-telekonverzni-predsadkovy-objektiv/
https://www.ab-com.cz/panasonic-dmw-la-7-gu/
https://youtu.be/CN3I-Cia_go

danhar1
danhar1
Level Level
24. 6. 2020 06:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin u předsádek neni fz300 napsán jako kompatibilní.

danhar1
danhar1
Level Level
24. 6. 2020 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin vlastnil jsem jak p900 tak fz300 a na nikon se fz300 nechyta s kvalitou na 600mm

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
24. 6. 2020 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Ani pri slabsom svetle (u mna casty pripad) sa nebude chytat ?

P900 ma na 600mm svetelnost okolo F5, co znamena 3x menej svetla a co dalej znamena, ze ak u FZ300 budem potrebovat napr. ISO 800, tak na P900 musim vytiahnut cca ISO 2500. Ani vtedy sa FZ300 nebude kvalitou fotky chytat na P900 ?

danhar1
danhar1
Level Level
24. 6. 2020 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin myšleno obrazová kvalita pokud je méně světla tak ano

Opomartin
Opomartin
Level Level
25. 1. 2020 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na trhu je v nabídce od 9490,- Canon G1 X mark ll, který nabídne lepší výsledky než 5 a 7 řada Géček a pokud dokoupíte hledáček stále výrazně méně než za nástupce G5 a 7 mark lll. Tedy pokud fotíte a nevyžadujete schopné video. Holt i když starší, ale větší snímač. Chybí totiž výhoda fázového ostření u nejnovějších modelů, která by odůvodnila rozdíl v ceně.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
26. 1. 2020 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Nabídne lepší výsledky v čem? Jakou výhodu zde přináší větší snímač? V dynamickém rozsahu ne, tam je ten 1,0" čip lepší, v hloubce ostrosti a šumu také ne, neboť G5 a G7 mají o 1EV světelnější objektiv, což zhruba dorovná 1,5" snímač u G1 X Mark II. Nevěříš-li, podívej na průběh světelnosti a přepočtenou světelnost na full frame https://www.digimanie.cz/recenze-canon-powershot-g1-x-mark-iii-s-jeste-vetsim-srdcem/7177/img/clonagraph2.jpg Ty linie se nijak zvlášť neliší (v průměru tak o 0,2 EV?), s výjimkou nejširšího úhlu záběru, kde je G1 X Mark II opravdu znatelně lepší. Mají-li fotoaparáty stejnou hloubku ostrosti, měly by mít logicky i podobný šum (menší snímač při stejné hloubce ostrosti, tedy menší cloně, využívá nižší citlivost, tedy šumem se dorovnává na šum většího čipu při vyšší citlivosti). Takže se znovu ptám, kde se v praxi projevuje výhoda většího snímače? DR to není, šum to není, hloubka ostrosti to není. A ani rozlišení to není, neboť má jen 13 MPx proti 20 MPx. Takže, kde je ta výhoda?

Nad G1 X Mark II jsem pochopitelně uvažoval, za tu cenu to není špatná koupě. Nicméně v dnešní době je na něm už ten věk znát. Divná expoziční automatika, jen Full HD video, které má navíc nepovedený AF, celé je to takové kostrbaté... Špatný fotoaparát to není, ale nejsem si jist, zda ve světle konkurence stojí za to ho doporučovat.

Opomartin
Opomartin
Level Level
26. 1. 2020 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ano, je to víceméně vyrovnané. Subjektivně se kloním k G1, krapet delší rozsah ohniska, možnost hledáčku, a filtrů i když to něco stojí, bytelnější tělo( vlastnil jsem a využíval G1 a G5) za mne i lepší ergonomie pro G1. Dost jsem si oba porovnával a prostě v součtu mi vyšel lépe G1 (výstupem) a pocitově (přesněji jsem neměřil)i stabilizací. HDR ač nemusím, zde je povedené. Dnes zajisté a hlavně cenou, neboť G5 a 7 jsou dražší tsktéž k ceně Sony RX 100/1 a 2 nevyznívá G1 mll špatně.
Mě expoziční automatika nevadila vůbec, pravda moc jsem ji nevyužival, ale zas takový problém to není, leda tak pro někoho kdo netuší co s dalšími expozičními režimy, ano pro něj takový aparát postrádá smysl, ostatně v nastavení automatiky se dá najít vyhovující. Ano video je slabina, což jsem také zmínil, ale četnost užití 4K je malá, pokud někdo vybírá v této třídě, dva max tři z deseti budou preferovat video ? A to ještě nadsazuji.
Výše ke G jsem měl u všech na mysli mark ll.
Prostě řečeno obráceně ke dnešním cenám, v čem jsou Sony RX 100 jedničky a dvojky a ostatní G Canonu o tolik lepší.

pepe.1
pepe.1
Level Level
26. 1. 2020 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Celkovo by to ešte mohla byť lepšia kresba, ktorú má jednotková rada trochu lepšiu ako päťková. Ale pri tých 20 Mpx vs 13 tiež toto nebude úplne argument. Ja som si pred rokmi vybral aj na základe recenzie tu na digimanii G1X (prvú verziu), keďže mi pomalosť nevadila, bol som (a stále som) spokojný - najmä kvôli veľmi peknej kresbe objektívu. Už by sa ale samozrejme zišlo niečo nové, aj kvôli predpotopnému hľadáčiku, ale na každom kompakte mi niečo vadí :-)

G1X III - všetko super, len má horšiu hĺbku ostrosti ako môj starý G1X
Panasonic LX100 (II) - vadí mi pomer strán hľadáčika - video ma príliš nezaujíma a fotiť stále s čiernymi pruhmi nie je veľmi lákavé
Sony RX100 - tu som skúšal len verziu III, ktorá už má hľadáčik, ale "vyklal sa" - toto nemám rád na foťákoch celkovo, keď niečo chrastí a podobne - vyskakovací hľadáčik mi preto nevyhovuje, potrebujem si priložiť oko poriadne. Je možné, že ďalšie verzie to už majú pevnejšie, ale veľmi tomu neverím
Fuji X100f - toto je trošku iná liga, počkáme pár dní, keď má byť uvedená 5. verzia a uvidíme.

Inak profikompakty majú jednu výhodu- pri kúpe sa akosi menej bojím kúpiť používaný kus, nakoľko k senzoru sa nedá dostať :-)

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
25. 1. 2020 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč chybí v přehledu? S dostupností problém není a prodává se teď za 21490 Kč (Fotolab, Mall).

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
24. 1. 2020 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samotné tělo se prodává za 26990 Kč, ovšem set s ne příliš dobrým 16-50 objektivem za 22990 Kč, čímž se to dostává konečně na běžnou cenu v Německu. To je výhodné, pokud už máte lepší objektivy od staršího modelu. Ten setový pak můžete dát rovnou do výkupu fototechniky :-)

Ta levnější cena setu s 18-135 objektivem byla klasická předvánoční podvodná sleva, za tu cenu to totiž nikde nebylo skladem.

Igor_K
Igor_K
Level Level
10. 2. 2020 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Ja tiež zastávam názor, že a6000 by už mala byť z toho zoznamu vylúčená alebo aspoň nahradená za a6100, ale rozumnejšie mi príde už odporúčať práve a6400.

ODSakEda
ODSakEda
Level Level
2. 4. 2020 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Igor_K A6000 za ty prachy(!!!) (15.000kč nový(!) s motorovým - u videa výhoda oproti ruční cukanici...., zoomem 15-50mm) je stále obrazově vynikající! A co se videa týče, raději na dovču, kde se stím mrská... za pochodu, FullHD 50p :-) než trhané "4k" jen 30p :-(

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
11. 2. 2020 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Tak už všude zase zdražili. Ten set s 16-50 je teď za 29990 Kč. To už je opravdu trapný, nic tu nekupovat.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
17. 3. 2020 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Teď je za 20990 Kč (Megapixel).

Reklama
Reklama